Gå til innhold

Flere som planlegger eller har dratt til Danmark for inseminasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn via inseminasjon på klinikk, men dro ikke til Danmark. Orket ikke å stresse med fly ved hver EL. Brukte en klinikk i oslo og har samme donor på begge barna :)

Anonymous poster hash: f2dff...6cf

Det skulle jeg og gjerne gjort, men som singel kan man ikke gjøre det

Anonymous poster hash: 1d120...ab2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i Danmark for inseminereing tilsammen 6 ganger, og jeg er så heldig å ha blitt mamma til 2 barn. En gutt som ble født nå i sommer og ei jente som ble født i 2009.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 486f0...c54

Skrevet

Jeg har vært i Danmark for inseminereing tilsammen 6 ganger, og jeg er så heldig å ha blitt mamma til 2 barn. En gutt som ble født nå i sommer og ei jente som ble født i 2009.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 486f0...c54

Takk! Så heldig du har vært da :) 

Anonymous poster hash: b2004...aa0

Skrevet

Venninnen min gjorde det i fjor og fødte akkurat en gutt nå:) hun bli 40 til jul. Klaffet på første forsøk;)

Selv har jeg tre barn fra hhv rigshospitalet og CFC i København. Men jeg bor her, så jeg fikk første gratis;) (offentlig forsøk)

Lykke til.

Anonymous poster hash: 8e78c...1e2

Skrevet

Reiser ned om ca to-tre uker tenker jeg, første forsøk... har mann jeg da, men han er steril.

Betalt ca 2500 for donor, så kommer 1500 i inseminering og reise til og fra i tillegg.

Har ei fra før som satt på første forsøk med naturmetoden, så krysser fingrene for at det går lett på denne måten også :)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 460f7...95e
Skrevet

Jeg var på Stork:) 2 barn 2 for søk

Anonymous poster hash: 3912d...56b

Skrevet

Jeg var på Stork:) 2 barn 2 for søk

Anonymous poster hash: 3912d...56b

• 4 måneder senere...
Skrevet

Jeg har nettopp bestilt sperm og drar ved neste eggløsning om 3-4 uker. Er så spent!! Lurer på om det sitter på første forsøk. Er vel ikke så veldig sannsynlig da jeg er 35 år, men kan jo håpe. Har bare kjøpt til ett forsøk, siden det er ganske dyrt. Er ikke krise om jeg må finne en ny donor etter det. Jeg er valgt åpen donor. Jeg har ett barn fra før, er nå alene og ønsker et barn til :) Har fått litt kalde føtter innimellom (er redd for komplikasjoner i forhold til graviditet o.l), men for det meste gleder jeg meg til det som forhåpentligvis skal skje.

Vil gjerne høre om andre i samme situasjon! 

Jeg vil gjene komme i kontakt med deg. Skal prøve det samme fra Tidlig nyttår 2015. Jeg er 37 år.

Skrevet

Jeg har nettopp bestilt sperm og drar ved neste eggløsning om 3-4 uker. Er så spent!! Lurer på om det sitter på første forsøk. Er vel ikke så veldig sannsynlig da jeg er 35 år, men kan jo håpe. Har bare kjøpt til ett forsøk, siden det er ganske dyrt. Er ikke krise om jeg må finne en ny donor etter det. Jeg er valgt åpen donor. Jeg har ett barn fra før, er nå alene og ønsker et barn til :) Har fått litt kalde føtter innimellom (er redd for komplikasjoner i forhold til graviditet o.l), men for det meste gleder jeg meg til det som forhåpentligvis skal skje.

Vil gjerne høre om andre i samme situasjon!

Jeg har ett barn født i 2010 samt ett donorbarn født i 2013. Var 35 da jeg ble gravid sist. Satt på første forsøk :)

Det er det beste jeg har gjort, å få ett barn til alene!!!

Vi er en stor gruppe på Facebook som er singelmødre, så du er absolutt ikke alene ;)

Skrevet

Hva heter facebookgruppa? Blir gjerne med.

Skrevet

Takk for svar! Jeg kan jo fortelle at jeg ble gravid på andre forsøk :) Fant en ny donor og en enda billigere (og bedre i mine øyne) klinikk der de timet eggløsningen bedre. Og da satt spira :) Er nå 15 uker på vei og veldig spent! 

Høres fint ut med facebookgruppe! Er også interessert i å være med :)

HI

Skrevet

Jeg vil gjene komme i kontakt med andre single som tenker å dra dra til Kbh. for å prøve inseminering i 2015. Jeg er 37 år og planen er å begynne våren 2015. Send meg gjerne PM om dere er i samme situasjon. Setter også pris på om de som er i samme situasjon legger meg til som venn eller henviser til tråder eller grupper som favner denne gruppen single. 

Skrevet

Dyrt? Vi har brukt 150 000 på prøverørsforsøk med egne egg og egen sperm og reise/medisiner.

5000 er ingenting

Anonymous poster hash: adc86...aae

Skrevet

Dyrt? Vi har brukt 150 000 på prøverørsforsøk med egne egg og egen sperm og reise/medisiner.

5000 er ingenting

Anonymous poster hash: adc86...aae

Endte opp med å bruke ca 20 000 på to forsøk inkludert reise. Hadde jeg trengt flere forsøk, hadde det vært tilsvarende dyrere. Dette er kun inseminering, så det var dyrere enn jeg hadde trodd, uten å sammenligne med andre og dyrere behandling. Utsagnet mitt om at det var dyrt var ikke særlig gjennomtenkt. Når man ser hva man får for pengene er det selvsagt ingenting. 

Skrevet

Jeg vil gjene komme i kontakt med andre single som tenker å dra dra til Kbh. for å prøve inseminering i 2015. Jeg er 37 år og planen er å begynne våren 2015. Send meg gjerne PM om dere er i samme situasjon. Setter også pris på om de som er i samme situasjon legger meg til som venn eller henviser til tråder eller grupper som favner denne gruppen single. 

Lykke til!! :) Kan anbefale Maigaard Fertilitetsklinikk i Århus. Virkelig bra oppfølging i forkant. Kan sammenligne med Copenhagen Fertility Center som var dyrere, men mye mindre service.

Skrevet

Lykke til!! :) Kan anbefale Maigaard Fertilitetsklinikk i Århus. Virkelig bra oppfølging i forkant. Kan sammenligne med Copenhagen Fertility Center som var dyrere, men mye mindre service.

Takk for svar! Har du brukt Maigaard? ble du gravid på denne måten? Jeg blir nødt til å dra til Kbh, da jeg har så mange bekjente der og kan bo gratis. Står mellom CFC eller Triangelen, vet ikke hvem som er best. 

Skrevet

Vi har to barn via inseminasjon på klinikk, men dro ikke til Danmark. Orket ikke å stresse med fly ved hver EL. Brukte en klinikk i oslo og har samme donor på begge barna :)

Anonymous poster hash: f2dff...6cf

Det skulle jeg og gjerne gjort, men som singel kan man ikke gjøre det

Anonymous poster hash: 1d120...ab2

Dro du til DK? Hvordan gikk det? Jeg er også singel og har tenkt å begynne å prøve etter jul. Gi lyd om du fortsatt prøver.

Skrevet

Jeg har svart lenger opp her ser jeg, men jeg er nå gravid (6+5) etter fjerde forsøk med inseminering :-) brukte ciconia i århus, og er kjempefornøyd.

Prismessig ingenting å klage på (1500 dk for insemineringen, pluss donorsæd som vi bestilte selv fra cryos og reise tur/retur), og selv om prisen er en "bagatell" i forhold til det man får igjen så er det ganske greit å sjekke prisforskjellene.

Er veldig fornøyd med servicen på ciconia, helt fra første kontakt :-)

Skrevet

Jeg har svart lenger opp her ser jeg, men jeg er nå gravid (6+5) etter fjerde forsøk med inseminering :-) brukte ciconia i århus, og er kjempefornøyd.

Prismessig ingenting å klage på (1500 dk for insemineringen, pluss donorsæd som vi bestilte selv fra cryos og reise tur/retur), og selv om prisen er en "bagatell" i forhold til det man får igjen så er det ganske greit å sjekke prisforskjellene.

Er veldig fornøyd med servicen på ciconia, helt fra første kontakt :-)

Grattis! Kjempegøy å høre at det gikk så raskt med deg. Lykkel til med det! og takk for tips

Skrevet

Har ikke gjort det selv, men jeg lurer på en ting. Er du åpen om dette til de rundt deg?

Anonymous poster hash: 88d95...04a

Jeg har sagt det til mamma og pappa - de støtter meg og en venninde (hun støtter det også). Jeg har ikke sagt det til noen andre og komme heller ikke til å gjøre det. Jeg tror det kunne føltes veldig stressende om mange spurte om "hvordan gikke det?"/ blir det til noe etc? Jeg tror faktisk jeg hadde holdt det hemmelig selv om jeg var i et parforhold og skulle prøve det samme. Det er ikke gøy om "alle" vet du prøver å bli gravid også går det for eksempel ikke...Jeg holder det for meg selv til det evt. går.. det er minst stressende synes jeg og gjør det lettere å "move on" om det ikke skulle gå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...