Gå til innhold

Søkte jobb - fikk avslag - har erfaring++ - nå søker de på nytt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

 

 

Takk for svar..

Jeg har så lyst og jeg vet at jeg er perfekt for jobben.Jeg jobber godt, takler stress og er bare blid og rettferdig.Jeg føler at dette er virkelig min jobb.

Og nei, jeg sa ikke at jeg ikke trivdes der jeg var nå.

 

Hvorfor er jeg rar om jeg søker en gang til?

 

Jeg snakket jo godt om meg selv, men ikke for selvgod nei.Det sier seg kanskje litt selv at da prøver man for hardt.Jeg er ikke selvgod og man må være seg selv.

Følte jeg solgte meg godt og hadde egentlig en veldig god følelse.

 

Ang kjemi, det gikk kjempebra.Jeg kommer alltid godt overens med folk.

 

Usj, jeg vil så gjerne ha denne..Hva kan jeg skrive i den nye søknaden for å ordlegge meg greit?

 

 

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

Det er jo opplagt at de ikke er enig med deg, da hadde du fått jobben. Og helt ærlig fremstår du litt opphengt. La det gå, aksepter at de ikke var ute etter akkurat deg og gå videre. Det er jo masse servitørjobber å få.

 

Men altså, det er jo bare å søke, det skader deg neppe på andre områder at du fremstår litt masete og rar.

 

Anonymous poster hash: 52c58...c44

Og du har stått opp med feil bein eller?

Du har kanskje verdens mest fantastiske jobb som du har vært i i mange år.Du slipper kanskje hele søkeprosessen og alt du.Du skal vite at det ikke er så fryktelig lett du!

Masse servitørjobber, er å ta i.

 

Fremstår som masete og rar..okei.

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

Nei, jeg har på ingen måte stått opp med feil bein, men jeg er nok mer ærlig enn du liker. Hva slags jobb jeg har er ikke relevant, men at jeg har søkt min del jobber kan jeg forsikre deg om. Nettopp derfor råder jeg deg til å fokusere på neste mulighet istedenfor å henge deg opp i dette. De har ikke gjort en feil når de sender begrunnelse. En dårlig begrunnelse er det, men allikevel en svært tydelig tilbakemelding om at du ikke er rett kandidat. Du sier du er god i jobben din, bruk det til å finne en jobb hvor de virkelig setter pris på deg. Du snakker jo med folk hver dag i jobben, muligheter vil komme.

 

Og ja, søker du igjen når de har gitt avslag og bekreftet avslaget med en begrunnelse, fremstår du masete og rar. Det ser du vel selv også om ser litt objektivt på det?

 

Anonymous poster hash: 52c58...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Jeg hadde ikke søkt på nytt om jeg allerede hadde fått avslag med begrunnelse. De har vel papirene dine og vet du er interessert? De tar nok kontakt om de vurderer deg igjen. Søker du på nytt tror jeg de vil få et negativt inntrykk.

Men begrunnelsen var jo ingen begrunnelse.Hvorfor tror du de vil få et negativt inntrykk?

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

Jeg jobber med ansettelser, og begrunnelsen du fikk er helt standard når man ikke ønsker å oppgi egentlig årsak.

 

Det kan være manglende kjemi, de likte ikke personligheten din. Du har barn, og blir derfor vurdert som lite fleksibel. De har bestemt seg for å ansette en mann, men det kan man jo ikke si rett ut. Osv....

Det er mye bedre å gi en vag begrunnelse enn noe kandidaten kan føle seg diskriminert av.

 

Anonymous poster hash: 75883...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg hadde ikke søkt på nytt om jeg allerede hadde fått avslag med begrunnelse. De har vel papirene dine og vet du er interessert? De tar nok kontakt om de vurderer deg igjen. Søker du på nytt tror jeg de vil få et negativt inntrykk.

Men begrunnelsen var jo ingen begrunnelse.Hvorfor tror du de vil få et negativt inntrykk?

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

Jeg jobber med ansettelser, og begrunnelsen du fikk er helt standard når man ikke ønsker å oppgi egentlig årsak.

 

Det kan være manglende kjemi, de likte ikke personligheten din. Du har barn, og blir derfor vurdert som lite fleksibel. De har bestemt seg for å ansette en mann, men det kan man jo ikke si rett ut. Osv....

Det er mye bedre å gi en vag begrunnelse enn noe kandidaten kan føle seg diskriminert av.

 

Anonymous poster hash: 75883...fc8

 

Men det er jo ingen grunn?Den er vag men den gir jo ingen mening i allefall ikke når jeg er kvalifisert og allerede er servitør.

