Gå til innhold

Flytte under undersøkelsessak av barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns synd på dere, det høres ut som personforfølgelse :( Hadde flytta. Da får du en mer nøytral undersøkelse.

Anonymous poster hash: 5dfbc...b09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det er vel forsåvidt ingen problem i å kontakte ham iogmed at jeg føler meg som en god nok mor, men en advokat koster rundt 1200 kr timen, og da er det vel logisk å velge en advokat en mener er flink og vil fremme ens sak? I tillegg kan man kun ha en advokat, så det er vel litt meningsløst å ha en man da ikke stoler på. Eller?

HI

Anonymous poster hash: 0042d...8d1

Som sagt, hans metoder kan gjøre en skeptisk men er man en god forelder er han en god advokat.

Han reddet meg og har reddet mange andre. Dritt finner du om alle gode advokater. Men jeg ville vært veldig skeptisk til å kontakte han om man ikke er en ok forelder.

Skrevet

Ok, takk for tipset, men jeg tror jeg går for noen andre.:)

HI

Anonymous poster hash: 0042d...8d1

Skrevet

barnevernsovergrep.blogg.no ville jeg ikke STOLT på hvis jeg var deg HI

Anonymous poster hash: 43884...4f9
Skrevet

Jeg også hadde store problemer med barnevernet. De var helt sinnsyke og jeg tviler ikke på noe av det du skriver.

Jeg vil anbefale deg å kontakte Dag Inge Urå i Tønsberg Advokathus. Han fikset saken for meg og barnevernet lå langflate etter han tok saken. Han er ganske rå som familirettsadvokat men det er ingen kjære mor der i gården.

Du får høre det om ham mener du gjør noe galt og han krever at du gjør som han sier og at du i verste fall endrer på ting du gjør om han mener det er nødvendig. Han er veldig smart og har noen frustrerende strategier noenganger, ikke alltid lett å skjønne hvorfor han gjør som han gjør😛

Han er kjent for å ikke like barnevernet etter selv å ha jobbet som barnevernsadvokat og om du googler han så finner du litt dritt om han.

Han tar nemlig ikke saker han mener han ikke kan forvare. Feks at mener han du er en dårlig forelder, om det er mishandling osv involvert så forsvarer han deg ikke. Han mener barna er viktigst og sier han ikke kan leve med å ha forsvart folk som ikke burde ha barna sine.

Kontakt han i dag du, si det haster og legg frem saken!!😊 Så skal du se det ordner seg.

Uten å kuppe tråden. Men hvor fort jobber denne advokaten?

Tar han tak i saken med en gang.

Anonymous poster hash: 03630...e31

Skrevet

barnevernsovergrep.blogg.no ville jeg ikke STOLT på hvis jeg var deg HI

Anonymous poster hash: 43884...4f9

Enig, de er helt sinnsyke der inne😱
Skrevet

Jeg også hadde store problemer med barnevernet. De var helt sinnsyke og jeg tviler ikke på noe av det du skriver.

Jeg vil anbefale deg å kontakte Dag Inge Urå i Tønsberg Advokathus. Han fikset saken for meg og barnevernet lå langflate etter han tok saken. Han er ganske rå som familirettsadvokat men det er ingen kjære mor der i gården.

Du får høre det om ham mener du gjør noe galt og han krever at du gjør som han sier og at du i verste fall endrer på ting du gjør om han mener det er nødvendig. Han er veldig smart og har noen frustrerende strategier noenganger, ikke alltid lett å skjønne hvorfor han gjør som han gjør😛

Han er kjent for å ikke like barnevernet etter selv å ha jobbet som barnevernsadvokat og om du googler han så finner du litt dritt om han.

Han tar nemlig ikke saker han mener han ikke kan forvare. Feks at mener han du er en dårlig forelder, om det er mishandling osv involvert så forsvarer han deg ikke. Han mener barna er viktigst og sier han ikke kan leve med å ha forsvart folk som ikke burde ha barna sine.

Kontakt han i dag du, si det haster og legg frem saken!!😊 Så skal du se det ordner seg.

Uten å kuppe tråden. Men hvor fort jobber denne advokaten?

Tar han tak i saken med en gang.

Anonymous poster hash: 03630...e31

Ja hvis det haster gjør han det. Har kjent han i mange år nå og han er overhodet ikke på bv sin side...
Skrevet (endret)

Virkelig HI, stoler du på det gamle tullet her?! Det har ikke kommer noen nye opplysninger. Dette er gammelt fjas fra gale folk. Til mer du skriver til mer sikker blir jeg på at det ligger myyyyyye mer i denne saken enn du sier. Mulig det ikke er dumt bv er inne i bildet? Når du ikke har evne til å tenke kritisk er jo det bekymringsverdig....

Men samtidig, han har nok mange barn på "samvittigheten". Han er jo kjent for ikke å hjelpe foreldre han ikke mener er gode. Han forsvarer kun de foreldrene som har barna sine sitt beste i tankene. Ikke alle idiotene som ikke burde ha barn. Så på en måte ja, han kunne nok hjulpet flere til å beholde barna sine, så absolutt. Men til det beste for barna eller foreldrene?

http://barnevernsovergrep.blogg.no/1363005031_djevelens_advokat.html

Endret av Sint naken biltyv
  • 5 måneder senere...
Skrevet

Tråden er moderert:

* Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum. Heller ikke spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part.

Kira

Skrevet

Jeg kan ikke finne noen hjemmel i noen lov som gir barnevernstjenesten lov til å få folk til å si opp jobben sin. Hvis tanta til melderen har sjefsstilling i barnevernstjenesten i kommunen, skal IKKE noen i den kommunen behandle saken - da skal saken overføres til annen kommune. Det er veldig strikse regler på dette i forvaltningsloven § 6, noe de ikke kan nekte. De må også ha en HJEMMEL og et formelt vedtak for å pålegge deg noe som helst. Få dem til å vise deg SKRIFTLIG vedtak om at du må ta fri fra jobb/miste jobben til slutt fordi ingen sjefer gidder å ha en arbeidstaker som jobber 2 dager i uka. De vil se rutiner på barnet? Ved å ta barnet ut av barnehagen? Er ikke barnehage en del av den daglige rutinen for barnet da?

Ikke noe rart det lages dokumentarfilmer verden over om det norske barnevernet, dette er jo helt sinnssykt. Og ja, jeg hadde flyttet. Hvis det du forteller om din sak er riktig, så er dette trakassering.

Anonymous poster hash: 1b9c9...9fc
Skrevet

Herregud, kan du ikke bare SAMARBEIDE! Barnevernet er der for å beskytte barna! Skjønner godt de er bekrymret fra hva du skriver i hovedinnlegget! Det som er så dumt i Norge (kanskje andre land og??) er at om man først er stemplet som eks rusmisbruker, så er det stempelet utrolig vanskelig å bli kvitt!!!

Mitt "råd", ikke flytt! Samarbeid med barnevernet OG hold deg LANGT unna den ekstypen din!!!!! 

Foresten, jeg hadde blitt liiiiiivredd om jeg hadde blitt meldt til barnevernet - det må være utrolig tungt :( Men du må bare stå i det, du må for barnet ditt sin skyld! 

Skrevet

Herregud, kan du ikke bare SAMARBEIDE! Barnevernet er der for å beskytte barna! Skjønner godt de er bekrymret fra hva du skriver i hovedinnlegget! Det som er så dumt i Norge (kanskje andre land og??) er at om man først er stemplet som eks rusmisbruker, så er det stempelet utrolig vanskelig å bli kvitt!!!

Mitt "råd", ikke flytt! Samarbeid med barnevernet OG hold deg LANGT unna den ekstypen din!!!!! 

Foresten, jeg hadde blitt liiiiiivredd om jeg hadde blitt meldt til barnevernet - det må være utrolig tungt :( Men du må bare stå i det, du må for barnet ditt sin skyld! 

Så du mener at HI skal miste jobben, gå på sosialen og benytte seg av suppekjøkken fordi barnevernet sa at hun måtte ta fri fra jobb? Hun har også plikter overfor barnet, blant annet forsørgelsesplikt. Hvis hun mister jobben fordi hun tar fri hele tiden (hennes skyld), får hun også karantene på 8 uker fra NAV, pluss at hun ikke er reell arbeidssøker siden hun må være hjemme 3 dager i uka. Man kan samarbeide så lenge det ikke går utover eksistensen til familien. Hvem skal forsørge henne når hun mister jobben? Da sier barnevernet sikkert at hun ikke har forsørgerevne overfor barnet og ikke egner seg som forelder...

Det er heller ikke lov å true med tvungen kateterisering for å få en urinprøve. Når barnevernet først har lagt seg på ulovlig sti (1. inhabilitet, 2. ulovlige trusler og 3. ulovlig pålegg om å miste jobben) så kan man ikke bare føye seg, da kommer de vel med flere ulovlige tiltak? Det er mange som har fått medhold hos Fylkesmannen og i tingrettene etter en omsorgsovertakelse på grunn av maktmisbruk, og fått barna tilbake. Hvis barnevernet gjorde alt riktig hele tiden, ville alle saker mot barnevernet i retten være tapt.

Skrevet

Så du mener at HI skal miste jobben, gå på sosialen og benytte seg av suppekjøkken fordi barnevernet sa at hun måtte ta fri fra jobb? Hun har også plikter overfor barnet, blant annet forsørgelsesplikt. Hvis hun mister jobben fordi hun tar fri hele tiden (hennes skyld), får hun også karantene på 8 uker fra NAV, pluss at hun ikke er reell arbeidssøker siden hun må være hjemme 3 dager i uka. Man kan samarbeide så lenge det ikke går utover eksistensen til familien. Hvem skal forsørge henne når hun mister jobben? Da sier barnevernet sikkert at hun ikke har forsørgerevne overfor barnet og ikke egner seg som forelder...

Det er heller ikke lov å true med tvungen kateterisering for å få en urinprøve. Når barnevernet først har lagt seg på ulovlig sti (1. inhabilitet, 2. ulovlige trusler og 3. ulovlig pålegg om å miste jobben) så kan man ikke bare føye seg, da kommer de vel med flere ulovlige tiltak? Det er mange som har fått medhold hos Fylkesmannen og i tingrettene etter en omsorgsovertakelse på grunn av maktmisbruk, og fått barna tilbake. Hvis barnevernet gjorde alt riktig hele tiden, ville alle saker mot barnevernet i retten være tapt.

Okeeiii... tror kanskje jeg må lese alle 2 sidene da ;) jeg leste kun hovedinnlegget.... 

Det kan selvsagt forekomme at det finnes mennesker i barnevernet som ikke bare ønsker barnas beste... det finnes "dårlig folk" i alle jobber :( 

Om du virkelig føler du personforfølges, så flytt... gjerne til andre slektninger - så du kan "late" som du på en måte ønsker bo nærmere de - og ikke at det virker som du "rømmer".... 

Stakkars :( 

Anonymous poster hash: 3626f...84f

Skrevet

De som har saken er inhabile, så hele greia er bare å blåse av til de har fått flyttet saken over til en annen kommune. Så enkelt er det faktisk, og det bør fylkesmannen også se på sekundet.

Anonymous poster hash: 00d08...495
Skrevet

Selvfølgelig kan du flytte. Det er mange årsaker til å flytte, og man kan ikke forvente at du skal sitte spikret fast på bostedet ditt fordi du er i en undersøkelsessak.

Hvis jeg var deg, ville jeg planlagt flytting og selv tatt kontakt med barnevernet på nytt bosted og kanskje oversendt et kort resume av saken med kopi av papirer. Så kan du informere barnevernet i den nåværende bostedskommunen om at det er gjort.

Sånn sett er det ingen som kan anklage deg for å ville rømme eller skjule noe.

Kan hende ting er forandret, men jeg trodde det ikke var noe interkommunalt samarbeid innen barnevernet.

Anonymous poster hash: 64cc9...ef4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...