Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Nei, jeg ville hatt fler. Et kakebort skal bugne, det skal være noe for enhver smak, alle skal kunne forsyne seg flere ganger uten å føle seg griske fordi de tok resten. Det skal bli rester! Til over 30 gjester ville jeg hatt minst 10-12 kaker. Anonymous poster hash: 26871...779
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Hadde 6 kaker og 4 desserter. 16 gjester. Anonymous poster hash: 08c2a...1ce
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 (endret) Vi hadde en halv kake pr hode.. Haha.. Men det var så mange som tilbydde seg og hjelpe. Masse rester da, men kjekt å ha masse å velge i Endret 4. august 2014 av HeltLykkelig ♥♥
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Nei, jeg ville hatt fler. Et kakebort skal bugne, det skal være noe for enhver smak, alle skal kunne forsyne seg flere ganger uten å føle seg griske fordi de tok resten. Det skal bli rester! Til over 30 gjester ville jeg hatt minst 10-12 kaker. Anonymous poster hash: 26871...779 Er du sunnmøring du også eller Anonymous poster hash: 08c2a...1ce
Mor di! Skrevet 4. august 2014 Forfatter #6 Skrevet 4. august 2014 Ok, ser jeg bør ha flere;-) hva syns dere om disse sortene; Marsipankake Sjokoladekake Bostonkake Ostekake Gulrotkake Suksessterte Kransekake Muffins (seks barn) Og en eller annen til ?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #7 Skrevet 4. august 2014 Ok, ser jeg bør ha flere;-) hva syns dere om disse sortene; Marsipankake Sjokoladekake Bostonkake Ostekake Gulrotkake Suksessterte Kransekake Muffins (seks barn) Og en eller annen til ? Ville i tillegg hatt: -Gjærbakst, kringle eller kanelsnurrer -Hjemmebakte sjokoladekjeks -Minst en iskake (går alltid mye is, kanskje en hjemmelaget og en kjøpt) -Fruktfat -Et par boller med sjokoladebiter og potetgull Kanskje en rullekake også. Mange som ikke anser det som festkake, men det er lett å lage og det fatet blir alltid tomt Anonymous poster hash: 26871...779
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #8 Skrevet 4. august 2014 Ok, ser jeg bør ha flere;-) hva syns dere om disse sortene; Marsipankake Sjokoladekake Bostonkake Ostekake Gulrotkake Suksessterte Kransekake Muffins (seks barn) Og en eller annen til ? Høres godt ut, og jeg tror det blir mer enn nok. Jeg vet ikke hva Bostonkake er, men hvis det ikke er noe sjokoladegreier, så ville jeg hatt en type sjokoladekake til. Anonymous poster hash: 167e7...2d2
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 4. august 2014 #9 Skrevet 4. august 2014 Nei, jeg ville hatt fler. Et kakebort skal bugne, det skal være noe for enhver smak, alle skal kunne forsyne seg flere ganger uten å føle seg griske fordi de tok resten. Det skal bli rester! Til over 30 gjester ville jeg hatt minst 10-12 kaker. Anonymous poster hash: 26871...779 Er du sunnmøring du også eller Anonymous poster hash: 08c2a...1ce Jeg er! var 40 gjester og 20 kaker 😜
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 4. august 2014 #10 Skrevet 4. august 2014 Ok, ser jeg bør ha flere;-) hva syns dere om disse sortene; Marsipankake Sjokoladekake Bostonkake Ostekake Gulrotkake Suksessterte Kransekake Muffins (seks barn) Og en eller annen til ? Her har oreokake blitt obligatorisk og alltid to karamellpuddinger.. alltid populært
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #11 Skrevet 4. august 2014 Nei, jeg ville hatt fler. Et kakebort skal bugne, det skal være noe for enhver smak, alle skal kunne forsyne seg flere ganger uten å føle seg griske fordi de tok resten. Det skal bli rester! Til over 30 gjester ville jeg hatt minst 10-12 kaker. Anonymous poster hash: 26871...779 Er du sunnmøring du også eller Anonymous poster hash: 08c2a...1ce Jeg er! var 40 gjester og 20 kaker Må være såpass Anonymous poster hash: 08c2a...1ce
Mor di! Skrevet 4. august 2014 Forfatter #12 Skrevet 4. august 2014 Takk for gode tips;-) har noen hjelpere, men må bake en del selv. Men godt tips med oppskåren frukt, is og sjokolade ved siden! Greit med noe som ikke trengs å lages, men kjøpes;-) jeg kan lage en osteiskake også - den er lett å lage god tid i forkant;-)
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #13 Skrevet 4. august 2014 #2: seriøst? Vi hadde 12 kaker i bryllupet vårt til 95 gjester og over halvparten var igjen. Folk spiser jo gjerne middag og dessert først.... Anonymous poster hash: 40e21...852
☆☆☆ Skrevet 4. august 2014 #14 Skrevet 4. august 2014 Vi hadde en halv kake pr hode.. Haha.. Men det var så mange som tilbydde seg og hjelpe. Masse rester da, men kjekt å ha masse å velge i Må vere såpass
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 4. august 2014 #15 Skrevet 4. august 2014 Vi hadde en halv kake pr hode.. Haha.. Men det var så mange som tilbydde seg og hjelpe. Masse rester da, men kjekt å ha masse å velge i Må vere såpass kaker ja.. Så kom karamellpudding, sjokoladepudding og is med peanutter og non stop i tillegg Nå blei jeg litt søtsugen...
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #16 Skrevet 4. august 2014 #2: seriøst? Vi hadde 12 kaker i bryllupet vårt til 95 gjester og over halvparten var igjen. Folk spiser jo gjerne middag og dessert først.... Anonymous poster hash: 40e21...852 Hørtes ut som et glissent kakebord Hadde 11 kaker i dåp med 34 gjester. Anonymous poster hash: 39c01...743
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #17 Skrevet 4. august 2014 Ok, ser jeg bør ha flere;-) hva syns dere om disse sortene; Marsipankake Sjokoladekake Bostonkake Ostekake Gulrotkake Suksessterte Kransekake Muffins (seks barn) Og en eller annen til ? Hva er Bostonkake? Ville kanskje hatt pavlova eller verdens beste i tillegg. Samt en form for frukt (oppskåret eller salat) og is. Anonymous poster hash: 39c01...743
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #18 Skrevet 4. august 2014 Hadde 8 kaker pluss diverese deserer til dåp..15 voksne og 9 små barn..det var rikeligt med kake igjen men synst det skal være litt å velge mellom.. oreo og ostekake kan du jo lage på forhånd og ikkje trenger du bruke tid på steiking Anonymous poster hash: 84ae4...d8e
har jente og gutt og ny spire Skrevet 4. august 2014 #19 Skrevet 4. august 2014 ja og glømte å få med pavlova..den er obligatorisk!!! marengen kan du lage ei veke i forveien og kremen og bær hiver du på rett før den skal etest nesten alle elsker den!!
Mor di! Skrevet 4. august 2014 Forfatter #20 Skrevet 4. august 2014 Bostonkake er marengs og sjokoladefromasj. Lurer på om det går an å få sitonfromasj også forresten? Veldig god (bestillingsvare)
Optatium Skrevet 4. august 2014 #21 Skrevet 4. august 2014 #2: seriøst? Vi hadde 12 kaker i bryllupet vårt til 95 gjester og over halvparten var igjen. Folk spiser jo gjerne middag og dessert først.... Anonymous poster hash: 40e21...852 Ikke vanlig med etterpålag hos dere? Vi hadde 25 kaker og 62 gjester i bryllupet, var ikke masse til overs egentlig :-P tror kanskje folk forsyner seg litt penere om det er lite kaker :-P Men det kommet kanskje litt an på im det er mange kakemonser tilstedet :-P 32 gjester, da ville jeg hatt ni kaker pluss kransekaka, kanskje til og med ti :-P
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #22 Skrevet 4. august 2014 Seriøst? En halv kake per person?? Vi har hatt to store kaker ( bestilt hos baker), masse oppskåret frukt og is m tilbehør i dåpene våre. 35 gjester hvorav 10 barn. Eneste som går tomt er frukt. Spiser vår generasjon så mye kake altså? Anonymous poster hash: 14e7c...e87
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #23 Skrevet 4. august 2014 #25: hadde ikke etterpålag. Alle gjestene dro dagen etter og de som hjalp til ble invitert ved en senere anledning i tillegg til at de fikk betalt samt en vinflaske og noe kortreist mat fra området. Etter en fireretters middag med en gedigen dessert (som dessverre var så stor at den så litt døll ut), var det få av gjestene som var veldig kakesultne. Bryllupskaken var en av de 12 kakene og den besto av 4 kaker i varierende størrelser (stor-mellomstor-liten og bitteliten). Anonymous poster hash: 40e21...852
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #24 Skrevet 5. august 2014 Jeg husker en gang et stort bryllup med 3-4 kaker (ok, bryllupskaka hadde tre små etasjer), der det gikk tomt for kake, og folk forsynte seg knapt. Det var stusselig Anonymous poster hash: a88d6...13c
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #25 Skrevet 5. august 2014 #25: hadde ikke etterpålag. Alle gjestene dro dagen etter og de som hjalp til ble invitert ved en senere anledning i tillegg til at de fikk betalt samt en vinflaske og noe kortreist mat fra området. Etter en fireretters middag med en gedigen dessert (som dessverre var så stor at den så litt døll ut), var det få av gjestene som var veldig kakesultne. Bryllupskaken var en av de 12 kakene og den besto av 4 kaker i varierende størrelser (stor-mellomstor-liten og bitteliten). Anonymous poster hash: 40e21...852 Nå er det vel ikke vanlig med fireretters middag og stor dessert i dåp? De dåpene jeg har vært i har det vært en rett til middag og kakebordet har vært desserten, da går det litt kake... Anonymous poster hash: 26871...779
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå