Gå til innhold

Når avsløre nyheten


*Ninnin*

Anbefalte innlegg

Når tenker dere å avsløre? Jeg er 5+1 i dag, tenker å vente en stund. Er nr 2. Med nr en sa vi det til fam alt i 4+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har tenkt en del på dette, men har i utgangspunktet tenkt å vente til vi er ferdige med 1. trimester. Vi har snakket om at hvis jeg blir veldig dårlig kan vi snakke med den nærmeste familien slik at vi kanskje kan få litt støtte og hjelp. Det verste er å klare å holde ting hemmelig for venner i sosiale settinger det det er forventet at man skal drikke alkohol. Har blitt endel corny unnskyldninger, men sånn er det vel bare :P er jo "bare" 6 uker igjen, så får håpe at det går fort... :) tror det blir lettere nå som hverdagen med jobb kommer igjen, og da går tiden kanskje litt fortere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har alt vært borte i tre situasjoner som kræsje litt he he, men folk syntes at vi var litt tidlig ute sist. Men hadde ikke noe om graviditeten på Facebook før jeg hadde fødet. Jeg ble veldig syk fra uke 6. Så ble nødt til å fortelle jobben alt fra uke 7-8. Man må bare håpe ting går bra, og alle veit jo at det er en vis sjangse for at man skal miste, men det er det alikvel hele livet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal forsikre oss om at det er noe der, så etter vi har vært på tidlig ultralyd engang; ) er 6 uker nå, så går vel fort noen uker til vi forteller det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tenkjer at vi ikkje kjem til å seia noko før etter veke 12, reknar jo med å få tidleg ul og medfølgjande pakke sidan eg er 38. Så vi kjem ikkje til å seia noko før vi veit at det ser greitt ut. Mista i veke 7 i april no i vår, fortalde heller ingen om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alt sagt fra til nærmeste familie siden jeg allerede nå føler meg ganske sliten, trett og uggen til tider. Vi møtes flere ganger i uken, så det hadde vært ganske vanskelig å skjule svangerskapsplagene fra dem til etter uke 12..

 

Av samme grunn har jeg fortalt nyheten til et par nære venninner som jeg stoler fullt og helt på. De hadde jeg uansett ringt dersom noe hadde gått galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine to nærmeste venninner har fått vite det (er 5+5) hun ene har barn så det var godt å få dele litt med henne så tidlig. Det er nok de to jeg hadde ringt om det skulle oppstå en SA. Synes det er greit å kunne prate med de som står deg helt nært om forventningene å den store gleden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid fint å kunne dele med noen, jeg har fortalt noen få, alltid godt å ha noen å dele det med så tidlig. Men spent på hvor lenge vi klarer å ikke si noe til familien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått delt denne gledelige nyheten til svigerforeldrene og mine foreldre. For en fin nyhet å dele! De ble veldig glad på våre vegne. Er bare i uke 6, men ville dele nyheten nå så tidlig uansett i tilfelle noe skulle skje.. Da er det greit med litt støtte eventuelt.

 

Men så langt alt veldig fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått delt denne gledelige nyheten til svigerforeldrene og mine foreldre. For en fin nyhet å dele! De ble veldig glad på våre vegne. Er bare i uke 6, men ville dele nyheten nå så tidlig uansett i tilfelle noe skulle skje.. Da er det greit med litt støtte eventuelt.

 

Men så langt alt veldig fint :)

 

Signerer denne. Vi har også fortalt det til svigerforeldre/foreldre. Er 5+6. Skal også på weekendtur med en venninne, så kommer til å fortelle det til henne da (i uke 9), mens resten må nok vente til uke 12. :)

 

Jeg gleder meg til jeg kan si det høyt, samtidig som det er litt kos med den lille hemmeligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til svigerforeldre og foreldre i dag. Fortalte og til en av mine søstre og hans søster, som også er min bestevenn. Er 5+5 i dag, så det er jo litt tidlig, men om noe går galt så kan det være greit med litt støtte.

Får se hvor lenge vi greier å vente med å fortelle resten av søsknene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi var egentlig enige om å ikke si noe til noen før etter tidlig UL i uke 8-9, men jeg kom ikke mer enn ut døra før samboeren i ren glede først ringte mormora si, deretter mammaen sin, sa da var det liksom gjort :P jeg fortalte det til ei nær venninne senere på kvelden. og det er det. Resten får vente til etter UL:) men føles godt at noen vet det slik at man kan prate med noen hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare fortalt mannen min om det foreløpig og vi har blitt enige om å vente til helgen 23-24 med å fortelle til foreldre og søsken. Da er jeg 8+4. Første barnebarnet til begge våre foreldre så jeg er kjempespennende. Gleder oss masse!! Men jeg må virkelig si at jeg elsker denne tiden sammen med mannen min. Masse kos :) Føler meg som verdens heldigste. Hadde aldri trodd at det skulle sitte på første forsøk etter bryllupet vårt i juni. Heldigvis skal vi på bryllupsreise når jeg er i andre termin (altså midt i september).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sagt det til noen enda...venter nok par, tre uker til :P Mannen min vet det da :D Er 7+0 imorgen. Skal også reise når jeg er i 2.trimester, med mann og barn. Etterlengtet ferie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer mest sannsynlig ikke til å fortelle det til noen før etter tidlig ul. Rundt uke 14. Mannen min jobber offshore så da blir det til at vi må vente så lenge. Evt måtte blitt i uke 10, men tør ikke siden vi hadde en sa i uke 12 for 1 år siden. Håper bare ikke magen blir stor før det. Viste rimelig godt i uke 12 sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok betale for det selv. Men jeg har ustabile sykluser, og siden vi mistet i uke 12 sist så vil jeg sjekke at alt er bra før vi deler det videre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma fikk vite det ganske tidlig. ikke mulig å skjule noe der.

 

tenker å fortelle svigerforeldre og resten av foreldreklanen nå til helgen. vi er litt over 7 uker, men klarer ikke å holde det hemmelig siden det blir det første barnebarnet for alle sammen - og vi ønsker å dele gleden - og evt. sorgen med dem, dersom det ikke går veien.

 

blir spennende å se om vi får overrasket dem som vi ønsker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til mamma dagen etter positiv test, svigerforeldrene må vente en uke eller to til, og de på jobben forteller jeg det til om 4 uker. Da skal vi ut og spise sammen og de forventer at jeg drikker et glass vin eller to, og de går ikke på noen unnskyldninger ;) Er 6 uker idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+4 og vi tenker å vente med å fortelle våre foreldre ca en måneds tid kanskje. Forteller da også til våre søsken. Barna til mannen min får vel vite det ca samtidig kanskje, evt noen uker etterpå. Andre får vente nærmere to måneder tenker vi kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt over 6 uker på vei, og det er ganske vanskelig å holde kjeft, men vi har blitt enige om å allefall holde det for oss selv frem til etter jeg har vært hos legen 18.september. Da skal vi vurdere å si det til våre nærmeste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å fortelle det når jeg er 10+5 til mine og hans foreldre og søsken, da skal vi hjem på besøk og har forhåpentligvis sett et bankende hjerte på UL 9 +0. Så får vi se hvor lenge vi klarer vente etter UL i uke 12 med å fortelle det til andre. Har fortalt det til en vennine som har fulgt meg gjennom to sa tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede fortalt det til ett par venninner som er i prøvefase selv og veldig nyskjerrig. Men kommer til å vente til å fortelle det til familie og venner til ca uke 9-10. Fikk vite av gynekologen i dag at etter uke 9 er det trygt å fortelle det. Like trygt som i uke 12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke planlagt så mye når vi skal fortelle det. Har tenkt litt ift jobben, gruer meg litt der, men trur det går greit....men det blir rundt uke 14? Skal på 2 uker ferie når jeg runder 12 uker :) tenkte å fortelle barna det i ferien, tror det blir kjempeglade, de har ventet på å få en lillebror/lillesøster :D like under 3 uker til ferie nå ;) Resten av familien får nok vite det omtrent samtidig med jobben :P Skal også på første legitime rett før ferien....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til et vennepar i går som venter sitt første barn innen 3 uker. (De er først ute blandt den nærmeste vennekretsen vår). De jublet og ble så utrolig glade. Jeg ble utrolig rørt :duskedame: Skal drøye med å fortelle det til resten av vennene våre til etter bryllupsreisen vår. Da er jeg 15 uker. Oi som tiden flyr, 10 uker allerede på onsdag og første legetime på torsdag.

Endret av Ninni84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...