Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

Ja var på vekta idag og har ikke gått ned. Var 83,7. Sist jeg veide meg var jeg 83,4.

Jeg kan ikke forstå at det går an når jeg sliter med kvalme og spiser så lite.

Var rart at mannen kommentere at jeg var blitt slankere i ansiktet også da.

Men jeg har ikke noe å endre på. Kan ikke spise mindre og kan ikke trene. Har faktisk gått tur noen dager så jeg har fått beveget meg litt.

 

Jeg får bare fortsette slik jeg gjør. Jeg merker vel på klær og slikt hvilken vei det går om det går noen vei. Har faktisk null tro på at jeg går oppover når jeg spiser så lite og følger lavkarbo så strengt.

Har du prøvd å måle deg? Kan være du går ned litt i størrelse selv om du ikke taper så mye vekt. Det kan være ganske så motiverende å bruke målebånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg har ikke det. Klarer ikke å måle på samme plass hver gang så jeg får det ikke til.

Men jeg føler klær er en vel så god målepinn på hvor jeg ligger an. Hvor stram buksa føles eks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått meg ny vekt :)

 

Jeg skrev feil vekt i startinnlegget mitt, jeg veide 86,8, ikke 84 :( Vet ikke hvor det kom fra.

Men vekta i dag viser 84,1 - 2,7 ned :) Det er jo en start :)

 

Men det er jo hardt å holde meg i skinnet, det er jo så mye godt som frister. Og det hjelper jo ikke nå som det nærmer seg jul og jeg ser oppskrifter på all verdens julegodteri :pisk: Jeg må skjerpe meg hvis jeg skal komme under 80 til jul

 

Jeg synes og det er vanskelig å måle, så jeg tar resultatene med en klype salt, til de er blitt så bra at de ikke kan misforstås. Hvor stram buksa er, er en veldig fin målestokk. Det er veldig motiverende å få på seg en bukse en ikke har brukt på en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke lett å holde seg unna alt som frister. For meg er det lettere med ingenting enn litt.

 

Det tar litt tid før man ser endringer på buksene, men det er en herlig følelse når man kjenner de sitter løsere eller man kan gå med noe man ikke har kunnet gå med på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen for desember er å få på plass treningsøktene her hjemme i stua. Jeg har dratt fram min steinalder tredemølle (uten motor) og satt den midt i stua. Jeg vil også begrense meg litt, målet blir å ikke øke i vekt og da må treningen på plass, maksimalt kipt å gå opp 5 kg i jula og være tilbake langt opp på 100tallet.

 

I dag har jeg så langt gått 15min på mølla og trenet litt styrke. Målet er 30 min på mølla hver dag og når jeg kommer til mamma blir det å sykle 30 min daglig på ergometersykkelen hennes. Tenker jeg tar de siste 15 min når lille har sovnet. Godt å være i gang etter 5 dager på sofaen, lille har ligget rett ut med feber og jeg har ikke gjort noe fornuftig. (altså det var han og ikke jeg som var syk da *dask i panna*.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er :)

 

Det er sesong for syke barn nå, godt at han er frisk nå. Jeg hører lillebror hoster og hoster som bare juling oppe. Stakkars. Men det er juleverksted på skolen i morgen så håper han er i form til å gå. Så kan han heller hvile ekstra på onsdag når han har fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de ble ikke så veldig overraska når jeg ringte inn sykdom forrige uke. Lille sover nå, jeg krysser fingra for at han ikke våkner med øreverk. Er jo så mye spennende som skjer i bhagen om dagene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nesten det som er verst. Alt det de går glipp av. Håper lillebror også slipper unna ørene. Det har blitt drastisk sjeldnere etter at han startet hos kiropraktoren :)

 

Han hadde ikke feber når han la seg så håper han bare er litt varm nå siden han ligger under dyna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du frykter øreverk pga tett nese kan det være lurt med saltvanns nesespray dersom han er stor nok. Det har reddet oss mange ganger. Huff så masse vondt i ørene minste har hatt. Heldigvis sjelden nå som sagt.

 

God bedring, eller krysser fingrene for at det ikke blir mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips men nesa er ikke så tett, han puster fint gjennom den. Er som oftest halsen som gir utslag i ørene her. Forrige uke startet det med vond hals og feber, etter noen dager kom øreverket snikende om natta når han ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja håper hosten går over. Krysser fingrene for et aldri så lite mirakel. Han har jo astma og jeg mener han er undermedisinert.

