Gå til innhold

Hva er forskjellen på pedagogisk medarbeider og barne og ungdomsarbeider?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet mange år i barnehage og har dermed all praksis.

Tenkte jeg skulle ta nettbasert kurs slik at jeg får fagbrevet. Det tar jo ikke særlig lang tid siden jeg har all praksisen.

 

Kikket litt nå på Nks og da ser jeg at de har kurs for å bli pedagogisk medarbeider. Er det bedre å ta det kurset? Er det en fagutdanning også? Hva er forskjellen på dette og barne og ungdomsarbeider?



Anonymous poster hash: a7436...97f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri hørt om stillingsbetegnelsen pedagogisk medarbeider når barnehager søker etter personale dersom det ikke er noe helt nytt nå,For å få bedre lønn enn barnehageassistent og en stilling som barne- og ungdomsarbeider ville jeg valgt dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedagogisk medarbeider er ofte en ufaglært assistent. Jeg mener det er lureri og kalle det en "pedagogisk medarbeider" når assistenten stort sett ikke har verken utdannelse eller erfaring med pedagogikk.

Har hørt tittelen i skolen, og da om assistenter. Kanskje det høres penere ut eller noe?



Anonymous poster hash: fe9c8...171
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt fagbrev som barne- og ungdomsarbeider, det er noe alle vet hva er og som gir deg en garantilønn som faglært.



Anonymous poster hash: 41aec...d17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedagisk medarbeider er en tittel de bruker for at assistene skal føle seg litt mer viktig

 

Anonymous poster hash: 8e542...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedagisk medarbeider er en tittel de bruker for at assistene skal føle seg litt mer viktig

 

Anonymous poster hash: 8e542...424

Det trodde jeg også. Men ser ut til at det har blitt en egen "utdannelse"

 

Anonymous poster hash: a7436...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Pedagisk medarbeider er en tittel de bruker for at assistene skal føle seg litt mer viktig

 

Anonymous poster hash: 8e542...424

Det trodde jeg også. Men ser ut til at det har blitt en egen "utdannelse"

 

Anonymous poster hash: a7436...97f

 

Nei, det er på ingen måte en utdannelse, det er et kurs du kan ta på nett for å øke mulighetene dine til å få en assistentstilling ;)

 

Anonymous poster hash: 41aec...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har jobbet mange år i barnehage og har dermed all praksis.

Tenkte jeg skulle ta nettbasert kurs slik at jeg får fagbrevet. Det tar jo ikke særlig lang tid siden jeg har all praksisen.

 

Kikket litt nå på Nks og da ser jeg at de har kurs for å bli pedagogisk medarbeider. Er det bedre å ta det kurset? Er det en fagutdanning også? Hva er forskjellen på dette og barne og ungdomsarbeider?

 

Anonymous poster hash: a7436...97f

 

Hmm, i min barnehage kalles alle de uten utdannelse for pedagogiske medarbeidere i stedet for assistenter.

 

Anonymous poster hash: c46ac...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har jobbet mange år i barnehage og har dermed all praksis.

Tenkte jeg skulle ta nettbasert kurs slik at jeg får fagbrevet. Det tar jo ikke særlig lang tid siden jeg har all praksisen.

 

Kikket litt nå på Nks og da ser jeg at de har kurs for å bli pedagogisk medarbeider. Er det bedre å ta det kurset? Er det en fagutdanning også? Hva er forskjellen på dette og barne og ungdomsarbeider?

 

Anonymous poster hash: a7436...97f

 

Hmm, i min barnehage kalles alle de uten utdannelse for pedagogiske medarbeidere i stedet for assistenter.

 

Anonymous poster hash: c46ac...d2f

 

Et litt misvisende navn synes nå jeg da

 

Anonymous poster hash: c46ac...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg har jobbet mange år i barnehage og har dermed all praksis.

Tenkte jeg skulle ta nettbasert kurs slik at jeg får fagbrevet. Det tar jo ikke særlig lang tid siden jeg har all praksisen.

 

Kikket litt nå på Nks og da ser jeg at de har kurs for å bli pedagogisk medarbeider. Er det bedre å ta det kurset? Er det en fagutdanning også? Hva er forskjellen på dette og barne og ungdomsarbeider?

 

Anonymous poster hash: a7436...97f

 

Hmm, i min barnehage kalles alle de uten utdannelse for pedagogiske medarbeidere i stedet for assistenter.

 

Anonymous poster hash: c46ac...d2f

 

Et litt misvisende navn synes nå jeg da

 

Anonymous poster hash: c46ac...d2f

 

En av grunnene til at barnehagelærere er misfornøyde med yrkestittelen. En ha ment at assistent er nedsettende og orsøkt seg på nye titler som pedagogisk medarbeider eller veileder. Dette får det faktisk til å høres ut som om det er de som innehar disse titlene som høyest pedagogisk kompetanse. 

 

Anonymous poster hash: 87a40...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedagogisk veileder? Det blir regelrett misvisende... Hvorfor ikke si det som det er, de er assistenter. Ingenting galt med det, skal man blande inn pedagogisk i tittelen bør de også være pedagoger.

 

Anonymous poster hash: 888c2...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen barnehager i vår kommune kaller de det Pedagogiske veildere men det er jo i grunnen bare et pimpet opp barnehageassistent og ingen egen utdannelse eller profesjon. Som noen sier styrker du kanskje sjansene på en assistentstilling, men om du har mye erfaring og praksis er det viktigere enn et kurs tenker nå jeg som erfaren pedagogisk leder/ førskolelærer i allefall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått barne og ungdom, men mangler fagbrevet. Så har ikke papir på utdannelsen min.

 

Jeg er pedagogisk medarbeider på en spesialskole. Jeg jobber med det pedagogiske læringsopplegget hovedpedagogen lager til hver enkelt elev. Så nei - syntes ikke "navnet" er misvisende. Jeg styrer alle de pedagogiske oppgavene som pedagogen har gjort klart og følger alle de pedagogiske rettningslinjene som er laget for at hver enkelt elev skal få så stort utbytte og så god mestring som mulig.

 

Anonymous poster hash: 67209...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått barne og ungdom, men mangler fagbrevet. Så har ikke papir på utdannelsen min.

 

Jeg er pedagogisk medarbeider på en spesialskole. Jeg jobber med det pedagogiske læringsopplegget hovedpedagogen lager til hver enkelt elev. Så nei - syntes ikke "navnet" er misvisende. Jeg styrer alle de pedagogiske oppgavene som pedagogen har gjort klart og følger alle de pedagogiske rettningslinjene som er laget for at hver enkelt elev skal få så stort utbytte og så god mestring som mulig.

 

Anonymous poster hash: 67209...a82

 

Men du er fortsatt ingen pedagog. Du er pedagogens assistent.

 

Anonymous poster hash: fe9c8...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har gått barne og ungdom, men mangler fagbrevet. Så har ikke papir på utdannelsen min.

 

Jeg er pedagogisk medarbeider på en spesialskole. Jeg jobber med det pedagogiske læringsopplegget hovedpedagogen lager til hver enkelt elev. Så nei - syntes ikke "navnet" er misvisende. Jeg styrer alle de pedagogiske oppgavene som pedagogen har gjort klart og følger alle de pedagogiske rettningslinjene som er laget for at hver enkelt elev skal få så stort utbytte og så god mestring som mulig.

 

Anonymous poster hash: 67209...a82

Men du er fortsatt ingen pedagog. Du er pedagogens assistent.

 

Anonymous poster hash: fe9c8...171

Det er helt sant. Jeg er pedagogens assistent. Og pedagogens medarbeider. Derav navnet.

 

 

 

Anonymous poster hash: 67209...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ronja røverdatter

Pedagogisk assistent er ingen formell utdannelse.  Det teller selvfølgelig på realkompetansen og all utdannelse og all kursing er bra, men jeg ville gått for barne- og ungdomsarbeider hvor du har sjans til å ta fagbrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har gått barne og ungdom, men mangler fagbrevet. Så har ikke papir på utdannelsen min.

Jeg er pedagogisk medarbeider på en spesialskole. Jeg jobber med det pedagogiske læringsopplegget hovedpedagogen lager til hver enkelt elev. Så nei - syntes ikke "navnet" er misvisende. Jeg styrer alle de pedagogiske oppgavene som pedagogen har gjort klart og følger alle de pedagogiske rettningslinjene som er laget for at hver enkelt elev skal få så stort utbytte og så god mestring som mulig.Anonymous poster hash: 67209...a82

Men du er fortsatt ingen pedagog. Du er pedagogens assistent.Anonymous poster hash: fe9c8...171

Det er helt sant. Jeg er pedagogens assistent. Og pedagogens medarbeider. Derav navnet. Anonymous poster hash: 67209...a82

Pedagogisk medarbeider sier noe om at du er en pedagog som også er en medarbeider. Pedagogens medarbeider sier noe om at du er medarbeider til pedagogen, men ikke nødvendigvis pedagog selv.

 

 

 

Anonymous poster hash: fe9c8...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså en medarbeider som jobber med pedagogiske oppgaver og rettningslinjer.

 

Anonymous poster hash: 67209...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedagogisk medarbeider er nettopp det.

Pedagogens medarbeider. Er jo ikke vanskelig å forstå det vel?

 

 

Anonymous poster hash: 0f93b...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedagogisk medarbeider er nettopp det.

Pedagogens medarbeider. Er jo ikke vanskelig å forstå det vel? Anonymous poster hash: 0f93b...f23

Jeg skjønner at det er misvisende og at det er assistenten det snakkes om. Tittelen er jo bare tull. Blir som å kalle sentralborddamen for juridisk medarbeider.....

 

Anonymous poster hash: fe9c8...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det på koen som helt måte støtende for deg at "vi" kalles pedagogiske medarbeidere?? 😋

 

Anonymous poster hash: 67209...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det på koen som helt måte støtende for deg at "vi" kalles pedagogiske medarbeidere?? Anonymous poster hash: 67209...a82

Say what?

 

Anonymous poster hash: fe9c8...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det på koen som helt måte støtende for deg at "vi" kalles pedagogiske medarbeidere?? Anonymous poster hash: 67209...a82

Say what?

 

Anonymous poster hash: fe9c8...171

Må jo bare spørre siden du mener det er et så upassende/urettferdig navn.

Kan jo ikke innse at en pedagogisk medarbeider er medarbeideren til en pedagog.

 

Anonymous poster hash: 67209...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det på koen som helt måte støtende for deg at "vi" kalles pedagogiske medarbeidere??

 

Anonymous poster hash: 67209...a82

Støtende er det ikke, men et utrykk for en utvidet likhetstanke. Pedagoger skal ikke stikke seg frem for å ikke støte fagarbeidere og ufaglærte etc. Min filosofi er barna ikke skal skille, voksen er voksen og autoriteten er lik. Utad skal det være tydelig hvem som har kompetansen og ikke minst ansvaret for driften. Det er et problem når en har en personalgruppe som består av f.eks Pedagogisk leder, Barnehagelærar, Barne og Ungdomsarbeider og Pedagogisk veileder. Sisnevnte er da den med lavest kompetanse og ansvar, men for utenforstående kan det se ut som om vedkommende er konsulent for hele personalgruppen. 

 

Anonymous poster hash: 87a40...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Pedagogisk medarbeider er nettopp det.

Pedagogens medarbeider. Er jo ikke vanskelig å forstå det vel? Anonymous poster hash: 0f93b...f23

Jeg skjønner at det er misvisende og at det er assistenten det snakkes om. Tittelen er jo bare tull. Blir som å kalle sentralborddamen for juridisk medarbeider.....

 

Anonymous poster hash: fe9c8...171

DET er en annen diskusjon igjen.

Jeg svarte i grunnen på hva tittelen (som blir brukt enten du liker det eller ei) betydde.

 

Hilsen en pedagogisk medarbeider (som ikke syns at det er helt feil å "ta" litt av glansen hva barnehagejobbing angår!)

 

Anonymous poster hash: 0f93b...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...