Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

Jeg misunner dere som er under 70 kilo. Tenker at jeg aldri kommer dit. Men jeg har forsont meg at jeg må legge listen høyere etter at jeg ble syk, så er ikke spesielt furten av den grunn. Var 77 i sommer, så jeg vet jo jeg kan.

 

Har fått litt dårligere matlyst etter smellen i helga og håper det skal dra litt i gang og gi motivasjon til å fortsette videre. Jeg er kvalm, pjusken og holder sofaen, det drar feil vei, men jeg får bare fortsette og prøve :)

Det har jo veldig mye å si hvordan kroppsfasongen din er også, og høyden. Selv tror jeg at jeg er et typisk timeglass, og jeg er bare 160cm. Det samler seg helst på lårene mine og over magen. Tror faktisk brystet har blitt mindre også? Så det samler seg vel der også. Skulle gjerne hatt det der, men punktslanking er jo noe som ikke er mulig så... Rumpa derimot, vel, den blir ikke så mye mindre (har målt og hver gang er den på som ca. 106cm) - skulle gjerne hatt den litt mindre da men, jaja, får trøste meg med at det har blitt "in" å ha stor ræv (har egentlig hatet den så lenge jeg kan huske, men prøver å endre tankegangen da).

 

Du kommer dit om du ikke gir deg, og jeg vet at du kan klare det. Men lytt til kroppen, det er tross alt det som er det viktigste.

 

God bedring, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 169, så jeg er litt lengre enn deg da.

Det er vanskelig å leve på lite mat med me. Før kunne jeg klare meg på mindre, og kunne minske over tid til både noka, barer, små måltider med bare et knekkebrød og hørte magen hyle. Mens nå har jeg disse falske blodsukkersvingningene som gjør at jeg må legge om livsstilen, ikke bare pine meg ned og så prøve å holde meg der.

 

Jeg prøver, men innser at jeg må nok belage meg på en mer eller mindre slankekur resten av livet. Det verste er vel at jeg har vært så langt nede, men slipper meg opp igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekta, som sa 83,2 kilo i dag. Det er ned, så det er bra. Mitt nye mål er 75 kilo. Om jeg noen gang kommer ned dit ser jeg videre derfra om jeg vil gjøre noe mer. Det er et overkommelig mål, jeg må bare bruke tiden godt. Men å ha et mål på 65 kilo etter at jeg ble syk blir som å jobbe mot noe jeg ikke vet om jeg kan. Jeg følte meg såå ufattelig bra når jeg veide 73,7 for snart 2 år siden. Håper motivasjonen gjør at jeg klarer mer om jeg først kommer til 75, men nå er det er godt og greit mål.

Til jul vil jeg prøve å kommer under 80. Klarer jeg det er jeg overlykkelig! :)

 

Jeg gidder ikke lete, men mener det var målet også tidligere i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få være med her :)

 

Jeg veier 84 kilo og målet til slutt er 65 kilo, men det er et stykke frem i tid. Første delmål er 80 kilo, håper at jeg er kommet under det når julaften kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig valnøtta! Velkommen skal du være :D

 

Vi har nesten samme utgangspunkt og mål da. Eller målet er 75. Drømmen er 65. Så får vi se.

 

Siden jeg veide meg idag blir det nok ikke veiing imorgen. Får vente til over helga i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig valnøtta! Velkommen skal du være :D

 

Vi har nesten samme utgangspunkt og mål da. Eller målet er 75. Drømmen er 65. Så får vi se.

 

Siden jeg veide meg idag blir det nok ikke veiing imorgen. Får vente til over helga i alle fall.

Takk for det :)

 

Jeg tenkte å ha veiedag på mandagene, for å prøve å holde meg litt i sjakk i helgen :)

Er ikke sikkert at 65 er realistisk for meg, men det er drømmen da :) Men har ikke veid det på minst 7 - 8 år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Valnøtta, vi er flere som har drømmemål om 65 kg. Bare 35kg igjen :P

Takk løvemamma :)

 

Det er lov å drømme og tenke at en dag oppnår man kanskje drømmen :) Nesten 20 kilo til min drøm er oppfylt. Jeg drømmer om å kunne gå med nesten alt mulig uten å tenke på om magen buler ut, om valkene synes og om hoftene er for store. Hvis jeg klarer å gå endel ned så kan jeg nesten gå på shopping i eget skap da jeg har ganske mye tøy som er for lite, både nytt og brukt - det gleder jeg meg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer om en dag å kunne gå med kjole eller skjørt og kun truse under uten å få vonde sår på låra. (Her er fettet mest på rumpe/lår og nederst på magen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener :) Jeg hater den svosje lyden som kommer når lårene gnisser når jeg går :(

 

Hos meg er det magen som er desidert verst, så hofter og lår  :P  Er virkelig misfornøyd sånn som det er nå, men det er litt vanskelig å ta tak i og. Jeg fortrenger det litt og tiden går. Planen var egentlig å ha gått ned endel i vekt til julebordet om 2 uker.........men den gang ei... :cry: Så nå satser jeg på å være under 80 kg på julaften :)

Har målt meg i tillegg til å veie, så håper magemålet skal bli litt mindre om ikke annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hiver jeg meg også på vekta på mandag, så sant jeg husker det :P

Veide meg i går så det går fint med mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jammen meg var ikke vekten min svart når jeg skulle veie meg i dag. Så da må jeg få kjøpt meg ny vekt først, og leve i spenning frem til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater når det skjer!! Og jeg glemte hele veiinga :o 

Prøver igjen i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var 84,0 idag. Lurer jo på om jeg må la være å spise for å gå ned i vekt :(

Det er 800g opp på under en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Valnøtta (artig nick forresten, passer jo i disse kommende juletider)! Ned på 60-tallet kommer du hvis du vil. Jeg har selv gått fra 89 til nå 68. Tar tid men guuuuud så mye bedre jeg føler meg! Det er den største gulrota, at jeg føler meg så utrolig mye bedre med meg selv. Jeg er normal! Ikke hun blubbete, men en normalt slank dame med litt på magen etter to fødsler (og det er helt greit). Å kunne handler klær i all slags butikker er også en bonus selv om jeg ikke er noen shopper akkurat.

 

Idag veide jeg 68, opp 100 gram. Faen altså, ligger og ruger på rundt 68 for tida, og det er fullt og helt min egen latskaps skyld. For mye godteri og god mat. Heldigvis får jeg beveget meg noe, men langt fra så mye som jeg burde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler bare jeg må ta opp en ting... Jeg har jo blitt en veldig ivrig blogger og i dag fikk jeg en kommentar som var virkelig støtende "Du burde gå ned 25kg til, gitt." og i tillegg så var denne personen anonym. Unnskyld ordspråket: men hva faen? Hva feiler folk til dags? Når ble det fint å være undervektig, for det er nemlig det jeg kommer til å være. 41,5 kg, jada, kjempepent det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen utrolig hva folk lirer av seg, og nettopp en av grunnene til at jeg har holdt meg litt unna blogging. Har flere ganger prøvd å starte en blogg men siden jeg ønsker å være anonym så blir bloggen fort veldig upersonlig, jeg tørr ikke helt å legge fram bilder nettopp pga redselen for sure oppgulp fra anonyme nett troll.

 

Uansett så syns jeg dere som tørr å blogge er tøffe, og stå på videre du vet hvilken prestasjon du har gjort. Haters gonna hate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så fælt!! Misunnelse eller??

Du har vært flink og du må bare heve deg over det. Vit at du har et sunt forhold til mat og kropp, og de som mener det har ikke det!

 

Jeg får sjokk av venninna mi. Jeg var litt over 75 kilo når hun mente jeg var fin og kunne holde meg der.

Selv har hun nå i ettertid tatt slankeoperasjon og veier knapt ja 40 kilo. Hun er lavere enn meg, men hallo.. Hun er jo under halvparten av meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Det er dessverre mennesker som føler seg bedre ved å rakke ned på andre. De har det neppe godt med seg selv, sånn egentlig. Du vet best hva du har oppnådd og kan være stolt av. You go girl!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all støtte, dere! Må vel være noe i det, kanskje misunnelse som Moota skrev. Eller at vedkommende ikke har det godt med seg selv. Men som Kat Deluna synger "You can talk all you want but my skin is really thick
I'm the leader of the crowd and my game is really slick
I'm unstoppable, unstoppable, unstoppable, unstoppable" x) Høhøhø. Men uansett, når nettrollene kommer, velger jeg å se på det med øyne som sier at jeg gjør det bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør lurt i det!! :D

 

 

Wæææææ jeg har så smerter i beina at jeg knapt kan gå. Jeg er så trøtt og sliten at jeg orker nesten ikke stå.

La meg 21.30 igår, har hvilt siden jeg kjørte eldste på skolen. Nå må jeg stelle meg, gjøre meg klar, lage frokost til meg og lillebror. Lage niste til eldste og være ute av huset til kl.11.

Jeg er syk og vil bare sove!

Jeg hater det. Kan fader ikke troppe opp på butikken med krykker heller med bare lillebror..

Gi meg styrke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går dårlig her å, gått opp 1,5 kg på 3 uker...

Vært bursdag, besøk, sykdom, kroppen virker ikke ordentlig når det er minus grader osv osv.

Nye målet før jul får bli tilbake til 78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter frokosten i dag spurte mannen hvor masse jeg hadde gått ned i det siste. Ingenting svarte jeg. Han spurte om jeg var sikker.

Tja ja vet ikke sier jeg. Har veid meg, men den viser ikke noe særlig. Sa at jeg skulle veie meg i morgen. Da sier han at da vil det vise at jeg har gått ned. Han sa jeg hadde fått litt innsøkk i kinna i ansiktet.

Det er nok fordi jeg ikke har spist særlig denne uka sa jeg.

Men tar ingenting for gitt. Skal veie meg i morgen, men jeg tar resultatene som de kommer og regner ikke med store resultater. Går jeg ned så viser det etter hvert også der :)

 

Håper det viser. Jeg er faktisk rett og slett kjempeflink til å følge lavkarbo retningen. Sier nei til godteri, bakst og på fredag når vi hadde den årlige bakedagen med kakemennbaking, pynting av pepperkakehus (laget dagen før) og nissegrøt, spiste jeg 1/2 skål med risgrøt, smakte så vidt på deigen og 1 kakemann. Den var ikke liten, men det var bare 1. Og det er en av mine store svakheter.. Så jeg er stolt av meg selv.

Viser det ikke igjen på vekta i morgen, så viser det etter hvert. Det går i alle fall ikke feil vei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting til.

Hvordan legger dere planen for desember?

 

Jeg kjører jo lavkarbo, så julekaker, kaker, desserter, godteri osv. er nei på generell basis.

Det jeg vet om nå er

20.desember skal vi i 80 (?) årsdag og det blir servert smørbrød etter hva jeg har blitt fortalt. Da spiser jeg som regel 1-2 smørbrød, og peller pålegget av 1-2 til.

21.desember blir det grøt, men liten skål. Blir veldig dårlig av det.

23. desember, vi har tradisjon med at jeg baker brød på kvelden når barna er i seng, så har vi godt pålegg, kakao med krem, druer, mandariner osv. mens vi ser film før leggetid. Kommer til å ta vare på kvelden, men begrense meg (håper jeg :P )

24. desember pleier jeg å få julestrømpe med barna. Har ikke bestemt meg for ønskeliste/handleliste til julenissen (mannen) enda. Vi er også denne dagen på grøt hos svigers før kvelden begynner og kommer til å ta bittelitt grøt. Kommer også til å smake på riskremen som jeg skal lage til julekvelden med mandel.

 

Jeg håper dette blir et år hvor jeg ikke eser ut og blir sånn at jeg ikke kan legge ut noen bilder av meg noen plass.. :/

Jeg er så tykk nå, men på en så god vei at jeg ikke har lyst å ødelegge det. Har vært så dårlig i høst/vinter at jeg ikke vil meg selv så vondt, håper jeg klarer å fortsette den tanken gjennom både jul og romjul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var på vekta idag og har ikke gått ned. Var 83,7. Sist jeg veide meg var jeg 83,4.

Jeg kan ikke forstå at det går an når jeg sliter med kvalme og spiser så lite.

Var rart at mannen kommentere at jeg var blitt slankere i ansiktet også da.

Men jeg har ikke noe å endre på. Kan ikke spise mindre og kan ikke trene. Har faktisk gått tur noen dager så jeg har fått beveget meg litt.

 

Jeg får bare fortsette slik jeg gjør. Jeg merker vel på klær og slikt hvilken vei det går om det går noen vei. Har faktisk null tro på at jeg går oppover når jeg spiser så lite og følger lavkarbo så strengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...