 

Huff.. stakkar :( Prøvd å vippe opp hodeenden på senga eller madrassen? Slik sov alltid lillebror før når han var enda oftere syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ooh yes her er madrassen godt hevet i hodenden. :)

 

Nå får jeg prøve å få meg litt søvn, alltid skummelt å ta med nettbrettet i senga, svusj så var ett pàr timer gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desember planen er nok å gå opp så lite som mulig, helst kanskje ned en kg t.o.m.

Båttur om litt over en uke så får prøve å ikke overdrive julematen sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er en tredemølle uten motor? hvordan får du båndet til å gå rundt egentlig? Hørtes rimelig steinalder ut ja:)

 

Her har det også vært sykdom, minstemann har vært dårlig i 5 dager og guuuud så slitsomt det kan være...det har blitt stillesittende dager, absolutt, foran tv og med pad'en i ene handa, babyen i fanget.

 

Heldigvis viste vekta 67.4, hurra!!, litt ned fra forrige uke (68). Jeg har et håp om at jeg skal holde meg i skinnet frem til "juleuka", da reiser vi til svigers hvor det alltid er mye godt. Jeg har instruert mannen til å ikke kjøpe pepperkaker på boks eller feit ost eller annet helt ennå, det må vente et par uker til. Kan jo ikke skeie litt ut hver dag, slik som det har en tendens til å bli.

 

Kom igjen ladies, nå lever vi sunt frem til julaften og så kan vi heller unne oss litt ekstra da. Med god samvittighet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :)

 

I dag har jeg gått tur 35 min. Det er herlig, best å komme inn da :P  Har vært flink flere dager nå, håper det holder :)

Har også laget 1 hel pk med risgrøt til juleverksted til 4.klassingene.

Blir vel inne foran ovnen resten av dagen og kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at lillebror blir frisk fort.

 

Han kom selvfølgelig hjem fra skolen med vondt i øret idag :o

Har fått en paracet og sluppet unna leksene enn så lenge. Tror han la på når han gjorde leksene da.

De skal gjøres før skolen på torsdag dersom det ikke blir feber og våkennetter til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er en tredemølle uten motor? hvordan får du båndet til å gå rundt egentlig? Hørtes rimelig steinalder ut ja:)

 

Her har det også vært sykdom, minstemann har vært dårlig i 5 dager og guuuud så slitsomt det kan være...det har blitt stillesittende dager, absolutt, foran tv og med pad'en i ene handa, babyen i fanget.

 

Heldigvis viste vekta 67.4, hurra!!, litt ned fra forrige uke (68). Jeg har et håp om at jeg skal holde meg i skinnet frem til "juleuka", da reiser vi til svigers hvor det alltid er mye godt. Jeg har instruert mannen til å ikke kjøpe pepperkaker på boks eller feit ost eller annet helt ennå, det må vente et par uker til. Kan jo ikke skeie litt ut hver dag, slik som det har en tendens til å bli.

 

Kom igjen ladies, nå lever vi sunt frem til julaften og så kan vi heller unne oss litt ekstra da. Med god samvittighet:)

https://m.facebook.com/profile.php?id=157610480955271

Sånn en har jeg, steinalder men ganske fiffig. Den egner seg ikke til å løpe på da dessverre. Den heter også walkon i navnet såeh. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Krysser fingrene for at lillebror blir frisk fort.

Han kom selvfølgelig hjem fra skolen med vondt i øret idag :o

Har fått en paracet og sluppet unna leksene enn så lenge. Tror han la på når han gjorde leksene da.

De skal gjøres før skolen på torsdag dersom det ikke blir feber og våkennetter til da.

Masse god bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Krysser fingrene for at lillebror blir frisk fort.

Han kom selvfølgelig hjem fra skolen med vondt i øret idag :o

Har fått en paracet og sluppet unna leksene enn så lenge. Tror han la på når han gjorde leksene da.

De skal gjøres før skolen på torsdag dersom det ikke blir feber og våkennetter til da.

Masse god bedring

Takk! :)

 

Leksene er gjort. Håper paraceten ga litt virkning. Krysser fingrene for en god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte meg truffet! :D  35 min i skogen i knallhard oppoverbakke er jo trening for meg :D 

Har litt press på meg nå til å gjøre det flere ganger, selv om jeg ikke vil påstå at jeg kommer til å gå hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...