Gå til innhold

Skittent besøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Be han til dere fra nå av. Betal reise for han eller hent han. Eller vask huset når du komm ditt! Det betyr nok mye for han at dere kommer så syns du skal gjøre alt du kan for at det skal bli et ok opphold om han ikke syns det er ok å dra til dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lang tid tar det egentlig å skrubbe bad og kjøkken? Om dette ellers er en koselig tradisjon hadde jeg strukket meg langt for å få det til.

Sørg for at bad og kjøkken er ok, ta med eget sengetøy, la barna ha på sko inne og hold ut. Det skal mye skitt til før det er helsefarlig.

Det hjelper jo ikke med telt i hagen når man må bruke bad og kjøkken i huset uansett. Campingvogn/bobil kan kanskje være en løsning?

Skrevet

Nei nei nei. Du skal ikke bruke en uke av ferien din på å vaske ned hos en gammel stapeis! Det handler ikke om å være ego, men det finnes hjelpeorganisasjoner til sånt. Du har to små barn, og skal ikke behøve å bruke ferien din på det.

Jeg har en søster som er akkurat lik, og når vi drar på besøk til henne, er vi kun ute. Så der er vi bare på sommerstid, eller når det er fint vær nok til å finne på noe i hagen. Og så drar vi hjem og sover. Jeg hadde nektet å dra en hel uke dit! Aldri i livet! Greit nok at hun lever i sin egen skit, men hun er vant til det, det er ikke dine barn. Nei, bli hjemme, og la mannen din dra alene. Det er dine barn og, du kan nekte ham å ta de med!

Anonymous poster hash: d1b8c...461

Hvordan tror du hjelpeorganisasjonene er drevet? Av frivillighet. Hvordan skal det gå om en ikke kan være "frivillig" for venner og familie engang?

Skrevet

Er det noen av dere som har prøvd å vaske ned et gammelt hus som er inngrodd i skitt som har samlet seg over mange år?

Det er nemlig sånn hos bestefaren min også, og jeg ser ikke for meg at det hadde vært gjort på en dag. Om jeg skulle påtatt meg noe sånt måtte jeg ha reist ens ærend uten barn, så jeg kun hadde den oppgaven å fokusere på, ellers hadde det rett og slett blitt for mye for meg. Hadde foretrukket å ha en eller to andre med meg også. Ferie ja... liksom.

(Nå er det ikke aktuelt i vårt tilfelle uansett, for huset er fullt av mus, og han nekter både rottegift og katt... så vi drar ikke dit mer.)

Anonymous poster hash: e4692...c5d
Skrevet

Her o Norge har vi set for rent.....vi får faktisk dårligere immunforsvar på grunn av det.....

Bli med og lukk øynene.......

Anonymous poster hash: b7551...144

Skrevet

En mulighet er å ta med telt og ha det i hagen. Da kan dere ha god kontroll på hygienen og samtidig være på besøk.

Anonymous poster hash: c0c6c...a05

Vi kan jo ikke sove i telt. Med to små.. Mannen nekter hotell også. Det ville hverken han eller onkelen "godtatt"

HI

Anonymous poster hash: afcff...f11

Vi bruker å dra på telttur med to små, ingen problem. Tror at det bare er fisefine folk fra Oslo som forlanger hotell og synes det er umulig å sove i telt. Ungene hadde sikkert satt mer pris på telt enn hotell.

Anonymous poster hash: 4cc1e...ea8

Hva har Oslo med dette å gjøre?? Jeg tror egentlig du mente fisefine folk fra provinsen :)

Skrevet

Har han dårlig råd? Kunne dere ikke på en høflig måte forelsått at han skaffet seg vaskehjelp? Koster jo ikke skjorta hvis man leier inn noen en gang iblant.

Anonymous poster hash: 39720...7ab
Skrevet

Jeg tror kanskje enkelte her ikke skjønner hvor skittent noen har det hjemme... Jeg har ei tante med samlemani, og der er det stablet med rot fra gulv til tak overalt. Spesielt kjøkken og bad er helt vanvittig skittent. Det handler ikke om litt urin på toalettsetet og ei stripe i do, toalettet er omtrent gjengrodd av avføring. Vasken og kranen lysebrun og full av hår. Kjøkkenet fullt av oppvask og matrester med mugg, hybelkaniner er ikke hybelkaniner -men hybelelefanter. Sofaen som egentlig er beige, er brun med flekker. Sokkene henger fast i gulvet. And so on... Er det slik der HI snakker om, så skjønner jeg at hun ikke orker å ta med seg barna dit! Da tar det ikke bare noen timer for å gjøre det levelig...

Anonymous poster hash: 9f2df...0e6
Skrevet

Jeg hadde pakket med vaskeustyr, billige kluter som jeg kastet etterpå, alliert meg med mannen slik at han tar barna, jeg tar vaskinga. Sagt til gamlingen at jeg vil gjøre en skikkelig sommervask, i alle fall på kjøkken og bad. Er sikker på at det hadde vært verdt det, så jeg kunne få slappe mer av resten av dagene. Hadde også tatt med eget sengetøy og evt. tøfler om gulvene er skitne.

Skrevet

Henger meg på anonym 0e6.. Lurer på om enkelte her kanskje undervurderer hvor skittent det egentlig kan være i et hjem. Det er ikke alltid man bare kan ta med vaskebøtta aleine og holde på en fire-fem timer, også er det plutselig ok. Enkelte lever i så begredelige forhold, selv her i Norge, at det er en ukesjobb for flere personer å få det rent og pent.

Ville ha kjørt hardt mot kommunen her, og spurt om hva det er de vasker og hvor nøye. Det hender kommunen i enkelte tilfeller kan være behjelpelige med en rundvask hvor 2-3 personer kommer og arbeider i en hel/halv dag, for eksempel. Den trengende betaler dette etter egne satser, men det er jo billigere enn privat rundvask. Og det er alternativ nummer to. Hjelp nå stakkaren enten han vil ha hjelpen eller ikke. Det er nedverdigende å bo i et hjem fullt av skitt, uansett om man er ved sine fulle fem eller ei. Det er muligens forskjell fra kommune til kommune, men ikke gi dere før dere har fått ny evaluering fra søknadskontoret eller andre ansvarlige for hjelpen som deles ut. De med skikkelig innpåslitne pårørende får gjerne gjennomslag for mer enn de med tafatte pårørende. Dessverre, men sånn er det mange steder.

Når det er sagt, ville jeg faktisk vurdert om jeg ville tatt med barna mine inn i et slikt hjem. Nå vet jeg ikke om du har høyere eller lavere krav til hygiene enn meg, men etter noen år i hjemmetjenesten er jeg rimelig klar på hvor mine egne grenser går. I et hjem der jeg ikke ville tatt på noe som helst uten å bruke hansker (og det skal tross alt litt til), ikke ville spist av kopper og kar, og ikke ville brukt badet til toalettbesøk og stell, der ville jeg virkelig ikke tatt med barn. Samme hva mannen hadde sagt.

Skrevet

Skjønner ikke mannen at man ikke kan ta med barn til et såpass skittent hjem? Hadde virkelig tatt en alvorsprat med mannen om dette. Hadde nekta og

Bli med om ikke jeg og barn fikk være på hotell.

Skrevet

Nei nei nei. Du skal ikke bruke en uke av ferien din på å vaske ned hos en gammel stapeis! Det handler ikke om å være ego, men det finnes hjelpeorganisasjoner til sånt. Du har to små barn, og skal ikke behøve å bruke ferien din på det.

Jeg har en søster som er akkurat lik, og når vi drar på besøk til henne, er vi kun ute. Så der er vi bare på sommerstid, eller når det er fint vær nok til å finne på noe i hagen. Og så drar vi hjem og sover. Jeg hadde nektet å dra en hel uke dit! Aldri i livet! Greit nok at hun lever i sin egen skit, men hun er vant til det, det er ikke dine barn. Nei, bli hjemme, og la mannen din dra alene. Det er dine barn og, du kan nekte ham å ta de med!Anonymous poster hash: d1b8c...461

Hvordan tror du hjelpeorganisasjonene er drevet? Av frivillighet. Hvordan skal det gå om en ikke kan være "frivillig" for venner og familie engang?

Jeg er helt klart for å hjelpe familie og venner. Men som ene anonym over her beskriver, tror jeg møkka sitter hardere enn du ser for deg. Jeg vasket hos min søster da hun fikk problemer og måtte flytte fra gården. Vi var 6-7 voksne som sto på i flere uker, likevel fikk vi ikke vekk alle restene av mat, sot, avføring og urin. Huset måtte kondemneres. Og hvis deg er i nærheten av så skittent hos HI's manns onkel, mener du oppriktig at hun da burde finne frem støvkosten, brette opp ermene og sette igang?

Skrevet

Hvordan går det da, HI? Kommet frem til om dere drar eller ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...