Gå til innhold

Søkte jobb - fikk avslag - har erfaring++ - nå søker de på nytt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Du har selv ingenting positivt å si om din nåværende arbeidsplass, og kanskje ønsker de ikke å ansette personer som jobber på steder med dårlig rykte.

 

 

 

Anonymous poster hash: ca9a7...d05

 

Nehei?Kan du forklare meg logikken i det du sier der?

Siden stedet har et dårlig rykte så har da ikke det noe med meg å gjøre.

 

Og da mener du at jeg er en dårlig servitør, eller?

Skjønte ikke den der gitt.

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart du kan søke igjen og klart du kan skrive det i søknaden som du foreslo. Du må jo være forberedt på at du ikke får den denne gangen heller. Det vil jo ikke få andre konsekvenser enn at du får et avslag igjen, eller kanskje går det din vei denne gangen? Kjør på du om du ikke er redd for et nei. Du virker topp motivert for jobben og det er jo kjempebra. Lykke til!

Enig!!

Søk igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Herlighet, så ekstremt kranglete du virker, hi.

Okei?Kranglete?Hvor?Hvordan?

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

 

 

For eksempel her? :huh:

 

Anonymous poster hash: 1aef8...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Herlighet, så ekstremt kranglete du virker, hi.

Okei?Kranglete?Hvor?Hvordan?

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

 

 

For eksempel her? :huh:

 

Anonymous poster hash: 1aef8...e38

 

?

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, HI. Les gjennom svarene dine i tråden her, så skjønner du kanskje hvorfor du ikke fikk jobben.



Anonymous poster hash: ca9a7...d05
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk igjen. Det verste som kan skje er end et nei ;) de står med like få valgmuligheter etter neste runde, kan det hende de må vurdere å tenke annerledes.

 

Når det er sagt, er jeg enig med flere her som sier du virker svært bastant og har litt lite selvinnsikt. Litt kranglete kanskje, selv om det kanskje ikke er slik ment. Om du fremsto på intervjuet slik som du gjør for meg her, kan jeg forstå at de kanskje vil se for seg at du er av typen som vil dra en evt jobbkonflikt lengre enn nødvendig. Det kan også være helt enkle andre grunner de helst ikke vil oppgi.. Nettopp pga at det er ulovlig å "diskriminere" i en jobbsøkeprosess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nettopp vært i samme situasjon. Har søkt masse jobber, som jeg har vært (godt) kvalifisert til. Har gode referanser, en god CV, og mener selv jeg er et godt valg, MEN - har ikke fått stillingen(e). Hvorfor? Fordi de som ansetter tydeligvis så etter noe annet. Kjønn, alder, sammensetning av ansatte, annen erfaring... Jeg vet ikke hva det var som gjorde at jeg ikke fikk jobben, men noen ganger må man bare godta at uansett hvor mye man vil ha stillingen, og uansett hvor godt kvalifisert man er, så er det faktisk arbeidsgiver som bestemmer. 

 

Ut fra svaret du fikk vil jeg tro at de har en viss profil på de de ønsker å ansette, og at du ikke passet inn i den profilen av en eller annen grunn. Det får du desverre ikke gjort så mye med... Du kan jo så klart søke på nytt, ingenting som hindrer deg i å gjøre det. Noen arbeidsgivere vil se positivt på det, andre vil ikke gjøre det. Det er en risiko du tar. Men har du noe å tape på å ikke gjøre det?



Anonymous poster hash: eca31...a5d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hehehe, HI. Les gjennom svarene dine i tråden her, så skjønner du kanskje hvorfor du ikke fikk jobben.

 

Anonymous poster hash: ca9a7...d05

 

Du må nesten forklare meg..

Herregud så mye rart det er her inne..

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk igjen. Det verste som kan skje er end et nei ;) de står med like få valgmuligheter etter neste runde, kan det hende de må vurdere å tenke annerledes.

 

Når det er sagt, er jeg enig med flere her som sier du virker svært bastant og har litt lite selvinnsikt. Litt kranglete kanskje, selv om det kanskje ikke er slik ment. Om du fremsto på intervjuet slik som du gjør for meg her, kan jeg forstå at de kanskje vil se for seg at du er av typen som vil dra en evt jobbkonflikt lengre enn nødvendig. Det kan også være helt enkle andre grunner de helst ikke vil oppgi.. Nettopp pga at det er ulovlig å "diskriminere" i en jobbsøkeprosess.

