Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 Nå ser jeg ingen annen løsning enn å bryte kontakten med mine svigerforeldre. Hun er klart verst, men han kommer ofte med spydige kommentarer. Mannen har ikke noe spesielt godt forhold til de, mye pga barndommen hvor broren ble og fortsatt blir favorisert, mens mannen min bare fikk kritikk. Mannen min har gjort det godt, har eget firma osv., mens broren er en slask som knapt gidder å jobbe. For 4 år siden fikk vi barn sammen, vi har begge barn fra før. Svigermor har passet de andre barnebarna fra de var nyfødt, vårt barn har sovet der noen ganger men nå vil han ikke dit mer. Har mine mistanker om at svigermor har brukt tvang i visse situasjoner, gutten har ikke sagt noe annet enn at farmor er dum. Mannen har spurt sin mor om det, hun sier at de alltid har kost seg. De andre barnebarna får gaver omtrent hele tiden, sykler, sparkesykler, trampoline osv osv. Gutten vår får ingenting. Hun kom i dag og fortalte stolt hva de hadde kjøpt til de andre, så snur hun seg mot vår gutt og sier: vil du også ha ny sykkel? Han strålte opp og sa ja, hvorpå hun sa: da må du komme å sove hos farmor og farfar først! Gutten ble helt rar, krabbet opp i fanget mitt og hvisket at han ikke ville før han begynte å gråte sårt. Jeg tok meg kraftig sammen, reiste meg opp, pekte på døra mens jeg så på svigermor og sa ut!!!! Hun kunne ikke skjønne hvorfor, men jeg bare gjentok "ut" med kraftig stemme, så hun gikk. Jeg fikk trøstet gutten og vi skal kjøpe sykkel i morgen. Mannen ble rasende da han hørte dette og har reist for å ta et oppgjør med henne, men jeg klør i fingrene etter å sende henne en mld om hvordan jeg ser henne. Har funnet meg i uanmeldte besøk i tide og utide, kritikk av hus og hjem, kritikk av mine barns valg av videregående/høyskole osv., lista er lang. Men dette hun gjorde nå er helt vilt, har så vondt av lille gutten min. Heldigvis har han et sett besteforeldre til som forguder han, og han dem. Skal/skal ikke? Anonymous poster hash: e01aa...4f3
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #4 Skrevet 3. august 2014 Skal HVA? Sende sms? Bryte kontakten? Kjøpe ny sykkel? Synes du overreagerer mtp andre ting, men skjønner du ble sint pga sykkelen, for det var en litt ekkel ting å si. True til seg overnattingsbesøk? Anonymous poster hash: cd9bb...ffa
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #5 Skrevet 3. august 2014 Synes du overreagerer. Anonymous poster hash: 9842f...a59
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #6 Skrevet 3. august 2014 Folk er veldig raske til å bryte kontakten med familien sin. Det skal man ikke være for livet er alt for kort for det. Man vet ikke hva som skjer i morgen. Anonymous poster hash: 14364...3b9
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #7 Skrevet 3. august 2014 Du overreagerte ikke, syns jeg. Regner med at dette føyer seg inn i rekken av hendelser, og uansett er det ikke greit å gjøre det hun gjorde. Jeg håper du får snakket med sønnen din, og får gjort han trygg på at han ikke trenger å sove der så lenge han ikke vil. Og jeg håper virkelig at mannen din tar sin mor i skole, man behandler ikke barn(eller voksne) på den måten. Anonymous poster hash: 66a85...67b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #8 Skrevet 3. august 2014 Hadde kuttet henne ut. Å forskjell behandle bevist blir noe negativt og er ikke bra for den det er rettet mot. Jeg ville stolt på deres barn og hans opplevelser oppi dette her. Send henne en melding og si som det er at nå får de holde seg unna en periode. Når de har tenkt seg om og forandret holdning kan de komme krypende tilbake. Anonymous poster hash: c1841...959
NormaJean Skrevet 3. august 2014 #9 Skrevet 3. august 2014 Ikke send henne noen melding. La mannen din ta dette oppgjøret! Det er han sin mor. Og man skal uansett ikke sende meldinger i affekt. Vent i det minste noen dager og "kjøl" deg ned. Føler du fortsatt det samme så får mannen din fortelle foreldrene sine det.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #11 Skrevet 3. august 2014 Ikke gjør noe mer mens blodet fremdeles bruser. La hun få tenke seg litt om og du må roe deg ned først hvis du vil bli tatt seriøst. Anonymous poster hash: 3f5ee...402
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #12 Skrevet 3. august 2014 Ikke send gutten på overnatting ihvertfall... Fikk helt vondt av han. Håper dere klarer å kjøpe ny sykkel til han. Kjenner jeg blir trist inni meg av å tenke på gutten... Anonymous poster hash: 30012...227
Mamma_til_2 Skrevet 3. august 2014 #13 Skrevet 3. august 2014 La gutten slippe og dra dit på overnatting; det virker som det har skjedd noe i kulissene som har skremt han og som han ikke tør si videre! La mannen din ta dette oppgjøret så fikser du sykkel imorgen!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #14 Skrevet 3. august 2014 Fortell oss hva mannen sier når han kommer hjem da! Hadde kuttet henne ut! Anonymous poster hash: f006e...fe2
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #15 Skrevet 3. august 2014 Synes kanskje du bør snakke litt mere med din sønn og få han til å fortelle hva de har gjort siden han sier de er dumme. Mine barn har også sagt at mormor er dum, men det vet jeg er kun fordi hun er mye strengere en det farmor er. Ingen grunn til å ikke dra dit. Min mor er også fæl til å kritisere og spesielt meg og min samboer. Hun har kommet med negative bemerkninger når jeg fortalte henne at jeg var gravid med nr1, 2 og nr 3. Men det snur alltid når hun har fått noen dager å fordøye nyhetene. Har din sønn hørt at dere snakker stygt om svigers? Å slutte å ha kontakt synes jeg er litt drøyt Anonymous poster hash: d807d...a15
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #16 Skrevet 3. august 2014 Uff, stakkars lille gutten..... Han må få slippe å dra dit på overnatting mere i hvert fall, når han så tydelig har opplevd noe som ikke var bra..... Anonymous poster hash: f076f...64a
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #17 Skrevet 3. august 2014 Hat fører ingen steder, kjærlighet er svaret Anonymous poster hash: 6bf45...813
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #18 Skrevet 3. august 2014 Sånn er min svigermor også. Kutter ikke kontakten, men begrenser den til det minimale. Sa tidlig fra direkte til henne om hvordan ting er og hva jeg forventer at hun slutter med. Svelger mange kameler, men det gjør jeg med egen familie og. Familie er familie og man kutter dem ikke bare ut. Man begrenser kontakten til et minimum og unngår dem i sårbare perioder. Tvinger aldri barna til å være der/forsvare seg selv. Anonymous poster hash: b41e8...f9a
Gustav Klitt Skrevet 3. august 2014 #19 Skrevet 3. august 2014 Folk er veldig raske til å bryte kontakten med familien sin. Det skal man ikke være for livet er alt for kort for det. Man vet ikke hva som skjer i morgen. Anonymous poster hash: 14364...3b9 Jeg synes livet er for kort til å omgi seg med folk som tilfører mer negativt enn positivt. Dump henne.
Mrs Smith Skrevet 3. august 2014 #20 Skrevet 3. august 2014 Kutte kontakten? Er det ikke snakk om foreldre/besteforeldre. Det var da fryktelig dramatisk. Kommunikasjon. Her trengs en samtale. Inviter hjem til dere og ta det opp.
Mrs Smith Skrevet 3. august 2014 #21 Skrevet 3. august 2014 Folk er veldig raske til å bryte kontakten med familien sin. Det skal man ikke være for livet er alt for kort for det. Man vet ikke hva som skjer i morgen. Anonymous poster hash: 14364...3b9 Jeg synes livet er for kort til å omgi seg med folk som tilfører mer negativt enn positivt. Dump henne. 'Dump henne' ?! Det er snakk om farmor til barnet. Det må da gå an å snakke sammen.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #22 Skrevet 3. august 2014 Hat fører ingen steder, kjærlighet er svaret Anonymous poster hash: 6bf45...813 Fortell det til denne farmoren - som har gjort noe mot en liten gutt at han heller sier nei til en sykkel enn å dra på overnatting til farmor. Samme farmor som forskjellsbehandler barnebarna sine. Den første som trenger en leksjon i kjærlighet er henne! Ellers er jeg enig med Gustav Klitt - livet er for kort til at man trenger å omgås personer som fører så mye negativt inn i livet. Men fører mannens samtale med moren frem, så er jo det det beste. Anonymous poster hash: 7644f...8f6
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #23 Skrevet 3. august 2014 snakk om og OVERREAGERE.. Du/dere er sjalu fordi de andre får mer enn deres gutt. dere gjør han bortskjemt Anonymous poster hash: d9b53...f82
It's all about me Skrevet 4. august 2014 #24 Skrevet 4. august 2014 Reagerer mer på reaksjonen til gutten enn forskjellsbehandlingen. Hva har skjedd på tidligere overnattinger??? Fikk en ekkel følese av at det er noe snusk som han er sterk nok til å stå imot, mens de andre godtar det for gavenes skyld.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #25 Skrevet 4. august 2014 Med en slik reaksjon ville jeg aldri latt barnet være der alene. Jeg tror jeg ville kuttet kontakten, for et barn får ikke en slik reaksjon uten grunn. Anonymous poster hash: ebb9d...ba2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå