Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

Bra jobba å ikke gå opp i russetida!

 

Vekta viste 68,7 idag, det er jo på 68-tallet og ikke 69-tallet, og det er bra. Måtte det fortsette men nå venter hyttetur i pinsehelga med alt det innebærer (erfaringsmessig ganske mye mat). Og har faktisk overlevd to uker med dårlig humør og tristhet og motløshet uten å gå opp i vekt. Har hatt en konflikt på jobb som har gjort meg søvnløs. Vanligvis fører det til at jeg spiser mer men faktisk ikke denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kjekt å lese at du får det til også når ikke alt er på plass slik man ønsker SagflisiHåret! :D

Fortsett slik og husk at det snart er sommer når du drar til helga. Enten kan du bruke de få ukene som er igjen til å gå ned mer, ellers så kan du bruke dem på å gå ned det du spiser i helga :hakeslepp:  :grine:  :Hehe:   Lykke til!!! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde lavkarbopizza i går for første gang. Var spent på utfallet, siden jeg har lagt andre lignende før, uten at det har falt noe særlig i smak.

 

Pizzaen ble nokså stor og jeg klarte ikke halve til middag i går. Det gjorde sånn sett ikke noe, for den var veldig god. Det ble pizza til kvelds i går, og pizza til frokost i dag. Det er nok til middag i dag, men skulle gjerne hatt mer for så god var den :D

Heldigvis var den ikke vanskelig å lage, så det er bare til å sette i gang :D

 

Nå mangler det bare å finne en god pannekakeoppskrift og kake og/eller dessert, så har jeg jo gode løsninger på alt det jeg savner mest, som gjør det lettere for meg å vite at jeg faktisk skal prøve å leve slik fremover. Pannekakerøre hadde vært en fordel å finne ut av før vi reiser på ferie siden vi ikke har stekeovn og jeg ikke kan lage pizza i campingvogna.. :)

 

Det eneste som mangler nå, er rett og slett vektnedgangen :sur:   :grine:  :forvirret:  :murvegg:  :tristbla:  :sjokk:   :vekt:  :cry:  :sad:  :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff huff huff. ...

Mat og trening går rett vest. ... hjelper ikke at mannen har skiftet turnus og jeg ikke kan trene før jobb. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja nå har jeg passert 5 uker på lavkarbo/ketolyse. Siden både vektresultater og cmresultater har uteblitt så har jeg tenkt at jeg må forsøke å finne ut hva som gjør det! Så i går kjøpte jeg ketostix og magnesium. Ketostix viser om man er i ketose, og magnesium har visst mange fordeler. Bl.a. man får ofte mindre smerter i beina, man får bedre flora i magen og man går ofte lettere ned i vekt av sikkert flere grunner jeg ikke husker i farten. Tenkte det var første steg. Begynte på magnesium i går, og var faktisk på do flere ganger, så tilfeldig eller rask virkning der :eeeh:  Så var det å gjøre sitt fornødne på ketostixen, og den kunne kort tid etter fortelle at jo, jeg er faktisk rett og slett i ketose. Altså beste forutsetning for å gå ned med beste fettforbrenning. Så hvorfor uteblir resultatene likevel??? :sjokkert:

 

 

Så i dag var jeg på vekta, for å se om disse endringene gjør utslag. På de 10 dagene jeg ikke har vært på vekta, har jeg gått ned 1,4 kilo. Så kanskje har det løsnet, eller så går jeg opp igjen de neste dagene, slik det har vært før :forvirret:

Total vektnedgang på 5 uker og et par dager er da 5,3 kilo. På ketolyse. Sånn sett kan jeg vel ikke klage heller?? :sjenert:

 

Jaja, jeg spiser magnesiumen min og fortsetter som før. Har mixet min egen pannekakerøre som jeg lager og spiser hver dag. De er så gode at jeg nesten blir litt sur for at jeg ikke orker alle på en gang med mindre jeg er super super sulten :tunge1:  Og det er jeg faktisk ikke hver dag :roll:    Jeg var redd at jeg gikk opp i vekt med dem, men heller motsatt. Så da fortsetter jeg bare med det. Tenk det, slanke seg og spise pannekaker til frokost og/eller lunsj og/eller kvelds hver dag :tongue:  :duskedame:

 

Jeg når likevel ikke å gå ned til verken ønsket vekt eller halvparten til ferien, dessuten kan jeg likegodt ha gått opp igjen i løpet av et par uker, så tar ingenting for gitt her nei :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du oppskrift på pannekaker?

Det kan kanskje være et fint alternativ til brød, som jeg skal spise

Minst mulig av

 

Gratulerer med-5kg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer moota!

Jeg har endelig dristet meg på vekta. Opp 8 kg siden laveste i november :0

 

Om et par uker skal jeg til London. Dette skulle være min store motivasjon og belønning. I november hadde jeg kun 8 kg igjen til drømmen! Nå skal jeg snart på tur og jeg er 16 kg unna... Jeg skal kose meg på tur, men det føles som om jeg sviktet meg selv.

 

Kjedelig å gå enda en sommer i møte uten å komme i mål. Er tyngre nå enn jeg var i fjor. Kommer jo aldri i mål jeg.

 

Hvem var det som fikk opplegg av PT? Er så spent på erfaringene og om det kan være noe for meg? Fryktelig dyrt, men sparer jeg kan jeg klare å legge av litt... Noe må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du oppskrift på pannekaker?

Det kan kanskje være et fint alternativ til brød, som jeg skal spise

Minst mulig av

 

Gratulerer med-5kg!!

 

 

Det er litt på slump da, men du kan selvfølgelig få oppskrifta og lage det til din egen :D

 

2 egg

ca 100g ost

1/2 dl vann

1 dl fløte

20 dråper natreen

1/2 - 1 ts kardemomme

1/2 ts bakepulver

2 ts rømme

2 ss mandelmel

1 ss fiberhusk

 

Bland alt, fiberhusk til slutt, stek med en gang. Fiberhusk tykner fort så du kan trenge litt mer fløte til den siste pannekaken.

Stek på middels varme med masse smør til de løsner i panna, snu forsiktig.

 

I dag har jeg laget dobbel røre slik at jeg har både lunsj og kanskje tom. kvelds uten å stå på kjøkkenet hele dagen, for det tar litt tid å steke :tongue:

 

 

Det er jo masse kalorier og fett, så ingenting for de som teller kalorier, men masse bra for dem som går på strikt lavkarbo som meg selv :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om vekta mi har vært feil hele tiden. For er visstnok 67,4kg i stedet for 64kg. Noe som selvfølgelig er en stor skuffelse, men det får så være! Har nå skrevet ned en kostholdsplan for de dagene jeg trener styrke, og jeg blir rett og slett stappmett bare jeg ser på den. En kostholdsplan for de dagene jeg trener utholdenhet vil også komme.
KOSTHOLDSPLAN, STYRKE 
Frokost: Musli med cottage cheese og bær
125 gram cottage cheese 
10 mandler og 10 valnøtter 

1 ts honning (cirka 5 gram) 
1 spiseskje havregryn (25 gram) 
50 gram bær Eventuelt søtning og kanel 488kcal, 24g protein
Mellommåltid:
Skyr, eplekjekk ♥ (eller en annen Skyr) 183kcal, 17g protein
Lunsj:
180g first price kyllingkjøttdeig, 1 boks sjampinjong, 10g tomatpurre, 52g pasta, 100g pastasaus, 50g cherrytomat
= 514kcal, 46g protein 
Mellommåltid/etter trening:
1 banan (medium = 98kcal, 1g protein, 21g karbohydrat = viktig etter trening) 
ELLER 
1 glass sjokomelk = også raske karbs - viktig for påfylling 
Middag:
[Får nesten spise det jeg får servert, men kylling, villris og salat er proteinrikt. 
En gjennomsnittlig og sunn middag inneholder som regel rundt 500kcal
Kvelds:
To knekkebrød med 1/2 avocado ♥ 239kcal Lett og lite = kroppen får mindre å jobbe med = perfekt som kveldsmat 
ANTALL... 

PROTEINER 161g (medregnet 1porsjon kylling og villris) (og jeg trenger egentlig bare 81g for å ikke miste muskelmasse, eheheh)
KCAL 2141
KARBS 198g 

 

- Har nå fått beskjed via ett annet fora at jeg godt kan ta å redusere antall proteiner og heller øke med karbs.
2g protein pr kg kroppsvekt
1g fett pr kg kroppsvekt
5-8g karbs pr kg kroppsvekt

Endret av Lunaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

Bra nedgang moota! Inspirerende for oss andre sløvinger.

 

Her har det blitt altfor mange små utskeielser. Og bryllupet i august som er et mål virker laaaangt unna- ergo kan jeg vente med å gå ned de fem kiloene (sier hodet mitt meg). Veide 69,7 idag, det er opp litt fra 68-tallet. Men uansett SKAL JEG HOLDE MEG UNDER 70!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ferien bestilt og det bare suger at jeg må være så j&%€a feit på ferie i år også :( 

På toppen av det hele har jeg garantert gått opp i vekt denne uka :(

 

Ja hvorfor skulle det være så enkelt for meg??? :sur:  :frustrert:  :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nok slank en gang, men det blir ikke denne uka ;)

 

Tre bursdager i løpet av to uker, jadda, det er ikke akkurat slankekost nei....

 

Men livet består av mest hverdager heldigvis, vi gir ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt inn hva jeg har spist i dag :o

Tror det er masse jeg kan gjøre for å endre på matinntaket her ja.. Lærer litt hele veien og håper at det hjelper. Skal kjøpe gullabonnement på lifesum i morgen, og håper jeg får legge inn at min livsstil er LFCH. Jeg ser at jeg ligger bra % - vis i forhold til hva jeg skal ha i meg, men ser at jeg kan kutte litt på antall kalorier. Jeg er jo nesten fullstendig stillesittende, så klarer meg nok lenge med en haug med mindre. Får nok veie meg likevel i morgen da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vekta sikkert bikka 90 igjen. Oftere sulten , føler meg trøtt og sliten døgnet rundt pga varme netter. Og det værste av alt er søtsuget!

Heldigvis ser det ikke ut som at vekta har smitta over på frøkna i magen, men må jo bli skjerpings snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått opp før helga, men har gått ned igjen en del. Ser at det kan lønne seg å være bevisst på kalorier og/eller melkeprodukter. Så da blir det å prøve begge deler en stund og håpe det løsner. De sitter jo litt sammen. Skal jeg ligge lavt på kalorier, så må jeg kutte ned på melkeprodukter, og kutter jeg ned på melkeprodukter, så forsvinner en del av kaloriene :)

 

Sov i 3 1/2 time på sofaen i går når barna var sendt på skolen, så fikk ikke i meg særlig mat og drikke på formiddagen i går. Det ga utslag i en grusom hodeverk selv om jeg fylte på med et par liter vann og litt pepsi max og godt med mat utover dagen. I natt og i dag har det gått over i en enda mer grusom migrene.

Har også tydeligvis ligget så lavt i karbohydratene at jeg har fått litt forstyrrelser i menstruasjonen. Har hatt litt hver morgen :forvirret:

 

Jeg gir likevel ikke opp håpet. Jeg skal ned i vekt, og dette er ikke noen slankekur. Jeg må nok leve på lavkarbo i fremtiden også. Men ikke så lavt som ketose tenker jeg. Det får være mens jeg skal ned i vekt. Gleder meg til å gå ned i vekt og håper jeg får gjort en del før vi reiser om knappe 5 uker. Jeg kjenner jeg kommer til å slite med motivasjonen på ferie dersom jeg ikke klarer å gå ned noenting. Dersom jeg klarer å gå ned noe, håper jeg motivasjonen er der til å fortsette med dette på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største oppdateringen fra meg for en stund: 

Har bestemt meg for å bli veggis og skal begynne å gå opp i muskelmasse. Spent på hvordan dette kommer til å gå! Det gjelds vel å se mulighetene fremfor begrensningene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største oppdateringen fra meg for en stund:

Har bestemt meg for å bli veggis og skal begynne å gå opp i muskelmasse. Spent på hvordan dette kommer til å gå! Det gjelds vel å se mulighetene fremfor begrensningene.

 

Så spennende! :D Det er neppe noe for meg, men gleder meg til å følge deg og høre hva du spiser og hvordan kroppen reagerer.

 

Er det andre årsaker som spiller inn enn vektnedgang som gjør at du tar det valget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodeverken har ikke gitt seg, tror aldri jeg har opplevd så grusom migrene over så lang tid noen gang før, og jeg har ikke tid til dette..

Dersom jeg sover dårlig i natt og våkner med like vondt i hodet i morgen må jeg rett og slett ringe legen og høre hva i huleste jeg skal gjøre. Kan bare ikke går rundt slik i dagevis. Jeg klarer ikke å leve etter at virkningen av anfallstablettene avtar :(

 

Så jeg er litt usikker på om vektnedgangen i dag skyldes at jeg spiste mindre i går, eller det faktum at jeg mer eller mindre kuttet ut melkeprodukter og kuttet ned på kaloriene. Jeg fortsetter så godt jeg kan og fortsetter å veie meg så vil det vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veggis, da vil du nok endre kostholdet ganske mye ikke sant? Blir spennende hvordan det påvirker vekta. Tror det ville vært hardt i grillsesongen for min del iallefall... Målet er forresten å grille minst mulig pølser, mer kylling, laks og grønnsaker. Den trenden med ventepølser som det annonseres så for nå, den er faktisk helt idiotisk (for en stadig feitere befolkning). En pølse FØR koteletten, potetsalaten osv? Det blir mye kalorier...