Hadde de snakket med min referanse så hadde de vel sagt det?

Skjønner den delen med diskriminering..men det går jo ann å være mer spesifik?

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Jeg hadde ikke søkt på nytt om jeg allerede hadde fått avslag med begrunnelse. De har vel papirene dine og vet du er interessert? De tar nok kontakt om de vurderer deg igjen. Søker du på nytt tror jeg de vil få et negativt inntrykk.

Men begrunnelsen var jo ingen begrunnelse.Hvorfor tror du de vil få et negativt inntrykk?

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

Jeg jobber med ansettelser, og begrunnelsen du fikk er helt standard når man ikke ønsker å oppgi egentlig årsak.

 

Det kan være manglende kjemi, de likte ikke personligheten din. Du har barn, og blir derfor vurdert som lite fleksibel. De har bestemt seg for å ansette en mann, men det kan man jo ikke si rett ut. Osv....

Det er mye bedre å gi en vag begrunnelse enn noe kandidaten kan føle seg diskriminert av.

 

Anonymous poster hash: 75883...fc8

Men det er jo ingen grunn?Den er vag men den gir jo ingen mening i allefall ikke når jeg er kvalifisert og allerede er servitør.

Hadde de snakket med min referanse så hadde de vel sagt det?

Skjønner den delen med diskriminering..men det går jo ann å være mer spesifik?

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

Jo, men det er jo sansynligvis derfor svaret er slik som det er. De ønsker ikke å ansette deg, og årsaken til dette ønsker de ikke å være spesifik / ærlig på.

 

Anonymous poster hash: 75883...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Jeg hadde ikke søkt på nytt om jeg allerede hadde fått avslag med begrunnelse. De har vel papirene dine og vet du er interessert? De tar nok kontakt om de vurderer deg igjen. Søker du på nytt tror jeg de vil få et negativt inntrykk.

Men begrunnelsen var jo ingen begrunnelse.Hvorfor tror du de vil få et negativt inntrykk?

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

Jeg jobber med ansettelser, og begrunnelsen du fikk er helt standard når man ikke ønsker å oppgi egentlig årsak.

 

Det kan være manglende kjemi, de likte ikke personligheten din. Du har barn, og blir derfor vurdert som lite fleksibel. De har bestemt seg for å ansette en mann, men det kan man jo ikke si rett ut. Osv....

Det er mye bedre å gi en vag begrunnelse enn noe kandidaten kan føle seg diskriminert av.

 

Anonymous poster hash: 75883...fc8

Men det er jo ingen grunn?Den er vag men den gir jo ingen mening i allefall ikke når jeg er kvalifisert og allerede er servitør.

Hadde de snakket med min referanse så hadde de vel sagt det?

Skjønner den delen med diskriminering..men det går jo ann å være mer spesifik?

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

Jo, men det er jo sansynligvis derfor svaret er slik som det er. De ønsker ikke å ansette deg, og årsaken til dette ønsker de ikke å være spesifik / ærlig på.

 

Anonymous poster hash: 75883...fc8

 

Men når jeg ber om en ærlig tilbakemelding..så er de det ikke heller..

Veldig rar måte og gjøre det på.Jeg hadde jo håpet på at det var noe jeg kunne lære av det til neste runde.Men det vet jeg jo ikke noe om..Vet jo ikke hva jeg gjorde feil.

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men få det inn i hodet at de ikke ønsker ansette deg og at begrunnelsen er diskriminerende! Gir de deg grunnen kan du anmelde de, derfor gi de deg den ikke!

 

Anonymous poster hash: 1a8f4...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld, men få det inn i hodet at de ikke ønsker ansette deg og at begrunnelsen er diskriminerende! Gir de deg grunnen kan du anmelde de, derfor gi de deg den ikke!

 

Anonymous poster hash: 1a8f4...472

Takk for kortfattet forklaring! :D

 

Anonymous poster hash: 75883...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ringe og høre med de? Si at du ble veldig skuffet for du mener at du hadde passet svært godt til jobben! Så kan du jo be om en ærlig tilbake melding. Da vil de jo be deg om å søke på nytt om de er interessert ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansynligvis vil de ikke ha deg da du har små barn og de andre er redde for at det blir mer på den hvis du må være hjemme. Ønsker du virkelig å søke på nytt hadde jeg tatt med litt om hvordan du har tenkt å løse det med sykt barn, feks at du har dn mormor i nærheten som kan stille opp ved sykdom el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pusikatt

Bare å søke! De kunne jo ikke ansette alle, de måtte jo velge sist gang. Noen måtte få avslag. Denne gangen ble det du, neste gang kan det være du som IKKE får avslag.

Og jeg har jobbet med ansettelser i flere år, du kan utmerket godt skrive at de ikke vil angre på om de ansetter deg! Det får søknaden din til å skille seg litt ut, og er bare positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når de sier at de var enige om at du ikke var rett person, så ga du et inntrykk de ikke likte i intervjuet. Så enkelt og så vanskelig. Ansettelser handler jo ikke bare om kvalifikasjoner, men også om hvorvidt arbeidsgiver får ren positiv følelse. I denne tråden virker du veldig opptatt av deg, hva som er dine kvalifikasjoner, hva du trives med, hva du er flink til, hva du vil osv. Hvis noe av dette kom frem i intervjuet, kan det ha påvirket synet de fikk på deg. De er kanskje opptatt av en som er opptatt av dem hvis du skjønner.

 

Det er klart du kan søke igjen, men jeg ville ikke hatt for stor tro på at de velger deg denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært med å ansette noen, men jeg tenker at hvilke kvalifikasjoner en person har, det finner man stort sett ut av ved å lese søknaden. Intervjuet er ikke for at man skal vise hva man kan, men for å vise om man er en person som passer inn på arbeidsplassen. Når man først har fått nei, uten noen god begrunnelse, så er det veldig klart at det ikke er nødvendig å søke en gang til.

 

Hvis du hadde vært aktuell, men ikke på topp, så hadde de gitt de på topp tilbud om jobb først, og når de hadde takket nei, så hadde de tilbudt deg jobben etterpå. Når du har fått nei, med uklar begrunnelse, så mener de nei og ikke "kanskje hvis du søker en gang til og skriver noe annet i søknaden da". Søknaden din var forresten bra nok, for du ble jo innkalt til intervju, det var på intervjuet du ga feil inntrykk

 

Lykke til med jobbsøkingen, men du bør nok gi opp denne jobben.



Anonymous poster hash: d9936...d40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg hadde ikke søkt på nytt om jeg allerede hadde fått avslag med begrunnelse. De har vel papirene dine og vet du er interessert? De tar nok kontakt om de vurderer deg igjen. Søker du på nytt tror jeg de vil få et negativt inntrykk.

Men begrunnelsen var jo ingen begrunnelse.Hvorfor tror du de vil få et negativt inntrykk?

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

 

Fordi det vil oppfattes som at du ikke vil ta til deg en avgjørelse, men står på ditt uansett, som igjen kan gjøre at de er redd du vil bli vanskelig å samarbeide med. Vent heller å se. Let etter andre jobber imens. Får de ikke inn søkere de finner interessante tar de kanskje kontakt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg bad om en ærlig tilbakemelding men den var fryktelig dårlig.

 

"Det er ingen spesifikke årsaker ene og alene som gjorde at du ikke ble valgt. I dette tilfellet har det vært en konsensus blant teamet på fire som avgjorde for beslutningen. Det vil si at det måtte være en gjensidig enighet blant alle parter. "

 

Det var ingen grunn til at jeg fikk den men de var enige om det!??

 

Men om det er referanse som er evt årsak så skal de vel skrive det?Min sjef har ingenting vondt å si om meg.Han skryter av meg på jobb og jeg har tatt på meg mer ansvar fremfor alle andre.

 

Og om det er fordi jeg har barn, så kan de vel si at de er redd for at jeg skal forsvinne igjen snart?

Eller er ikke dette lov kanskje?

 

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

 

 

Jeg tror du må lese svaret en gang til... Det står ikke at de er enige om det, det står faktisk akkurat det motsatte. De var en gruppe på fire personer, og for at noen skulle bli ansatt måtte ALLE være enige. Det var de ikke (altså var steinen blant de fire som heller ønsket seg noen andre enn deg), og dermed ble ikke du ansatt. Det er det de sier.

 

Høyst sannsynlig så var du en god kandidat, men noen andre var bedre. Det skjer.

 

Dette er ren gjetting fra min side, men jeg mistenker at du har søkt på en jobb his Fridays...? (Har en Facebook-venn som har vært på jobbintervju for en Fridsys som snart skal åpne der han bor, og hans beskrivelse av intervjuet er svært lik din.) De har jo i utgangspunktet en litt annerledes 'form' på sine servitører, og kanskje din personlighet rett og slett bare ikke passer inn i dette konseptet? Det betyr jo ikke at ikke du er en svært dyktig og kompetent servitør likevel.

 

Anonymous poster hash: 931a5...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg bad om en ærlig tilbakemelding men den var fryktelig dårlig.

"Det er ingen spesifikke årsaker ene og alene som gjorde at du ikke ble valgt. I dette tilfellet har det vært en konsensus blant teamet på fire som avgjorde for beslutningen. Det vil si at det måtte være en gjensidig enighet blant alle parter. "

Det var ingen grunn til at jeg fikk den men de var enige om det!??

Men om det er referanse som er evt årsak så skal de vel skrive det?Min sjef har ingenting vondt å si om meg.Han skryter av meg på jobb og jeg har tatt på meg mer ansvar fremfor alle andre.

Og om det er fordi jeg har barn, så kan de vel si at de er redd for at jeg skal forsvinne igjen snart?

Eller er ikke dette lov kanskje?Anonymous poster hash: d77ef...71f

Jeg tror du må lese svaret en gang til... Det står ikke at de er enige om det, det står faktisk akkurat det motsatte. De var en gruppe på fire personer, og for at noen skulle bli ansatt måtte ALLE være enige. Det var de ikke (altså var steinen blant de fire som heller ønsket seg noen andre enn deg), og dermed ble ikke du ansatt. Det er det de sier.

Anonymous poster hash: 931a5...df8

Det står jo at i dette tilfellet var det konsensus. Altså var de enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg bad om en ærlig tilbakemelding men den var fryktelig dårlig.

"Det er ingen spesifikke årsaker ene og alene som gjorde at du ikke ble valgt. I dette tilfellet har det vært en konsensus blant teamet på fire som avgjorde for beslutningen. Det vil si at det måtte være en gjensidig enighet blant alle parter. "

Det var ingen grunn til at jeg fikk den men de var enige om det!??

Men om det er referanse som er evt årsak så skal de vel skrive det?Min sjef har ingenting vondt å si om meg.Han skryter av meg på jobb og jeg har tatt på meg mer ansvar fremfor alle andre.

Og om det er fordi jeg har barn, så kan de vel si at de er redd for at jeg skal forsvinne igjen snart?

Eller er ikke dette lov kanskje?Anonymous poster hash: d77ef...71f

Jeg tror du må lese svaret en gang til... Det står ikke at de er enige om det, det står faktisk akkurat det motsatte. De var en gruppe på fire personer, og for at noen skulle bli ansatt måtte ALLE være enige. Det var de ikke (altså var steinen blant de fire som heller ønsket seg noen andre enn deg), og dermed ble ikke du ansatt. Det er det de sier.

Anonymous poster hash: 931a5...df8

Det står jo at i dette tilfellet var det konsensus. Altså var de enige.

 

Ja, for faen! Det hoppet jeg glatt over da jeg skannet teksten i stad. Jeg leser her inne mens jeg ammer, og snuppa mi er litt vanskelig når hun spiser for tiden, så jeg går glipp av litt innimellom.

 

Jaja... Sånn går nu dagan.

 

Uansett tror jeg bare det enkleste er å innse at du av en eller annen grunn ikke var den riktige for stillingen, HI.

 

Anonymous poster hash: 931a5...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva du har å tape på å skrive en ny søknad. Jeg hadde iallefall tenkt meg om to ganger om jeg hadde fått en så ivrig søker. Det å finne virkelig motiverte personer er ikke lett. Alle sier det de tror er riktig på intervjuet. Men, her vil du jo vise at du VIRKELIG vil ha jobben, og at du ikke blir slått ned i støvlene av et avslag. De som oppnår ting her i livet er de som ikke gir seg trass motgang. Stå på. Søk på nytt! Og lykke til!



Anonymous poster hash: 71bf4...523
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selv ingenting positivt å si om din nåværende arbeidsplass, og kanskje ønsker de ikke å ansette personer som jobber på steder med dårlig rykte.

 

 



Anonymous poster hash: ca9a7...d05
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har virkelig lyst på denne servitørjobben!Jeg kom på intervju(gruppeintervju) og følte at alt gikk veldig bra og at jeg solgte meg godt.

Jeg er servitør p.d.d og har litt mer ansvar enn vanlig.Har vært ansatt her i 2,5 år + permisjonstid.

Jeg fikk avslag og ble så utrolig lei meg!Jeg var egentlig ganske sikker da jeg så at man kunne luke ut en del av de som var der sammen med meg.

 

Og så søker de servitører + resten (nyoppstartet) en gang til!! :(

Da følte jeg meg ikke akkurat så bra.Jeg har erfaring og jeg mener at dette er perfekt for meg.

 

Jeg skal slenge inn en ny søknad og lurte på om det er feil å være litt selvgod?

Jeg vil ha denne jobben og jeg vet at de ikke ville angret om de ansatte meg.

Hva kan jeg skrive for å overbevise???

Kan jeg skrive "Dere vil ikke angre om dere ansetter meg"

 

 

Der jeg er nå, trives jeg ikke i det hele tatt.Dårlig sjef,ansatte som ikke kan norsk,ansatte som ikke er serviceinnstilte+++

Jeg skal tilbake igjen snart nå og jeg får vondt i magen av det.Det har gått så på psyken så mange ganger og jeg takler det ikke mer.

 

Jeg trenger råd og tips...

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

Ring å selg deg selv på forhånd. Det er en uting at folk bare sender søknader uten å først ringe!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har virkelig lyst på denne servitørjobben!Jeg kom på intervju(gruppeintervju) og følte at alt gikk veldig bra og at jeg solgte meg godt.

Jeg er servitør p.d.d og har litt mer ansvar enn vanlig.Har vært ansatt her i 2,5 år + permisjonstid.

Jeg fikk avslag og ble så utrolig lei meg!Jeg var egentlig ganske sikker da jeg så at man kunne luke ut en del av de som var der sammen med meg.

 

Og så søker de servitører + resten (nyoppstartet) en gang til!! :(

Da følte jeg meg ikke akkurat så bra.Jeg har erfaring og jeg mener at dette er perfekt for meg.

 

Jeg skal slenge inn en ny søknad og lurte på om det er feil å være litt selvgod?

Jeg vil ha denne jobben og jeg vet at de ikke ville angret om de ansatte meg.

Hva kan jeg skrive for å overbevise???

Kan jeg skrive "Dere vil ikke angre om dere ansetter meg"

 

 

Der jeg er nå, trives jeg ikke i det hele tatt.Dårlig sjef,ansatte som ikke kan norsk,ansatte som ikke er serviceinnstilte+++

Jeg skal tilbake igjen snart nå og jeg får vondt i magen av det.Det har gått så på psyken så mange ganger og jeg takler det ikke mer.

 

Jeg trenger råd og tips...

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

Ring å selg deg selv på forhånd. Det er en uting at folk bare sender søknader uten å først ringe!

Jeg er veldig glad folk gjøre det! Sist vi søkte en ny ansatt fikk vi inn nesten 100 søknader og hvis alle de skulle ringt først, kunne vi kuttet ut å gjøre det vi egentlig skal den perioden.

 

Anonymous poster hash: d9936...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Klart du kan søke igjen og klart du kan skrive det i søknaden som du foreslo. Du må jo være forberedt på at du ikke får den denne gangen heller. Det vil jo ikke få andre konsekvenser enn at du får et avslag igjen, eller kanskje går det din vei denne gangen? Kjør på du om du ikke er redd for et nei. Du virker topp motivert for jobben og det er jo kjempebra. Lykke til!

Tusen takk for et svar som ikke var surt! ;)

Det verste er jo at jeg får nei igjen ja.Men jeg kommer nok til å angre om jeg ikke søker igjen.

Og tenk om de faktisk velger meg.

De får heller mene jeg er masete men jeg søker igjen.Håper de bare ser at jeg vil ha den :)

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

Tror nok ikke grunnen til at du fikk avslag er fordi de tror du ikke ville ha jobben. Du har vært på intervju, du har vist interesse og de vet at du gjerne vil ha jobben, men til tross for disse momentene har de valgt ikke å tilby deg jobben. Det burde fortelle deg at du ikke er rett person for jobben! Jeg har ansatt folk i mange år og har hatt mange kvalifiserte søkere, men som ikke har blitt ansatt pga personlig egnethet og kjemi. Jeg har sågar tatt flere søknadsrunder når jeg ikke fant den rette personen i første søknadsrunde, og i de tilfellene hvor samme personer har søkt flere ganger har de automatisk kommet i ikke aktuelt bunken da de allerede er vurdert og funnet uegnet for den jobben.

 

Anonymous poster hash: 05ea0...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk en gang til Hi :)

 

Jeg søkte tre ganger på samme stilling før jeg fikk jobben. Et halvt år etterpå ble jeg daglig leder for firma ;)

 

Vil du virkelig ha jobben så søker du!

 

Anonymous poster hash: a1cf6...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, så ekstremt kranglete du virker, hi.

Okei?Kranglete?Hvor?Hvordan?

 

Anonymous poster hash: d77ef...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...