Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #1 Skrevet 29. juli 2014 Er jeg fucked?? Jeg var 135 kilo. Jeg ble 70 kilo Jeg fikk bukplastikk. Jeg la på meg igjen, er no 90 kilo, og 100 cm over midjen. Grunnen til vekt oppgangen er jo åpenbar, jeg trener ikke, sitter/liger stort sett i sofaen og ser data/tv. Jeg har fibromyalgi og kronisk migrene, og plages av mye vondtter. Hvilker jeg nok tror er en unnskyldning for å ikke trene. Jeg liker ikke å trene, eller gå på fjellet. Jeg liker å ligge på sofaen med laptoppen i fanget og surfe på alt og ingenting. Jeg har lite/inget sosialt nettverk, uten det jeg MÅ ha i forbindelse med mitt barn sin skole, korps, osv aktiviteter. Jeg sliter denne sommeren, alt jeg kjøpte i fjor da vekta var på 70-73 kilo er jo for lite, alt er trangt og føle stramt trangt og smått. Det får meg til å kjenne meg stor feit og forferdelig. Hvilket jeg ogs er, når jeg er 168 cm 90 kilo, og 100 cm rundt midja, ja da er man ikke normal, almindelig eller vanlig, da er mann stygg, smellfeit, enorm og diger. Det er bare sånn, tallenes tall er klare. Så da er det vel bare å gå i gang da, spise mindre og trene mer!!!!!!!!!!!! Jeg ser jeg er sukkeravhengig, samtidig så ser jeg at i min familiesituasjon og i mitt liv og min verden går det ikke ann å kutte ut sukker helt. Men jeg bruker ikke mye sukker, men det blir en fjorland risengrynsgrøt i ny og ne, og det blir en grandiosa, og det blir en pammekake. Jeg er totalt sjokoladefrik, og jeg er ett karbotroll av de skjeldne. Skulle ønske jeg fikk mer hjelp til hodet i tilegg til det fysiske i forhold til operasjon. Ikke at jeg vil ha psykologhjelp i stedenfor, men kanskje i tilegg til................... Men, altså, er det noen som har vert der jeg er og HAR greid å gå ned igjen 10-15 kilo?? PLIIIIS: Dersum du har sure komentarer om slankeoperasjon, skattepenger, late mennesker, tåpelig osv, så zip it..............vil IKKE lese det i hele tatt. Stay away!!!!!!! Anonymous poster hash: 424e9...090
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #2 Skrevet 29. juli 2014 Synes bare det er merkelig at det er så store forskjeller i landet. Noen plasser MÅ man ha kostholdskurs lenge før operasjon, mens andre plasser ikke?? Min venninne gikk 3 år på kurs før det ble operasjon. 7 år etter er hun enda like slank og lekker. Alle operasjoner har hun fått, pupper, mage, lår, rumpe og pubis. Det støkket! Hadde hun klart det uten livsendringskurs? Hun selv mener nei.. Det er det du trenger Anonymous poster hash: ae306...d41
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #3 Skrevet 29. juli 2014 Synes bare det er merkelig at det er så store forskjeller i landet. Noen plasser MÅ man ha kostholdskurs lenge før operasjon, mens andre plasser ikke?? Min venninne gikk 3 år på kurs før det ble operasjon. 7 år etter er hun enda like slank og lekker. Alle operasjoner har hun fått, pupper, mage, lår, rumpe og pubis. Det støkket! Hadde hun klart det uten livsendringskurs? Hun selv mener nei.. Det er det du trenger Anonymous poster hash: ae306...d41 Jeg veit hvert fall at ikke alle private stiller noen krav i forhold til kursing i forkant og etterkant. Synes det er en tragedie da det er som hi sier ikke i kroppen, men i hodet det virkelige problemet oppstår. Hi: jeg er ikke operert, men har en person i nær familie som er det og uten at jeg har satt meg for mye inn i denne personens opplegg kan det virke som om dere sliter med mye av det samme. I starten en rask vektnedgang, vedkommende så på et tidspunkt sykelig ut, men så snudde pila og personen har nå - unnskyld uttrykket blitt en blubbe igjen. Jeg vet at vedkommende prøver å ta seg sammen. Trener og lignende, men inntaket matcher dessverre ikke kaloriene som blir brent, derfor skjer det ingenting på den kanten. Jeg husker året etter operasjonen spiste personen veldig små porsjoner, nå er de derimot store og velfylte fat med all mulig slags snask. Anyways, you know what to do, og lykke til. Jeg heier på deg:D Anonymous poster hash: ecc34...01e
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #4 Skrevet 29. juli 2014 Mener du at du trenger noen til å si til degradert du blir feit av sjokolade? Ja her kommer det; Du blir feit av sjokolade. Det er et helt enkelt regnestykke, ikke spis mer enn du forbrenner. Lite trening er heller ingen unnskyldning da det som oftest utgjør gram mens kostholdet utgjør kiloene. Meld deg inn i vektklubb.no. Det får du hjelp til å se akkurat hvor mye du får i deg. For det er bare og innrømme at det er ikke en spiseskje med sukker på lørdagskvelden som gjør at du legger på deg, det er porsjon nr 2 og 3 Anonymous poster hash: 1de81...99f
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #5 Skrevet 29. juli 2014 Mener du at du trenger noen til å si til degradert du blir feit av sjokolade? Ja her kommer det; Du blir feit av sjokolade. Det er et helt enkelt regnestykke, ikke spis mer enn du forbrenner. Lite trening er heller ingen unnskyldning da det som oftest utgjør gram mens kostholdet utgjør kiloene. Meld deg inn i vektklubb.no. Det får du hjelp til å se akkurat hvor mye du får i deg. For det er bare og innrømme at det er ikke en spiseskje med sukker på lørdagskvelden som gjør at du legger på deg, det er porsjon nr 2 og 3 Anonymous poster hash: 1de81...99f Du er nok skrekkelig smart ;-) Anonymous poster hash: eddc0...e3b
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #6 Skrevet 29. juli 2014 Jeg anbefaler deg å gjøre to ting, HI. Det ene er å ta en tur til legen din og få en henvisning til psykolog. Det andre er å kontakte noen som er god på kosthold, for det er flere ting i innlegget ditt som viser at du ikke kan nok om kosthold. Snakk også med legen din om organisert trening, trening på grønn resept osv. Du sier du har fibromyalgi og migrene. Begge deler kan forverres av feil kosthold! Fibromyalgi er en betennelsessykdom, en sykdom som vil bli verre av det som trigger betennelse - nemlig karbohydrater i alle former. Du motsier deg selv i innlegget ditt - du skriver at på den ene siden at du ikke bruker mye sukker, på den andre siden at du er et karbotroll og sjokoladefrik. Du skriver: "Men jeg bruker ikke mye sukker, men det blir en fjorland risengrynsgrøt i ny og ne, og det blir en grandiosa, og det blir en pammekake. Jeg er totalt sjokoladefrik, og jeg er ett karbotroll av de skjeldne." Eneste måten å bli kvitt sin sukkeravhengighet på er å lære seg hva som skal til for å holde blodsukkeret stabilt slik at suget blir mindre. Dvs. du må kutte de aller fleste karbohydrater (spesielt de raske) inntil du har fått kontroll på blodsukkeret ditt. Det at du legger på deg så mye over magen tilsier også at du trolig har en insulinresistens - dvs. du står i fare for å utvikle diabetes, er svært nær det, og bør spise som om du har diabetes. Har du mulighet, og hvis du virkelig ønsker å gjøre noe med situasjonen din, så anbefaler jeg deg å ta kontakt med f.eks. Hexeberg-klinikken, Lindbergklinikken e.l. for profesjonell hjelp, slik at du kan forstå hva det er som trigger suget etter karbohydrater og sukker, og hva det er som gjør at du legger på deg. Du skriver også: "Jeg ser jeg er sukkeravhengig, samtidig så ser jeg at i min familiesituasjon og i mitt liv og min verden går det ikke ann å kutte ut sukker helt." Dette