Gå til innhold

Kalle datteren min Rapunzel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn bortsett fra at det er fra eventyret/filmen, er det noen grunn til at jeg ikke kan bruke det navnet? Jeg synes det klinger veldig fint, men jeg er redd for at det blir helt feil. Min andre datter har et veldig spesielt navn, som jeg i begynnelsen fikk endel kommentarer på. Men nå er det flere og flere som synes det er fint.

Anonymous poster hash: aa84b...72e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er smart, så lar du barnet slippe å leve med en slik belastning.

Anonymous poster hash: 3f826...f42

Skrevet

Men hva kan være belastende med det? Rapunzel er en kul figur? Så ikke mye jeg kan komme på å erte for.

Skrevet

Klart du kan kalle henne Rapunzel.

Hilsen Askepott

Anonymous poster hash: 24c30...308
Skrevet

Da ville jeg først satt neg inn i eventyret (ikke disneyversjonen), med incest, prinsen stikker ut øynene sine og hele pakka...for meg er Rapunzel en negativ figur ig ville ikke assossiert barnet mitt med henne

Anonymous poster hash: 45433...d79

Skrevet

Personlig synes jeg Rapunzel er et grusomt navn. Og det er omtrent som å kalle datteren din Askepott.

Anonymous poster hash: 9c0b3...8e4

Skrevet (endret)

Hvis hun skal hete Rapunzel fordrer det ...

1) ... at etternavnet/mellomnavn passer. Rapunzel Gudrun Grautslåtten eller Rapunzel Jeanette Pettersen fungerer liksom ikke optimalt.

2) ... at hun er garantert å bli prinsesse-pen. Du kommer ikke avgårde med å hete Rapunzel hvis du er en grå mus.

3) ... at hun er garantert bra hår. Er det muligheter for kommunefarget hyssinghår ?? Dropp det!

;)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Men hva kan være belastende med det? Rapunzel er en kul figur? Så ikke mye jeg kan komme på å erte for.

Jeg kan komme på en del kommentarer som  hun sikkert får høre hver gang hun har vært hos frisøren, og en del ganger innimellom der også...

Skrevet

Kjent figur for hvem?

???

Skrevet

Personlig synes jeg Rapunzel er et grusomt navn. Og det er omtrent som å kalle datteren din Askepott.

Anonymous poster hash: 9c0b3...8e4

Askepott blir feil for meg også. Men Rapunzel synes jeg faktisk er pent. Men jeg ser selvfølgelig assosiasjonen til figuren. Men jeg vet ikke helt om det blir ett så belastende navn. Har dere noen forslag til navn i samme gata som ikke allerede er tatt av en eventyrfigur?

Skrevet

ærlig talt!

Anonymous poster hash: 3a1b0...951
Skrevet

Såklart du kan! Ville jo ikke vært rart i det hele tatt 😳

Anonymous poster hash: d5b24...7fd

Skrevet

Tenk om hun får skikkelig tynt og flisete hår.

Anonymous poster hash: d5d9c...1e1

Skrevet

Hva heter den andre datteren din? Det må jo matche litt

Anonymous poster hash: 45433...d79

Skrevet

Nei nei nei nei

Anonymous poster hash: bd50d...3e8

Skrevet

Du er en mor, vær så snill å oppføre deg som en også! Din jobb er å skjerme barnet ditt, og ved å ville gi henne et slikt navn vil du utsette henne for en uendelig rekke med spørsmål og kommentarer for evig tid. Jeg har en venninne med en slik mor som seg og som gav henne et belastende navn. Hun telte dager til hun ble 18 år og kunne skifte navn selv, og valgte da et helt normalt vanlig navn.

Anonymous poster hash: 5d05f...f95
Skrevet

Uff... stakkars barn. Tenk deg når hun blir voksen og skal presentere seg i jobbsammenheng... Blir jo ikke tatt seriøst for fem flate. 

Anonymous poster hash: 3f941...a90
Skrevet

Uff... stakkars barn. Tenk deg når hun blir voksen og skal presentere seg i jobbsammenheng... Blir jo ikke tatt seriøst for fem flate. 

Anonymous poster hash: 3f941...a90

"Aktor Rapunzel Gundersen, har du noen kommentar til utfallet av rettssaken?"

Jeg hadde nok tenkt at her står et løvetannbarn som har klart seg mot alle odds... :fnise:

Skrevet

Hvis hun skal hete Rapunzel fordrer det ...

1) ... at etternavnet/mellomnavn passer. Rapunzel Gudrun Grautslåtten eller Rapunzel Jeanette Pettersen fungerer liksom ikke optimalt.

2) ... at hun er garantert å bli prinsesse-pen. Du kommer ikke avgårde med å hete Rapunzel hvis du er en grå mus.

3) ... at hun er garantert bra hår. Er det muligheter for kommunefarget hyssinghår ?? Dropp det!

;)

Haha😂😂👍
Skrevet

Nei jeg synes ikke at det er et så heldig navn.

Det finnes jo så mange fine navn, også andre som er litt egenartet.

Velg heller et av de.

Skrevet

Noen forslag?

Skrevet

Hva med:

Ramona

Mira

Lerke

Amira

Estelle

Ella

Rina

Anonymous poster hash: 905e4...996

Skrevet

Nei vet du. Distinkte eventyrnavn holder jeg meg langt unna når det kommer til å gi navn til små menneskebarn. Rapunzel, Askeladden, Askepott. De har alle spesielle særtrekk og karakteristikker som folk som har lest eventyrene automatisk vil tenke på når de hører navnet eller blir introdusert til personen. 

Dersom jenta di ikke vil ha langt hår, tenk hvor mange ganger hun får høre 'oi, jeg så for meg at du ville ha langt, lyst hår' eller får kommentarer om hun har funnet noen prins til å redde henne enda. 

Selv heter jeg Eva og bare hvor mange ganger jeg har blitt spurt hvor Adam er har jeg mistet tellingen på. Utrolig lei, men likevel synes folk det er forferdelig morsomt tydeligvis. Så jeg tror nok din jente også blir rimelig lei sammenligningene veldig fort. Og der er det jo så mye mer å velge i enn med meg. 

Anonymous poster hash: df1a1...cf1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...