Hvordan fremstår jeg for deg her?

Dra en jobbkonflikt lengre?

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har nettopp vært i samme situasjon. Har søkt masse jobber, som jeg har vært (godt) kvalifisert til. Har gode referanser, en god CV, og mener selv jeg er et godt valg, MEN - har ikke fått stillingen(e). Hvorfor? Fordi de som ansetter tydeligvis så etter noe annet. Kjønn, alder, sammensetning av ansatte, annen erfaring... Jeg vet ikke hva det var som gjorde at jeg ikke fikk jobben, men noen ganger må man bare godta at uansett hvor mye man vil ha stillingen, og uansett hvor godt kvalifisert man er, så er det faktisk arbeidsgiver som bestemmer. 

 

Ut fra svaret du fikk vil jeg tro at de har en viss profil på de de ønsker å ansette, og at du ikke passet inn i den profilen av en eller annen grunn. Det får du desverre ikke gjort så mye med... Du kan jo så klart søke på nytt, ingenting som hindrer deg i å gjøre det. Noen arbeidsgivere vil se positivt på det, andre vil ikke gjøre det. Det er en risiko du tar. Men har du noe å tape på å ikke gjøre det?

 

Anonymous poster hash: eca31...a5d

 

Sant, jeg har jo ikke noe å tape på det.Er det nei så er det nei.Blir det ja så blir jeg glad! :D 

 

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt satt ut av tråden og lurer på om det er tull. Ser du ikke at du kan fremstå som litt selvgod og ovenpå/ kranglete? Av å lese svarene dine ser jeg for meg de vikarene på jobben som kommer og tar over hele stedet for de "er så gode, kan så mye" etc etc. Men inntrykket mitt kan være feil, jeg tolker utfra et smalt grunnlag her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har fått en epost med begrunnelse hadde jeg startet med å sende et svar på denne. Litt uhøytidlig og enkelt.

 

" hei

Ser dere enda søker etter ansatte og selv om jeg ikke nådde helt opp i forrige runde så håper jeg at dere kan beholde søknaden min å fortsatt vurdere meg til stillinger hos dere.

Jeg har fortsatt veldig sterkt ønske om å få jobbe hos dere, da miljøet og konseptet deres er noe som ville passet meg svært godt.

Håper dere vil vurdere meg igjenn og jeg stiller gladelig til nye samtaler/interjuver om dere skulle ønske dette. "

 

Anonymous poster hash: 45a4b...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg heller ville ringt de og spurt hvorfor jeg ikke fikk jobben. Virker litt rart å sende inn ny søknad. Er de ærlige med deg kan du jo heller prøve å overbevise de per telefon.

 

Anonymous poster hash: ee472...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Søk igjen. Det verste som kan skje er end et nei ;) de står med like få valgmuligheter etter neste runde, kan det hende de må vurdere å tenke annerledes.

 

Når det er sagt, er jeg enig med flere her som sier du virker svært bastant og har litt lite selvinnsikt. Litt kranglete kanskje, selv om det kanskje ikke er slik ment. Om du fremsto på intervjuet slik som du gjør for meg her, kan jeg forstå at de kanskje vil se for seg at du er av typen som vil dra en evt jobbkonflikt lengre enn nødvendig. Det kan også være helt enkle andre grunner de helst ikke vil oppgi.. Nettopp pga at det er ulovlig å "diskriminere" i en jobbsøkeprosess.

Hvordan fremstår jeg for deg her?

Dra en jobbkonflikt lengre?

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

Begynner snart å lure på om du tuller.. Skrev da i klartekst hvordan du fremstår for meg..