er i mine øyne en ansvarsfraskrivelse - selv om du trolig ikke ønsker å høre det. Du skriver at i din familiesituasjon, i ditt liv og i din verden går det ikke an å kutte sukker helt. Men vet du - da vil du ikke endre livet ditt, da er ikke ønsket ditt om å gå ned til normal og sunn vekt stort nok. Hvis du virkelig ønsker å endre livet ditt så er det ikke noe som tilsier at du ikke kan kutte sukker helt. Problemet er at du har bestemt deg for at det ikke er mulig. Og det finnes ikke unnskyldninger - hvis du virkelig vil, så kan du fint leve uten sukker selv om du har et familieliv og et sosialt liv. Men da må du ville deg selv, og det virker det ikke som om du vil. Og kanskje ligger mye av problemet i det du skriver her: "Jeg liker ikke å trene, eller gå på fjellet. Jeg liker å ligge på sofaen med laptoppen i fanget og surfe på alt og ingenting." Og her: "Jeg har lite/inget sosialt nettverk, uten det jeg MÅ ha i forbindelse med mitt barn sin skole, korps, osv aktiviteter." Det virker på meg som om du isolerer deg der du føler deg trygg - i sofaen hvor du ligge og ikke gjøre noe annet enn å døyve det du døyver med sukkeret (og karbohydratene) du spiser. Ved å leve og spise som du gjør så forsterker du også de diagnosene du har, noe som gir deg en mer "legitim" grunn til å isolere deg enda mer, og å gjøre enda mindre. Om jeg virker hard her, så er det meningen - men meningen er ikke å være stygg med deg! Det som er positivt er at du tross alt er klar over at mye sitter i hodet ditt. Og det er ikke noe skam over det. Du har et problem, og du trenger hjelp til å bli frisk. Og veien til å bli frisk er tredelt: Du må få kunnskap om og hjelp til å legge om kosten din slik at du gjør det som er riktig for din kropp. Du må få hjelp til å finne ut hvorfor du bruker mat som trøst, og hva du kan gjøre for å snu det. Og du må begynne å bli fysisk aktiv igjen. Og det som er så bra er at det er fullt mulig å gjøre noe med dette! Du har ikke "ødelagt" alt du oppnådde med operasjonen. Du har gått opp 20 kg, men du har ikke gått opp alle 65 kiloene du gikk ned. Men uten en livsstilsendring så kommer du til å gå opp igjen alt, for å gå opp 20 kg på et år, da er du på full fart dit. Så du må ta et valg. Hvordan vil du at fremtiden din skal være? Hva må du gjøre for å få det til? Ta ett steg av gangen. 1. I morgen tidlig ringer du og bestiller deg en legetime! Be om en henvisning til psykolog, trening på grønn resept. Be også legen din om å ta blodprøver av deg hvis det er lenge siden sist. Nær 100 % av alle med fibromyalgi mangler D-vitaminer (selv om det er lite trolig du ligger lavt etter denne sommeren), og de aller fleste trenger større inntak av bl.a. omega3 for å dempe betennelse. Noen slankeoperasjoner kan også medføre vitamin- og mineralmangler, så be legen ta en full sjekk på deg. Bestill gjerne en dobbeltime hos legen, og skriv gjerne en liste over det du skal ta opp hos legen, da husker du alt. 2. Kontakt også en av klinikkene jeg nevnte og snakk med dem. Om du ikke bor i nærheten eller om du ikke har mulighet til å reise dit noen få ganger, så kan du kanskje få råd om noen dyktige i nærheten av der du bor. Bor du i nærheten av Tønsberg finnes det der et program på sykehuset som legen din kanskje kan søke deg inn på. 3. Bestem deg for at du hver dag skal gå minimum tre kvarter. Ingen unnskyldninger - hver dag, uansett vær, form, osv. Om du må dele det opp i to ganger så er det greit, men vær ute og få minst en halv time med dagslys daglig. Begynn i morgen! Du kan snu dette hvis du vil det nok, HI! Jeg skulle gjerne heiet på deg fremover - men det er du som må gjøre det. Men få også den hjelpen du trenger. Bestem deg - og begynn i morgen.... dvs. i dag Lykke til! Anonymous poster hash: 8af09...44b
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #7 Skrevet 30. juli 2014 Kan du ikke trene så kan du i hvert fall ikke spise mer kalorier enn du forbrenner. Skyld ikke på at du ikke får trent, da må du heller bare legge om kosten. Men sånn statistisk sett så går vel de fleste en del opp i vekt igjen etter operasjon? Slankeoperasjon er en snarvei, hjelper ikke om man ikke er villig til å gjøre en jobb for å holde vekta og bare fortsette matinntaket, i større eller mindre grad. Anonymous poster hash: 92f56...a46
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #8 Skrevet 30. juli 2014 Test Hypnose (virker bra mot sukkeravhengiget). Anonymous poster hash: f52c0...945
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #9 Skrevet 30. juli 2014 Mener du at du trenger noen til å si til degradert du blir feit av sjokolade? Ja her kommer det; Du blir feit av sjokolade. Det er et helt enkelt regnestykke, ikke spis mer enn du forbrenner. Lite trening er heller ingen unnskyldning da det som oftest utgjør gram mens kostholdet utgjør kiloene. Meld deg inn i vektklubb.no. Det får du hjelp til å se akkurat hvor mye du får i deg. For det er bare og innrømme at det er ikke en spiseskje med sukker på lørdagskvelden som gjør at du legger på deg, det er porsjon nr 2 og 3 Anonymous poster hash: 1de81...99f Du er nok skrekkelig smart ;-) Anonymous poster hash: eddc0...e3b Haha, HVER GANG. Jeg må le. Dere må tåle å høre sannheten. Hvorfor er ALLTID de som kommer med sannheten enten dumme eller "lite opplyst"? Anonymous poster hash: 2b7c6...cdf
Isola&Lille+julegave Skrevet 30. juli 2014 #10 Skrevet 30. juli 2014 Du trenger ikke tenke så mye på treningen. Det er veldig lite man forbrenner på å trene. Det aller, aller viktigste er kosthold. Spise lite og sundt. Og det sitter i hodet, så få hjelp!! Jeg vet så alt for godt hvordan du har det... Det er helt vanvittig at det slankeopereres uten god hjelp med psyken! Det er ikke rart at folk legger på seg igjen etter en slik operasjon. Trist!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #11 Skrevet 30. juli 2014 Du vet jo selv hva som skal til, men du trenger hjelp fra psykolog f.eks til å klare å faktisk gjennomføre. Lag avtale med personlig trener, da er det vanskelig å snike seg unna. Det går faktisk på å tvinge seg selv, selv om man ikke vil. Anonymous poster hash: ec816...95a
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #12 Skrevet 30. juli 2014 Tusen tusen tusen takk for så gode og vennlige og respektfulle tilbakemeldinger. Jeg ser hvor jeg feiler, og jeg ser galskapen. Jeg skal begynne i dag. Jeg skal begynne i dag. Har legetime på mandag Jeg fikk brev fra legen i dag, fra sykehuset der jeg er opperert, jeg tok kontrollprøver der for en mnd siden, og der har leg litt lavt d vitamin, og litt lave zink verdier. Så jeg skulle kjøpe det på apoteket, og så ta nye kontrollprøver om 2 mnd. Takk for tilbakemeldinger, spesielt deg som skrev det lange lange svaret. Takk for at du tok deg tid til det. Det var ett verdifult innlegg!! Anonymous poster hash: 424e9...090
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #13 Skrevet 30. juli 2014 Tusen tusen tusen takk for så gode og vennlige og respektfulle tilbakemeldinger. Jeg ser hvor jeg feiler, og jeg ser galskapen. Jeg skal begynne i dag. Jeg skal begynne i dag. Har legetime på mandag Jeg fikk brev fra legen i dag, fra sykehuset der jeg er opperert, jeg tok kontrollprøver der for en mnd siden, og der har leg litt lavt d vitamin, og litt lave zink verdier. Så jeg skulle kjøpe det på apoteket, og så ta nye kontrollprøver om 2 mnd. Takk for tilbakemeldinger, spesielt deg som skrev det lange lange svaret. Takk for at du tok deg tid til det. Det var ett verdifult innlegg!! Anonymous poster hash: 424e9...090 Så bra, da er du i gang, HI Fikk du vite hvor lave verdiene dine på D-vitaminer og hvor mye D-vitaminer du skulle ta daglig? Når du ligger lavt nå på sommeren, da har du trolig ligget veldig lavt i vinter og vår. Har man lave verdier med D-vitamin så kan det gjøre at betennelser blir verre, man kan legge mer på seg, man kan bli svakere i muskulaturen, man kan bli deprimert m.m. Sink-mangel kan også gi en del problemer. Godt du har legetime mandag også, da tar du tak i hele situasjonen med ham også. Ut og gå deg en tur nå, så er du i gang! Masse lykke til fremover, dette greier du! # 6 Anonymous poster hash: 8af09...44b
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #14 Skrevet 30. juli 2014 Tusen tusen tusen takk for så gode og vennlige og respektfulle tilbakemeldinger. Jeg ser hvor jeg feiler, og jeg ser galskapen. Jeg skal begynne i dag. Jeg skal begynne i dag. Har legetime på mandag Jeg fikk brev fra legen i dag, fra sykehuset der jeg er opperert, jeg tok kontrollprøver der for en mnd siden, og der har leg litt lavt d vitamin, og litt lave zink verdier. Så jeg skulle kjøpe det på apoteket, og så ta nye kontrollprøver om 2 mnd. Takk for tilbakemeldinger, spesielt deg som skrev det lange lange svaret. Takk for at du tok deg tid til det. Det var ett verdifult innlegg!! Anonymous poster hash: 424e9...090 Så bra, da er du i gang, HI Fikk du vite hvor lave verdiene dine på D-vitaminer og hvor mye D-vitaminer du skulle ta daglig? Når du ligger lavt nå på sommeren, da har du trolig ligget veldig lavt i vinter og vår. Har man lave verdier med D-vitamin så kan det gjøre at betennelser blir verre, man kan legge mer på seg, man kan bli svakere i muskulaturen, man kan bli deprimert m.m. Sink-mangel kan også gi en del problemer. Godt du har legetime mandag også, da tar du tak i hele situasjonen med ham også. Ut og gå deg en tur nå, så er du i gang! Masse lykke til fremover, dette greier du! # 6 Anonymous poster hash: 8af09...44b Nei, det sto ikke noe om hvor lave, men det står litt lave. Så da er dert vel ikke så hakkande gale. Men jeg ser på symtomlista for mangel på sink og d vit at den er skremmende passende på meg. Nymotivasjon, nyfunnet tro på meg selv, og innkjøp av zink og d vitamin, så har jeg tro på dette. Takk for støtte!! Anonymous poster hash: 424e9...090
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #15 Skrevet 30. juli 2014 8af09...44b [/acronym] For et fantastisk svar du gir Hi her! Jeg blir nesten rørt over omtanken og tiden du har lagt i svaret ditt,hvem du nå er! Applaus til deg! Virkelig!! 👍 Anonymous poster hash: bea6a...da1
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #16 Skrevet 30. juli 2014 8af09...44b [/acronym] For et fantastisk svar du gir Hi her! Jeg blir nesten rørt over omtanken og tiden du har lagt i svaret ditt,hvem du nå er! Applaus til deg! Virkelig!! 👍 Altså du som skrev det lange utfyllende svaret over her. Anonymous poster hash: bea6a...da1 Anonymous poster hash: bea6a...da1
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #17 Skrevet 30. juli 2014 Mener du at du trenger noen til å si til degradert du blir feit av sjokolade? Ja her kommer det; Du blir feit av sjokolade. Det er et helt enkelt regnestykke, ikke spis mer enn du forbrenner. Lite trening er heller ingen unnskyldning da det som oftest utgjør gram mens kostholdet utgjør kiloene. Meld deg inn i vektklubb.no. Det får du hjelp til å se akkurat hvor mye du får i deg. For det er bare og innrømme at det er ikke en spiseskje med sukker på lørdagskvelden som gjør at du legger på deg, det er porsjon nr 2 og 3 Anonymous poster hash: 1de81...99f Du er nok skrekkelig smart ;-) Anonymous poster hash: eddc0...e3b [/quo Neh, sånn midt på treet tipper jeg. Men en trenger ikke akkurat være rakettforsker for å vite hvordan er går ned i vekt? Dessuten vil jeg tro at mitt svar var mer konstruktivt enn ditt? Hvis en vil ha det pakket inn i bomull klager en til en venninne, ikke på BIM. Det er kun hi som kan gjøre jobben. Og skritt 1 er å finne kunnskap om hva som er sunn og kalorifattig mat. Anonymous poster hash: 1de81...99f
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #18 Skrevet 30. juli 2014 Mener du at du trenger noen til å si til degradert du blir feit av sjokolade? Ja her kommer det; Du blir feit av sjokolade. Det er et helt enkelt regnestykke, ikke spis mer enn du forbrenner. Lite trening er heller ingen unnskyldning da det som oftest utgjør gram mens kostholdet utgjør kiloene. Meld deg inn i vektklubb.no. Det får du hjelp til å se akkurat hvor mye du får i deg. For det er bare og innrømme at det er ikke en spiseskje med sukker på lørdagskvelden som gjør at du legger på deg, det er porsjon nr 2 og 3 Anonymous poster hash: 1de81...99f Du er nok skrekkelig smart ;-) Anonymous poster hash: eddc0...e3b Hun sier jo bare sannheten da. Hun kunne selvfølgelig pakket det litt mer inn, men av og til så trenger man et spark bak. Anonymous poster hash: 4f837...e64
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #19 Skrevet 30. juli 2014 For meg som er HI så tar jeg imot ett spark bak!!! Anonymous poster hash: 424e9...090
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #20 Skrevet 30. juli 2014 8af09...44b [/acronym] For et fantastisk svar du gir Hi her! Jeg blir nesten rørt over omtanken og tiden du har lagt i svaret ditt,hvem du nå er! Applaus til deg! Virkelig!! Anonymous poster hash: bea6a...da1 Heilt enig. Del lange seriøse svaret vitner om ett med-menneske med omtanke og kunnskap og klokskap!!! Takk. Hilsen HI. -som har sykla 11 minutter på ergometersykkelen i dag. Det er da noe, en sped begynnelse!!! Anonymous poster hash: 424e9...090
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #21 Skrevet 30. juli 2014 11 min er kjempebra! I morgen øker du med et par minutter! Jeg heier på deg,Hi!!! Anonymous poster hash: bea6a...da1
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #22 Skrevet 30. juli 2014 Hei HI! Har ikke lest alle svarene du har fått, så svarer på hovedinnlegget. Jeg vet veldig godt hvordan du har det! Er selv 168 høy og har vært igjennom operasjon for 6 år siden. Jeg kom meg ned i 68 kg og var stabil der en stund, men så gikk det oppover igjen. Var oppe i 86 kg og var stabil der en stund, før det har gått nedover igjen. Nå ligger jeg stabilt på 75 kg. Har ikke hatt bukplastikk, så det vet jeg ikke noe om. Jeg hadde heller ikke noen kurs før operasjonen, bare et par korte samtaler. Etter min mening var det alt for enkelt å bli operert, jeg burde ikke fått noen operasjon (betalte selv). Jeg var dypt deprimert og hadde et vanskelig forhold til mat. Dette dukker opp igjen i perioder der jeg har det tungt. Får hjelp av psykolog nå, og det gjør at jeg har bedre kontroll og har klart å gå ned igjen. En del av meg er veldig glad jeg ble operert, det endret livet mitt på mange måter. Jeg fikk tilbake et sosialt liv, jeg våknet til liv igjen og jeg fikk en kropp som fungerte bedre. Men kroppen fungerer også dårligere når jeg ikke tar hensyn. Tar du vitaminer som du skal? Spiser du ofte nok? Det er utrolig vanskelig når man sliter med maten, uansett om man er operert eller ikke. Men snakk med en psykolog! Få hjelp til å håndtere følelsene på en annen måte enn med mat! Det er mulig å gå ned igjen, og husk at veien er kortere nå enn da du veide 135 kg. Dette klarer du! Anonymous poster hash: 93886...763
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #23 Skrevet 1. august 2014 Hvordan har det gått HI? Anonymous poster hash: a4fcd...052
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #24 Skrevet 1. august 2014 Hei HI her. Takk til deg som også er operert, og som skrev så støttende ord. Det er trøst i at andre har vert i samme situasjon, og greid og snu. Psykologhjelp er en god ting. Jeg ba om hennvising til psykolog når jeg fikk innvilget operasjonen, dvs omlag 18 måneder før selve operasjonen. Da jeg endelig fikk time, var jeg der 3 ganger. Og den tredje gangen skulle psykologen vurdere om han mente jeg trengte videre behandling. Hvilket han mente jeg ikke gjorde. Jeg ble så satt ut at jeg husker jeg sa ikke stort. Og noen uker etterpå kom en sånn der, epikrise eller hva det heter i posten, der jeg følte jeg fikk litt skjenn, for at jeg overhodet ikke var mottagelig for hjelp, og at jeg mente jeg kom til å greie meg på egenhånd.........da gråt jeg, for det er tydelig at jeg og psykologen hadde lik oppfattelse. Jeg var så skuffa for jeg følte ikke jeg hadde fått sagt noe om mitt forhold til mat, følte jeg hadde brukt de to første timene der til å fortelle om familien min, foreldrene mine,barndommen min, og overbevise han om at jeg ALDRIG har blitt missbrukt, jobben min, osv. Kom jo aldrig så langt som til maten i grunn. Men jeg burde sikkert prøve en gang til, og finne en psykolog som jeg går bedre sammen med. Ja jeg tar vitaminer, 1 multivitamin, 1 niferex jerntablett, omega3, caligran, og b12 sprøyter. Ognå må jeg til da med D vitamin og Sink. Føler jeg spiser ofte nok, men jeg spiser nok for mye, i mange tilfeller. Så sliter jeg med at jeg blir fort mett, men når de andre er ferdig å spise, er jeg "sulten" igjen, så da siser jeg ett partre biter til. Og så går det altids en bit eller tre i munnen når jeg sydder av bordet. Noen ganger er 1 knekkebrød nok, andre ganger spiser jeg 2 grillpølser med brød, sånne så brød fra hatting. Og DET er jo alt for mye. Jeg har syklet to ganger på ergometersykkelen denne uka, samt gått en rask tur. Prøvde ta noen knebøy men greide bare noen få. Men jeg SKAL greie å komme ned igjen. Jeg må jo det. Men sannheten er jo at jeg er lat. Og jeg spiser feil. Det nytter jo ikke spise sunt og magert til alle måltid når man spiser is og sjokolade mellom måltidene. Det hjelper ikke å ligge unna karbohydrater hele dagen, og så spise 4-5 hveteboller om kvelden..... Jeg VET jo alt dette. Alikevel så vanskelig. Men jeg er i gang, tusen tusen takk for at dere heier på meg. Det er tøft å føle at jeg har drete på draget, jeg har fucka det til,jeg har kastet bort muligheten min, jeg ødelegger for meg selv, jeg greier ikke det mest selvfølgelige, jeg er ikke i stand til å spise riktig............alt dette får meg til å føle meg som en tosk. -Men for all del, bare spark, jeg trenger jo noen gedigne spark i ræva. Anonymous poster hash: 424e9...090
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #25 Skrevet 1. august 2014 Høres ut som om du vet akkurat hvor skoen trykker HI, og det å klare å identifisere problemet er jo halve slaget jo! Så lenge du er obs på hva som er fallgruvene dine så bør du klare dette. Jeg sender deg tusen gode tanker og ønsker. Lykke til! Anonymous poster hash: a4fcd...052
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå