Gå til innhold

Burde utroskap vært straffbart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 7484f...bbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA spesielt hvis det innebar unger..så burde de få kuttet strengen...!! ;)

Anonymous poster hash: b62ce...bed
Skrevet

Nei.

Hvorfor mener du det er en kriminell handling?

Skrevet

Jeg har blitt bedratt flere ganger av forskjellige partnere, men nei, det burde det ikke. Men etter mitt syn burde den bedratte partneren som sitter med ansvaret for barn få noen form for økonomisk kompensasjon, slik mange får i USA.

Anonymous poster hash: 4aa15...c98
Skrevet

Nei, bare tanken på at samfunnet skulle blande seg i hvem du har sex med er håpløs.

Anonymous poster hash: 67c67...430
Skrevet

Bare innfør sharialovenen gang for alle,så slipper man denne diskuajsonen igjen...

Anonymous poster hash: 6bc75...bb4
Skrevet

Nei det synes jeg ikke. Ikke fordi jeg støtter utroskap, men fordi det ville være håpløst med alle de nyanser av utroskap som finnes.

Hva som er og være utro for deg, trenger ikke og være det for meg.

Altså,hvordan skal da straffen utmåles?

F.eks følelsesmessig utroskap skal straffes hardere enn et ons? Eller det noen klassifiserer som utroskap; teksting med andre enn partneren?

Og hva med de som kanskje blir drevet til utroskap? Der mannen eller kvinnen mishandler partneren sin. Den fornermede blir betatt av en som føles som en reddende engel og kanskje vil være avgjørende for at personen klarer og løsrive seg fra den som mishandler...paradoks, er det da mishandleren eller den som var utro som skal straffes?

Dette er et håpløst scenario, og vil aldri la seg gjennomføre i praksis. Mener jeg.

Skrevet

Sterelisering av damer også da regner jeg med? Det er omtrent like mange kvinner som er utro som menn. I tillegg. Hvorfor skulle jeg bli straffet for at min mann var utro mot sin x? Det ville jo ført til at vi ikke kunne fått barn.

Skrevet

Jeg skulle gjerne blitt straffet litt av mannen om jeg var utro ;)

Anonymous poster hash: 732f4...a69

Skrevet

Sterelisering av damer også da regner jeg med? Det er omtrent like mange kvinner som er utro som menn. I tillegg. Hvorfor skulle jeg bli straffet for at min mann var utro mot sin x? Det ville jo ført til at vi ikke kunne fått barn.

Hvis han var utro mot sin eks med deg så sier jeg bare til pass for deg :D

Skrevet

JA spesielt hvis det innebar unger..så burde de få kuttet strengen...!! ;)Anonymous poster hash: b62ce...bed

Sterelisering av damer også da regner jeg med? Det er omtrent like mange kvinner som er utro som menn. I tillegg. Hvorfor skulle jeg bli straffet for at min mann var utro mot sin x? Det ville jo ført til at vi ikke kunne fått barn.Anonymous poster hash: 67c67...430

Hvis han var utro mot sin eks med deg så sier jeg bare til pass for deg :DAnonymous poster hash: 4aa15...c98

Si meg er du en forsmådd kone som er blitt bedratt og som sitter igjen bitter?

Skjerp deg!

OG!: hva om det ikke var hun han var utro med? Hva da?

Du forstår kanskje at livet ikke er så svart hvitt at du kan være så bastant?

Irriterende

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke!

Bare for å ha sagt det har jeg aldri vært utro selv, men har opplevd å bli bedratt. Likevel er bare tanken på å straffe utroskap helt fjern for meg.

Anonymous poster hash: d56d4...619
Skrevet

JA spesielt hvis det innebar unger..så burde de få kuttet strengen...!! ;)Anonymous poster hash: b62ce...bed

Sterelisering av damer også da regner jeg med? Det er omtrent like mange kvinner som er utro som menn. I tillegg. Hvorfor skulle jeg bli straffet for at min mann var utro mot sin x? Det ville jo ført til at vi ikke kunne fått barn.Anonymous poster hash: 67c67...430
  Hvis han var utro mot sin eks med deg så sier jeg bare til pass for deg :DAnonymous poster hash: 4aa15...c98

Si meg er du en forsmådd kone som er blitt bedratt og som sitter igjen bitter?

Skjerp deg!

OG!: hva om det ikke var hun han var utro med? Hva da?

Du forstår kanskje at livet ikke er så svart hvitt at du kan være så bastant?

Irriterende

Ja, jeg har blitt bedratt før. Og den dama som jaktet på min eksmann i evigheter og bevisst splittet familien, meldte meg til barnevernet uten grunn (henlagt etter en telefon og et besøk siden de forstod hva som foregikk) og prøvde å knekke meg fullstendig ble bedratt igjen av sin nye kjæreste - jeg synes det var godt å høre. Man skal ikke skape lykke på andres ulykke.

Skrevet

Tenk så mye penger som ville gått med på å etterforske og behandle det. Nesten umulig å bevise er det også.

Nei, bruk heller penger og ressurser på andre ting.

Anonymous poster hash: 5441f...8e1
Skrevet

Er det ikke straffbart da?

Det ender jo relativt ofte med skilsmisse, og dermed dårligere økonomi og mindre tid med egne barn. Er jo virkelig straff det!

Og om man ikke skilles, så lever man etterpå med en partner som man hele tiden må bevise at man er til å stole på igjen. Det vil jeg også kalle straff.

Anonymous poster hash: a8ca2...ae8

Skrevet

Det burde være straffbart så mye sorg og elendighet det fører med seg. Men jeg vet ikke helt hvordan, og det er heller ikke gjennomførbart her i samfunnet.

Skrevet

Hvis han var utro mot sin eks med deg så sier jeg bare til pass for deg :D

Nei han var ikke utro med sin x. Han hadde et forhold til en annen dame som hadde samboer og barn. Han hadde hverken samboer eller barn selv den gangen.

Skrevet

er ikke domstolsappsratey sprengt nok slik set er allerede, med skikkelige kriminelle?

har ikke politiet nok med å etterforske kriminelle forhold, uten at de skal bedrive dyneløftimg?

Anonymous poster hash: 82144...efa

Skrevet (endret)

Med tanke på hvor overarbeidet rettssystemet er her til lands, så ser jeg ikke helt hvordan det skulle ha vært praktisk gjennomførbart, i tillegg til at jeg er veldig enig i det Lionesse skriver. 

Da ser jeg det heller som viktigere å øke ressurser og fokus på overgreps- og voldtektssaker. Der er det rom for forbedring. 

Endret av mama foodie
Skrevet

Ja!

Anonymous poster hash: e96ac...d65

Skrevet

Selvsagt, gapestokk, kastrering og steining til døden inntreffer, og dersom utroskapen har resultert i barn: påfølgende halshugging hvor det avkappede hodet settes på en påle utenfor den lokale rema'en til spott og spe.

Eller ikke.

Skrevet

Huff, nei. Slikt går ikke ann å straffe. Jeg er skikkelig motstander av utroskap, men ærlig talt. Vi lever i 2014 og ikke 1014. 

Anonymous poster hash: 6e77a...ad1
  • 6 måneder senere...
Skrevet

Nei.

Hvorfor mener du det er en kriminell handling?

Er straffbart med flerkoneri. Men det er likevel ikke kriminelt av den grunn

Anonymous poster hash: 913eb...ac8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...