Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #26 Skrevet 4. august 2014 Jeg ringte politiet i går kveld det var en utrolig vanskelig ting å Gjøre. Jeg fikk masse meldinger om at han ventet på meg hjemme til jeg kom. Han skulle komme hit. Jeg hadde da sagt nei og bedt han om å la være i så lange tider. Han sluttet ikke. Så jeg ringte politiet i går så når har jeg de parat dersom det kommer noe mer. Jeg sa i fra til han om at grensen min er nådd og at politiet er kontakta. Så jeg har ikke hørt noe fra han siden i går. det var en stor ting å Gjøre. Føler meg mye lettere i dag. Presser han seg på igjen.. kommer politiet å tar han vekk. Saken er ikke anmeldt, men dersom de blir nødt til og komme vil nok det skje. Det er rart at han er jo ikke sint, ikke er han voldelig, men likevel helt ufattelig vanskelig å ha i liver. Ufattelig å få han ut av livet. Det er som å kjempe mot et fjell. Anonymous poster hash: 92e3f...716
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #27 Skrevet 4. august 2014 Jeg ringte politiet i går kveld det var en utrolig vanskelig ting å Gjøre. Jeg fikk masse meldinger om at han ventet på meg hjemme til jeg kom. Han skulle komme hit. Jeg hadde da sagt nei og bedt han om å la være i så lange tider. Han sluttet ikke. Så jeg ringte politiet i går så når har jeg de parat dersom det kommer noe mer. Jeg sa i fra til han om at grensen min er nådd og at politiet er kontakta. Så jeg har ikke hørt noe fra han siden i går. det var en stor ting å Gjøre. Føler meg mye lettere i dag. Presser han seg på igjen.. kommer politiet å tar han vekk. Saken er ikke anmeldt, men dersom de blir nødt til og komme vil nok det skje. Det er rart at han er jo ikke sint, ikke er han voldelig, men likevel helt ufattelig vanskelig å ha i liver. Ufattelig å få han ut av livet. Det er som å kjempe mot et fjell. Anonymous poster hash: 92e3f...716 Så bra du kontaktet politiet, HI! Det er bra - nå står du opp for deg selv, og nå har du også politiet som kan hjelpe deg. Hvis du er heldig så trekker fyren seg nå tilbake, fordi han ikke vil ha noe problemer med politiet. Slike menn er også ofte "enkle" på den måten at når de virkelig forstår at du ikke lenger er et offer de kan manipulere, at de ikke lenger kan ha makt over deg, da forsvinner de - for å finne en ny dame de kan kontrollere og manipulere. Så er du heldig så var dette nok. Men hvis han fortsetter å kontakte deg, da ringer du politiet, og da anmelder du ham også! Ikke slett meldinger til/fra han enda, for hvis det blir noe mer kontakt fra hans side i ettertid så er det greit å kunne bekrefte at du har bedt ham holde seg unna og at du har kontaktet politiet. Nå må du holde deg sterk fremover. Kan også hende han blir supersjarmerende, legger seg helt flat og påstår at han nå virkelig har forstått at han har tråkket over dine grenser, at han nå respekterer deg og gjerne vil være din venn. Da må du være på vakt, og IKKE slippe han inn i livet ditt igjen. Husk at alt han gjør kun er egoistisk fra hans side, han ønsker å få det som han vil. Om han midlertidig må late som om han legger seg flat er en liten pris hvis han kan lure seg inn i livet ditt igjen. Så husk - absolutt ingen kontakt med ham på noe som helst måte i fremtiden! Han trenger ikke være sint og han trenger ikke være voldelig - men det kan like gjerne være psykisk mishandling og trakassering han driver med. Men nå har du politiet på din siden, ikke nøl med å bruke dem! Bra jobba, HI! Fortsett å være helt klar når du avviser ham, og ikke nøl med å kontakte politiet igjen. Anonymous poster hash: 054bf...c3d
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #28 Skrevet 4. august 2014 Jeg skal fortsatt jobbe med å innse dette. Det er fortsatt vanskelig så tafatt som jeg er. Men Gjør mitt beste. Håper jeg får fred fra han nå. For hver gang jeg hører han si noe, knekker jeg sammen i det skjulte. Orker ikke mer. Anonymous poster hash: 92e3f...716
