Gå til innhold

Dåp - hvor mange kaker?


Anbefalte innlegg

Skrevet

32 gjester - holder fem kaker + kransekake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg ville hatt fler.

 

Et kakebort skal bugne, det skal være noe for enhver smak, alle skal kunne forsyne seg flere ganger uten å føle seg griske fordi de tok resten. Det skal bli rester!

 

Til over 30 gjester ville jeg hatt minst 10-12 kaker.

 

Anonymous poster hash: 26871...779

Skrevet

Hadde 6 kaker og 4 desserter. 16 gjester.

 



Anonymous poster hash: 08c2a...1ce
Skrevet (endret)

Vi hadde en halv kake pr hode.. Haha.. Men det var så mange som tilbydde seg og hjelpe. Masse rester da, men kjekt å ha masse å velge i ;)

Endret av HeltLykkelig ♥♥
Skrevet

Nei, jeg ville hatt fler.

 

Et kakebort skal bugne, det skal være noe for enhver smak, alle skal kunne forsyne seg flere ganger uten å føle seg griske fordi de tok resten. Det skal bli rester!

 

Til over 30 gjester ville jeg hatt minst 10-12 kaker.

 

Anonymous poster hash: 26871...779

Er du sunnmøring du også eller :P

 

Anonymous poster hash: 08c2a...1ce

Skrevet

Ok, ser jeg bør ha flere;-) hva syns dere om disse sortene;

 

Marsipankake

Sjokoladekake

Bostonkake

Ostekake

Gulrotkake

Suksessterte

Kransekake

Muffins (seks barn)

Og en eller annen til

 

?

Skrevet

Ok, ser jeg bør ha flere;-) hva syns dere om disse sortene;

 

Marsipankake

Sjokoladekake

Bostonkake

Ostekake

Gulrotkake

Suksessterte

Kransekake

Muffins (seks barn)

Og en eller annen til

 

?

Ville i tillegg hatt:

-Gjærbakst, kringle eller kanelsnurrer

-Hjemmebakte sjokoladekjeks

-Minst en iskake (går alltid mye is, kanskje en hjemmelaget og en kjøpt)

-Fruktfat

-Et par boller med sjokoladebiter og potetgull

 

Kanskje en rullekake også. Mange som ikke anser det som festkake, men det er lett å lage og det fatet blir alltid tomt ;)

 

Anonymous poster hash: 26871...779

Skrevet

Ok, ser jeg bør ha flere;-) hva syns dere om disse sortene;

 

Marsipankake

Sjokoladekake

Bostonkake

Ostekake

Gulrotkake

Suksessterte

Kransekake

Muffins (seks barn)

Og en eller annen til

 

?

 

Høres godt ut, og jeg tror det blir mer enn nok. :) Jeg vet ikke hva Bostonkake er, men hvis det ikke er noe sjokoladegreier, så ville jeg hatt en type sjokoladekake til.

 

Anonymous poster hash: 167e7...2d2

Skrevet

 

 

Nei, jeg ville hatt fler.

 

Et kakebort skal bugne, det skal være noe for enhver smak, alle skal kunne forsyne seg flere ganger uten å føle seg griske fordi de tok resten. Det skal bli rester!

 

Til over 30 gjester ville jeg hatt minst 10-12 kaker.

 

Anonymous poster hash: 26871...779

Er du sunnmøring du også eller :P

 

Anonymous poster hash: 08c2a...1ce

Jeg er! :) var 40 gjester og 20 kaker 😜

Skrevet

Ok, ser jeg bør ha flere;-) hva syns dere om disse sortene;

 

Marsipankake

Sjokoladekake

Bostonkake

Ostekake

Gulrotkake

Suksessterte

Kransekake

Muffins (seks barn)

Og en eller annen til

 

?

Her har oreokake blitt obligatorisk og alltid to karamellpuddinger.. :) alltid populært

Skrevet

 

 

Nei, jeg ville hatt fler.

 

Et kakebort skal bugne, det skal være noe for enhver smak, alle skal kunne forsyne seg flere ganger uten å føle seg griske fordi de tok resten. Det skal bli rester!

 

Til over 30 gjester ville jeg hatt minst 10-12 kaker.

 

Anonymous poster hash: 26871...779

Er du sunnmøring du også eller :P

 

Anonymous poster hash: 08c2a...1ce

Jeg er! :) var 40 gjester og 20 kaker

 

Må være såpass ;)

 

Anonymous poster hash: 08c2a...1ce

Skrevet

Takk for gode tips;-) har noen hjelpere, men må bake en del selv. Men godt tips med oppskåren frukt, is og sjokolade ved siden! Greit med noe som ikke trengs å lages, men kjøpes;-) jeg kan lage en osteiskake også - den er lett å lage god tid i forkant;-)

Skrevet

#2: seriøst? Vi hadde 12 kaker i bryllupet vårt til 95 gjester og over halvparten var igjen. Folk spiser jo gjerne middag og dessert først....



Anonymous poster hash: 40e21...852
Skrevet

Vi hadde en halv kake pr hode.. Haha.. Men det var så mange som tilbydde seg og hjelpe. Masse rester da, men kjekt å ha masse å velge i ;)

Må vere såpass :)
Skrevet

 

Vi hadde en halv kake pr hode.. Haha.. Men det var så mange som tilbydde seg og hjelpe. Masse rester da, men kjekt å ha masse å velge i ;)

Må vere såpass :)
kaker ja.. Så kom karamellpudding, sjokoladepudding og is med peanutter og non stop i tillegg ;)

 

Nå blei jeg litt søtsugen...

Skrevet

 

#2: seriøst? Vi hadde 12 kaker i bryllupet vårt til 95 gjester og over halvparten var igjen. Folk spiser jo gjerne middag og dessert først....

 

Anonymous poster hash: 40e21...852

 

Hørtes ut som et glissent kakebord :P Hadde 11 kaker i dåp med 34 gjester.

 

Anonymous poster hash: 39c01...743

Skrevet

Ok, ser jeg bør ha flere;-) hva syns dere om disse sortene;

 

Marsipankake

Sjokoladekake

Bostonkake

Ostekake

Gulrotkake

Suksessterte

Kransekake

Muffins (seks barn)

Og en eller annen til

 

?

Hva er Bostonkake?

 

Ville kanskje hatt pavlova eller verdens beste i tillegg. Samt en form for frukt (oppskåret eller salat) og is.

 

Anonymous poster hash: 39c01...743

Skrevet

Hadde 8 kaker pluss diverese deserer til dåp..15 voksne og 9 små barn..det var rikeligt  med kake igjen men synst det skal være litt å velge mellom..:) oreo og ostekake kan du jo lage på forhånd og ikkje trenger du bruke tid på steiking :)



Anonymous poster hash: 84ae4...d8e
Skrevet

 

ja og glømte å få med pavlova..den er obligatorisk!!! marengen kan du lage ei veke i forveien og kremen og bær hiver du på rett før den skal etest :) nesten alle elsker den!!

Skrevet

Bostonkake er marengs og sjokoladefromasj. Lurer på om det går an å få sitonfromasj også forresten? Veldig god (bestillingsvare)

Skrevet

#2: seriøst? Vi hadde 12 kaker i bryllupet vårt til 95 gjester og over halvparten var igjen. Folk spiser jo gjerne middag og dessert først.... Anonymous poster hash: 40e21...852

Ikke vanlig med etterpålag hos dere?

Vi hadde 25 kaker og 62 gjester i bryllupet, var ikke masse til overs egentlig :-P tror kanskje folk forsyner seg litt penere om det er lite kaker :-P

Men det kommet kanskje litt an på im det er mange kakemonser tilstedet :-P

 

32 gjester, da ville jeg hatt ni kaker pluss kransekaka, kanskje til og med ti :-P

Skrevet

Seriøst? En halv kake per person?? Vi har hatt to store kaker ( bestilt hos baker), masse oppskåret frukt og is m tilbehør i dåpene våre. 35 gjester hvorav 10 barn. Eneste som går tomt er frukt. Spiser vår generasjon så mye kake altså?

 

Anonymous poster hash: 14e7c...e87

Skrevet

#25: hadde ikke etterpålag. Alle gjestene dro dagen etter og de som hjalp til ble invitert ved en senere anledning i tillegg til at de fikk betalt samt en vinflaske og noe kortreist mat fra området. Etter en fireretters middag med en gedigen dessert (som dessverre var så stor at den så litt døll ut), var det få av gjestene som var veldig kakesultne. Bryllupskaken var en av de 12 kakene og den besto av 4 kaker i varierende størrelser (stor-mellomstor-liten og bitteliten).



Anonymous poster hash: 40e21...852
Skrevet

Jeg husker en gang et stort bryllup med 3-4 kaker (ok, bryllupskaka hadde tre små etasjer), der det gikk tomt for kake, og folk forsynte seg knapt. Det var stusselig

 

Anonymous poster hash: a88d6...13c

Skrevet

 

#25: hadde ikke etterpålag. Alle gjestene dro dagen etter og de som hjalp til ble invitert ved en senere anledning i tillegg til at de fikk betalt samt en vinflaske og noe kortreist mat fra området. Etter en fireretters middag med en gedigen dessert (som dessverre var så stor at den så litt døll ut), var det få av gjestene som var veldig kakesultne. Bryllupskaken var en av de 12 kakene og den besto av 4 kaker i varierende størrelser (stor-mellomstor-liten og bitteliten).

 

Anonymous poster hash: 40e21...852

Nå er det vel ikke vanlig med fireretters middag og stor dessert i dåp?

 

De dåpene jeg har vært i har det vært en rett til middag og kakebordet har vært desserten, da går det litt kake...

 

Anonymous poster hash: 26871...779

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...