 

Dra en konflikt lengre enn nødvendig? Er vel det du gjør i den tråden her.. Du har da fått mange svar på det du spør om. Forstår virkelig ikke hva du ikke forstår.. Beklager. Skal ikke utbrodere mer i fare for å virke ufin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du søkte, fikk avslag. Til og med begrunnelse fikk du. Du er dessverre ikke den de leter etter, la det fare og bruk heller tid og energi på å søke andre jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de følte at du var

 

-trøbbelmaker

 

-arrogant

 

-lite smidig

 

-verdensmester

 

-småsint/bråsint

 

-dårlig for miljøet på arbeidsplassen

 

-eller rett å slett har sett deg i action på din nåværende arbeidsplass

 

 



Anonymous poster hash: ca9a7...d05
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet med å synes litt synd på deg i starten av tråden HI (fordi du ikke fikk jobben), men jo mer jeg leser av det du skriver, jo bedre forstår jeg hvorfor du ikke ble ansatt. Mener ikke å såre deg, men du virker ganske hissig og som om du tror du vet bedre enn andre. Lite samarbeidsvillig på en måte. Kanskje du er helt annerledes "i virkeligheten", men om du er der som du er her, så bør du prøve å bli mer ydmyk og høre på hva andre sier, heller enn å krangle på/om "alt".

 

Tror nok ikke du vil få jobben om du søker på nytt.

 

Anonymous poster hash: 9c47c...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha ringt og spurt.. Si at du ser at de fortsatt søker etter folk, at du var på intervju der sist osv, ogbspør om det er noen vits for deg å søke igjen!

 

Det verste som skjer er jo at du får nei enda en gang.. Og det spiller jo egentlig ingen rolle??

Lykke til!!

 

Anonymous poster hash: 9e9a4...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kanskje de følte at du var

 

-trøbbelmaker

 

-arrogant

 

-lite smidig

 

-verdensmester

 

-småsint/bråsint

 

-dårlig for miljøet på arbeidsplassen

 

-eller rett å slett har sett deg i action på din nåværende arbeidsplass

 

 

 

Anonymous poster hash: ca9a7...d05

 

Der bomma du på absolutt alle punktene :)

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Kanskje de følte at du var

 

-trøbbelmaker

 

-arrogant

 

-lite smidig

 

-verdensmester

 

-småsint/bråsint

 

-dårlig for miljøet på arbeidsplassen

 

-eller rett å slett har sett deg i action på din nåværende arbeidsplass

 

 

 

Anonymous poster hash: ca9a7...d05

 

Der bomma du på absolutt alle punktene :)

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

Ut fra det jeg leser her i denne tråden, traff hun blink på punkt 1,2,4 og 6. Gi deg nå Hi. Enten tar du deg litt tid til å lese gjennom konstruktive svar du har fått, eller så har su jo svaret selv virker det som. Og hva er problemet da?

 

Anonymous poster hash: 808d2...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Kanskje de følte at du var

 

-trøbbelmaker

 

-arrogant

 

-lite smidig

 

-verdensmester

 

-småsint/bråsint

 

-dårlig for miljøet på arbeidsplassen

 

-eller rett å slett har sett deg i action på din nåværende arbeidsplass

 

 

 

Anonymous poster hash: ca9a7...d05

 

Der bomma du på absolutt alle punktene :)

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

Ut fra det jeg leser her i denne tråden, traff hun blink på punkt 1,2,4 og 6. Gi deg nå Hi. Enten tar du deg litt tid til å lese gjennom konstruktive svar du har fått, eller så har su jo svaret selv virker det som. Og hva er problemet da?

 

Anonymous poster hash: 808d2...5b1

 

Må si meg enig her nå altså.

 

Anonymous poster hash: 931a5...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du følte at du var bedre kvalifisert enn de andre og gjorde et bra intervju så trenger det ikke betyr at de andre var enig.

 

Søk på nytt, enten får du en ny sjanse eller ikke. Lykke til!

 

Anonymous poster hash: 50df8...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig søker du igjen. Du har ingenting å tape på det. KUN vinne... Jeg vet der jeg jobber, selv om det er kommune og helsesektor, og kanskje helt noe annet. Så søkes det etter folk, og så får noen den aktuelle jobben. Når det da blir enda en stilling ledig, henter de ikke opp de gamle søkerne til sist stilling. Da lyses det ut på nytt, å nye folk blir innkalt.

 

DEN SOM INTET VÅGER, INTET VINNER.  Det er ikke et ordtak for ingenting=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...