 

Det har vært lite aktivitet fra meg i det siste, men jeg leser det dere skriver. Ruger for ørtende måned på 68-69-tallet og greier liksom ikke ta meg sammen for å gå ned de siste kiloene. Jaja, noen krise er det jo ikke, kanskje derfor jeg heller ikke orker å gjøre den ekstra innsatsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig med årets bryllup. Og kan bare si nå er jeg lei!

Her skal jeg forandre livsstil og matvaner. Jeg er drittlei av å ikke føle meg komfortable i enkelte klær!

 

Har ikke fått trent på ei stund og ikke fått veid meg. Men dette skal det bli slutt på. Skal gå igjennom treningstidene på senteret og prate med mannen om hva som blir min prioritering denne sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg SagflisiHåret når det kommer til disse trendene som handler om usunn mat. Det er helt sykt. Alt handler om mat for tiden! Vi er mer stillesittende, gjør mindre og spiser mer enn noen gang. Det vi ikke får andre til å gjøre, det har vi maskiner og roboter til å gjøre for oss. Jeg er ikke den rette til å snakke pga. helsa mi er jeg langt i fra blant de mer aktive om dagen. Men trenden er syk. Vi betaler for vaskehjelp og robotstøvsuger, for å betale i dyre dommer på treningssenter for avgift og dyre moteriktige klær. Og vi tar bilen bort, selvfølgelig :forvirret:

 

I morgen får jeg svaret på om kalorireduksjon og melkeprodukt - reduksjon har hjulpet meg noe denne uka.

Jeg merka i alle fall at jeg har fått 1 mm mer plass i vinterbuksa mi i går :rolleyes:  Men jeg vet jo ikke om det er pga. denne uka eller lavkarbo generelt. Jeg har jo tross alt holdt på noen uker.

 

Jeg har også vært flink å drikke vann de siste dagene. Har drukket +/- 2 liter vann til dagen, og det hjelper også på en naturlig reduksjon av pepsi maxen. Det liker jeg :D  

 

Har hatt middagsgjest i dag, og serverte ovnsbakt laks. Potetstappe, makaroni og saus til de øvrige, grønnsaker og litt smeltet smør til meg :D  Det er veldig greit når jeg kan velge maten selv, men ser mange ganger er det vanskelig å 'pelle' ut det jeg kan spise, da må jeg ha med medbrakt eller la være å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke akkurat si at uka med nesten fullstendig fraværende meieriprodukter hadde kjempe stor effekt. Merker at det skjer noe, det er knapt mm, men har en lang jakke og en vinterbukse som ikke lyver. Blir ikke tjukkere i alle fall, får omfavne alle små mirakler og tenke at mm og tiendedelsgram også gjelder :P

 

Jeg har trappet ned på sarotex også og skal slutte helt i løpet av neste uke. Håper håper det hjelper litt det også. Mange legger visst på seg av denne, legen var også enig i at jeg kunne trappe ned og at det kunne være årsaken til noe av overvekten. Kanskje det hjelper noen gram det også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det rolig om dagene, har dere ferie alle sammen? :plystre:

 

Jeg har sluttet på sarotexen. Har fått annen medisin for å sove, men er så trøtt om dagene at jeg ikke har hatt noe behov for det enn så lenge. Kan være at sarotexen sitter i en stund enda.

 

Var på vekta i går tror jeg det var, og hadde om ikke annet gått ned noe. Har da gått ned 7,2 kilo siden oppstart på lavkarbo. Det er nesten 1 kilo i uka gjennomsnittlig. Jeg synes det går kjempeseint, og har aldri vært så smellfeit på ferie før :grine: men det er jo bare min egen feil :sur:

Får gjøre mitt beste med å huske hvor fortvilet jeg er nå, når jeg sitter i Kroatia og har lyst på alt det som alle de andre spiser :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst feriemodus her ja ;)

 

Jeg sliter om dagen, ME og temperaturforandringer er ingen god greie, jeg blir så dårlig når sola, sommeren og varmen kommer..... Da blir det tungt å tenke diett også.

 

Men jeg har gått ned over 7 kg siden oppstart i januar, selv om det bare blir 1 kg i måneden i snitt så er det nedgang. Sommeren kommer og går, det ble bikini i størrelse 42/44 og sånn er det bare, for sent å gjøre noe med det nå.

 

Jeg satser på å komme meg gjennom ferien uten å legge på meg, forhåpentligvis gå ørlittegranne ned. Så kommer høsten og klarer jeg gå ned 7 kg fra 1.august til jul kan jeg kjøpe meg julekjole i str 38/40, det må bli neste mål :)

 

Håper dere koser dere alle sammen, vi får nyte jordbær og vannmelonsesongen til fulle, også er vi vel sammen om å fortsette til høsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...