Gå til innhold

Anonym vs nickbrukere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke enig i at man er like anonym som nickbruker, og jeg velger selv som oftest å være anonym fordi jeg ikke er tykkhudet nok til å takle angrepene man kan få mot seg om man bruker nick.

Jeg er likevel glad for at en del fortsatt tør å bruke nick, siden det gjør det lettere å vite hvilke tråder som er verdt å gå inn på. ;)

Anonymous poster hash: db455...822
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var bedre før da man ikke fikk opp alle innleggene til et nick. Man kun endre nick frem og tilbake, uten at det oppdaterte seg i tidligere tråder.

Det var og bedre når man kunne diskutere med seg selv. At det ikke var kode på de anonyme i trådene.

Det er også en fin måte å holde liv i tråder på emner man er opptatt av. Få problemstillinger mer belyst.

Jeg kunne poste en tråd, ingen interesse, den kom langt ned på side to. For det var ingen akkurat da som var intressert. Så belyse litt ekstra, holde liv med et par kommentarer for og i mot. Så kunne tråden ta helt av, og mange involvere seg i dagevis.

Det var faktisk litt interessant å se, om man fikk mye motbør i en tråd, så kunne man poste et par støtte kommentarer til seg selv, så snudde 'mobben" og man fikk mye støtte.

Anonymous poster hash: b3cbc...916

Skrevet (endret)

I diskusjoner hvor de anonyme tar av i drittkasting og slemme kommentarer og det blir kommentert at de er feige som gjemmer seg bak anonymknappen er standard svar at man er like anonym selv om man signerer med nick og altså ikke hakket bedre enn de anonyme.

Om dette stemmer, hvorfor er mange så opptatt av å gjemme nicket sitt? Om man ikke engang står for det man sier under et tilfeldig nick kan man ikke ha god magefølelse for det man lirer av seg?

Og for å presisere, siden man her inne ikke slipper unna med den mindre glipp, så mener jeg de som er ufine som anonym og ikke de som lufter div private problemer.

Det som er merkelig er at anonyme som slenger dritt eller er litt ufine blir sablet ned og kalt feige, mens sug lut og sint naken biltyv som ofte kommer med helt hårreisende meninger kun får støtte og klapp for at de er så ærlige? Er det større rett å såre når du signerer, enn når du er anonym altså? Da tenker jeg på utsagn om at uføre ikke burde få barn, at den som blir voldtatt kan takke seg selv for det og den som opplevde utroskap har skyld i det selv siden det oser desperasjon av henne, derfor er det logisk at mannen hennes er utro. Det er helt greit. Men å være ufin som anonym, neida, det er dødssyn.

Det samme skjer når man spør anonymt om barnehagestart, abort eller presentasjon av ny kjæreste som anonym. Da får man beskjed om at man er dårlig mor, uansvarlig, patetisk og dum hvis man sender ungen i barnehagen 10 måneder gammel, presenterer kjæresten for barna når det har gått mindre enn 2 år siden forholdet startet, eller tar abort fordi man sliter med noe som ikke er forenlig med barn der og da. Man får ufine svar som "vet du ikke hva prevensjon er", "du dreper barnet ditt" og så videre.

Men! Når man er nickbruker får man støtte av de samme på det samme spørsmålet - husker at en populær bruker i sin tid fikk kjæreste som hun presenterte for barnet etter et par uker og snakket om å flytte sammen, og de aller aller fleste svarte "you go girl", "så koselig", "kos deg" og så videre. Nesten ingen sa at det var alt for tidlig og at hun var dårlig mor. Så vidt jeg husker, tok forholdet slutt etter noen måneder, nettopp det man ønsker å unngå ved å ikke presentere tidlig, at barnet knytter seg til personen som drar etter uker/måneder og ikke kommer tilbake.

Har ofte inntrykk av at hvis man signerer med nick så kan man skrive hva som helst.

Nå tar du ting helt ut av kontekst her ang voldtektssaken. Men uansett, vi blir ikke bare klappet på skulderen, vi får også myyye dritt👍 Endret av Sint naken biltyv
Skrevet

I diskusjoner hvor de anonyme tar av i drittkasting og slemme kommentarer og det blir kommentert at de er feige som gjemmer seg bak anonymknappen er standard svar at man er like anonym selv om man signerer med nick og altså ikke hakket bedre enn de anonyme.

Om dette stemmer, hvorfor er mange så opptatt av å gjemme nicket sitt? Om man ikke engang står for det man sier under et tilfeldig nick kan man ikke ha god magefølelse for det man lirer av seg?

Og for å presisere, siden man her inne ikke slipper unna med den mindre glipp, så mener jeg de som er ufine som anonym og ikke de som lufter div private problemer.

Det som er merkelig er at anonyme som slenger dritt eller er litt ufine blir sablet ned og kalt feige, mens sug lut og sint naken biltyv som ofte kommer med helt hårreisende meninger kun får støtte og klapp for at de er så ærlige? Er det større rett å såre når du signerer, enn når du er anonym altså? Da tenker jeg på utsagn om at uføre ikke burde få barn, at den som blir voldtatt kan takke seg selv for det og den som opplevde utroskap har skyld i det selv siden det oser desperasjon av henne, derfor er det logisk at mannen hennes er utro. Det er helt greit. Men å være ufin som anonym, neida, det er dødssyn.

Det samme skjer når man spør anonymt om barnehagestart, abort eller presentasjon av ny kjæreste som anonym. Da får man beskjed om at man er dårlig mor, uansvarlig, patetisk og dum hvis man sender ungen i barnehagen 10 måneder gammel, presenterer kjæresten for barna når det har gått mindre enn 2 år siden forholdet startet, eller tar abort fordi man sliter med noe som ikke er forenlig med barn der og da. Man får ufine svar som "vet du ikke hva prevensjon er", "du dreper barnet ditt" og så videre.

Men! Når man er nickbruker får man støtte av de samme på det samme spørsmålet - husker at en populær bruker i sin tid fikk kjæreste som hun presenterte for barnet etter et par uker og snakket om å flytte sammen, og de aller aller fleste svarte "you go girl", "så koselig", "kos deg" og så videre. Nesten ingen sa at det var alt for tidlig og at hun var dårlig mor. Så vidt jeg husker, tok forholdet slutt etter noen måneder, nettopp det man ønsker å unngå ved å ikke presentere tidlig, at barnet knytter seg til personen som drar etter uker/måneder og ikke kommer tilbake.

Har ofte inntrykk av at hvis man signerer med nick så kan man skrive hva som helst.

Nå tar du ting helt ut av kontekst her ang voldtektssaken. Men uansett, vi blir ikke bare klappet på skulderen, vi får også myyye dritt

Anonymous poster hash: 2bb92...b7d

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå er vel ikke du kjent for høy toleranse for andre meninger enn din egen (dvs for det du velger å definere som "hårreisende meninger") heller, for eksempel når det gjelder utroskap, så det hadde nok vært en fordel for deg å være anonym.

Anonymous poster hash: 28053...f7d

Skrevet

VI er anonyme når det passer oss ;) Om det ikke passer deg Miss M, så kanskje anonymforum ikke er noe for deg? 

"Sure oppkast" er like anonyme for meg med anonym - som det er med nicket ditt Miss, jeg aner jo ikke hvem du er. Om du er så opptatt av å står for det du sier osv, kanskje du burde hatt full navn her inne?

Punktum :P 

Anonymous poster hash: 7b678...44f

Skrevet

VI er anonyme når det passer oss ;) Om det ikke passer deg Miss M, så kanskje anonymforum ikke er noe for deg? 

"Sure oppkast" er like anonyme for meg med anonym - som det er med nicket ditt Miss, jeg aner jo ikke hvem du er. Om du er så opptatt av å står for det du sier osv, kanskje du burde hatt full navn her inne?

Signerer foreste anonym her, nettopp fordi  jeg vet du er full av surt oppgulp når andre ikke har samme oppfatning av "sannheten" som du har ;) 

Hurra, så slipper jeg person-forfølges av dine personlige oppfatninger av ALT mulig, du som eier sannheten!

Skrevet

Man er ikke nødvendigvis anonym med nick.

Jeg har gjenkjent flere nickbrukere her inne, på grunnlag av summen av alt de utleverer om seg selv. Det kan være historier/tråder  de oppretter som stemmer med virkeligheten, pluss alt det andre, stedsnavn der de bor, yrke ,antall barn og diverse andre fakta de lirer av seg. Jeg tror de selv tror de er `anonyme`,  men i realiteten er de ikke det i det hele tatt. Det blir rett og slett flaut noen ganger, man får vite ting man ikke vil vite om folk. Sånn sett foretrekker jeg anonymknappen fremfor nick.  Det betyr ikke at man behøver å være ufin for det da. 

Anonymous poster hash: 76882...7e7
Skrevet

Signerer foreste anonym her, nettopp fordi jeg vet du er full av surt oppgulp når andre ikke har samme oppfatning av "sannheten" som du har ;)

Hurra, så slipper jeg person-forfølges av dine personlige oppfatninger av ALT mulig, du som eier sannheten!

Du beviser jo poenget mitt med svaret ditt😜

Takk for det.

Skrevet

Det var jo en tråd her for litt siden, der ei fortalte at hun brukte anonym-knappen kun når hun ville tømme seg for alskens dritt, ellers var hun en av disse fornuftige, snille nick-damene. Så jeg vet ikke jeg, man kan jo bare si man alltid signerer med nick så er man utenfor mistanke.

Jeg er selv alltid anonym, av grunner nevnt av andre, fare for gjenkjennelse og for å slippe angrep. Er aldri ufin.

Anonymous poster hash: 7a723...cbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...