Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

I dag er det 2 mnd til 17.mai.

 

Jeg tenker, hvor mange utskeielser trenger jeg egentlig på de to månedene? Hvor mye småspising og snop skal jeg tillate meg? Det er snakk om 2 mnd også skal vi ut i gatene, bort på skolen, møte haugevis med folk, venner, familie, kjente og ukjente. Trenger jeg egentlig så mange utskeielser på de to månedene? Trenger jeg ikke egentlig litt mer å kjøpe meg en kjole og føle meg fin den dagen? 

 

Hva er viktigst, å få ned mageomkretsen og føle meg fin på 17.mai, eller å proppe meg med usunnheter hele helga og gjerne litt i uka også?

 

Klarer jeg 2 mnd uten disse sukker-kickene og karbofestene jeg stadig føler jeg bare MÅ ha?

 

Jeg skal prøve å fokusere på 17.mai og hva jeg skal kle meg i den dagen hver gang jeg føler for å raide kjøleskapet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!😊 Lenge siden heg har vært innom nå, forrige uke låg jeg strak ut med influensa... Veide meg i dag og vekta viste 61,8. Ikke så rart siden jeg så og si ikke fikk i meg mat forrige uke..men jeg er uansett forsiktig med hva jeg putter i munnen, og merker at sommerklærne som jeg vil skal sitte fint på i sommer, passer bedre og bedre 😊 Målet er 60kg, så da har jeg 1,8 kg igjen..og de er og de vanskligeste kg å gå ned..så tror nok jeg skal få streve for de... 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 2 mnd til 17.mai.

 

Jeg tenker, hvor mange utskeielser trenger jeg egentlig på de to månedene? Hvor mye småspising og snop skal jeg tillate meg? Det er snakk om 2 mnd også skal vi ut i gatene, bort på skolen, møte haugevis med folk, venner, familie, kjente og ukjente. Trenger jeg egentlig så mange utskeielser på de to månedene? Trenger jeg ikke egentlig litt mer å kjøpe meg en kjole og føle meg fin den dagen? 

 

Hva er viktigst, å få ned mageomkretsen og føle meg fin på 17.mai, eller å proppe meg med usunnheter hele helga og gjerne litt i uka også?

 

Klarer jeg 2 mnd uten disse sukker-kickene og karbofestene jeg stadig føler jeg bare MÅ ha?

 

Jeg skal prøve å fokusere på 17.mai og hva jeg skal kle meg i den dagen hver gang jeg føler for å raide kjøleskapet.....

Det var lurt, kaster meg med på den! Påsken og smågodt på tilbud blir en fristelse for meg og så er det et bursdagslag eller to, men må jo gå ann å være måteholden - selv for meg?!?? :o To måneder er en oversiktlig tidsperiode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, bare to måneder?? Tror jeg kan si fravel til bundaen i år også...

 

Jeg har ikke veid meg denne uka pga spysjuka som inntok min kropp. Herlig å føle seg slankere men ikke spesielt herlig på andre måter...og nå har jeg vel spist på meg igjen det som raste av. Jaja.

 

Forresten er det faste. Kanskje vi kan være ekstra fokusert fram til påske? Kun 2,5 uker til. Jeg er lei av stillstand!

 

Vel, JEG skal gjøre en innsats frem til da. Ekstra innsats. Ikke bare på liksom. Noen andre som vil?

 

Tar meg en appelsin jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så mye utskeielser før 17 mai da? Påsken da, men man må jo ikke overdrive :-P kanskje lett for meg å si.

Blir nok bare en kvikk lunsj som kveldsmat torsdag/fredag/lørdag/søndag.

God men ikke så mye middag, får kjøpe en god frokostblanding siden det er så lett å regne ut kalorier.

Eggerøre(uten spekeskinke 😭) og varme rundstykker til frokost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utskeielser og fristelser til slike dukker opp hele tiden for min del! :o vaffelfredag på jobben hvor det å bare ta en er nesten umulig, sjokoladehylla i butikken på fredag etter jobb etc. Men å få et kortsiktig mål har i det minste gitt skjerpings denne uka, så alle monner drar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at påska potensielt byr på mange fristelser. Ferie, bortreist, god mat og snop...Og ikke nødvendigvis så mye trim. Samt alle andre dager hvor noen på jobben selvsagt finner ut at idag må vi ha sjokolade. Ikke rart magemålet på folk flest øker!

 

Dette veldig kortsiktige målet har faktisk motivert meg de siste dagene. Jeg har tatt smarte valg:) håper det etter hvert gir utslag på vekta.

 

Har dere lagt en plan for helga med tanke på mat, slik at det ikke sklir ut? Her blir det bursdagskake, skal unne meg ett eneste stykke. Sånn, nå har jeg skrevet det og må holde det.

 

Leste nettopp en artikkel på nrk om hvordan nordmenn stapper i seg i helga. Det er nok helt, helt sant. Hjelper jo lite å leve sunt i 4 dager når helga blir 3 dager og full av drittmat...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke handle noe godis til i kveld og drøye kosen med Pepsi max og litt godt til etter 18.00 lørdag kveld, det er min plan!

 

Flott at flere lykkes m kortsiktig mål! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff huff og trippelhuff!!

 

Har ikke vært her inne fordi jeg totalramlet av vogna og sluttet å tenke på slanking :( :( MEN har takk meg skikkelig på tak og startet opp regimet igjen, for nå er det bare to mnd til 17 mai! Ettersom det ikke er så vanskelig for meg å holde en viss vekt, er det bare så dølleteit å gå rundt og føle seg chubsy når jeg vet det er kun 2 mnd med full konsentrasjon på mat som skal til!!! Så rykket tilbake til start, og begynte forrige uke på 65,6 kg.

 

Jeg teller ikke kalorier, men begrenser meg kraftig, altså ingen brød, men heller knekkebrød. Mye lett-produkter, og magre alternativer som skinke fremfor salami osv. I tillegg spiser jeg ikke etter middag, men tillater meg colazero hver dag. Jeg veier meg også hver dag, og logger vektnedgang. Det er en utrolig motivasjonsfaktor at man skal på vekta om morgenen for å forhindre kveldseting, tro meg ;)

 

Har holdt på i lhalvannen uke nå og her er resultatene:

(Jeg er også en gigantisk excelnørd og lager graf over vektnedgangen, skikkelig motivasjonsfaktor :fnise: )

 

Utrolig kjekt å se at flere av dere er godt i gang!! Gratulerer til alle som har gått ned, ned mange små gram blir tilsammen slankogstram!

 

09/03/15    65,6

10/03/15    65,1

11/03/15    65,1

12/03/15    64,8

13/03/15    64,8

14/03/15    64,6

15/03/15    64,6

16/03/15    64,6

17/03/15    64,4

18/03/15    64,2

19/03/15    63,8

20/03/15    63,2

Endret av nerdybirdy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bursdag til minstemann så litt vanskelig å begrense seg akkurat denne lørdagen :-P

Hørt om flere som har 3 dagers helg, skjønner ikke at de orker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det? Mannen baker DEN kaka nå, men jeg skal bare ha et stykke.

 

Og tenk, i går KASTET jeg en sjokoladecookie i søpla! Det har aldri sljedd før. En kollega 'tvang' meg til å ta en kjeks og en bamsemums, følte meg uhøflig ved å si nei. Men jaggu kastet jeg den ikke i søpla etterpå. Sjokkerende men sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaste godis i søpla, det vitner om styrke! :) Kjeks er jeg ikke så glad i så det kunne jeg nok klart å kaste! Ble smågodt, sjokolade og potetgull i går kveld så ble nok 7-800 kalorier for mye, men om det bare er en kveld skal jeg leve m det. Holdt meg unna vin og drakk kun Pepsi max så null kalorier på drikke igår.

 

Satt meg som mål å være under 90 kilo til 17. mai, fire kilo på åtte uker bør jeg jo klare selv om det ikke blir enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har jeg vært borte i helga med god mat og snacks. Men etter middagen igår ble jeg kvalm og i natt har jeg spydd annen hver time. Eneste jeg har fått i meg siden igår er vann og cola. ... får se om jeg spiser noe senere. Men matlysten er ikke på topp. Har bestemt meg for å gå til jobb denne uka. Bruker ca. 45 min en vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, spysjuka er fæææælt! Jeg hadde det for ei uke siden og faktisk var det det som ga meg ny giv og en kickstart på "kortsiktig mål-operasjonen". Jeg så jo hvordan jeg så slankere ut rundt magen etter to dagers sykdom og 2 kilo ned. Konklusjon: utnytt situasjonen!

 

Jeg spiste bare det ene kakestykket som jeg hadde bestemt meg for på lørdag (bursdagsfeiring). I går satt mannen ved siden av meg og spiste opp restene. Jeg smakte bare en liten gaffel. Veldig fornøyd med meg selv! Det ble litt mer potetgull og smågodt på lørdag i bursdag men tror ikke det ødelegger innsatsen for forrige uker. Veiedag i morgen, spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt meg en ny boost her også. Har satt meg mål å gå ned 10 kg til bryllupet (helst 15, men 10 er mer realistisk)

Og siden det blir 2 dager uten bil så blir det en del gåing denne uka:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt å notere vekten min her inne på fredag! Har jo veiedag hver fredag morgen...denne fredagen viste vekten 61,5kg. Jeg startet på 64kg...så har egentlig gått ganske seint, men jeg er fornøyd likevel, dette er noe som skal vare, så det er jo endring av kosthold som skal vare over tid jeg holder på med. Så da får det bare ta litt tid 😊1,5kg igjen til målet er nådd...rekner med jeg er i mål i utgangen av april! 😊 Jeg spiser ikke snop i hele tatt lenger, er jo pga snop spising og små spising jeg gikk opp 4-5 kg i høst...men nå er det ingen problem å holde seg unna snop. For hver dag man holder seg unna snop, dess mindre får man lyst på det. Jeg merker så utrolig godt hvor godt kroppen har det uten snop og dårlig mat...har mye mer energi!😊 Stå på alle sammen, dere er flinke!! 😃👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk til jobb idag og det var såå godt:-) så dette skal jeg fortsette med:-) har også vært flink og veid maten idag. Manglet 700 kalorier da jeg la meg.... ( ikke fått opp matlysten etter helga) har også forberedt lunsjen min til imorgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at flere har fått en ny giv, det er supert ladies!!!

 

Vekta går ENDELIG nedover igjen, viste 68,3 idag. Det er ett kilo ca. mindre enn sist, og snart er jeg kanskje tilbake på 67-tallet, hvor jeg var før jul. Det føles bra! Og det at det føles bra er det aller viktigste, ikke antall cm rundt magen.

 

I tillegg viser jeg stor viljestyrke. Ikke bare kastet jeg frivillig en kjeks i søpla forrige fredag, nå har det stått en pose med smågodter lett tilgjengelig i skapet siden lørdag. Jeg lar den stå der jeg:) Veldig, veldig utypisk meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget noe merkelig i dag morgest. Jeg er vant med å gå ned 1 cm rundt magen for måneden, ikke sant - men i dag viste den jammen meg 79,5 i stedet for 81,5 (måling fra 8.mars)! Ei som var litt sjokkert og ekstra glad i dag? Ohjess. JEG ER NEDE PÅ 70-TALLET! :mrgreen:  :bolledeig: Og jeg har enda 11 dager igjen til neste måling, dette går rette veien!

Endret av Lunaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott at flere er med på ny giv! Godt med kortsiktig mål og flere som er med! Gikk en rask tur på vekta idag morges og fikk endelig sett tallet 92 - yeah! 😊 Ikke sylfidemål, men første gang under 93 kilo siden før første graviditet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gått idag, men hatt mye energi og rørt meg mye på jobb. Har spist greit. Men mangler fortsatt 700 kalorier å spise! Vet ikke når jeg skal rekke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FLINKE JENTER!!!!! :duskedame:  :duskedame:  :duskedame:  :duskedame:  :duskedame:

 

Her går det jevnt og trutt nedover etter en megasprekk i helgen hvor jeg trøkket i meg smågodt (!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er jenter :) :) :)

God helg til alle!

 

PS, hvor er du moota? Savner deg når du plutselig blir borte vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...