Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #1 Skrevet 30. juli 2014 Hun er minstepensjonist men har arvet noen hundre tusen. Dette bruker hun nå opp, og vi blir frustrerte. Hun spiser ute både til lunsj og middag, på dyre restauranter hver eneste dag. Hun drikker også vin til hvert måltid. Hun tar selvsagt taxi over alt. Alle pengene kommer jo sløses bort slik hun holder på. Mannen synes dette er så surt, fordi hun har sagt at vi skulle få, men nå er det nesten tomt. Jeg vet at hun har rett til å kose seg, men dette overflodet og sløsingen gjør meg ganske sint. Anonymous poster hash: a9709...1ec
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #2 Skrevet 30. juli 2014 Dere får kverke kjerringa før det er forseint! Nei,seriøst: hun må da få bruke sine egne penger som hun vil!? Anonymous poster hash: f040d...fab
klishe89 Skrevet 30. juli 2014 #3 Skrevet 30. juli 2014 Hun har all rett til det. Det var hun som arvet penger
Gjest MammaTilFelix Skrevet 30. juli 2014 #4 Skrevet 30. juli 2014 Hvem har hun arvet? Har hun arvet, så er det jo hennes penger, og hun må få lov til å gjøre det hun vil med sine egne penger..??
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #5 Skrevet 30. juli 2014 Uansett hvordan man vrir og vender på det så er det hennes arv. Hvertfall du synes jeg. Hun gjør akkurat som hun vil spør du meg. Men kan forstå frustrasjonen om det er noen trøst. Anonymous poster hash: d7ea9...dc5
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #6 Skrevet 30. juli 2014 Håper du er et Troll. Hvis ikke så er du uansett ett Troll. Anonymous poster hash: 44db2...223
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #7 Skrevet 30. juli 2014 Jada, Fru Åsta, vi vet du er her. Anonymous poster hash: f6b82...b85
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #8 Skrevet 30. juli 2014 Hennes penger, så hun gjør hva hun vil med dem. Jeg kan forstå følelsen deres. Men tenk at dette er penger dere aldri har hatt uansett, så de har aldri vært deres i utgangspunktet. Prøv heller å unne henne det å kose seg! Hvordan ville du følt det om noen ble sint fordi du brukte dine egne penger slik du ville? Anonymous poster hash: 7ee0f...81f
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #9 Skrevet 30. juli 2014 Nå er det ingen som kan forvente å få arv da alle har rett til å bruke pengene sine akkurat som de vil. Du og mannen din får begynne å arbeide for pengene og glemme pengene fra svigermor, og så kan dere ta det som en bonus om det blir noen arv når svigermor dør. Anonymous poster hash: 1b7d1...e68
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #10 Skrevet 30. juli 2014 Hahahaha, det er da ikke "arven til mannen din"! Det er arven til hans mor, som hun har arvet, og som hun selvfølgelig kan sløse bort og kose seg med. Hvorfor i alle dager unner dere ikke en gammel minstepensjonist og leve litt i sus og dus på sine gamle dager, så fint for henne da. Anonymous poster hash: cde9f...bc2
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #11 Skrevet 30. juli 2014 Jeg skjønner at dette er veldig frustrerende å se på, da dere anser noen av pengene hennes litt som deres, og hun sløser bort pengene deres. I teorien har dere ikke noe dere skulle sagt og hun skal få lov til å bruke sine penger som hun vil! Men virkeligheten er noe helt annet, og penger setter følelsene våre helt ut av spill, og gjør oss egoistiske. Har dere nok penger til å klare dere bra? Har dere et greit liv? Har dere det dere trenger av saker og ting, hus og hjem? Så lenge dere har det så tror jeg dere vil være lykkeligere ved å ikke la disse pengene forsure livene deres. Dere hadde hatt det bedre med dere selv hadde de pengene aldri eksistert idet hele tatt Er hun gammel så vil hun vel gjøre slike ting som hun ellers aldri har råd til, det er kanskje små "opplevelser" for henne. Anonymous poster hash: 774d8...644
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #12 Skrevet 30. juli 2014 Så bra at svigermor endelig kan kose seg! Anonymous poster hash: 48e22...ee7
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #13 Skrevet 30. juli 2014 Herregud, jeg skjønner ikke at det faktisk er mennesker der ute som tenker på denne måten. Jeg har aldri tenkt over min fremtidige arv før i mitt liv. Han må nå la moren sin få nyte de pengene hun har. Det er helt sinnsykt. Hvor grådig går det an å bli? Dere får jobbe litt ekstra dersom penger er så himla viktig for dere. .. Seriøst, skjerpings. Anonymous poster hash: 9a233...0fe
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #14 Skrevet 30. juli 2014 Hun er minstepensjonist men har arvet noen hundre tusen. Dette bruker hun nå opp, og vi blir frustrerte. Hun spiser ute både til lunsj og middag, på dyre restauranter hver eneste dag. Hun drikker også vin til hvert måltid. Hun tar selvsagt taxi over alt. Alle pengene kommer jo sløses bort slik hun holder på. Mannen synes dette er så surt, fordi hun har sagt at vi skulle få, men nå er det nesten tomt. Jeg vet at hun har rett til å kose seg, men dette overflodet og sløsingen gjør meg ganske sint. Anonymous poster hash: a9709...1ec Så lenge det ikke er barnas del av sin avdøde manns arv som hun bruker, så er hun i sin fulle rett til å bruke dem opp. Anonymous poster hash: dff3d...e84
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #15 Skrevet 30. juli 2014 I vår familie gjør vi alt for at de eldre skal kunne bo der de vil og nyte de siste årene, uten at vi bryr oss om det innebærer at de bruker opp pengene. Arv er et ikke-tema og vi ser helst at de eldre lever godt til den dagen de går bort. Det vil si at de kjøper seg tilpassede leiligheter, får vaskehjelp/annen hjelp i hjemmet, mat handlet inn for dem, private helsetjenester ved behov, plass på rehabilitering etc. Og vi kjører dem så ofte vi kan, henter post, hjelper dem og åpne hytter for sesongen, klipper gress osv. De eldre har tatt vare på oss, jobbet hele livet og fortjener det beste på sine Anonymous poster hash: 5c894...20d
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #16 Skrevet 30. juli 2014 År. Det gjelder også din svigermor. Unn henne det. Ikke se på pengene som dine/mannen sine. Anonymous poster hash: 5c894...20d
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #17 Skrevet 30. juli 2014 Hos oss er vi fire ulike søsken, men en ting er vi i alle fall enige om: Vi ber foreldrene våre bruke opp mest mulig av de pengene de har. Vi er fire voksne barn, med egne liv og jobber, og ingen av oss går og venter på noen arv fra foreldrene våre. Våre foreldres penger, ikke vår arv. Anonymous poster hash: 70745...5bf
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #18 Skrevet 30. juli 2014 Hun er minstepensjonist men har arvet noen hundre tusen. Dette bruker hun nå opp, og vi blir frustrerte. Hun spiser ute både til lunsj og middag, på dyre restauranter hver eneste dag. Hun drikker også vin til hvert måltid. Hun tar selvsagt taxi over alt. Alle pengene kommer jo sløses bort slik hun holder på. Mannen synes dette er så surt, fordi hun har sagt at vi skulle få, men nå er det nesten tomt. Jeg vet at hun har rett til å kose seg, men dette overflodet og sløsingen gjør meg ganske sint. Anonymous poster hash: a9709...1ec Hahaha, smarte dame som bruker opp pengene før griske etterkommere får tak i de Anonymous poster hash: 0c94e...2dc
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #19 Skrevet 30. juli 2014 Jeg skjønner ikke at noen av dere forstår hi og hvordan dere kan mene at pengene er litt hi og mannen sin. Selv om hi kanskje er et troll, så er det flere som er delvis enig med henne. Trist Anonymous poster hash: 0c94e...2dc
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #20 Skrevet 30. juli 2014 Jeg håper mentaliteten til mine forfedre og -mødre sitter så fast i ryggmargen når jeg blir eldre at jeg foretrekker å etterlate meg verdier til barna jeg har valgt å få, fremfor å bruke dem på taxi og lunsj og middag ute. Anonymous poster hash: e8f66...1d9
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #21 Skrevet 30. juli 2014 Jeg håper mentaliteten til mine forfedre og -mødre sitter så fast i ryggmargen når jeg blir eldre at jeg foretrekker å etterlate meg verdier til barna jeg har valgt å få, fremfor å bruke dem på taxi og lunsj og middag ute. Anonymous poster hash: e8f66...1d9 Hvorfor det? De har vel skapt seg sine egne verdier Anonymous poster hash: 0c94e...2dc
BareMas Skrevet 30. juli 2014 #22 Skrevet 30. juli 2014 Var vel strengt tatt svigermor som arvet, og din mann som arver henne etter hennes bortgang. Sååååe, la dama kose seg med sine eiendeler og penger, del opp boet etter hun har gått bort, alt annet er i mine øyne usmakelig, men sånn er jeg!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #23 Skrevet 30. juli 2014 Jeg håper mentaliteten til mine forfedre og -mødre sitter så fast i ryggmargen når jeg blir eldre at jeg foretrekker å etterlate meg verdier til barna jeg har valgt å få, fremfor å bruke dem på taxi og lunsj og middag ute. Anonymous poster hash: e8f66...1d9 Hvorfor det? De har vel skapt seg sine egne verdier Anonymous poster hash: 0c94e...2dc Hvorfor det?Fordi jeg har mer lyst til å etterlate meg arv til barna jeg har satt til verden, fremfor å kaste dem bort på tull. Fører min arv til at de får veldig mye verdier så er jo det bare flott, for da har de mer å etterlate til deres barn igjen. Ingen kjenner fremtiden og kanskje får noen god bruk for de pengene en gang, selv om oljebarna i vår generasjon ikke klarer å se for seg at tøffere tider kan komme. Anonymous poster hash: e8f66...1d9
Hjertefru Skrevet 30. juli 2014 #24 Skrevet 30. juli 2014 Rent umiddelbart har jeg lyst til å slenge meg på de som sier la svigermor kose seg, men vent nå litt: kan hun egentlig det? Hvis hun sitter i uskiftet bo mener jeg... Er det ikke noe med at den delen som er etter faren skal stå urørt? Bare lurer jeg altså..
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #25 Skrevet 30. juli 2014 Jeg håper du er et troll. Dog kjenner jeg folk som tenker som deg, så det er ikke sikkert. Jeg har nemlig noen i familien som ble forbannet fordi sønnen min fikk 4000 kr i dåpspresang. Årsak: Gamlefar bruker opp arven vår på å gi bort penger oldebarnet sitt. Krise!!!! (det er altså snakk om millionarv) Anonymous poster hash: c6707...ee7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå