Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #1 Skrevet 1. august 2014 Jeg har nettopp bestilt sperm og drar ved neste eggløsning om 3-4 uker. Er så spent!! Lurer på om det sitter på første forsøk. Er vel ikke så veldig sannsynlig da jeg er 35 år, men kan jo håpe. Har bare kjøpt til ett forsøk, siden det er ganske dyrt. Er ikke krise om jeg må finne en ny donor etter det. Jeg er valgt åpen donor. Jeg har ett barn fra før, er nå alene og ønsker et barn til Har fått litt kalde føtter innimellom (er redd for komplikasjoner i forhold til graviditet o.l), men for det meste gleder jeg meg til det som forhåpentligvis skal skje. Vil gjerne høre om andre i samme situasjon! Anonymous poster hash: b2004...aa0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #2 Skrevet 1. august 2014 Har ikke gjort det selv, men jeg lurer på en ting. Er du åpen om dette til de rundt deg? Anonymous poster hash: 88d95...04a
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #3 Skrevet 1. august 2014 Jeg har hatt tre turer til Danmark med tre negative resultat. er i tenkeboksen i forhold til hva jeg skal gjøre videre nå. Jeg har tenkt mye på om dette er det rette for meg, og har aldri angret et sekund på de forsøkene jeg har hatt. Anonymous poster hash: 1d120...ab2
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #4 Skrevet 1. august 2014 Har ikke gjort det selv, men jeg lurer på en ting. Er du åpen om dette til de rundt deg? Anonymous poster hash: 88d95...04a Jeg har fortalt det til eksen, altså faren til barnet mitt og en god venninne. Kommer til å være helt åpen om det til andre når jeg eventuelt blir gravid. Anonymous poster hash: b2004...aa0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #5 Skrevet 1. august 2014 Jeg har hatt tre turer til Danmark med tre negative resultat. er i tenkeboksen i forhold til hva jeg skal gjøre videre nå. Jeg har tenkt mye på om dette er det rette for meg, og har aldri angret et sekund på de forsøkene jeg har hatt. Anonymous poster hash: 1d120...ab2 Så synd at det ikke har klaffet enda! Jeg er også usikker på hvor mange sjanser jeg vil gi dette. Anonymous poster hash: b2004...aa0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #7 Skrevet 1. august 2014 Hva koster en gang ? Det kommer an på hvilken klinikk man bruker og om man skal ha åpen eller lukket donor. I tillegg kommer utgifter til reise, noe som varierer. Husker ikke helt, men sånn ca rundt 5000 med forsøk og reise har vel jeg betalt Anonymous poster hash: 1d120...ab2
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #8 Skrevet 1. august 2014 Hva koster en gang ? Det varierer som hun over sier. Men, jeg har betalt litt over 5000 kun for sperm og frakt av denne til klinikken. Jeg valgte sperm fra Cryonsinternational og valgte åpen donor med extended profile (Da får man se babybilder og får masse informasjon om donor utdannelse, interesser, hobbyer, personlighet osv). Inseminering koster 3500 kr på Copenhagen Fertility Center og så kommer reisen i tillegg. Dyyyyrt synes jeg! Anonymous poster hash: b2004...aa0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #9 Skrevet 1. august 2014 Hva koster en gang ? Det varierer som hun over sier. Men, jeg har betalt litt over 5000 kun for sperm og frakt av denne til klinikken. Jeg valgte sperm fra Cryonsinternational og valgte åpen donor med extended profile (Da får man se babybilder og får masse informasjon om donor utdannelse, interesser, hobbyer, personlighet osv). Inseminering koster 3500 kr på Copenhagen Fertility Center og så kommer reisen i tillegg. Dyyyyrt synes jeg! Anonymous poster hash: b2004...aa0 Håper virkelig du tuller ang pris? Hva hadde du trodd eller håpet det kostet å la seg bli gravid for å sette barn til verden??? Anonymous poster hash: dbd5e...99e
mille260 Skrevet 1. august 2014 #10 Skrevet 1. august 2014 vi har. klaffet på første forsøk! ! min mann er ufrivillig steril. valgte anonym donor på maaigardnklinikken. fantastiske folk. . syns ikke det er dyrt! har reservert donor i 3 år men er usikker på om vi vil ha en til.. problematisk svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #11 Skrevet 1. august 2014 vi har. klaffet på første forsøk! ! min mann er ufrivillig steril. valgte anonym donor på maaigardnklinikken. fantastiske folk. . syns ikke det er dyrt! har reservert donor i 3 år men er usikker på om vi vil ha en til.. problematisk svangerskap. Så fantastisk! Gratulerer! Heldig med klaff på første forsøk da. Anonymous poster hash: b2004...aa0
mille260 Skrevet 1. august 2014 #12 Skrevet 1. august 2014 ja veldig heldig! ! :-) måtte kikke leenge på testen for virkelig tro på den :-) Lykke Lykke til. . håper du er like heldig! ! anbefaler forresten å gå til gynekolog for å se å mange egg du har før du reiser ned. mange tar kun hjemme tester. ..
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #13 Skrevet 1. august 2014 ja veldig heldig! ! :-) måtte kikke leenge på testen for virkelig tro på den :-) Lykke Lykke til. . håper du er like heldig! ! anbefaler forresten å gå til gynekolog for å se å mange egg du har før du reiser ned. mange tar kun hjemme tester. .. Er enig i dette. Jeg gjorde ikke dette før etter tre mislykkede forsøk, og resultatet var litt knusende Anonymous poster hash: 1d120...ab2
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #14 Skrevet 1. august 2014 ja veldig heldig! ! :-) måtte kikke leenge på testen for virkelig tro på den :-) Lykke Lykke til. . håper du er like heldig! ! anbefaler forresten å gå til gynekolog for å se å mange egg du har før du reiser ned. mange tar kun hjemme tester. .. Er enig i dette. Jeg gjorde ikke dette før etter tre mislykkede forsøk, og resultatet var litt knusende Anonymous poster hash: 1d120...ab2 ja veldig heldig! ! :-) måtte kikke leenge på testen for virkelig tro på den :-) Lykke Lykke til. . håper du er like heldig! ! anbefaler forresten å gå til gynekolog for å se å mange egg du har før du reiser ned. mange tar kun hjemme tester. .. Tusen takk for lykkeønsker! Krysser fingrene. Da skal jeg gå til gynekolog. Er dette i tilfellet det er ingen modne egg? Anonymous poster hash: b2004...aa0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #15 Skrevet 1. august 2014 ja veldig heldig! ! :-) måtte kikke leenge på testen for virkelig tro på den :-) Lykke Lykke til. . håper du er like heldig! ! anbefaler forresten å gå til gynekolog for å se å mange egg du har før du reiser ned. mange tar kun hjemme tester. .. Er enig i dette. Jeg gjorde ikke dette før etter tre mislykkede forsøk, og resultatet var litt knusende Anonymous poster hash: 1d120...ab2 Huff da! Hva fant dere ut? Var det ingen egg? Kan du forsøke med pergotime? Anonymous poster hash: b2004...aa0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #16 Skrevet 1. august 2014 Jeg ble gravid på 3 forsøk, og samboeren min på 1 forsøk! Lykke til Anonymous poster hash: 2172d...681
mille260 Skrevet 1. august 2014 #17 Skrevet 1. august 2014 ja di ser om det er no vits i å reise ned eller ikke. . vet ikke om du skal ta eggløsningsprøyta? tok den for å Være sikker på at jeg hadde eggløsning når jeg kom ned. gynekologen ordner alt :-) ringer ned til klinikken for deg når du er til kontroll. forklarer at np har du eggløsning. hvor mange egg og tid det er lurest å komme :-) min gjorde det. men da må du kanskje finne gynekolog som samarbeider med den klinikken du har valgt. litt usikker. .
mille260 Skrevet 1. august 2014 #18 Skrevet 1. august 2014 det forstår jeg. men ikke gi opp! !! ei gang må spiren sitte :-) vet om ei som måtte ha 5 forsøk før det klaffet :-)
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #19 Skrevet 1. august 2014 ja di ser om det er no vits i å reise ned eller ikke. . vet ikke om du skal ta eggløsningsprøyta? tok den for å Være sikker på at jeg hadde eggløsning når jeg kom ned. gynekologen ordner alt :-) ringer ned til klinikken for deg når du er til kontroll. forklarer at np har du eggløsning. hvor mange egg og tid det er lurest å komme :-) min gjorde det. men da må du kanskje finne gynekolog som samarbeider med den klinikken du har valgt. litt usikker. . Skjønner Jeg skal ta en enkel pergotime kur bare for å hjelpe på eggløsningen litt. Har ikke tenkt på eggløsningssprøyte, men jeg skal iallefall sjekke egg før jeg reiser. Så slipper jeg en bortkastet tur Skal spørre om jeg burde ta sprøyta også. Takk for info Anonymous poster hash: b2004...aa0
Gjest MammaTilFelix Skrevet 1. august 2014 #21 Skrevet 1. august 2014 Hva koster en gang ? Det varierer som hun over sier. Men, jeg har betalt litt over 5000 kun for sperm og frakt av denne til klinikken. Jeg valgte sperm fra Cryonsinternational og valgte åpen donor med extended profile (Da får man se babybilder og får masse informasjon om donor utdannelse, interesser, hobbyer, personlighet osv). Inseminering koster 3500 kr på Copenhagen Fertility Center og så kommer reisen i tillegg. Dyyyyrt synes jeg! Anonymous poster hash: b2004...aa0 Synes faktisk ikke at det var så ille.. Men, blir det maaaange forsøk, så begynner det jo å dra seg til..
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #22 Skrevet 1. august 2014 Hva koster en gang ?Det varierer som hun over sier. Men, jeg har betalt litt over 5000 kun for sperm og frakt av denne til klinikken. Jeg valgte sperm fra Cryonsinternational og valgte åpen donor med extended profile (Da får man se babybilder og får masse informasjon om donor utdannelse, interesser, hobbyer, personlighet osv). Inseminering koster 3500 kr på Copenhagen Fertility Center og så kommer reisen i tillegg. Dyyyyrt synes jeg! Anonymous poster hash: b2004...aa0 Synes faktisk ikke at det var så ille.. Men, blir det maaaange forsøk, så begynner det jo å dra seg til.. Nei, kanskje ikke. Det blir vel ca 10 000 kr per forsøk. Jeg har tidligere hørt at folk betaler rundt 5000 totalt, som hun andre nevnte, så kanskje derfor jeg reagerer. Men, nå valgte jeg et dyrere alternativ tydeligvis. Legen mener jeg må regne med 3 forsøk, så da blir det jo litt. Og mer kan det også bli. Er jo lite i forhold til IVF behandlinger da. Anonymous poster hash: b2004...aa0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #23 Skrevet 1. august 2014 Hva koster en gang ?Det varierer som hun over sier. Men, jeg har betalt litt over 5000 kun for sperm og frakt av denne til klinikken. Jeg valgte sperm fra Cryonsinternational og valgte åpen donor med extended profile (Da får man se babybilder og får masse informasjon om donor utdannelse, interesser, hobbyer, personlighet osv). Inseminering koster 3500 kr på Copenhagen Fertility Center og så kommer reisen i tillegg. Dyyyyrt synes jeg! Anonymous poster hash: b2004...aa0 Synes faktisk ikke at det var så ille.. Men, blir det maaaange forsøk, så begynner det jo å dra seg til.. Nei, kanskje ikke. Det blir vel ca 10 000 kr per forsøk. Jeg har tidligere hørt at folk betaler rundt 5000 totalt, som hun andre nevnte, så kanskje derfor jeg reagerer. Men, nå valgte jeg et dyrere alternativ tydeligvis. Legen mener jeg må regne med 3 forsøk, så da blir det jo litt. Og mer kan det også bli. Er jo lite i forhold til IVF behandlinger da. Anonymous poster hash: b2004...aa0 Men man velger jo selv hvilken klinikk man vil bruke, noen er dyrere enn andre. Selv valgte jeg en liten klinikk som var billigere og enkelt for meg og komme meg til, ikke valgte jeg åpen donor med extended profile som og koster, jeg trenger heller ikke reise med fly som er dyrt. Så det er jo litt hva man gjør det selv. Hilsen jeg som brukte rundt 5000 Anonymous poster hash: 1d120...ab2
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #24 Skrevet 1. august 2014 Hva koster en gang ?Det varierer som hun over sier. Men, jeg har betalt litt over 5000 kun for sperm og frakt av denne til klinikken. Jeg valgte sperm fra Cryonsinternational og valgte åpen donor med extended profile (Da får man se babybilder og får masse informasjon om donor utdannelse, interesser, hobbyer, personlighet osv). Inseminering koster 3500 kr på Copenhagen Fertility Center og så kommer reisen i tillegg. Dyyyyrt synes jeg! Anonymous poster hash: b2004...aa0 Synes faktisk ikke at det var så ille.. Men, blir det maaaange forsøk, så begynner det jo å dra seg til.. Nei, kanskje ikke. Det blir vel ca 10 000 kr per forsøk. Jeg har tidligere hørt at folk betaler rundt 5000 totalt, som hun andre nevnte, så kanskje derfor jeg reagerer. Men, nå valgte jeg et dyrere alternativ tydeligvis. Legen mener jeg må regne med 3 forsøk, så da blir det jo litt. Og mer kan det også bli. Er jo lite i forhold til IVF behandlinger da. Anonymous poster hash: b2004...aa0 Men man velger jo selv hvilken klinikk man vil bruke, noen er dyrere enn andre. Selv valgte jeg en liten klinikk som var billigere og enkelt for meg og komme meg til, ikke valgte jeg åpen donor med extended profile som og koster, jeg trenger heller ikke reise med fly som er dyrt. Så det er jo litt hva man gjør det selv. Hilsen jeg som brukte rundt 5000 Anonymous poster hash: 1d120...ab2 Ja, selvfølgelig Jeg har meg selv å takke. Klinikken fikk jeg anbefalt som et billigere, men bra alternativ til Stork. Det er tydeligvis andre som er billigere For meg var det viktig å vite mest mulig om donor og at barnet har sjanse til å kontakte han. Så da får jeg bare bla opp penga Synes jo selvfølgelig at det er verd det. Anonymous poster hash: b2004...aa0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #25 Skrevet 1. august 2014 Vi har to barn via inseminasjon på klinikk, men dro ikke til Danmark. Orket ikke å stresse med fly ved hver EL. Brukte en klinikk i oslo og har samme donor på begge barna Anonymous poster hash: f2dff...6cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå