Gå til innhold

10 år og ønsker seg mobil

Anbefalte innlegg

Gjest Julia1984
Skrevet

Mitt barn har hatt mobil siden han var 5. Når er han 15.

Når han var rundt 10 fikk han smarttlf. En som kostet rundt 2000 Kr. Tok noen mnd, så var den ødelagt. Ny tlf på forsikringen og den varte til vi kjøpte iPhone til jul i fjor. Da hadde ønsket vært der svært lenge. Den har selvfølgelig falt ned, (max 3 mnd etter jul), så er knust i glasset. Han får ikke ny av den grunn, den blir heller ikke fikset. Han får leve me konsekvensen da han må lære å ta vare på tingene sine.

Den han hadde fra 10-11 års alder var passe solid, derfor varte den lenge. Jeg ville ha tenkt litt på hvor mye dere ønsker/har råd til å bruke på mobiler framover. Jeg ville helt klart ha kjøpt en støtsikker/vannsikker mobil :) (Den gang var slike mobiler svindyre.)

iPhone ønsker alle barn, men de må klare å ta vare på den, dyr og lett knuselig!

Anonymous poster hash: d6cd7...96d

Hva skal en 5 åring med mobiltelefon? ?

Anonymous poster hash: 19902...1b6

Ventet på det spørsmålet. Kritiske hurper uten ett eget liv.

Anonymous poster hash: 775a7...5e9

Tåler du ikke et spørsmål? Svarer du folk slik ellers hvis de kommer med et spørsmål?

Trist

Dum er du også. Sjekk anonymkoden min. Jeg er ikke samme person som skrev det du svarte på. Herregud er det mulig???

For et svar til Anonym. Stolt av deg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 10 åring har iPhone 5c. Kule farger og mindre enn 5s.

Han fikk av bestefaren og kunne velge hvilken han ville!

Han har hatt mobil i 3 år, (ikke smarttelefon). Vi har ikke hustelefon og syns det er greit å ha i sekken når han sykler avgårde!

Anonymous poster hash: d0084...a1e

Skrevet

Hi : takk for alle svar ang modeller av tlf. Jeg skal på nettet og sjekke :)

Om flere vil dele så setter jeg pris på det :)

Anonymous poster hash: 2ef45...ee3

Skrevet

Mitt barn fikk telefon nå , snart 7 . Men han får ikke lov å ringe meg ifra pappa når han er der på samvær , så da fikk han min gamle telefon. Som er en iPhone 4s , men hadde jeg ikke hatt den liggende hadde det blitt en dårligere enn :) jobber på skole og ser presset allerede så tidlig som 2 klasse . Helt forferdelig :/

Da er jo du med på å skape press;-) Han kunne vel fått en dårligere telefon .

Anonymous poster hash: b2591...955

Anonymous poster hash: 1ba6c...895

Skrevet

Mitt barn har hatt mobil siden han var 5. Når er han 15.

Når han var rundt 10 fikk han smarttlf. En som kostet rundt 2000 Kr. Tok noen mnd, så var den ødelagt. Ny tlf på forsikringen og den varte til vi kjøpte iPhone til jul i fjor. Da hadde ønsket vært der svært lenge. Den har selvfølgelig falt ned, (max 3 mnd etter jul), så er knust i glasset. Han får ikke ny av den grunn, den blir heller ikke fikset. Han får leve me konsekvensen da han må lære å ta vare på tingene sine.

Den han hadde fra 10-11 års alder var passe solid, derfor varte den lenge. Jeg ville ha tenkt litt på hvor mye dere ønsker/har råd til å bruke på mobiler framover. Jeg ville helt klart ha kjøpt en støtsikker/vannsikker mobil :) (Den gang var slike mobiler svindyre.)

iPhone ønsker alle barn, men de må klare å ta vare på den, dyr og lett knuselig!

Anonymous poster hash: d6cd7...96d

Hva skal en 5 åring med mobiltelefon? ?

Ventet på det spørsmålet. Kritiske hurper uten ett eget liv.

Tåler du ikke et spørsmål? Svarer du folk slik ellers hvis de kommer med et spørsmål?

Trist

Dum er du også. Sjekk anonymkoden min. Jeg er ikke samme person som skrev det du svarte på. Herregud er det mulig???

For et svar til Anonym. Stolt av deg selv?

Sier DU!!

Dronninga av perfekt!!

Skrevet

Min 8,5 åring har hatt min gamle IPhone 4 i ett år nå. Ingen skader på den for han tar godt vare på den. Kommer ikke til å kjøpe splitte ny IPhone til han før på enda mange år. Dersom den han har nå går i stykker kjøper jeg meg ny og han får overta 5'ern min som nå er 1 år.

Eldste fikk ikke splitte ny mobil dør han var 14-15 år. Frem til da måtte han "ta til takke med" våre gamle mobiler.

Anonymous poster hash: 294ac...775

Skrevet

7 åringen her har IPhone. Vurderte Samsung young men den kostet 899,- og jeg fant eller en pent brukt 4s til 1000,-

Kan ikke skjønne hvorfor alle mener det er greit med en Samsung men ikke en iPhone? Ihvertfall når prisen blir lik.

Han begynner i 3.klasse nå og flere har iPhone. Ser ikke problemet. Ønsket meg også det kuleste når jeg var ung; born gang fikk jeg det og andre ganger måtte jeg spare. Ser ikke problemet.

Anonymous poster hash: 2d61f...d23

Skrevet

Gutten min fikk tlf da han var 8, er 9 nå. Han har iphone 4s. Jenta mi skal begynne i 2 klasse nå, er 7, hun fikk seg en brukt samsung galaxy 3 igår faktisk. Her har alle telefoner nesten fra 1 klasse.

Anonymous poster hash: a5e5a...e0c

Skrevet

7 åringen her har IPhone. Vurderte Samsung young men den kostet 899,- og jeg fant eller en pent brukt 4s til 1000,-

Kan ikke skjønne hvorfor alle mener det er greit med en Samsung men ikke en iPhone? Ihvertfall når prisen blir lik.

Han begynner i 3.klasse nå og flere har iPhone. Ser ikke problemet. Ønsket meg også det kuleste når jeg var ung; born gang fikk jeg det og andre ganger måtte jeg spare. Ser ikke problemet.

Vi betalte 299 kr for samsungen vår har.

Anonymous poster hash: 67047...947

Skrevet

HI :

Ja, som noen sier er det et press fra tidlig alder av :sukk: "alle" i klassen har Iphone sier 10 åringen her.

Jeg skal sjekke ut litt på nettet og tenker en kul MEN billiger telefon enn Iphone5 !

Hvor skal dette ende når han blir eldre og presset enda større ??? :sad::question:

Anonymous poster hash: 2ef45...ee3

Kjære hi,'alle har' er en klassiker 😉

Skrevet

Vi betalte 299 kr for samsungen vår har.

Anonymous poster hash: 67047...947

Jada, fins tlf i alle prisklasser. Det er jeg fullstendig klar over.

Skrevet

Samsung young og kontantkort. De er ikke så veldig ivrige på å bruke den.

iPhone hadde vært uaktuelt. Så dyre telefoner har de ikke behov for. Syns ikke det er rett at de skal ha noe så dyrt. De er ti og tolv.

Anonymous poster hash: 428a6...7a1

Min jente har og Samsung Young og kontantkort, vet om flere på samme alder som henne som har slik tlf ( 7år) den blir ikke mye brukt, kun visst hun skal til venner som bor langt unna slik at hun kan ring om det er noe.

Skrevet

lillebroren min er 9 han har iphone4. men han fikk den ikke ny da, fikk pappas når han kjøpte seg iphone5. tror den var 2 år gammel, god som ny. om du har råd & vil kjøpe en phone5c/s til ungen din så gjør det. viss ikke kjøp en samsung gamlaxy av et eller anna slag! de funker like bra til insta osv... er sååå glad jeg ikke trenger å tenke på detta på en stund XF

Anonymous poster hash: 744b5...e5e
Skrevet

HI her :

jeg glemte å skrive at tilgang på Instagram er noe av det viktigste. Er vel ikke bare Iphone som har det ?Anonymous poster hash: 2ef45...ee3

Nei. Det kan også brukes på android telefon også. Anonymous poster hash: 775a7...5e9

Hadde ikke latt en 10 åring bruke instagram! Kunne hatt en iphone, men instagram hadde ikke kommet på tale. Heller ike snap chat.

Anonymous poster hash: 30463...246

Skrevet

Her fikk begge ungene iPhone 4s i fjor. De er nå 5 og 7 år. De har ikke sim kort i dem og de blir kun brukt til spill. De har også hver sin iPad som de fikk til jul for 2 år siden.

Anonymous poster hash: 4a160...351

Skrevet

Unnskyld meg, men dere ser hvem som LAGER dette presset dere snakker om, ikke sant? Selvfølgelig skal "alle" ha en iPhone om såpass mange arver såpass nye telefoner fra foreldrene sine pga dere voksne skal ha nye telefoner så ofte. Husk hvem de lærer av. Mange får også nye telefoner og forstår ikke hva det vil si å ta vare på tingene sine. Jeg har ikke møtt en 9åring hittil som har klart å passe på en iPhone. De knuser jo av ingenting. Og at dere lar så små barn (ja de er faktisk barn) bruke facebook, instagram osv, er helt ufattelig! Er dere på disse sosiale mediene selv så vet dere hva jeg mener.

La barna få lære seg å spare til ting selv, om de absolutt vil ha seg en så dyr telefon. Slutt å sy puter under armene på ungene deres, ærlig talt. Den som lager presset er dere selv.

Anonymous poster hash: 24e57...b2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...