Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #1 Skrevet 2. august 2014 Har en eks som er den merkelige typen jeg ikke forstår, han øyer penger å hjelp fra seg, han overdriver sine problemer for meg og Gjør seg selv stakkarslig. Han forlanger å prate med meg i mitt hjem dersom han vil der. Han sier "etter alt jeg har gjort for deg, må du være voksen nok til og prate med meg. Jeg vil ikke møte han, jeg vil ikke snakke med han, men jeg vil ikke la han ødelegge meg. Hver gang han er involvert i mitt liv, bare ved sms til og med så klarer han og meg til og av fokusere på det som er viktig for meg. Jeg blir deprimert av hans selskap og mister venner pga hans frekkhet. Jeg orker ikke mer krangling. Føler meg smålig manipulert og brukt. Men igjen. Han vet alle mine svakheter, han vet alt jeg trenger hjelp til og tilbyr seg. Jeg sier nei selv om jeg trenger det. Jeg er så sliten av og bruke så mye energi på og holde han unna meg! Vet snart ikke mine arme råd annet enn å be min far hjelpe meg eller noen andre. Anonymous poster hash: 92e3f...716
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #2 Skrevet 2. august 2014 Er dette han som flyttet inn til deg uten at du egentlig ville det, og som senere ikke ville flytte ut? Anonymous poster hash: 054bf...c3d
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #3 Skrevet 2. august 2014 Ja å det blir verre. Om jeg ignorerer han dukker han bare opp. Nå begynner jeg å bli redd, sint og frustrert og alt på en gang her. Ignorerer han lenge. Så tåler jeg ikke mer så blir jeg sint og ber han holde seg unna meg! Og han kommer med det ene og det andre. Det blir et evig mas. Han snur så flisa til og pusse snakke. Da endelig klarer jeg å få slutt på ringing og sms på en stund. Helt til han begynner et par dager senere Anonymous poster hash: 92e3f...716
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #4 Skrevet 2. august 2014 Vet du, nå har dette pågått så lenge at du kan ikke finne deg i det lenger. På mandag synes jeg du skal gå til politiet og fortelle dem at han bare fortsetter å plage deg, og at han ikke holder seg unna uansett hva du sier eller gjør. Be derfor om at han ilegges et besøksforbud. Da kan han ikke lenger kontakte deg på noen måte eller komme nær deg uten å bryte loven. Dette kan umulig være en frisk person, han manipulerer, har ingen respekt for deg eller dine grenser. Neste gang han skriver en sms til deg så skriver du: "Jeg har sagt det mange ganger før, og jeg mener det. Jeg vil ikke ha mer med deg å gjøre. Vårt forhold er over for lenge siden! Hold deg unna meg og mitt liv og de som står meg nær. Ikke kontakt meg på noen som helst måte mer. Hvis du ikke respekterer dette kommer jeg til å kontakte politiet. Da blir du anmeldt for trakassering. Du kan unngå dette om du holder deg helt unna meg og mine heretter." Etter det svarer du ikke på telefonen om han ringer, svarer ikke på flere sms. Si fra til din far og andre som står deg nær at han trakasserer deg og nekter å holde seg unna. Hvis han dukker opp på døren din og du er redd så ringer du politiet! Be politiet om et besøksforbud og kontaktforbud! Du kan ikke fortsette slik, du trenger hjelp. Og nå er det på tide å be om besøksforbud! Ikke tenk, bare kontakt politiet mandag! Anonymous poster hash: 054bf...c3d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #5 Skrevet 3. august 2014 Virker som at det er eneste løsning nå.. orker ikke dette Anonymous poster hash: 92e3f...716
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #6 Skrevet 3. august 2014 Ta vare på alt av meldinger og alt av kontakt som dere har skriftlig. Få tak i en oversikt over hvor ofte han ringer. Ta utskrift, og ta turen på politistasjonen. Kan være enklere å nå gjennom hvis du har håndfaste bevis! Anonymous poster hash: 131e5...380
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #7 Skrevet 3. august 2014 Jeg skjønner bare ikke hvorfor han holder på sånn her. Akkurat som om jeg skal kunne leve for han og ånde for hva han ønsker Anonymous poster hash: 92e3f...716
Gjest Antarctica Skrevet 3. august 2014 #8 Skrevet 3. august 2014 Skrulling. Skift telefonnummer eller legg inn en blokkering slik at hans nummer ikke kommer gjennom verken på sms eller ringing. Nekt han å oppsøke deg, og si at du ringer politiet hvis han kommer til huset ditt. Fyren er jo ikke riktig.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #9 Skrevet 3. august 2014 Jeg synes det er så utrolig rart. . Han vil bare hjelpe og Gjør alt jeg trenger. Han er også den eneste som Gjør så mye i verden for meg. Men likevel må jeg holde han unna. Å jage vekk en som ikke vil bli jaget. Jo mer jeg jager han bort jo mer presser han seg på.. jeg fatter det ikke.. ja jeg og tenker skrelling men det Gjør også meg skrullete Anonymous poster hash: 92e3f...716
Gjest Antarctica Skrevet 3. august 2014 #10 Skrevet 3. august 2014 Han vil ikke hjelpe deg. Han vil bruke dine svakeste punkter for å få innpass. Sånne folk er farlige. Du merker jo selv at du lider under det!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #11 Skrevet 3. august 2014 Begynner å lure på om jeg er gal eller slem og urimelig.. som ikke lar han hjelpe meg osv osv.. Anonymous poster hash: 92e3f...716
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #12 Skrevet 3. august 2014 Han vil ikke hjelpe deg. Han vil bruke dine svakeste punkter for å få innpass. Sånne folk er farlige. Du merker jo selv at du lider under det! Ja og det holder vettet ved like å tenke sånn.. jeg er bare litt utslitt og begynner å lure på meg selv.. har alltid vert svak av meg men dette begynner å bli verre enn han andre som slo meg.. synes den psykiske påkjenningen her begynner å bli enkel for mye.. Anonymous poster hash: 92e3f...716
Gjest Antarctica Skrevet 3. august 2014 #13 Skrevet 3. august 2014 Stol på magefølelsen. Det han gjør er ikke lov.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #14 Skrevet 3. august 2014 Bare vent om et par uker skriver HI ny tråd om eksen igjen. Hun liker nok oppmerksomheten selv om hun ikke sier det til oss. Er ikke dette tråd nr 47 om denne eksen? Anonymous poster hash: 8cfd7...005
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #15 Skrevet 3. august 2014 Hvorfor skulle jeg like dette?? Det er vanskelig for meg!!! Jeg er av og til sterk men noen ganger kanskje trollbundet av dette. Men jeg liker ikke oppmerksomheten! Jeg forstår dette i veldig liten grad, jeg blir fortumlet av dette. For han slenger aldri et skjellsord, han blir ikke sint og Gjør bare alt for og smile!! Slik at jeg sitter igjen som merra her.. det er vanskelig.. virkelig vanskelig.. Anonymous poster hash: 92e3f...716
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #16 Skrevet 3. august 2014 Hvorfor skulle jeg like dette?? Det er vanskelig for meg!!! Jeg er av og til sterk men noen ganger kanskje trollbundet av dette. Men jeg liker ikke oppmerksomheten! Jeg forstår dette i veldig liten grad, jeg blir fortumlet av dette. For han slenger aldri et skjellsord, han blir ikke sint og Gjør bare alt for og smile!! Slik at jeg sitter igjen som merra her.. det er vanskelig.. virkelig vanskelig.. Anonymous poster hash: 92e3f...716 Det er mange måter å manipulerere noen på, og denne mannen gjør det på en av de måtene som er vanskeligst å stå imot - fordi han hele tiden gjør det du trenger hjelp til, fordi han alltid smiler og "vil deg godt". Men selv om han kamuflerer det bak å ville deg vel så er hans hovedmotiv for dette veldig egoistisk. Han vil tilbake i livet ditt, han vil flytte sammen med deg, han vil igjen kontrollere livet ditt. Han vil ikke hjelpe deg med alt han gjør for deg. Han vil bare hjelpe seg selv, han gjør dette bare fordi han ønsker å få ting slik han vil ha dem - og han ønsker kontroll over deg og ditt liv. Det finnes ikke respekt i det han gjør, det finnes ikke noe som ligner kjærlighet i det. Det er bare egoisme. Måten han har gått frem på er typisk for en psykopat (sosiopat). Og man kan aldri endre en psykopat. Det eneste du kan gjøre er å få ham ut av livet ditt. Du må slutte å være tafatt! Han tar ikke hensyn til deg, alt han gjør gjør han for å oppnå noe selv. Det han holder på med nå er trakassering. Og det er ikke lovlig å trakassere andre personer. Man kan bli dømt og straffet for det. Du må holde ham unna deg. Aldri, aldri, aldri ta imot noen som helst hjelp igjen. Aldri ta telefonen. Skriv bare en melding til ham som jeg skrev i innlegg nr 4 her i tråden. Og så går du til politiet i morgen! Slutt å tenke og gruble - nå må du bare gjøre, og det du må gjøre er å beskytte deg selv og barnet ditt, og da må du koble inn politiet NÅ før du bryter sammen. Anonymous poster hash: 054bf...c3d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #17 Skrevet 3. august 2014 Nå må du for faen se til å få anmeldt denne fyren for trakassering, og slutte å sutre så jævlig om han. Du kan umulig å bedt ham dra til helvete tydelig nok siden han fortsetter og fortsetter. Hvis det er så fordømt plagsomt så får du gjøre noe med det da, POLITIET. Fy søren for ei sutrekjerring du er, jeg har fått med meg alle trådene du har laget om denne fyren, og DU trenger psykologhjelp like mye som han. Du er så patetisk at det er skummelt, jaggu ikke rart han ikke gir seg, han skjønner jo at du ikke egentlig mener det når du ber ham slutte. Anonymous poster hash: 9d0cf...318
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #18 Skrevet 3. august 2014 Ja å det blir verre. Om jeg ignorerer han dukker han bare opp. Nå begynner jeg å bli redd, sint og frustrert og alt på en gang her. Ignorerer han lenge. Så tåler jeg ikke mer så blir jeg sint og ber han holde seg unna meg! Og han kommer med det ene og det andre. Det blir et evig mas. Han snur så flisa til og pusse snakke. Da endelig klarer jeg å få slutt på ringing og sms på en stund. Helt til han begynner et par dager senere Anonymous poster hash: 92e3f...716 Sperr nr hans? Anonymous poster hash: dc4ed...ed5
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #19 Skrevet 3. august 2014 Jeg er ikke så klok på tlf. Vet ikke hvordan jeg Gjør det på tlf. Anonymous poster hash: 92e3f...716
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #20 Skrevet 3. august 2014 Samsung! Anonymous poster hash: 92e3f...716
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #21 Skrevet 3. august 2014 Men har du tenkt til å gå til politiet og be om besøksforbud, eller har du tenkt å fortsette som nå? Du kan gjerne sperre nr hans, men som du sier, da kommer han på døren din. Slipper du ham inn da? Hva om han venter på deg når du går ut, snakker du med ham da? Hva om han legger igjen gaver på trappen din, tar du imot? Hvis han vet du trenger hjelp til noe og tilbyr seg å hjelpe deg - tar du imot? DU må bestemme deg for hvordan du ønsker at livet ditt skal være! Hun som skrev at du liker oppmerksomheten hans er nok ikke så ute på gjordet som du mener. For jeg tror du ønsker at en mann skal vise deg slik oppmerksomhet, du ønsker en mann som vil være der for deg og hjelpe deg med ting og være glad i deg. Og denne mannen tilbyr deg tilsynelatende dette. Sånn rent bortsett fra at han ikke er glad i deg, han elsker deg ikke (selv om han kanskje sier det), han respekterer deg ikke, han bryr seg ikke om deg. Han vil bare "hjelpe deg" for å flytte inn til deg igjen, for der kan han psyke deg enda mer ned, der kan han kontrollere livet ditt igjen. Han er ikke en reddende engel, han er en snylter, han er en igle som suger all livskraft og livsvilje ut av deg. Du skriver at du ikke er så flink med telefon. Vet du - det eneste du trenger være flink til er å gå til politiet og be om besøksforbud. Ring også psykologen din (mener å huske at du går til psykolog) og fortell hva du gjør slik at denne vet om det. Du må innse at hvis du ikke NÅ får stoppet denne mannen, så kommer han til å komme inn i livet ditt igjen. Og da vil du aldri få den oppmerksomheten og kjærligheten du ønsker og fortjener å finne hos en god mann. Etter at du har vært hos politiet så går du til en telefon-butikk (telekiosken, netcom... hvilken som helst) og spør dem om hjelp til å sperre nr til eksen din. Du trenger ikke forklare dem noe om hvorfor du vil sperre ham, du trenger ikke si hvem han er, bare be dem hjelpe deg med å gjøre det. Du kan til og med spørre politiet om de kan hjelpe deg med det. Slutt å utsette ting, slutt å se på uviktige detaljer - gjør det som du må gjøre for å stoppe denne mannen. Tror jeg har svart deg i alle trådene du har hatt om dette. Og vet du, nå må du bare gjøre noe med det, for hvis ikke tror jeg ikke at du kommer deg unna ham. Om du ikke greier å finne nok krefter for din egen del så må du for søren finne krefter i deg selv til å gjøre det for barnet ditt. For barnet ditt fortjener langt bedre enn å ha en slik mann i deres liv - og barnet ditt fortjener langt bedre enn at mamma lar seg ødelegge av en slik mann. Det er ikke så vanskelig - gå til politiet i morgen!!! Anonymous poster hash: 054bf...c3d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #22 Skrevet 3. august 2014 Så fint svar :-) Anonymous poster hash: 3a695...9b3
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #23 Skrevet 3. august 2014 Jeg begynner å lure på om HI er et troll som liker oppmerksomhet på nettet? Anonymous poster hash: 8cfd7...005
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #24 Skrevet 4. august 2014 Jeg tror ikke hun er noen troll. Det er lett å sitte på sin høye hest, når man selv ikke har erfart et sånt menneske. Han er syk, men de fleste rundt han ser personen sikkert som høyt oppegående. Men han manipulerer og ser kun deg selv. Han skjønner ikke at han er slik. HI er nok en omsorgsperson over gjennomsnittet, og slike tiltrekkes han av. De er lette å lure.HI: Jeg vet det er fryktelig tøft. Og han gir ikke slipp på deg.Og du er hjelpesløs. Søk hjelp fra andre nå! Han stopper ikke. Plutselig bor han der igjen og ædrlegger deg. Han har sprengt dine grenser på hva som er normalt. Derfor godtar du dette.Men det er ikke slik men oppfører seg. Prat med kyndige i morgen om dette! Anonymous poster hash: 76d37...926
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #25 Skrevet 4. august 2014 Håper du har vært hos politiet i dag, HI?! Anonymous poster hash: 054bf...c3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå