Gå til innhold

Hvilken størrelse bruker du i sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Størrelse 36, men føttene er ganske breie da.. Så tar det igjen der :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener jeg hørte her om dagen at gjennomsnittsstørrelsen på skostørrelsen hos kvinner i dag er på 39. Er ikke det digert? Med et slikt gjennomsnitt, er det da mange kvinner med godt over skostørrelse 39.Selv bruker jeg 36 og ser jo at jeg ikke har de største føttene, men så mange med store føtter altså? Anonymous poster hash: b7e45...d4f

Ja, nå går det utfor bakke altså! Ikke bare går snittvekten og livmålet opp, skostørrelsen følger jaggu meg etter!

Lurer på hvordan det skal gå med dette landet... Synes seriøst at folk må begynne å ta seg sammen.

:ironi:

Du burde jo virkelig ta deg sammen med dine flytebrygger. Skal ta meg sammen jeg også. Ikke bare er de store, men de er brede også, og jeg har høy vrist. Eller så får vi med store føtter opplyse vår amerikanske størrelse, da blir tallet fort nettere og mer feminint.

Skrevet

Mener jeg hørte her om dagen at gjennomsnittsstørrelsen på skostørrelsen hos kvinner i dag er på 39. Er ikke det digert? Med et slikt gjennomsnitt, er det da mange kvinner med godt over skostørrelse 39.Selv bruker jeg 36 og ser jo at jeg ikke har de største føttene, men så mange med store føtter altså? Anonymous poster hash: b7e45...d4f

Ja, nå går det utfor bakke altså! Ikke bare går snittvekten og livmålet opp, skostørrelsen følger jaggu meg etter!

Lurer på hvordan det skal gå med dette landet... Synes seriøst at folk må begynne å ta seg sammen.

Du burde jo virkelig ta deg sammen med dine flytebrygger. Skal ta meg sammen jeg også. Ikke bare er de store, men de er brede også, og jeg har høy vrist. Eller så får vi med store føtter opplyse vår amerikanske størrelse, da blir tallet fort nettere og mer feminint.
Det verste er at en av mine døtre har str. 42. Føler at jeg har feilet som mor :( Kanskje jeg tok for mye tran da jeg var gravid..
Skrevet

Det verste er at en av mine døtre har str. 42. Føler at jeg har feilet som mor :( Kanskje jeg tok for mye tran da jeg var gravid..

Der har du det! Det er selvsagt tranen vi slurper i oss i store mengder her i landet.

Skrevet

Brukar str 40, og er berre 1.61 cm, så eg bør vel verkeleg ta meg saman.. 

Eg synes dei fleste damene eg kjenner brukar 39 eller 40 i sko, mor mi brukar 41. Eg lever heilt fint med føtene mine, og har god bakkekontakt :)

Skrevet

43 :(

Anonymous poster hash: 60d4d...b9a
Skrevet

36/37, har slanke feminine føtter.

Størrelse 39 og over er ikke særlig feminint spør du meg

Anonymous poster hash: 0a0bc...f8a

Da er du i godt selskap. I vår kultur ligger det en forestilling om at små føtter er feminint. En grusom konsekvens av disse urgamle forestillingene er de kinesiske, ubrukelige "lotusføttene". :(

http://minleseglede.blogspot.no/2011/07/fryvik-midtens-rike-askepott-kari.html?m=1

Skrevet

Brukte 37/38 i sko før jeg fikk barn. Gikk opp til 39 etter første. Heldigvis ikke mer etter nr.2

Anonymous poster hash: b9edc...cd7
Skrevet

Bruker 39. Skulle gjerne hatt 37 eller 38.

Anonymous poster hash: ef024...f6f

Skrevet

40-41 170 høy. Ingen damer i min fam under 40 i sko.

De fleste av venninnene er 39-41

Skrevet

Jeg har skikkelige "Dolly Duck"-føtter.

De er ikke så lange, men ganske brede :D

Det vil si at i mitt skap finner du sko i str. 37 (tøysko, ballerinasko, flipflops o.l.), str. 38 (joggesko, spasersko, converse, vintersko, gummistøvler) og str.39 (fjongesko, pumps, støvletter, ankelboots).

Skrevet

Jeg bruker 35-36 har små føtter :-D

Anonymous poster hash: 4fa6a...5f5

Skrevet

Størrelse 39..

Skrevet

Jeg bruker 39, er 176 høy. Synes det hadde vært rart med veldig mye mindre føtter når jeg er såpass høy.

Jeg kjenner ei som er like høy som meg og har størrelse 45 i sko, stakkars jente går bare på skatesko. Får ikke jentesko i den størrelsen her.

Jeg synes ikke 39 er spesielt stort. Tror heller det er i den nedre skalaen blant de jeg kjenner, de fleste har rundt 40 - 41 tror jeg

Anonymous poster hash: 3c741...dc9
Skrevet

37

Anonymous poster hash: c3db8...c67

Skrevet

Herregud, jeg må også ta meg sammen, jeg bruker 41 i vanlige sko, og har jammen meg flere par joggesko i str 42!!

Med mine 180 cm så hadde det sikkert vært mye mer elegant med str 38, sånn når jeg ikke tippet overende :P

Skrevet

Siden det er om å gjøre ha minst føtter, minst kropp og blabla...så er vel ikke hjernen så stor heller kan jeg tenke meg?

Alt skal jo være smått???😂

Skrevet

36,5 eller 37

Anonymous poster hash: cddd9...856

Skrevet

Str 41 og det passer meg perfekt.

Anonymous poster hash: 9a2a0...99a

Skrevet

36/37 og bryr meg fint lite om andres sko størrelse. Skal man få komplekser for bein og nå? Det er jo vi kvinnfolka som tar opp emnet og lager styr ut av det..

Anonymous poster hash: 43c35...3c5
Skrevet

42. Men med mine 182 cm må det nesten være såpass. ;)

Den eneste grunnen til at jeg kunne tenkt meg en str mindre er at det hadde vært lettere å finne sko, 42 og 36 er de første størrelsene som forsvinner siden skobutikkene som regel bare får inn 1 par i disse størrelsene i hver kolleksjon.

Anonymous poster hash: 072a8...80f

Skrevet

Siden det er om å gjøre ha minst føtter, minst kropp og blabla...så er vel ikke hjernen så stor heller kan jeg tenke meg?

Alt skal jo være smått???

Det er vel ikke nødvendigvis noen korrelanse. Jeg har størrelse 36/37, har en IQ på 137 (i følge mensatesten), og en mastergrad i molekylærbiologi. Min kjære mann har størrelse 48, og han er også relativt smart, med en mastergrad i informatikk.

Jeg er fortsatt glad i mine søte små føtter som ser bra ut i alle slags sko, og fordi jeg er "lav" (166) med en høy mann (190) ser det aldri dumt ut om jeg går i høyhelte sko.

Jeg er sikker på at de kvinnene som har størrelse 41 i sko eller er 179 cm høye har andre fordeler. Kanskje har de et nydelig ansikt, en flott rumpe, lang flotte ben, the list goes on.

Ingen grunn til å være misunnelig. Jeg har selv "ingen" midje, og synes kvinner med små midjer er kjempepene, det går fint an å si det selv om jeg ikke har det selv ;)

Anonymous poster hash: 0a0bc...f8a

Skrevet

35,5 er foten min målt til. Prøv å finn sko i den str som ikke har sommerfugler eller blinkeheler 😫 Bruker 36 og såle, er 157 cm lav, så føttene passer vel til resten.. Korte ben da, så går ofte i høye heler for å gi en illusjon av lengre ben 😂

Anonymous poster hash: fbbdf...3ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...