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #29 Skrevet 4. august 2014 Jeg skal fortsatt jobbe med å innse dette. Det er fortsatt vanskelig så tafatt som jeg er. Men Gjør mitt beste. Håper jeg får fred fra han nå. For hver gang jeg hører han si noe, knekker jeg sammen i det skjulte. Orker ikke mer. Anonymous poster hash: 92e3f...716 Om du går til psykolog, så fortell ham dette. Fortell hvor tøft dette er for deg. Men du gjør det rette nå. Målet videre må være at han holder seg helt unna deg. Da slipper du å forholde deg til ham. Stopper han ikke så er det anmeldelse og besøksforbud. Men vær sterk nå, du er på riktig vei! Snakk med psykologen eller legen din også. Anonymous poster hash: 054bf...c3d
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #30 Skrevet 4. august 2014 jeg takler ikke dette akkurat så bra nå. Har barnefri å nå kommer tårene..!! Han Gjør meg jo ikke noe vondt.. liksom. Jeg prøver å være sterk. Kjempe sterk.. men hele verden raser.. inni meg! Hvorfor reagerer jeg sånn? Anonymous poster hash: 92e3f...716
Todii Skrevet 4. august 2014 #31 Skrevet 4. august 2014 jeg takler ikke dette akkurat så bra nå. Har barnefri å nå kommer tårene..!! Han Gjør meg jo ikke noe vondt.. liksom. Jeg prøver å være sterk. Kjempe sterk.. men hele verden raser.. inni meg! Hvorfor reagerer jeg sånn? Anonymous poster hash: 92e3f...716 Har du noen du kan dra til? Snakke med? Ring familie eller venner, de stiller alltid opp! Noen ganger er det bra å bare tømme seg for noen
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #32 Skrevet 4. august 2014 jeg takler ikke dette akkurat så bra nå. Har barnefri å nå kommer tårene..!! Han Gjør meg jo ikke noe vondt.. liksom. Jeg prøver å være sterk. Kjempe sterk.. men hele verden raser.. inni meg! Hvorfor reagerer jeg sånn? Anonymous poster hash: 92e3f...716 Har du noen du kan dra til? Snakke med? Ring familie eller venner, de stiller alltid opp! Noen ganger er det bra å bare tømme seg for noen Å jeg ringte heldigvis min "mor".. så angst anfallet eller hva det nå enn er har roet seg. Fikk prata om det og roet meg ned igjen.. Dette sliter virkelig på meg. Men det går bedre nå.. huh.. Dette er virkelig ikke lett. Men har heldigvis barnefri nå.. Slik at jeg i det minste ikke skremmer barnet med sammenbruddet mitt.. Nå. .Dette må ta slutt nå.. jeg setter utrolig pris på støtten deres. Tross i at det tar meg tid å bli sterk nok. Jeg Gjør mitt ytterst beste og nå enda litt til. Anonymous poster hash: 92e3f...716
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #33 Skrevet 4. august 2014 jeg takler ikke dette akkurat så bra nå. Har barnefri å nå kommer tårene..!! Han Gjør meg jo ikke noe vondt.. liksom. Jeg prøver å være sterk. Kjempe sterk.. men hele verden raser.. inni meg! Hvorfor reagerer jeg sånn? Anonymous poster hash: 92e3f...716 Verden kan føles å rase sammen når man virkelig innser at ting ikke blir som man hadde håpet at de skulle bli. Om jeg ikke husker feil så har du en historie med en fysisk voldelig mann. Da du traff denne nye mannen så virket han snill i forhold til han du var vant med. Den nye var jo ikke fysisk voldelig mot deg. Så jeg vil tro at en stor del av deg håpet at dette var en god mann som kunne bli en trygg og fin del av livet til deg og barnet ditt. Men i stedenfor å være trygg og god, så har denne nye mannen gjort noe som er minst like ille mot deg som det den forrige gjorde. Det er bare vanskeligere å se fordi det ikke er fysisk vold. Psykisk vold og manipulering er nesten enda verre enn fysisk vold, for det gjør at man mister troen på seg selv. Det gjør at man hele tiden tviler på at man gjør det rette. Det gjør at man lurer på om mannen egentlig er snill likevel, og at det er deg det er noe feil med. Men vet du - det er akkurat det han vil du skal tro. Han vil du skal tvile på deg selv. Han vil du skal tro at du har tatt feil av ham. Han vil at du skal få skyldfølelse for å ha blandet inn politiet. Og hvorfor? Fordi når du tviler på deg selv, da får han kontroll over deg igjen. Da blir du svak for ham igjen, og da kan han lure seg inn i livet ditt igjen. Se tilbake på forholdet dere hadde.... Han var hos deg selv om du ikke ville at han skulle være så mye hos deg. Han flyttet inn til deg selv om du ikke ville det. Han oppførte seg som om han var far til barnet ditt og kunne bestemme over barnet ditt og dine beslutninger angående barnet - selv om han ikke er faren. Han begynte å kontrollere deg enda mer så fort han flyttet inn. Han gjorde livet ditt forferdelig vanskelig følelsesmessig. Han ville ikke betale for seg en gang - han utnyttet deg rått. Han ville ikke flytte ut. Han ville bare utnytte deg, leve på deg, kontrollere deg slik at han fikk det som han ville. Når du begynte å sette ned foten og sette grenser for deg selv, da prøvde han å kjøpe deg tilbake. Han kjøpte ting til deg, bl.a. mobil.... som du så måtte betale det meste av selv. Han nektet å godta at du ikke ønsket flere "gaver" fra ham. Han nektet å høre på deg når du sa du ikke ville ha flere "tjenester" fra ham. Det finnes ikke en liten del i den mannen som er voksen, moden eller som respekterer og elsker deg. For han kan trolig ikke elske noen andre enn seg selv. Han er en stor, egoist, og kanskje har han også diagnoser som gjør at han lever for å manipulere andre mennesker slik at han får det han selv vil. Husk at til og med hans egne foreldre har fått nok av hans egoisme og trass og manipulering. Jada, han ga deg nok en tåredryppende historie om hvor forferdelig foreldrene hans er. Men hvis det var foreldrene som var problemet så hadde han ikke vært så egoistisk, han hadde ikke gitt f... i alle dine grenser, han hadde ikke overkjørt deg og manipulert deg på alle utspekulerte måter! Når du føler du faller sammen nå tror jeg det er helt naturlig. Du ønsket deg kjærlighet, men det ga han deg ikke. Han prøver å overbevise deg om at han bare er snill og glad i deg. Men er man glad i noen, så har man ingen behov for å kontrollere den andre. Man har ikke behov for å styre over andre. Om man elsker noen så respekterer man de grensene den andre har. Man trenger ikke alltid like den andres grenser, men man respekterer dem. Det har han aldri gjort. Og han har vært slik helt siden dere ble sammen. Han har ikke vært snill og god. Han har bare latet som slik at du skulle bli svak for ham slik at han kunne få det som han ville. Men vet du, du faller ikke sammen nå. For nå har du stått opp for deg selv. Du har koblet inn politiet for å beskytte deg selv. Ser du hvor alvorlig det han gjør er? Eneste måten du kan få fred fra ham er ved å true med å anmelde ham! Ser du hvor syk han er da? Det du føler nå tror jeg er en sorg over noe du trodde kunne bli noe fint - men som aldri har vært det. Det har kanskje vært noen glimt av gode ting innimellom. Men helheten har vært forferdelig negativ. Det har fått deg til å tvile på deg selv - og det har ingen rett til å gjøre med deg! Så gråt for det som aldri ble noe av. Men tenk at for hver tåre du feller nå, så blir du litt mer fri fra ham og du blir litt sterkere for hver tåre som faller! Det du har gjort nå gjør at du i fremtiden kan finne akkurat det du ønsker deg - en god og snill mann, en som respekterer når du setter grenser for deg selv. Du kan finne god kjærlighet. Og det har du ikke hatt i dette eller det forrige forholdet. Men nå har du mulighet til å gå videre med livet ditt. Du kan finne igjen deg selv i fred og ro, du kan bli lykkelig. Snakk med noen som står deg nær eller psykologen og legen din. Mener du har sagt at du har en far som også kan stille opp for deg (selv om til og med han en stund ble manipulert av dette guttevalpen). Verden din raser ikke sammen nå! Selv om det er vanskelig å se så er det nå etter at du kontaktet politiet at du begynte å bygge opp igjen verden din - verden og livet slik at den/det vil være godt for deg på alle måter! Anonymous poster hash: 054bf...c3d
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #34 Skrevet 4. august 2014 Hjertelig takk for et langt svar som virkelig satte ord på ting.følelser og du har rett i det du skrev om hvordan alt har Vært. Når jeg ser dette på løpende linje for linje. Så utrolig mye jeg bare har sett bit for bit av. Og "glemt" litt å litt for hver gang det har dukka opp en ny ting. Det er sjelen min som ikke takler mer av han. For med han i hodet, vurdere vennskap eller ikkje, så mister jeg selvtilliten. Å det plager meg. Så jeg kjemper for og ikke psyke meg selv ned. Å da blir det fort kaotisk når jeg ser så ned på meg selv, men så vet jeg at jeg ikke trenger det.. det skal bli veldig bra nå fremover vil jeg tro. <3 Anonymous poster hash: 92e3f...716
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #35 Skrevet 5. august 2014 Ufattelig at bare nærvær og høre hva han sier gir meg sammenbrudd og dårlig selvfølelse. . Anonymous poster hash: 92e3f...716
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #36 Skrevet 6. august 2014 :/ :/ :/ Anonymous poster hash: 92e3f...716
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #37 Skrevet 6. august 2014 Har han sluttet å kontakte deg nå? Hvis ikke så ikke vent med å kontakte politiet - selv om det tilsynelatende er "snille" og "gode" meldinger han skriver til deg. Se om du inni deg greier å snu hele holdningen din til ham. Tenk at du har avslørt han, så det spillet han driver med, det lurer deg ikke lenger. Om han sier noen fint til deg eller om deg - da tenker du "selvfølgelig sier han det, han ønsker å oppnå noe". Om han sier noe stygt om deg - da tenker du "ja, nå viser han sitt virkelige ansikt, nå han ikke lenger har kontroll over meg". Om han begynner å si mye stygt om deg til andre, så kan du sende ham en melding hvor du skriver noe a la: "Jeg vet hvilke falske rykter du sprer om meg. Hvis du ikke umiddelbart slutter å snakke om meg til andre, så anmelder jeg deg for trakassering. Viser også til tidligere beskjed om at du vil bli anmeldt om du ikke holder deg helt unna meg og mine på alle måter." Når du kjenner at selvtilliten lider pga han, så se om du kan greie å se at det egentlig ikke har med deg å gjøre. Det er nemlig akkurat det han er ute etter. For når du tviler på deg selv, når selvtilliten din daler, da ser han en mulighet til å få kontroll over deg igjen. Så se om du nå greier å hoste opp litt sinne! Ikke f.... om han skal få ødelegge noe mer for deg, det har han ingen rett til!!! Om han ikke nå holder seg helt unna deg og ditt liv, ja, da anmelder du ham - for fra nå av så er det DU og bare DU som bestemmer over ditt eget liv. Han er bare et lite null som er så svak at han må tråkke på andre for selv å føle seg bra. Du har nok kraft i deg til at han kan få krefter av deg - men heretter så nekter du å gi ham noe mer av din egen kraft! Gjenta gang på gang for deg selv det som er bra i livet ditt, det du gjør bra for deg selv, for barnet ditt, for familien din. Gjør ting som du har glede av selv, bli kjent med nye folk, få en ny hobby. Fortell de som står deg nær hva han holder på med, jo flere som vet det, jo bedre. Og igjen - IKKE nøl med å melde ham til politiet hvis han tar mer kontakt med deg. Han er ute av livet ditt nå, og han skal aldri komme inn i livet ditt igjen. Uten ham kan du få et godt liv igjen Snakk også med psykologen og legen din om hvor vanskelig dette er for deg. Anonymous poster hash: 054bf...c3d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #38 Skrevet 6. august 2014 Så bra satt ord på! Det er det å være sterk nok hele tia. Å ikke får dårlig samvittighet fordi jeg bryr meg om mitt jeg. I hans nærmer, bare av stemmen hans blir jeg sørgelig. Detter liksom 20 etasjer ned og ser bare det vonde i livet. Slik vil jeg virkelig ikke ha det Anonymous poster hash: 92e3f...716
Todii Skrevet 6. august 2014 #39 Skrevet 6. august 2014 Har han tatt kontakt med deg? Syns du bør kontakte noen du kan snakke med om dette, det er ikke godt å gå med sånne følelser alene
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #40 Skrevet 6. august 2014 Han har sendt en melding, men ikke noe mer og ikke ringt. Han er for opptatt med å bygge vennskap med mine venner. :/ Men lar det ikke gå inn på meg. Prøver. Anonymous poster hash: 92e3f...716
Todii Skrevet 7. august 2014 #41 Skrevet 7. august 2014 Han har sendt en melding, men ikke noe mer og ikke ringt. Han er for opptatt med å bygge vennskap med mine venner. :/ Men lar det ikke gå inn på meg. Prøver. Anonymous poster hash: 92e3f...716 Syns du skal fortelle vennene dine hva som har skjedd. Så kan de holde seg unna han de og.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #42 Skrevet 7. august 2014 Ja jeg prøver jo det i så liten grad uten å være sånn som slenger dritt. Selv om det er sant. Å har venner helt til de kommer i prat med han da forstår de ikke hva jeg snakker om. Anonymous poster hash: 92e3f...716
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå