skjotta Skrevet 3. august 2014 #26 Skrevet 3. august 2014 He he he. Klatrer du opp kommer du antakelig tumlet ned igjen med pene kattefôr her og der DERSOM du klarer å komme i nærheten av katten. Katter er skapt for å klatre i trær og når hun føler seg trygg på at hunden er borte og bakken er trygg vil hun komme ned selv. Med mindre hun ikke har klør og hale? Var det liksom ment morsomt? Min hadde både hale og klør og døde fordi vi ikke hjalp henne ned. Anonymous poster hash: 66231...dd8 Og så nærtakende da. Ja, det er ganske morsomt når noen klatrer opp i et tre for å hjelpe et dyr som er mange hundre ganger bedre og mer egnet enn mennesker til treklatring og som ofte ikke vil ned fordi det er der det skumle er. Katten vil forsvare seg mot hjelpen med tenner og klør. Det slutter å være morsomt når den stakkars eieren har blitt pådyttet så mye dårlig samvittighet at han eller hun fortsetter å prøve og hjelpe helt til katten får inn en fulltreffer og eier og katt detter 4-5 meter i bakken. Katten, som har instinkter som gjør at den lander på beina og bygning som fjærer stikker av og gjemmer seg under verandaen mens eieren ofte har store skader.
Januaris Skrevet 3. august 2014 #27 Skrevet 3. august 2014 Neida Neida Neida. Det er ikke sånn det er! Jeg har selv hatt en katt høyt oppe i et tre i mange timer før pappa klatret opp og hentet han ned. Pusen er av det slaget som skyr fremmede (inkl pappa) og hater at folk gjør ting med han som han ikke liker. Han freser, klorer og biter. Da pus hadde sittet lenge i treet og pappa klatrer opp var det tydelig at pus forstod han han skulle få hjelp. Det var akkurat som han strakk deg mot pappa. Og så gjorde han null motstand da pappa puttet han oppi nettet og lukket glidelåsen slik at bare hodet stakk opp (for å unngå klør på vei ned igjen) Det gikk så fint!! Pusen var redd, og holdt seg inne i flere dager etterpå, så den hadde nok fått seg en støkk. Og siden har vi aldri sett han klatre.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #28 Skrevet 3. august 2014 Min katt ble sittende over natten i et tre, vi måtte til slutt hente henne med stige. Det første hun gjorde var å tisse på oss, for hun hadde visst holdt seg hele natten Min forrige katt gjorde det samme, og da holdt jeg hendene ut i bunnen av treet og ropte, og da klatret han sakte ned igjen. Varm opp tunfisken litt, slik at den lukter enda sterkere så kanskje du får lurt henne ned. Anonymous poster hash: ed12f...f7e
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #29 Skrevet 3. august 2014 He he he. Klatrer du opp kommer du antakelig tumlet ned igjen med pene kattefôr her og der DERSOM du klarer å komme i nærheten av katten. Katter er skapt for å klatre i trær og når hun føler seg trygg på at hunden er borte og bakken er trygg vil hun komme ned selv. Med mindre hun ikke har klør og hale? Var det liksom ment morsomt? Min hadde både hale og klør og døde fordi vi ikke hjalp henne ned. Anonymous poster hash: 66231...dd8 Og så nærtakende da. Ja, det er ganske morsomt når noen klatrer opp i et tre for å hjelpe et dyr som er mange hundre ganger bedre og mer egnet enn mennesker til treklatring og som ofte ikke vil ned fordi det er der det skumle er. Katten vil forsvare seg mot hjelpen med tenner og klør. Det slutter å være morsomt når den stakkars eieren har blitt pådyttet så mye dårlig samvittighet at han eller hun fortsetter å prøve og hjelpe helt til katten får inn en fulltreffer og eier og katt detter 4-5 meter i bakken. Katten, som har instinkter som gjør at den lander på beina og bygning som fjærer stikker av og gjemmer seg under verandaen mens eieren ofte har store skader. Katter er faktisk ikke så gode til å klatre ned trær. Bare opp. Tenk på klørene deres, de vender feil vei for "korrekt" nedstigning, og mange katter kvier seg for å gå med rumpa først ned. Det er også en myte at katter alltid lander på beina og alltid i god behold. Anonymous poster hash: ed12f...f7e
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #31 Skrevet 3. august 2014 Katta kommer nok ned når den bare får fred, og blir sulten nok. Anonymous poster hash: f0927...edd
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #33 Skrevet 4. august 2014 Katta kommer nok ned når den bare får fred, og blir sulten nok. Anonymous poster hash: f0927...edd Det er ikke så enkelt. Katter er flinke til å klatre oppover, men de får ofte ikke til å klatre ned igjen. Ofte prøver de å klatre med hodet først, da mister de festet og faller. Anonymous poster hash: 28ecb...0f8
Januaris Skrevet 7. august 2014 #34 Skrevet 7. august 2014 Jeg lurer fortsatt på om pusen har kommet ned. Ønsker meg oppdatering fra HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå