Gå til innhold

Anonym vs nickbrukere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I diskusjoner hvor de anonyme tar av i drittkasting og slemme kommentarer og det blir kommentert at de er feige som gjemmer seg bak anonymknappen er standard svar at man er like anonym selv om man signerer med nick og altså ikke hakket bedre enn de anonyme.

Om dette stemmer, hvorfor er mange så opptatt av å gjemme nicket sitt? Om man ikke engang står for det man sier under et tilfeldig nick kan man ikke ha god magefølelse for det man lirer av seg?

Og for å presisere, siden man her inne ikke slipper unna med den mindre glipp, så mener jeg de som er ufine som anonym og ikke de som lufter div private problemer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Navnet på dette forumet er anonymforum.

Om det er smart av klikk å ha et anonymforum der alt slags oppgulp kan samles og syde er en annen sak.

Anonymous poster hash: f511b...85e

Skrevet

Nå ser jeg for meg at anonymforumet ble startet for å kunne lufte personlige problemer og private situasjoner uten å behøve å bruke nick, ikke for å kunne spy edder og galle utover forumet og de andre brukerne.

Jeg føler behov for å skjule nicket mitt, fordi jeg enten skriver noe som er personlig og som jeg ikke vil ha knyttet til nicket, eller fordi jeg ser for meg at innlegget mitt kommer til å provosere de som gjerne lar seg provosere veldig lett. Kall meg gjerne feig, men det er sånn jeg overlever her inne. Og det er faktisk ikke til å stikke under en stol, som nickbruker er man sårbar. Man blir husket, og kan bli forfulgt og hengt ut i lang tid for en mening man har ytret. Det er jo stadig eksempler på det her inne med nick som blir slengt dritt om. Og jeg er ikke så sterk at jeg hadde taklet det så veldig bra.

Men uansett om jeg skriver som anonym, så er jeg aldri verken frekk eller ufin. Jeg prøver å alltid svare saklig og vise respekt for de andre i tråden, selv om vi er uenige. 

Anonymous poster hash: 7cc47...551
Skrevet

Folk har sikkert forskjellige grunner til å ville være anonyme, altså i den forstand å ikke bruke nick. Personlig poster jeg som anonym fordi jeg oppdaget at nicket mitt lett kunne gjenkjennes og kobles til meg på mange måter. Dumt av meg, ja, men tenker at på et anonymforum er det ok å være anonym. Ser også ofte at de med nick som til stadighet får pepper ofte slenger mye dritt til andre og.

Anonymous poster hash: cdd06...a75

Skrevet

Jeg er aldri ufin, men poster alltid som anonym. Er opptatt av nettvett og ønsker ikke masse informasjon som kan knyttes til ett bestemt nick, og så muligens kjennes igjen. Herlighet så mange damer her inne jeg kunne "funnet" i det virkelige liv om jeg hadde hatt noen interesse av det. iMan må heller ikke glemme hvor lett det er å kjenne igjen noen man kjenner fra før i ett innlegg/en historie og så vet man mye om denne personen når den skriver innlegg etterpå. Problemet, slik jeg ser det, er ikke at det er en mulighet til å være anonym her inne, men at modereringen suger. Ja, det ble mye bedre etter at BM kom, men allikevel....hva som får stå av piss noen ganger...

Anonymous poster hash: a8a3c...4f7
Skrevet

Hva vil du med dette innlegget??

Anonymous poster hash: ec6e0...51f

Skrevet

Jeg skulle egentlig ønske at anonymmuligheten ble borte, men da tror jeg kanskje hele siden dør ut. Det er så mye anonym aktivitet her, at jeg har liten tro på at de ville tatt like mye plass hvis de måtte bruke nick.

Jeg trives best med folk som svarer ordentlig og i det store bildet tror jeg det er flest som svarer ordentlig blant nickbrukerne. Dessuten blir man jo litt "kjent" med folk når man ser hva det samme mennesket mener om forskjellige temaer. Derfor liker jeg best at folk bruker nick, også på anonymforum. 

De av oss som har vært her en stund har vel alle observert (og mange erfart) at det sitter lesere og kumulerer informasjon og bruker det ved en senere anledning. For meg har det ført til at jeg er varsommere med hva jeg forteller om meg selv, men jeg blir fortsatt innimellom forskrekket når jeg skjønner at noen kanskje har ressonnert seg frem til hvor jeg bor eller hva jeg jobber med. 

Skrevet

Om man er anonym eller ei, normal folkeskikk burde vært en selvfølge uansett og spesielt på et foreldreforum. Man kan være uenig, man kan bli sint og opprørt, men man burde holde seg for god til å bli direkte ufin. Det man ikke ville ha sagt til personen ansikt til ansikt bør man heller ikke skrive her. Men er det en ting dette forumet har lært meg så er det at på Internett oppfører selv voksne damer seg som unger og kanskje verre, det være seg mobbere og drittslengere av ren skjer underholdning. På pur faenskap. De burde bli utestengt, det er min mening.

Skrevet

Forstår ikke helt hva du mener. Dette er jo et anonymforum.

Jeg ser helt klart at noen nok blir tøffere når de kan være anonyme men det er jo det som er anonymforum da. Dette forstår vel alle når de går inn her.

Anonymous poster hash: 42a31...3fd

Skrevet

Jeg er alltid anonym, fordi jeg ønsker å bare være en i mengden her inne.

Jeg er aldri ufin eller stygg, men når man svarer i div tråder her inne deler man jo en ddel erfaringer. Om jeg alltid hadde svart med nick og noen hadde lest gjennom alle svarene mine ville de funnet alderen min, antal barn og alderen deres, hvor jeg bor, hva jeg jobber med, ting jeg har opplevd, erfaringer og problemer jeg har hatt med venner og familie, hva slags bil jeg har osv. Jeg har jo svart i allverdens tråder med slike spørsmål.

Jeg ville veldig lett kunne bli gjenkjent av folk jeg kjenner i det virkelige liv, og jeg ønsker ikke det. Jeg ønsker å være anonym.

Anonymous poster hash: 2f072...5a8

Skrevet

Jeg bruker både nick og anonymknappen om hverandre, som regel er jeg anonym når jeg svarer på ting jeg vet kan kobles til meg som person om jeg er riktig uheldig. Har sett for mange eksempler på at folk blir forfulgt og plaget her inne, så det gidder jeg ikke utsette meg for. 

Skrevet

Jeg er anonym fordi jeg kan og vil. Ikke verre enn det.

Slenger aldri dritt og holder meg saklig.

Nå har vi jo oppgjennom årene sett flere nickbrukere som spyr ut eder og galle, for så å glemme å huke av anonymknappen. Så det er mange nickbrukere som oppfører seg dårlig her inne som anonyme også.

Anonymous poster hash: a2356...c62

Skrevet

De som hevder man er like anonym med nick sim uten er ofte de som velger bruke nick...

Dette stemmer ikke helt... Det man poster med nick blir lagret på nicket. Og da har man uttrykket mange bekker små gjør en stor å...

Det kan være at man gir litt info i en tråd. Noe mer i en annen, og litt til i en tredje... For rette personen så er det da kanskje lett å identifisere denne nick brukeren. Ser du på slett meg tråden så har du minimum en bruker som ønsker å slette seg pga hun har hatt privat info i tidligere tråder som hun ønsket å bli kvitt...

Dessuten blir msn spart for hets på PM hvis man velger å være anonym...

Men, til slutt så lurer jeg på hvorfor dere nick brukerene er så opphengt i at man skal bruke nick på et anonymforum? Der er plenty med andre sider dere kan velge som blandt annet skravla og krangle...

Anonymous poster hash: 00857...fd1

Skrevet

Jeg vil være anonym fordi da kan jeg skrive mye mere om personlige erfaringer og historier.

Hvis jeg hadde skrevet med nick, ville de som evt kjenner meg kunne lagt sammen 1+1 og funnet ut st det var meg. Så kunne de søkt på nicket mitt, og fått lest alt jeg har skrevet. Derfor syns jeg det er greit med anonym.

Jeg ønsker det privatlivet her.

Jeg har igjennkjent et nick her pga historien. Og når en ser på alt det nicket har skrevet, blir det veldig utleverende.

Et nick blir ikke så anonymt i lengden.

Anonymous poster hash: c9c76...527

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet (endret)

I diskusjoner hvor de anonyme tar av i drittkasting og slemme kommentarer og det blir kommentert at de er feige som gjemmer seg bak anonymknappen er standard svar at man er like anonym selv om man signerer med nick og altså ikke hakket bedre enn de anonyme.

Om dette stemmer, hvorfor er mange så opptatt av å gjemme nicket sitt? Om man ikke engang står for det man sier under et tilfeldig nick kan man ikke ha god magefølelse for det man lirer av seg?

Og for å presisere, siden man her inne ikke slipper unna med den mindre glipp, så mener jeg de som er ufine som anonym og ikke de som lufter div private problemer.

Det som er merkelig er at anonyme som slenger dritt eller er litt ufine blir sablet ned og kalt feige, mens sug lut og sint naken biltyv som ofte kommer med helt hårreisende meninger kun får støtte og klapp for at de er så ærlige? Er det større rett å såre når du signerer, enn når du er anonym altså? Da tenker jeg på utsagn om at uføre ikke burde få barn, at den som blir voldtatt kan takke seg selv for det og den som opplevde utroskap har skyld i det selv siden det oser desperasjon av henne, derfor er det logisk at mannen hennes er utro. Det er helt greit. Men å være ufin som anonym, neida, det er dødssyn.

Det samme skjer når man spør anonymt om barnehagestart, abort eller presentasjon av ny kjæreste som anonym. Da får man beskjed om at man er dårlig mor, uansvarlig, patetisk og dum hvis man sender ungen i barnehagen 10 måneder gammel, presenterer kjæresten for barna når det har gått mindre enn 2 år siden forholdet startet, eller tar abort fordi man sliter med noe som ikke er forenlig med barn der og da. Man får ufine svar som "vet du ikke hva prevensjon er", "du dreper barnet ditt" og så videre.

Men! Når man er nickbruker får man støtte av de samme på det samme spørsmålet - husker at en populær bruker i sin tid fikk kjæreste som hun presenterte for barnet etter et par uker og snakket om å flytte sammen, og de aller aller fleste svarte "you go girl", "så koselig", "kos deg" og så videre. Nesten ingen sa at det var alt for tidlig og at hun var dårlig mor. Så vidt jeg husker, tok forholdet slutt etter noen måneder, nettopp det man ønsker å unngå ved å ikke presentere tidlig, at barnet knytter seg til personen som drar etter uker/måneder og ikke kommer tilbake.

Har ofte inntrykk av at hvis man signerer med nick så kan man skrive hva som helst.

Endret av Lykkeliggift_
Skrevet

Jeg har også kjent igjen nick her pga historien. Det var samboeren til min manns beste kompis. Hun la ut fødselshistorien med nick, fire dager etter fødselen. Jeg hadde besøkt de på sykehuset og hørt akkurat samme historien før.. To helt like fødselsopplevelser, samme dato, vekt og lengde helt likt.. Så la hun ut et par andre ting også, om mannens arbeid osv og jeg var overhodet ikke i tvil lenger..

Alt hun skrev etter det visste jo jeg hvem som skrev, og selv om det meste er uskyldig er jo noe ganske utleverende også.

Jeg ønsker ikke å bli gjenkjent på samme måte, så jeg er alltid anonym.

Skrevet

Dette er et anonymforum. Jeg ser ikke problemet med å signere med anonym. Og så er jo innleggene her en del krassere, spydigere, tåpeligere, useriøse, osv. enn i andre fora, der det meste kun er kozemoze. Så selv om også jeg synes at en del av innleggene på anonymsiden er hinsides fornuft og tåpelige/slemme, kan det være befriende å komme inn hit og bort fra kozemozingen innimellom.

Jeg ser ikke problemet i det hele tatt. Det er valgfritt om man vil innom her eller kun koze seg andre steder.

Anonymous poster hash: 8e9d6...8b1
Skrevet

Ikke kom med at det er bare er anonyme som er ufine her inne.

Jeg er stort sett anonym her inne fordi jeg har blitt ufortjent sablet ned av en veldig kjent nickbruker. Det ønsker jeg ikke igjen.

Anonymous poster hash: 5aaef...f97
Skrevet

Det som er merkelig er at anonyme som slenger dritt eller er litt ufine blir sablet ned og kalt feige, mens sug lut og sint naken biltyv som ofte kommer med helt hårreisende meninger kun får støtte og klapp for at de er så ærlige? Er det større rett å såre når du signerer, enn når du er anonym altså? Da tenker jeg på utsagn om at uføre ikke burde få barn, at den som blir voldtatt kan takke seg selv for det og den som opplevde utroskap har skyld i det selv siden det oser desperasjon av henne, derfor er det logisk at mannen hennes er utro. Det er helt greit. Men å være ufin som anonym, neida, det er dødssyn.

Det samme skjer når man spør anonymt om barnehagestart, abort eller presentasjon av ny kjæreste som anonym. Da får man beskjed om at man er dårlig mor, uansvarlig, patetisk og dum hvis man sender ungen i barnehagen 10 måneder gammel, presenterer kjæresten for barna når det har gått mindre enn 2 år siden forholdet startet, eller tar abort fordi man sliter med noe som ikke er forenlig med barn der og da. Man får ufine svar som "vet du ikke hva prevensjon er", "du dreper barnet ditt" og så videre.

Men! Når man er nickbruker får man støtte av de samme på det samme spørsmålet - husker at en populær bruker i sin tid fikk kjæreste som hun presenterte for barnet etter et par uker og snakket om å flytte sammen, og de aller aller fleste svarte "you go girl", "så koselig", "kos deg" og så videre. Nesten ingen sa at det var alt for tidlig og at hun var dårlig mor. Så vidt jeg husker, tok forholdet slutt etter noen måneder, nettopp det man ønsker å unngå ved å ikke presentere tidlig, at barnet knytter seg til personen som drar etter uker/måneder og ikke kommer tilbake.

Har ofte inntrykk av at hvis man signerer med nick så kan man skrive hva som helst.

Enig i dette.

Iiiiik: Du var jo åpen om yrke og div.da du begynte å være aktiv her, så det trenger ikke være at noen har ressonert seg frem til det, bare at de som meg, har god hukommelse :)

Anonymous poster hash: a8a3c...4f7

Skrevet

For meg spiller det ingen rolle og man signerer med nick eller anonym (gjør det jo selv ;) )

Det som irriterer med er de som føler de må få ut all aggresjonen her inne ved å svare ufint, spy ut eder og galle. Det gjelder ikke bare anonyme.

Anonymous poster hash: a600a...183

Skrevet

Jeg liker også at anonymiteten her gir mer "snert" på innleggene og meninger som ligger og ulmer kommer opp på overflaten. Jeg har forøvrig ingen problemer med å svare med nick på det meste, men trykker anonym når jeg føler for det. Stort sett når det blir veldig personlig og jeg ikke ønsker å bli gjenkjent. Altså ting jeg ikke hadde delt med slekt og venner! 

Skrevet

Nå er det jo faktisk slik at dette er et anonymforum. Det er mange anonyme som kommer med usaklige kommentarer, slenger med leppa og er virkelig ufine. Det er jeg helt enig i og selv om man på sett og vis er like anonym som nickbruker er det nok mange som føler seg mer anonyme som nettopp "Anonym bruker" av forumet. Antagelig har de et stusselig liv, lav selvfølelse/selvtillit, en dårlig dag eller en kombinasjon av dette. Her kan de spre dritt og kritisere andre uten og få problemer.

Men jammen er det mange utrolig flotte damer der ute som også er Anonym bruker! Stadig blir jeg imponert over helt fantastiske svar i fht alle slags mulig problemer og dilemmaer. Damer som tar seg god tid i svaret de gir, deler av egne erfaringer, stiller spørsmål og kommer med gode, kloke råd til et menneske de aldri har møtt. Det er mange bra damer her altså, under Anonym bruker!

Forstår ikke helt hva du vil med denne tråden. At de anonyme skal fortelle hvorfor de er opptatt av å gjemme nicket sitt? (De som svarer på en ufin måte og slenger dritt, selvfølgelig)

Når de kan være så kvasse og frekke tviler jeg på at de vil gi deg en veldig god forklaring på dette, eller på ditt spørsmål om de har en god magefølelse for hva de lirer av seg.

Det beste ville vel kanskje være å bare overse de? Om man synes det er veldig slitsomt/plagsomt med de anonyme som slenger dritt så finnes det ganske mange andre forum som man også kan bli medlem av. Regner med at tonen der er noe mildere enn den til tider kan være her inne.

Anonymous poster hash: 2bb92...b7d
Skrevet

For meg spiller det ingen rolle og man signerer med nick eller anonym (gjør det jo selv ;) )

Det som irriterer med er de som føler de må få ut all aggresjonen her inne ved å svare ufint, spy ut eder og galle. Det gjelder ikke bare anonyme.

Anonymous poster hash: a600a...183

Edder og galle....!!!

Anonymous poster hash: ec6e0...51f

Skrevet

Jeg har også kjent igjen nick her pga historien. Det var samboeren til min manns beste kompis. Hun la ut fødselshistorien med nick, fire dager etter fødselen. Jeg hadde besøkt de på sykehuset og hørt akkurat samme historien før.. To helt like fødselsopplevelser, samme dato, vekt og lengde helt likt.. Så la hun ut et par andre ting også, om mannens arbeid osv og jeg var overhodet ikke i tvil lenger..

Alt hun skrev etter det visste jo jeg hvem som skrev, og selv om det meste er uskyldig er jo noe ganske utleverende også.

Jeg ønsker ikke å bli gjenkjent på samme måte, så jeg er alltid anonym.

Noe tilsvarende har hendt for meg. Kjente igjen to mødre på skolen. Nå vet jeg mye mer om dem, deres svigermor, ungene deres enn de nok liker og jeg vet om minst en familiekrangel som de helt sikkert ønsker at barnas venner skulle fått greie på.

Spessielt hun ene hadde jeg liten sans for tidligere. Nå forstår jeg at hun er helt blåst og at fasaden virklig bareer en fasade.

Anonymous poster hash: 7b1e7...5ce

Gjest Antarctica
Skrevet

Men! Når man er nickbruker får man støtte av de samme på det samme spørsmålet - husker at en populær bruker i sin tid fikk kjæreste som hun presenterte for barnet etter et par uker og snakket om å flytte sammen, og de aller aller fleste svarte "you go girl", "så koselig", "kos deg" og så videre. Nesten ingen sa at det var alt for tidlig og at hun var dårlig mor. Så vidt jeg husker, tok forholdet slutt etter noen måneder, nettopp det man ønsker å unngå ved å ikke presentere tidlig, at barnet knytter seg til personen som drar etter uker/måneder og ikke kommer tilbake.

Har motsatt inntrykk. Dersom man signerer med nick og provoserer noen, risikerer man at de (anonymt selvsagt) driver klappjakt på den signaturen de har fått mest opp i halsen, og går inn på alle tråder.

F eks de siste to dagene; da jeg (blant maaaaaaange flere!) uttrykte at det var unødig hysterisk å pakke en nødveske for å flykte til Sverige selv om PST kom med noen uttalelser. En av brukerne klarer virkelig ikke å leve med mine uttalelser, og drar dem fram i tråder som handler om alt mulig annet. Det hadde jeg sluppet om jeg skrev anonymt.

Men jeg signerer alltid med nick, så det er sagt. Det ligger ikke info om alder og bosted på min profil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...