Gå til innhold

Hvilken størrelse bruker du i sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det er om å gjøre ha minst føtter, minst kropp og blabla...så er vel ikke hjernen så stor heller kan jeg tenke meg?

Alt skal jo være smått???

Det er vel ikke nødvendigvis noen korrelanse. Jeg har størrelse 36/37, har en IQ på 137 (i følge mensatesten), og en mastergrad i molekylærbiologi. Min kjære mann har størrelse 48, og han er også relativt smart, med en mastergrad i informatikk.

Jeg er fortsatt glad i mine søte små føtter som ser bra ut i alle slags sko, og fordi jeg er "lav" (166) med en høy mann (190) ser det aldri dumt ut om jeg går i høyhelte sko.

Jeg er sikker på at de kvinnene som har størrelse 41 i sko eller er 179 cm høye har andre fordeler. Kanskje har de et nydelig ansikt, en flott rumpe, lang flotte ben, the list goes on.

Ingen grunn til å være misunnelig. Jeg har selv "ingen" midje, og synes kvinner med små midjer er kjempepene, det går fint an å si det selv om jeg ikke har det selv ;)

Anonymous poster hash: 0a0bc...f8a

Misunnelig nei. Bruker str 37-38 jeg :)  Men det er ikke til å stikke under stol, at vi er nordmenn og litt mere klumoete anlagt enn disse petite fransøsene :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

38

Anonymous poster hash: 94efe...7fc

Skrevet

35-36, avhenger av type sko. Vanskelig å finne spesielt pensko. Har særdeles smale føtter, så alt detter av.

Skrevet

Siden det er om å gjøre ha minst føtter, minst kropp og blabla...så er vel ikke hjernen så stor heller kan jeg tenke meg?

Alt skal jo være smått???

Det er vel ikke nødvendigvis noen korrelanse. Jeg har størrelse 36/37, har en IQ på 137 (i følge mensatesten), og en mastergrad i molekylærbiologi. Min kjære mann har størrelse 48, og han er også relativt smart, med en mastergrad i informatikk.

Jeg er fortsatt glad i mine søte små føtter som ser bra ut i alle slags sko, og fordi jeg er "lav" (166) med en høy mann (190) ser det aldri dumt ut om jeg går i høyhelte sko.

Jeg er sikker på at de kvinnene som har størrelse 41 i sko eller er 179 cm høye har andre fordeler. Kanskje har de et nydelig ansikt, en flott rumpe, lang flotte ben, the list goes on.

Ingen grunn til å være misunnelig. Jeg har selv "ingen" midje, og synes kvinner med små midjer er kjempepene, det går fint an å si det selv om jeg ikke har det selv ;)Anonymous poster hash: 0a0bc...f8a

Det Kelly reagerte på var vel helst tendensen her inne når det kommer til størrelse på kvinnekroppen. Det virker som det er om å gjøre å være minst mulig. Sikter bla til tråder om vektøkning i svangerskapet og hvilken størrelse folk bruker. Kan sikkert skrive avhandling om temaet, nøyer meg med å si at beundringen for små kvinneføtter har dype historiske røtter. Tenker på de kinesiske "lotusføttene" og eventyret om askepott .
Skrevet

40/41! Gikk opp en størrelse når jeg var gravid, og har ikke gått ned igjen:( 

Syns jeg har så digre føtter... Men men må jo bare leve med det, så tenker ikke mye over det.

Anonymous poster hash: 5d4b6...3b1
Skrevet

Bruker størrelse 35. Skulle ønske jeg gikk opp en størrelse når jeg var gravid, men nei..

En helt forferdelig størrelse å bruke, da det blir ekstremt dyrt med sko.

Er nesten bare dyrere merker som produserer 35 størrelser i damesko. Så skal man ha sko, blir det ofte i 1000kr + klassen. HELDIG de som bruker str 36!

Anonymous poster hash: d16d8...837
Skrevet

Bruker 36, men i småsko/finske kan det av og til bli stort. Så ikke lett å finne sko. 😞

Anonymous poster hash: 50ef9...a1c

Skrevet

36/37 og bryr meg fint lite om andres sko størrelse. Skal man få komplekser for bein og nå? Det er jo vi kvinnfolka som tar opp emnet og lager styr ut av det...

Det hun sa!

Anonymous poster hash: 43c35...3c5

Anonymous poster hash: 1bee1...0cd

Skrevet

36,5 passer best, men det er litt vanskelig å oppdrive. Har også fått litt bredere føtter de siste årene, pluss at den ene foten er litt større enn den andre :(

Anonymous poster hash: 4537a...133

Skrevet

Bruker str 37, synes det passer fint til mine 168 cm :) Mamma bruker str 41, men det harmonerer fint med hennes 180 cm :) Legger sjeldent merke til str på skoene til folk, to personer kan begge ha på seg sko i str 38, men det ene paret kan virke større pga form og str på selve skoene, så det å se på skotøyet gir ikke alltid et riktig mål av selve skostr :)

Skrevet

36/37, har slanke feminine føtter.

Størrelse 39 og over er ikke særlig feminint spør du meg

Anonymous poster hash: 0a0bc...f8a

Da er du i godt selskap. I vår kultur ligger det en forestilling om at små føtter er feminint. En grusom konsekvens av disse urgamle forestillingene er de kinesiske, ubrukelige "lotusføttene". :(

http://minleseglede.blogspot.no/2011/07/fryvik-midtens-rike-askepott-kari.html?m=1

Ortopedar får inn mange flotte, høge jenter som har øydelagd føttene sine fordi dei skamma seg over å ha større føtter enn 38.

Eg er 1.60 og folk var veldig opptatt av føttene mine då dei var str 36. Så gjekk dei opp til 38 etter to graviditeter og er no nede i 37. Eg trivs betre med 37 fordi eg og har breie føtter, så det er lettare å finne sko som passar i bredda i 37.

Anonymous poster hash: cd250...c19

Skrevet

Brukte 39 før jeg ble gravid, etter det må jeg visst ha 40 for at skoen skal være behagelig på.

Er 1,74 høy og synes ikke det er så ille faktisk :)

Anonymous poster hash: c33b2...970

Samme her! Er 174 cm og brukte 38/39 før graviditeten. Plutselig ble alle skoene mine for små og nå kjøper jeg inn nye i 40!! Det klemmer tilogmed i 40 i enkelte sko! La på meg 20 kg i svangerskapet. Har hørt at den brå vektøkningen trykker og skviser ut ledd osv i føttene.

Anonymous poster hash: be86c...1d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...