Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #1 Skrevet 2. august 2014 Det nærmer seg 10 års dagen hans og største ønske er nå egen mobil. Vi har sagt ja til dette siden det ser ut som dette er "regelen" i klassen og blant venner. Så til saken, det eneste som duger er Iphone 4s eller helst Iphone 5 !!!! Hva har deres barn og hvilket abonnement ? Kall meg gammeldags men herrefred for et samfunn om alle unger skal ha så svindyre telefoner Anonymous poster hash: 2ef45...ee3
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #2 Skrevet 2. august 2014 Hadde ikke gitt ungen iPhone 5 når ungen er 10 å Anonymous poster hash: b43d2...c2b
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #3 Skrevet 2. august 2014 Min fikk på 10 års dagen. Forsøkte å true seg til den dyreste iphonen og ble litt sur når det var noe annet i pakka. Hele pakka ble beslaglagt måtte spørre pent om å få sin egen gave. Vi hadde kontantkort. Sikkert uøkonomisk men lett å styre. Anonymous poster hash: 775a7...5e9
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #4 Skrevet 2. august 2014 Samsung young og kontantkort. De er ikke så veldig ivrige på å bruke den. iPhone hadde vært uaktuelt. Så dyre telefoner har de ikke behov for. Syns ikke det er rett at de skal ha noe så dyrt. De er ti og tolv. Anonymous poster hash: 428a6...7a1
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #5 Skrevet 2. august 2014 Min fikk på 10 års dagen. Forsøkte å true seg til den dyreste iphonen og ble litt sur når det var noe annet i pakka. Hele pakka ble beslaglagt måtte spørre pent om å få sin egen gave. Vi hadde kontantkort. Sikkert uøkonomisk men lett å styre. Anonymous poster hash: 775a7...5e9 Hvilken type var i pakken da? Anonymous poster hash: 2ef45...ee3
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #6 Skrevet 2. august 2014 Min fikk på 10 års dagen. Forsøkte å true seg til den dyreste iphonen og ble litt sur når det var noe annet i pakka. Hele pakka ble beslaglagt måtte spørre pent om å få sin egen gave. Vi hadde kontantkort. Sikkert uøkonomisk men lett å styre. Anonymous poster hash: 775a7...5e9 Hvilken type var i pakken da? Anonymous poster hash: 2ef45...ee3 Der var en Samsung av et eller annet slag. Mannen som ordnet. Uansett. Den levde ikke lenge, han var totalt uansvarlig og den gikk i stykker så nå får han klare seg uten. Anonymous poster hash: 775a7...5e9
Elsker livet Skrevet 2. august 2014 #7 Skrevet 2. august 2014 Har en som skal begynne i 3. klasse som også ønsker seg en Iphone, men det kjøper ikke vi. Det får han spare til selv. Jeg vet faktisk ikke om han er klar over hvor mye penger det er snakk om selv om han vet prisen. Han har en helt ok nokia telefon som ikke er en smarttelefon med kontantkort.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #8 Skrevet 2. august 2014 HI her : jeg glemte å skrive at tilgang på Instagram er noe av det viktigste. Er vel ikke bare Iphone som har det ? Anonymous poster hash: 2ef45...ee3
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #9 Skrevet 2. august 2014 HI her : jeg glemte å skrive at tilgang på Instagram er noe av det viktigste. Er vel ikke bare Iphone som har det ? Anonymous poster hash: 2ef45...ee3 Nei. Det kan også brukes på android telefon også. Anonymous poster hash: 775a7...5e9
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #10 Skrevet 2. august 2014 Ja det er vel ikke så rart ungen vill ha mobil hvis han er 10 år? De fleste her der vi bor har iPhone også datteren min på 10 år. Anonymous poster hash: 57fdd...807
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #11 Skrevet 2. august 2014 Min fikk telefon til 9-årsdagen, da som den siste i klassen som fikk mobil. Hun fikk en Nokia uten touchskjerm. Men siste året har alle i klassen hennes endt opp med iphone, de fleste med 5'eren. Jeg syns det er helt horribelt, men nå før sommeren (10,5 år) fikk hun min gamle iPhone som var en 4s. Jeg liker det ikke men vil ikke at hun skal være utenfor, noe jeg var i oppveksten. Hadde ikke kjøpt en ny iPhone til henne i den alderen. Anonymous poster hash: 4028d...152
Superdolly Skrevet 2. august 2014 #12 Skrevet 2. august 2014 Til en tiåring ville jeg kjøpt en telefon som det ikke var krise om ungen mistet i golvet, mistet i en søledam eller rotet bort på skoleveien. Med andre ord, absolutt ikke iphone. Noe billigere.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #13 Skrevet 2. august 2014 Telenor har billige android telefoner med kontantkort, hadde aldri kjøpt iphone til ungen min. Vi gir ikke så dyre gaver rett og slett, og om telefonen heter samsung istedenfor iphone kan den fint brukes til det de trenger. Anonymous poster hash: 74aec...14a
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #14 Skrevet 2. august 2014 Mitt barn har hatt mobil siden han var 5. Når er han 15. Når han var rundt 10 fikk han smarttlf. En som kostet rundt 2000 Kr. Tok noen mnd, så var den ødelagt. Ny tlf på forsikringen og den varte til vi kjøpte iPhone til jul i fjor. Da hadde ønsket vært der svært lenge. Den har selvfølgelig falt ned, (max 3 mnd etter jul), så er knust i glasset. Han får ikke ny av den grunn, den blir heller ikke fikset. Han får leve me konsekvensen da han må lære å ta vare på tingene sine. Den han hadde fra 10-11 års alder var passe solid, derfor varte den lenge. Jeg ville ha tenkt litt på hvor mye dere ønsker/har råd til å bruke på mobiler framover. Jeg ville helt klart ha kjøpt en støtsikker/vannsikker mobil (Den gang var slike mobiler svindyre.) iPhone ønsker alle barn, men de må klare å ta vare på den, dyr og lett knuselig! Anonymous poster hash: d6cd7...96d
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #15 Skrevet 2. august 2014 Mitt barn har hatt mobil siden han var 5. Når er han 15. Når han var rundt 10 fikk han smarttlf. En som kostet rundt 2000 Kr. Tok noen mnd, så var den ødelagt. Ny tlf på forsikringen og den varte til vi kjøpte iPhone til jul i fjor. Da hadde ønsket vært der svært lenge. Den har selvfølgelig falt ned, (max 3 mnd etter jul), så er knust i glasset. Han får ikke ny av den grunn, den blir heller ikke fikset. Han får leve me konsekvensen da han må lære å ta vare på tingene sine. Den han hadde fra 10-11 års alder var passe solid, derfor varte den lenge. Jeg ville ha tenkt litt på hvor mye dere ønsker/har råd til å bruke på mobiler framover. Jeg ville helt klart ha kjøpt en støtsikker/vannsikker mobil (Den gang var slike mobiler svindyre.) iPhone ønsker alle barn, men de må klare å ta vare på den, dyr og lett knuselig! Anonymous poster hash: d6cd7...96d Hva skal en 5 åring med mobiltelefon? ? Anonymous poster hash: 19902...1b6
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #16 Skrevet 2. august 2014 Mitt barn har hatt mobil siden han var 5. Når er han 15. Når han var rundt 10 fikk han smarttlf. En som kostet rundt 2000 Kr. Tok noen mnd, så var den ødelagt. Ny tlf på forsikringen og den varte til vi kjøpte iPhone til jul i fjor. Da hadde ønsket vært der svært lenge. Den har selvfølgelig falt ned, (max 3 mnd etter jul), så er knust i glasset. Han får ikke ny av den grunn, den blir heller ikke fikset. Han får leve me konsekvensen da han må lære å ta vare på tingene sine. Den han hadde fra 10-11 års alder var passe solid, derfor varte den lenge. Jeg ville ha tenkt litt på hvor mye dere ønsker/har råd til å bruke på mobiler framover. Jeg ville helt klart ha kjøpt en støtsikker/vannsikker mobil (Den gang var slike mobiler svindyre.) iPhone ønsker alle barn, men de må klare å ta vare på den, dyr og lett knuselig! Anonymous poster hash: d6cd7...96d Hva skal en 5 åring med mobiltelefon? ? Anonymous poster hash: 19902...1b6 Ventet på det spørsmålet. Kritiske hurper uten ett eget liv. Anonymous poster hash: 775a7...5e9
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #17 Skrevet 2. august 2014 Mitt barn fikk telefon nå , snart 7 . Men han får ikke lov å ringe meg ifra pappa når han er der på samvær , så da fikk han min gamle telefon. Som er en iPhone 4s , men hadde jeg ikke hatt den liggende hadde det blitt en dårligere enn jobber på skole og ser presset allerede så tidlig som 2 klasse . Helt forferdelig :/ Anonymous poster hash: b2591...955
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #18 Skrevet 2. august 2014 Her fikk de samsung som tålte van og støt, aner ikke hva den heter. Ungene er ikke helt fornøyd, de liker ikke å bruke den så godt men det forstår jeg for jeg sliter med den selv. Men det er nok hva en er vant til også. Minsta sin gikk i stykker, rett etter garantien hadde gått ut. Den stoppet å lade, så gidder ikke å reparere. Hun eldste fikk min iphone og lillesøster fikk storesøster sin. For storesøster på 11år må hun ha deksel som beskytter hele, ikke bare bak. Det er kriteriet fra min side. De har netcom mini eller noe slikt. Har aldri overgått prisen på den, og minsta ringer utrolig mye. Anonymous poster hash: 0f719...21d
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #19 Skrevet 2. august 2014 HI : Ja, som noen sier er det et press fra tidlig alder av "alle" i klassen har Iphone sier 10 åringen her. Jeg skal sjekke ut litt på nettet og tenker en kul MEN billiger telefon enn Iphone5 ! Hvor skal dette ende når han blir eldre og presset enda større ??? Anonymous poster hash: 2ef45...ee3
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #20 Skrevet 2. august 2014 Mitt barn har hatt mobil siden han var 5. Når er han 15. Når han var rundt 10 fikk han smarttlf. En som kostet rundt 2000 Kr. Tok noen mnd, så var den ødelagt. Ny tlf på forsikringen og den varte til vi kjøpte iPhone til jul i fjor. Da hadde ønsket vært der svært lenge. Den har selvfølgelig falt ned, (max 3 mnd etter jul), så er knust i glasset. Han får ikke ny av den grunn, den blir heller ikke fikset. Han får leve me konsekvensen da han må lære å ta vare på tingene sine. Den han hadde fra 10-11 års alder var passe solid, derfor varte den lenge. Jeg ville ha tenkt litt på hvor mye dere ønsker/har råd til å bruke på mobiler framover. Jeg ville helt klart ha kjøpt en støtsikker/vannsikker mobil (Den gang var slike mobiler svindyre.) iPhone ønsker alle barn, men de må klare å ta vare på den, dyr og lett knuselig! Anonymous poster hash: d6cd7...96d Hva skal en 5 åring med mobiltelefon? ? Anonymous poster hash: 19902...1b6 Ventet på det spørsmålet. Kritiske hurper uten ett eget liv. Anonymous poster hash: 775a7...5e9 Tåler du ikke et spørsmål? Svarer du folk slik ellers hvis de kommer med et spørsmål? Trist Anonymous poster hash: 19902...1b6
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #21 Skrevet 2. august 2014 Mitt barn har hatt mobil siden han var 5. Når er han 15. Når han var rundt 10 fikk han smarttlf. En som kostet rundt 2000 Kr. Tok noen mnd, så var den ødelagt. Ny tlf på forsikringen og den varte til vi kjøpte iPhone til jul i fjor. Da hadde ønsket vært der svært lenge. Den har selvfølgelig falt ned, (max 3 mnd etter jul), så er knust i glasset. Han får ikke ny av den grunn, den blir heller ikke fikset. Han får leve me konsekvensen da han må lære å ta vare på tingene sine. Den han hadde fra 10-11 års alder var passe solid, derfor varte den lenge. Jeg ville ha tenkt litt på hvor mye dere ønsker/har råd til å bruke på mobiler framover. Jeg ville helt klart ha kjøpt en støtsikker/vannsikker mobil (Den gang var slike mobiler svindyre.) iPhone ønsker alle barn, men de må klare å ta vare på den, dyr og lett knuselig! Anonymous poster hash: d6cd7...96d Hva skal en 5 åring med mobiltelefon? ? Anonymous poster hash: 19902...1b6 Ventet på det spørsmålet. Kritiske hurper uten ett eget liv. Anonymous poster hash: 775a7...5e9 Tåler du ikke et spørsmål? Svarer du folk slik ellers hvis de kommer med et spørsmål? Trist Anonymous poster hash: 19902...1b6 Dum er du også. Sjekk anonymkoden min. Jeg er ikke samme person som skrev det du svarte på. Herregud er det mulig??? Anonymous poster hash: 775a7...5e9
Gulosten™ Skrevet 2. august 2014 #22 Skrevet 2. august 2014 Min på 9 1/2 overtok min gamle 4'er da jeg fikk 5s til bursdagen min i mai. Ser ikke problemet.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #23 Skrevet 2. august 2014 Mitt barn har hatt mobil siden han var 5. Når er han 15. Når han var rundt 10 fikk han smarttlf. En som kostet rundt 2000 Kr. Tok noen mnd, så var den ødelagt. Ny tlf på forsikringen og den varte til vi kjøpte iPhone til jul i fjor. Da hadde ønsket vært der svært lenge. Den har selvfølgelig falt ned, (max 3 mnd etter jul), så er knust i glasset. Han får ikke ny av den grunn, den blir heller ikke fikset. Han får leve me konsekvensen da han må lære å ta vare på tingene sine. Den han hadde fra 10-11 års alder var passe solid, derfor varte den lenge. Jeg ville ha tenkt litt på hvor mye dere ønsker/har råd til å bruke på mobiler framover. Jeg ville helt klart ha kjøpt en støtsikker/vannsikker mobil (Den gang var slike mobiler svindyre.) iPhone ønsker alle barn, men de må klare å ta vare på den, dyr og lett knuselig! Anonymous poster hash: d6cd7...96d Hva skal en 5 åring med mobiltelefon? ? Anonymous poster hash: 19902...1b6 Jeg skal svare da, stille din nysgjerrighet Det var ca 10 barn i området som barnet lekte med. Allerede i 2004-2005 var barna helst inne for å spille tv-spill eller se tv. Så selv om vi kledde på gutten regnklær/bobledress var det ikke gitt at han var ute lengre enn turen til en venn. Der var det kanskje 3 venner på besøk. Så stakk de videre til en annen venn..og så videre til en ny.. Så for å lette detektivarbeidet ved å gå rundt til alle husene fikk han en mobil. (Kjente ikke alle foreldrene) Det ble en brukt kameramobil. Da ringte vi når han måtte hjem. Det var altså ikke noe fancy spilltelefon, ormen var vel det eneste på den. Og eneste numre som var lagt inn var til foreldre, besteforeldre, onkler og tanter. Tlf ble ikke brukt hver dag før 12 års alder, så han ble ikke "avhengig" før instagram/facebook tiden. Nå kan han selvsagt ikke leve uten Anonymous poster hash: d6cd7...96d
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #24 Skrevet 2. august 2014 Her fikk jenta en Samsung da hun begynnte i 3.klasse. Hadde aldri kjøpt en iphone til en unge. Jeg fikk en IPhone 5s i 40 års gave av mannen. Skal ungene ha så dyre tlf får de kjøpe det selv. Anonymous poster hash: 67047...947
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #25 Skrevet 2. august 2014 Mitt barn har hatt mobil siden han var 5. Når er han 15. Når han var rundt 10 fikk han smarttlf. En som kostet rundt 2000 Kr. Tok noen mnd, så var den ødelagt. Ny tlf på forsikringen og den varte til vi kjøpte iPhone til jul i fjor. Da hadde ønsket vært der svært lenge. Den har selvfølgelig falt ned, (max 3 mnd etter jul), så er knust i glasset. Han får ikke ny av den grunn, den blir heller ikke fikset. Han får leve me konsekvensen da han må lære å ta vare på tingene sine. Den han hadde fra 10-11 års alder var passe solid, derfor varte den lenge. Jeg ville ha tenkt litt på hvor mye dere ønsker/har råd til å bruke på mobiler framover. Jeg ville helt klart ha kjøpt en støtsikker/vannsikker mobil (Den gang var slike mobiler svindyre.) iPhone ønsker alle barn, men de må klare å ta vare på den, dyr og lett knuselig! Anonymous poster hash: d6cd7...96d Hva skal en 5 åring med mobiltelefon? ? Anonymous poster hash: 19902...1b6 Ventet på det spørsmålet. Kritiske hurper uten ett eget liv. Anonymous poster hash: 775a7...5e9 Tåler du ikke et spørsmål? Svarer du folk slik ellers hvis de kommer med et spørsmål? Trist Anonymous poster hash: 19902...1b6 Dum er du også. Sjekk anonymkoden min. Jeg er ikke samme person som skrev det du svarte på. Herregud er det mulig??? Anonymous poster hash: 775a7...5e9 Bor du her inne? Gidder jammen ikke studere anonyme kodene. Anonymous poster hash: 19902...1b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå