Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spiser du for lite?

 

Anonymous poster hash: 721b4...5be

Det kan godt hende, for begynte å spise mer regelmessig i går. Og har drukket 3.5liter vann de siste dagene (2 liter en dag, 1.5 liter en annen dag). Kroppen kjentes glohet ut i går, uten at jeg er syk eller at det var spesielt varmt i leiligheten engang. Muligens forbrenningen som svarer?

 

Må få med at når jeg målte meg i dag var omkretsen over navlen på 82,5 noe som er 0,5 cm ned siden i går. Merkelig.

------------------

Kan det at jeg har sluttet å snuse også være en faktor?

Endret av Lunaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ikke godt å si.

Har ikke vært borti det før. Du får bare spise jevnt og trutt og prøve å få i deg ca 15-1600 kalorier og se om det hjelper :)

 

Lykke til:)

 

Anonymous poster hash: 721b4...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Lunaria, er det ikke sånn at jo slankere man blir, jo mer må man kjempe for å gå ytterligere ned? Du må trene mer, spise sunnere, for å gå ned ett kilo nå, enn hva du måtte for å gå ned ett kilo når du var 20 kilo tyngre? Mener at jeg har lest dette. Ergo vil kiloene føles som limt på kroppen selv om du gjør det samme som du gjorde da du begynte på slankeprosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Lunaria, er det ikke sånn at jo slankere man blir, jo mer må man kjempe for å gå ytterligere ned? Du må trene mer, spise sunnere, for å gå ned ett kilo nå, enn hva du måtte for å gå ned ett kilo når du var 20 kilo tyngre? Mener at jeg har lest dette. Ergo vil kiloene føles som limt på kroppen selv om du gjør det samme som du gjorde da du begynte på slankeprosessen.

Må vel sikkert det - salatbar her kommer jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

800gr opp bleh , skjerpings /slap!

 

Btw kg's må ikke føles som de er limt fast når man blir mindre/nærmer seg målet :) gikk jevnt og trutt frem til 78 kgs her(5 kg unna målet) men så kom jula og graviditeten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, så var det fredag og veiedag igjen da, herlighet så fort disse ukene går. Jeg begynner visst virkelig å bli gammel, er det ikke gamle mennesker som ikke skjønner hvor tiden blir av ;)

 

Vel, denne uken har jeg vært flink. Ingen sprekk i hverken potetgullposen, wienerbrødhyllen på meny, sjokoladehyllen eller noe. Har spist et par hjemmebakte kjeks noen ganger denne uken når jeg har nesten vært desperat etter noe søtt, men hjemmebakte vaniljekjeks er bedre å spise enn det meste man får kjøpt at søte ting på butikken tror jeg....

 

1. januar: 87,4 kg

9. januar: 86,3 kg

16.januar: 86,2 kg

23. januar: 85,4 kg

30. januar: 85,1 kg

13. februar: 84,7 kg

20. februar: 83,6 kg

27. februar: 82,6 kg 

 

Akkurat en kg ned denne uken og 5 kg ned siden jul. Fremdeles føler jeg ikke at jeg er veldig flink eller oppnår noe særlig resultater da, jeg har jo veid 79 kg i flere år, også gikk jeg opp til 87-88 i høst. Så jeg føler liksom at kiloene jeg går ned nå bare er ned til den overvektige personen jeg har vært i mange år allerede.... Gleder meg til jeg kommer ned til 79 og kan begynne gå nedover derfra, da først vil jeg føle at jeg slanker meg og oppnår resultater, da vil klærne i skapet bli for små osv. 

 

Men det går rette veien, jeg må bare tåle å være litt sulten og ikke sprekke. Helga er den største utfordringen og nå er vi her igjen.....

 

Morro å lese om dere andre, noen utfordringer på veien har vi visst alle, noen opp og nedturer må vi nok regne med. Det er ikke så lett dette, hadde det vært lett hadde det vel ikke vært en overvektig person i verden. Synes vi fortjener klapp på skulderen for innsatsen vi gjør selv om det ikke alltid blir det perfekte ukeresultatet som vi drømmer om. God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra fire småtroll! Vi har fulgt hverandre lenge her inne, og jeget du ofte har vært frustrert. Du har følt du ikkehar kommet i gang eller at det går for sakte. Nå er du jo skikkelig i gang! Jeg er så glad på fine vegne :)

 

Her går det ille... Skikkelig, skikkelig ille.... Vi snakker 4 opp siden jul og da gikk jeg jo opp 2 kg før jul og... Jeg er deppa, flau, skamfull, sint på meg selv, deprimert....

 

Fra å ha stabilisert meg på 73 kg og kun ha 8 kg igjen, er jeg nå oppe i 79 og har plutselig 14 kg IGJEN jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gått ned de samme kiloene. Det virker ikke som jeg har tenkt å slutte å gå opp heller...

 

Jeg ødelegger for meg selv, tar konstant gale valg, putter i meg/fråtser i mat jeg ikke bør spise, hater meg selv.

 

I dag dro jeg hjem fra jobben, spiste en bolle ostepop og et stykke sjokoladekake ( fra fryseren) FØR jeg dro til foreldrene mine på familiemiddag!!!!! Jeg ser jo selv hvor sykt det er, jeg virker jo gal. Det er jo sånn rusmisbrukere holder på. I skjul, skyld og skam.

 

Hver morgen våkner jeg opp og tenker at i dag skal det snu. Men så stresser jeg og plager meg med mat, helt til jeg gjør en feil, altså spiser noe dumt. Da er stresset slutt, løpet er liksom kjørt for den dagen og jeg tillater meg å spise alt mulig rart fordi dagen uansett er ødelagt. ja, jeg vet at jeg ødelegger for meg selv.

 

Uff, nå var jeg veldig ærlig her, dette er mørke tanker en tirsdag kveld. Håper ikke dere tror jeg er helt gal, kanskje noen til og med forstår litt? Jeg er rett og slett i ræva humør og straffer meg selv ved å putte i meg drittmat, som igjen gjør meg enda mer deprimert. Og ja, 6 kg merkes utrolig godt. Jeg føler meg forferdelig, klærne er trange, valkene tyter som aldri før osv.

 

Hvordan skal jeg klare å snu dette

Jeg trenger hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som og lese om meg selv sol-regn-latter!!!

 

Har vært totalt fraværende her selv, gjort samme "feil" som deg. Gode råd? Jeg prøver og tenke måltid i steden for dag. Ok gikk til h.... Dette måltidet , neste spiser jeg rett( selv om det er vanskelig, for alt virker helt meningsløst , og vi begynner i morgen....

Nei dette vekt styre er fanken meg ikke enkelt.

Jeg må innstille meg på at det tar tid!!! Max 0,5 ned i uken, mer går jeg ikke ned( jada vet det er bedre enn ingenting, men når andre går ned mye mer, så er det litt frustrende , når en helst skulle vært slank i går ;)

 

Må vel bare bokstavelig talt bite tenna i hop;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det skyfrihimmel!

Uff, ble jo helt flau da jeg leste igjennom i dag, men alt som står er jo sant.... Jeg dro innom hjemme for å lese noe jobbgreier altså, det var ikke bare for å spise godteri.

 

Du har rett, jeg må ta et måltid av gangen. Jeg er så skuffa over meg selv også, ikke sant, for jeg kunne vært i mål for 1 år siden! Forrige jul hadde jeg de siste 10 kg igjen, så har jeg rota bort et år, og nå er det plutselig 15 igjen. Stadig er det nye tidsfrister jeg har hatt der jeg ikke har oppnådd målet. Jul, bursdagen min, sommerferien osv... Nå jeg i tillegg går opp blir jeg en blanding av utrolig frustrert, lei meg, selvmedlidende og dum. Også fortsetter jeg med det dumme mens jeg håper på et mirakel ?! Alt sitter i hodet, men nå er jeg lei hele hodet og kroppen og alt. Blæh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeei! 😊 Nå er det over en uke siden sist jeg var her inne. Har vært uten nett, men gar nå endelig fått det tilbake!! 😊 Vi har hatt omgangssyken i hus den siste uken, og det har blitt så som så med mat og trening... Men nå er jeg i gang igjen! Utolig kjedelig når sykdom skal ødelegge en hel uke...kommer ikke til å veie meg på fredag, da blir jeg sikkert bare deprimert og demotivert. Jeg har før trent mye styrke, er ikke så glad i å løpe..men nå har jeg bestemt meg for å prøve å begynne å jogge. Løper intervaller, og håper på å se fremgang etter hvert 😊 Jeg er utrolig glad i havregrøt, så det går mye i det, og smoothie av bær. Prøvde litt sommerklær i går, som jeg brukte i fjor sommer, og de strammet godt over rumpe og midje...så jeg har som mål at de skal sitte like fint i sommer som i fjor sommer! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at flere som meg har hatt litt opphold fra tråden, mest i mangel på nye resultater for min del ihvertfall. Hvorfor skal det være så vanskelig?!!? Har ikke sprukket helt men klarer ikke holde skjerpingsen oppe heller. Gikk ned drøye 5 kilo i januar og har nå gått opp 1 igjen... Bare å ta seg selv i kragen igjen og se fremover, fortsatt langt igjen til sommer'n! Stå på alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her var det mange ikke-ned-vekt-innlegg (og dette blir forsåvidt et til). Sol-regn-latter, har du vurdert å melde deg på et grete roede-kurs? Det ser jo ut til at dette er vanskelig å få til alene. Man kan ta det på nettet, hvis det ikke passer med et vanlig kurs. Da får du noen som holder deg i ørene samtidig som de oppmunterer deg. Funket for meg da jeg gikk på det og for flere jeg kjenner:)

 

Denne uka unnlot jeg å veie meg på mandag grunnet et stort inntak av hjemmelaget pizza på søndag kveld. På tirsdag veide jeg det samme som forrige uke tror jeg, 69,2. Fremdeles 3 kilo mer enn før jul, men jeg har ikke gitt opp. Begynner å bli litt irritert på meg selv fordi jeg faktisk veier det samme som i fjor sommer nå, og jeg har liksom slanket meg siden da. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter

 

Leit å se at dere sliter, håper dere finner deres vei og når deres mål. Jeg jobber mye om dagen og er derfor lite på nett. Når jeg er på nett har jeg stort sett bodd på youtube for inspirasjon. Denne uka har jeg mer eller mindre levd på grønnsaksjuice, det ble noen biter sushi i går kveld. Veide meg i morrest og vekta viste 95 kg, FINALLY! Ting tar tid, men sakte men sikker karret meg nedover. -10kg siden august er ikke kjempe bra nedgang men det er nedgang.

 

Dessverre er jeg ute av tid igjen, må stikke til toget for å komme meg på jobb. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag... Jeg hadde bestemt meg for å ikke veie meg, men gjorde det likevel...vekta viser 62,6...altså 200g ned. Det er jo ingenting, men fornøyd med å ikke ha gått opp siden de to siste ukrne har vært dårlige både på mat- og treningsfronten. Er nå klar for ukas siste arbeidsdag, snart heeeelg! God helg til dere alle!! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga gjør susen for vektoppgang må jeg si :( blææææ

Det har du helt rett i...har offisielt endret veiedag fra mandag til tirsdag. Ikke at jeg går mer ned i vekt av det, men vekta er faktisk ofte lavere på tirsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hver eneste treningsøkt har jeg stått på som jeg aldri har gjort før. Og det merkes, for å si det mildt! Kjennes ut som det gjorde når jeg begynte. Den gangen jeg gikk på FHS og prøvde mine ustø bein og måtte ta pause for hver 50. meter. Beina mine kjennes ut som bly. Men jeg vet at det vil gå over, og at kroppen vil bli vant til dette også. Og når kroppen blir vant til det, er det å gjøre det enda hardere. Jeg skal bli den nye superkvinnen!


 


Attpåtil er det et forferdelig søtsug som herjer i kroppen i det siste, og jeg tror det er på grunn av dette. For jeg spiser og spiser, regelmessig og sunt. Men kroppen vil ha sukker.. MASSE sukker. Tror jeg burde kjøpe meg noe á dette: trykk


Men de er så dyre... huff, huff.


Endret av Lunaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

På hver eneste treningsøkt har jeg stått på som jeg aldri har gjort før. Og det merkes, for å si det mildt! Kjennes ut som det gjorde når jeg begynte. Den gangen jeg gikk på FHS og prøvde mine ustø bein og måtte ta pause for hver 50. meter. Beina mine kjennes ut som bly. Men jeg vet at det vil gå over, og at kroppen vil bli vant til dette også. Og når kroppen blir vant til det, er det å gjøre det enda hardere. Jeg skal bli den nye superkvinnen!

Attpåtil er det et forferdelig søtsug som herjer i kroppen i det siste, og jeg tror det er på grunn av dette. For jeg spiser og spiser, regelmessig og sunt. Men kroppen vil ha sukker.. MASSE sukker. Tror jeg burde kjøpe meg noe á dette: trykk

Men de er så dyre... huff, huff.

http://m.iherb.com/search?x=18&y=31&kw=quest

Kjøp fra iherb. Pass på at du ikke overstiger 350kr og bruk billigste frakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått enda en grunn til å virkelig komme i gang. Skal i bryllup i sommer, og må finne meg en fin sommerkjole som passer i bryllup:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bryllup er et fint mål! Skal i et selv og vet hvilken kjole jeg vil bruke.

 

Men nå: spyr! Uff uff dritt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vel ikke tilfeldigvis blogger jeg kan følge dere på? Har fått skikkelig dilla på det i det siste og har faktisk startet opp min egen: www.marenhelgemo.blogg.no 

Gjerne legg meg til om dere har blogg og føler for det! 

Dette virket egentlig som et veldig creepy spørsmål, menmen.:P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ny mandag og ny start! Ut på nytt med alt som har sneket seg inn; brus, is, snacks mm. Selv om det ville vært enklest å gi opp er det mange uker til sommer, klesshopping og augustbryllup!!

 

Må under 90 kilo til juli, nå er jeg 95,8.... :( Fin uke til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...