Jezebel Skrevet 24. februar 2015 #26 Skrevet 24. februar 2015 JA spesielt hvis det innebar unger..så burde de få kuttet strengen...!! Anonymous poster hash: b62ce...bed Hva hjelper det å kutte strengen? De kan jo pule rundt selv om det ikke kommer svømmere. Nei, kapp av ballene, da blir det lite sus i serken. Men, nei: Det burde ikke være kriminelt å være utro. Det er en privatsak man får ordne opp i selv.
Luksusdyret Skrevet 24. februar 2015 #27 Skrevet 24. februar 2015 Jeg synes ikke det burde være straffbart, men det burde medføre økonomiske konsekvenser for den utro parten i tilfelle brudd. At man fikk mindre til deling enn hvis man hadde brutt med partner på en redelig måte.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #28 Skrevet 24. februar 2015 Hva tenker du straffen skal være da? Hvor går grensa til utroskap? Skal vi kjøre samme linje som de vi fordømmer? Steining, tortur, drap? Hva hvis man blir voldtatt, men ikke kan bevise det? Skummel tankegang... Anonymous poster hash: 9815c...f74
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #29 Skrevet 24. februar 2015 Jeg er totalt imot utroskap, og har aldri opplevd det selv. Men nei, det burde ikke være straffbart. Det er ingen som blir mishandlet eller skadet i fysisk forstand av å bli bedratt. Det er noe som skjer de personene i mellom. Nesten som om det skulle vært straffbart å gjøre det slutt med noen, fordi den andre personen blir såret av det. Anonymous poster hash: 281df...e84
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #30 Skrevet 24. februar 2015 Kunne vært en saftig bot på 50 000kr. Oppreisning til kona (eller mannen) Anonymous poster hash: eef86...bdd
sug lut Skrevet 24. februar 2015 #31 Skrevet 24. februar 2015 (endret) Selvsagt ikke. Da kan jeg jo ikke fortsette å pule uføre på si'. Endret 24. februar 2015 av sug lut
Pengetreet Skrevet 24. februar 2015 #32 Skrevet 24. februar 2015 Javisst - og la oss forby alkohol, usømmelig oppførsel og korte skjørt i samme slengen. Da slipper vi at mennene snur seg etter lettkledde jenter på gata eller faller for fristelsen i fylla. I tillegg bør menn og kvinner leve mest mulig adskilt slik at ingen fristes til usømmelighet generelt og utroskap generelt Eller ikke....
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #34 Skrevet 24. februar 2015 Ja ! Anonymous poster hash: 69160...654
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #35 Skrevet 24. februar 2015 Javisst - og la oss forby alkohol, usømmelig oppførsel og korte skjørt i samme slengen. Da slipper vi at mennene snur seg etter lettkledde jenter på gata eller faller for fristelsen i fylla. I tillegg bør menn og kvinner leve mest mulig adskilt slik at ingen fristes til usømmelighet generelt og utroskap generelt Eller ikke.... Jeg synes at det er greie regler i enkelte delstater i USA - man kan inngå kontrakt om at hvis du er utro, så får du mindre til fellesbofordeling i tilfelle brudd. Da er det kanskje mindre fristende å være idiot mot sin kone/mann. Anonymous poster hash: bbdf4...5ef
Pengetreet Skrevet 24. februar 2015 #36 Skrevet 24. februar 2015 Javisst - og la oss forby alkohol, usømmelig oppførsel og korte skjørt i samme slengen. Da slipper vi at mennene snur seg etter lettkledde jenter på gata eller faller for fristelsen i fylla. I tillegg bør menn og kvinner leve mest mulig adskilt slik at ingen fristes til usømmelighet generelt og utroskap generelt Eller ikke.... Jeg synes at det er greie regler i enkelte delstater i USA - man kan inngå kontrakt om at hvis du er utro, så får du mindre til fellesbofordeling i tilfelle brudd. Da er det kanskje mindre fristende å være idiot mot sin kone/mann. Anonymous poster hash: bbdf4...5ef Helt fair, men jeg ville nok ikke krevd en slik kontrakt selv. Man signaliserer at man -egentlig- ikke stoler på partneren sin. Dessuten ville ikke en økonomisk godtgjørelse hjulpet på mine følelser. Men det er meg.
hechfost Skrevet 24. februar 2015 #37 Skrevet 24. februar 2015 Er ikke fengslene sprengt nok som de er?
Gjest flykræsj Skrevet 24. februar 2015 #38 Skrevet 24. februar 2015 Virkelig ikke. Det er mye jeg kan mene er moralsk forkastelig, men likevel ikke straffbart.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #39 Skrevet 24. februar 2015 Selvsagt ikke. En persons trofasthet er uansett null verdt om man unngår å være utro kun fordi han/hun er redd for straff. Anonymous poster hash: 51d79...99d
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #40 Skrevet 24. februar 2015 En form for økonomisk kompensasjon til den bedratte part synes jeg er en tanke. Dersom du smitter partneren din med en alvorlig kjønnssykdom bør du strafferettslig forfølges som ved annen gjerning som påfører andre skade. Anonymous poster hash: 4f73a...c28
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #41 Skrevet 24. februar 2015 Da kan man like gjerne si at man skal straffes for å skuffe sin partner. Utroskap er ikke det verste man kan gjøre mot noen. Anonymous poster hash: 413fd...c27
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #42 Skrevet 24. februar 2015 Det burde være straffbart så mye sorg og elendighet det fører med seg. Men jeg vet ikke helt hvordan, og det er heller ikke gjennomførbart her i samfunnet. Signerer denne. Anonymous poster hash: 216b6...4a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå