Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

Så flinke dere er jenter :) :) :)

God helg til alle!

PS, hvor er du moota? Savner deg når du plutselig blir borte vet du ;)

Tenkte akkurat på det igår - hvor er du moota? Du er savnet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det straks påskeferie her. Kun 1 pose med smågodt med i sekken. Og valgte å ha med en kylling middag til fjells:-)

Skal prøve å komme meg mye på ski, men vi får se....

 

God påske! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært 3 ekstreme uker som resulterte i en vekt på 86,3!

Håpe på normale dager før 17 mai iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye god mat og godteri i påsken. 2 skiturer med pulk og sko som sang oå siste vers. Så det ble god trening! Har fortsatt noen Kvikklunsj igjen. Men disse skal ikke røres før eventuelt til lørdag. ...

Ang bryllupet jeg skal i, har jeg funnet en del kjoler jeg har lyst på. Men vil ned i vekt først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å få skrevet innlegg her om dagen, ingenting virker jo som det skal, har knapt fått logget inn her i påsken....

 

Påsken har da forresten gått rake veien rett til overspisingshelvete, jeg har gnudd som en gal hele påsken. Nå som det endelig gikk litt nedover må jeg liksom ødelegge igjen, og var det egentlig verdt det. Var det virkelig så nødvendig med alt det snopet? Var ikke det veit!

 

Tør ikke veie meg akkurat nå, har sikkert gått opp alt jeg hadde gått ned etter jul.

 

Veide 87 komma et eller annet 1.januar, og nå sitter jeg her stinn, oppblåst, med mensen og kroppen full av masse påsksnop og føler meg som 90 kg.

 

Skal veie meg til fredag.

 

6 uker til 17.mai........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som ventet gått på en smell i påsken, ingen føring av mat i Lifesum og mye mat, godis, brus og litt vin nesten hver dag. Opp 1.9 kilo så nå er det skjerpings igjen! 5-6 uker eller noe til 17. mai er neste delmål!! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hoho, knallpåske for flere her:) Opp ett kilo bare ifølge vekta, heldigvis ikke mer med tanke på at jeg har trykket nedpå med potetgull eller smågodter hver kveld. Heldigvis spiste jeg bare ekstra på kvelden, resten av dagen har jeg spist helt greit, sikkert derfor det bare ble ett kilo ekstra.

 

Nå er det full fokus igjen. Jeg GIDDER ikke ha disse ekstra kiloene som jeg har gnudd på i månedsvis!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at det har blitt altfor mye godteri og litt for lite regelmessig og ordentlig mat i påska. Forsøkte meg på stuegulvet i går med en liten Cardioøkt. Det gikk rett vest. Fikk så utrolig vondt i mageregionen at jeg trodde jeg skulle dø. Men i dag prøver jeg på nytt igjen, bare med litt mer regelmessige måltider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter :)

 

Jeg har vært fraværende en stund. Har ikke tenkt på mat, eller har tenkt masse på mat, men ikke på kosthold. Har heller ikke blitt noen turer. Vi har vært gjennom en enorm tragedie og livet vårt ble snudd fullstendig snudd på hodet. Det har gått seg litt til, men det tar tid å komme seg helt tilbake om vi noen ganger kommer dit.

 

 

Så over til det tråden handler om. Jeg har blitt så feit! :(  Jeg nekter å veie meg. Jeg har ingen fine klær igjen som passer meg. Ikke en gang de tjukkeklærne jeg har kjøpt meg den siste tiden. Jeg lever i joggebukser og store gensere. Vil ikke se meg i speilet, vil ikke vise meg naken for mannen, og det har aldri skjedd før. Jeg føler meg ekkel og feit og vil bare gjemme meg inne.

 

Dermed er det bare en ting å gjøre. Jeg må tilbake. Jeg må ned i vekt. Så nå er jeg klar. Har brukt flere uker på å klare å bli motivert til å gjøre noe med det. Orket ikke, klarte ikke. Ville ikke forholde meg til kropp og kosthold og slanking. Men nå er jeg der. Jeg er klar til å gjøre noe med det.

Jeg veier meg ikke enda. Da mister jeg nok motivasjonen når jeg ser hvor kort tid jeg har til sommeren. Jeg må heller bare lukke øynene og gjøre det jeg kan. Fokusere på å gjøre så godt jeg kan, og så får resultatet bli som det blir.

 

Leste at noen hadde etterlyst meg, det var veldig koselig i en tung tid :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter :)

 

Jeg har vært fraværende en stund. Har ikke tenkt på mat, eller har tenkt masse på mat, men ikke på kosthold. Har heller ikke blitt noen turer. Vi har vært gjennom en enorm tragedie og livet vårt ble snudd fullstendig snudd på hodet. Det har gått seg litt til, men det tar tid å komme seg helt tilbake om vi noen ganger kommer dit.

 

 

Så over til det tråden handler om. Jeg har blitt så feit! :(  Jeg nekter å veie meg. Jeg har ingen fine klær igjen som passer meg. Ikke en gang de tjukkeklærne jeg har kjøpt meg den siste tiden. Jeg lever i joggebukser og store gensere. Vil ikke se meg i speilet, vil ikke vise meg naken for mannen, og det har aldri skjedd før. Jeg føler meg ekkel og feit og vil bare gjemme meg inne.

 

Dermed er det bare en ting å gjøre. Jeg må tilbake. Jeg må ned i vekt. Så nå er jeg klar. Har brukt flere uker på å klare å bli motivert til å gjøre noe med det. Orket ikke, klarte ikke. Ville ikke forholde meg til kropp og kosthold og slanking. Men nå er jeg der. Jeg er klar til å gjøre noe med det.

Jeg veier meg ikke enda. Da mister jeg nok motivasjonen når jeg ser hvor kort tid jeg har til sommeren. Jeg må heller bare lukke øynene og gjøre det jeg kan. Fokusere på å gjøre så godt jeg kan, og så får resultatet bli som det blir.

 

Leste at noen hadde etterlyst meg, det var veldig koselig i en tung tid :hjerte:

Hei moota! 

 

Fint å høre fra deg igjen, men veldig trist å høre at du og dere har vært gjennom noe traumatisk og vondt, ønsker dere lykke til med å komme tilbake til normalt gjenge. Ikke rart kosthold og kalorier kommer i bakerste rekke når man bruker mye energi på andre ting. 

 

Høres ut som du har en god plan, ikke se hva du veier nå, men fokuser på å komme i gang igjen med riktig mat og de jevnlige gåturene om du har overskudd til dem. Jeg har kjøpt meg nye tursko så har ingen unnskyldning til å bli sittende på sofaen lenger! 

 

Velkommen tilbake til oss og sender deg varme klemmer! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Heisann jenter :)

 

Jeg har vært fraværende en stund. Har ikke tenkt på mat, eller har tenkt masse på mat, men ikke på kosthold. Har heller ikke blitt noen turer. Vi har vært gjennom en enorm tragedie og livet vårt ble snudd fullstendig snudd på hodet. Det har gått seg litt til, men det tar tid å komme seg helt tilbake om vi noen ganger kommer dit.

 

 

Så over til det tråden handler om. Jeg har blitt så feit! :(  Jeg nekter å veie meg. Jeg har ingen fine klær igjen som passer meg. Ikke en gang de tjukkeklærne jeg har kjøpt meg den siste tiden. Jeg lever i joggebukser og store gensere. Vil ikke se meg i speilet, vil ikke vise meg naken for mannen, og det har aldri skjedd før. Jeg føler meg ekkel og feit og vil bare gjemme meg inne.

 

Dermed er det bare en ting å gjøre. Jeg må tilbake. Jeg må ned i vekt. Så nå er jeg klar. Har brukt flere uker på å klare å bli motivert til å gjøre noe med det. Orket ikke, klarte ikke. Ville ikke forholde meg til kropp og kosthold og slanking. Men nå er jeg der. Jeg er klar til å gjøre noe med det.

Jeg veier meg ikke enda. Da mister jeg nok motivasjonen når jeg ser hvor kort tid jeg har til sommeren. Jeg må heller bare lukke øynene og gjøre det jeg kan. Fokusere på å gjøre så godt jeg kan, og så får resultatet bli som det blir.

 

Leste at noen hadde etterlyst meg, det var veldig koselig i en tung tid :hjerte:

Hei moota! 

 

Fint å høre fra deg igjen, men veldig trist å høre at du og dere har vært gjennom noe traumatisk og vondt, ønsker dere lykke til med å komme tilbake til normalt gjenge. Ikke rart kosthold og kalorier kommer i bakerste rekke når man bruker mye energi på andre ting. 

 

Høres ut som du har en god plan, ikke se hva du veier nå, men fokuser på å komme i gang igjen med riktig mat og de jevnlige gåturene om du har overskudd til dem. Jeg har kjøpt meg nye tursko så har ingen unnskyldning til å bli sittende på sofaen lenger! 

 

Velkommen tilbake til oss og sender deg varme klemmer! <3

 

 

 

Tusen takk Håpet ble virkelighet! :D 

 

Jeg er i gang igjen :)  Håper bare det holder nå :P  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer nå har jeg skumlest gjennom hele tråden her og siden jeg begynte på ketolysekuren etter påske så spør jeg pent om å få være med i gjengen her. Gikk på samme kur fra april til september i fjor og tok av 10 kg men de har sneket seg på sakte men sikkert igjen siden jeg har innført mer og mer karber igjen og tidvis gått på høykarbo.

Nå prøver jeg igjen og tar det herifra.

Spiser alt av rent kjøtt og fisk, egg, grønnsaker som vokser over bakken, ost, fløte, smør, olje. Karbohydrat inntaket ligger under 20 pr dag. Minimalt med kunstig tilsetningsstoffer.

Nå står koteletter på steking med hjemmelaget bernaisesaus og blomkålpuré. Deilig å kunne spise seg god og mett hver dag og sleppe blodsukkersvingninger og søtsug samtidig som jeg forhåpentligvis går ned i vekt.

Gleder meg til veien videre og å følge dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen Hildemor fra vest!:-)

 

Har bestemt meg for at jeg skal tilbake på dietten fra i sommer/ høst. Denne er en som jeg klarer å følge og er en fin måte å forandre livsstil på.

 

Igår gikk jeg og lillegutt tur til en av hyttene i marka.går ikke så fort når han vil gå selv, men turen er for hans del og ikke min. Idag har vi, sammen med samboer gått nesten 3 timer rundt omkring i byen. Herlig herlig! Skal fikse sykkelen etterpå og hente sykkelsete til lillegutt. Så nå skal vi sykle hver dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være Hildemor fra vest :D

 

Jeg har også fulgt lavkarbo/ketolyse, men pga. at jeg ble så utrolig dårlig bare jeg fikk i meg noen karbohydrater prøver jeg heller en annen kur/diett/livsstil, med moderat inntak :) 

 

Mannen prøver å friste meg til å veie meg, har jo lyst også for å se om det har noen effekt, men er så livredd for å se hva jeg faktisk veier at jeg vet ikke om jeg tør.. :o

 

Ble for masse for meg på fredag. Ut å gjøre ærend, tur med bikkja og skifting av dekk på begge bilene og vaske dem. Var dårlig resten av fredagen, i går og i dag. Satser på en rolig uke nå :)

Det var ikke lett å sitte hos svigermor i dag med nybakte boller med krem og syltetøy og en fersk suksesskake foran meg og bare si nei takk og tenke på fiskesuppen jeg skulle få kose meg med til middag he he :/   Men jeg er nødt å få ut sukkeret av kroppen og derfor er viljestyrken stor nok. Er lei alle disse smertene som jeg vet blir bedre når jeg kutter ut sukker og div.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig med flere, Hildemor! Hvis du har lest hele tråden så ser du jo at det ikke akkurat går supert med vektnedgangen for alle haha.

Å stå imot boller og suksessterte, wow, det er kjempesterkt! Klapp deg selv på skuldra:) Jeg synes du skal veie deg, like godt å gjøre det først som sist slik at du kan begynne å jobbe mot målet igjen.

 

Husker dere at vi (noen av oss) hadde en liten ekstrainnsats før påske? Jeg tar gjerne en runde til. Er sååååå drittlei av å veie 69 fremdeles, vil tilbake til 66-67 hvor jeg var før jul. Denne uka viste vekte 69,1 - igjen!!! Argh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar for en ny innsats, til 17.mai kanskje?

 

Jeg motiverer sønnen min som går på ungdomsskolen sånn. I flere fag har han en sterk karakter som er på nippet til å vippe opp, så jeg motiverer med korte intervaller. Fra jul til vinterferie, det er ikke så lenge, den perioden kan du gjøre en ekstra innsats med lekser og skolearbeid, så er det fra vinterferie til påske, og nå fra påske til tentamen i mai....

 

Det er kanskje sånn vi må tenke litt også, det blir litt demotiverende å tenke at man må være på slankekur i årevis før man når målet sitt. Da er det kanskje bedre å ta periode for periode?

 

Det er nesten 5 uker til 17.mai. Fult fokus frem til da, også kan vi unna oss litt ekstra den dagen. Så setter vi en ny periode (til ferien kanskje?) etter 17.mai.

 

Jeg satt i går kveld og prøvde motivere meg selv med bilder, det er jo nok av de som har fått dette til:

https://www.google.no/search?q=weight+loss+before+after&espv=2&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=arEsVYi4A8rcaqyXgagE&ved=0CBwQsAQ

 

Nå må jeg bare prøve å gjøre museskrittene mine om til sjumilsteg. Når det går så seint at man bruker 4 uker på å gå ned en kilo, så er det bare en helg med "sprekk" så er kiloen på igjen. Føler jeg ikke kommer noen vei...

 

Vel, 3-4 kg til 17.mai bør være realistisk selv for meg, skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt, igjen......

Knekkebrød istedenfor brød. Skinke og magerost på. Pasta til middag som SKAL veies slik at jeg ikke overspiser. Åsså skal jeg ha salat i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire småtroll, den linken var virkelig motiverende!  :laugh:   Jeg satt og så på alle bildene, et og et og det var veldig mange gode resultater. Også fra folk som har vært så tjukke som jeg er nå.

Det burde vært obligatorisk å se den hver dag hehe

 

Jeg var på vekta i går. Har rett og slett gått opp 10 kilo på 2 måneder. At det går an.. Fy flate :balltre:

Jeg veier nå 92,8 kilo. Og jeg som har vært så nær så mange ganger. Så må jeg starte helt på nytt.

 

Det betyr at jeg har 13 uker på å gå ned 13 kilo dersom jeg skal være under 80 kilo når vi reiser på ferie. Det blir knallhardt men det kan gå. Jeg har klart det før og kan ikke gi opp før jeg har prøvd i alle fall.

 

Jeg er med på konkurranse så lenge det ikke er å trene eller å kutte ut pepsi maxen :fnise:

 

Har vært litt i tankeboksen om jeg skal starte på lavkarbo igjen. Jeg er så dum  :forvirra:   Vet jo at jeg blir syk av å bare spise litt karbohydrater da. Men gikk gjennom tråden fra i fjor på denne tiden og leste alt det gode jeg får spise og hvor fort jeg gikk ned når jeg bare kom i gang.. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :klo:   Bedre en enorm økning på alle mulige områder  :sinnatagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den linken...bare jeg som synes at halvparten så fæle ut etter slankinga? Mange var jo altfor tynne blitt. Det er IKKE noe mål for meg! 

 

Skulle likt å visst hva metodene deres var. Mange så veltrente ut men hva har de egentlig spist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha SagflisiHåret nei jeg er enig :Nikke:   Mange så fæle ut og noen kunne jeg nesten ikke se forskjell på. Andre igjen hadde operert bort fett eller hud.

 

Ja jeg ville også likt og visst metodene bak, særlig dersom de ikke har trent :eeeh:

Noen hadde nok bare trent også. Jeg liker ikke utseende på muskelbyggere, men det får være opp til hver enkelt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kremt. Jeg som skrev tidligere idag at nå var det på tide med ekstrainnsats. Hva skjer? Må dra og hente sykt barn og på veien kjøper jeg tre store hveteboller på bakeriet. Hvem spiste to og en halv bolle? Ikke mini i alle fall. Jeg fikk så dårlig samvittighet at nå har jeg trent hard styrketrening hjemme i 20 minutter. Beina mine skjelver, er helt gele!

 

Aldri så ille at det ikke er godt for noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en megasprekk!  :grine:   :sur:  

 

Jeg hadde en plan om å spise mer kalorier onsdag eller torsdag slik at ikke kroppen setter ned forbrenningen eller blir rar eller noe. Planen var deretter å spise normalt i selskap på lørdag og på besøk hele søndagen.

Den gang ei. Handlet med eldste i dag, sko gaver, ting og tang. Godteri på Rema 1ooo til 50%, joda 2 poser finner veien i handlevogna og 3-4 stk. finner veien inn i min munn.. Om vi ikke skal ha en is?? Ehm jo jada vi tar hver vår is. What?? :klaske:

 

Så mer sjokolade, en white lion!, 3 stenger med jordbær ting med hvitt godteri inni. Semulegrøt (rester etter eldste) til kvelds..

Oh no! Jeg må stå på og ikke gi meg.. :murvegg:

 

Meeen, har i det minste fått vært på do :ler:   Får håpe det går noen lunde ok å få alt sukkeret ut av kroppen og systemet igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...