Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #27 Skrevet 28. oktober 2014 Står mange gode råd om å lære de små å sovne uten pupp på sove uten gråt gruppa på FB og i Sove uten gråt boka. Anbefales Anonymous poster hash: 2e999...7ac
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #28 Skrevet 28. oktober 2014 Hei! Det går bedre! Jeg bestemte meg for å avvenne puppen ved innsovning for ca. halvannen mnd side. Den første kvelden ble det skriking, men allerede dagen etterpå gikk det mye raskere å sovne. Vi falt litt tilbake til gamle synder da hun ble syk for en stund siden, og derfor måtte jeg begynne litt på nytt i helga. Det vi gjør er at jeg sørger for at hun er god og mett før legging. Jeg ammer henne på sengekanten, men legger henne i senga rett før hun sovnet. Noen ganger sutrer hun litt da, mens andre ganger sovner hun umiddelbart. Det er deilig at hun kan sovne uten puppen i munnen. I tillegg merker jeg nå at hun ikke våkner like ofte på kvelden/natten mer. Hele jobben er nok ikke gjort, men det går ihvertfall bedre. Hi Anonymous poster hash: 3899c...14e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #29 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg har en baby på seks mnd. Som har vært puppegal siden fødsel. Det er ikke fullt så ille nå som det var for noen måneder siden, men hun klarer ikke å sovne uten en pupp i munnen. I løpet av sitt halvårige liv, har hun kanskje sovnet 5 ganger uten pupp. Jeg tenker at nå er det på tide at hun lærer seg å sovne uten puppen. Nå får hun både grøt og frukt og grønnsaker i tilleg til morsmelk, så det er ikke sult som er årsaken til dette sugebehovet. Det jeg har planlagt er å sørge for at baby er skikkelig mett og så bare bære barnet i søvn. Det blir sikkert en del skriking, for hun vil bare ligge på puppen når hun er trøtt og vil sove, men jeg tenker at jeg vel bare kan la henne skrike til hun sovner så lenge jeg holder henne og går rundt med henne? Da føler hun seg ihvertfall ikke forlatt... Jeg er innstilt på at leggingen kan ta noen timer nå i begynnelsen, men det må vel gå seg til etter hvert? I starten har jeg tenkt å bare kjøre dette opplegget når hun skal legge seg på kvelden, for da vet jeg at hun er skikkelig trøtt, og så heller la hun få sovne til puppen på dagen. Dette siden det er vanskelig å få henne til å sovne på dagtid og fordi hun sover lite på dagen. Eller blir dette dumt slik at jeg burde kjøre samme opplegg hele døgnet? Dessverre jobber samboeren min svært ugunstige arbeidstiden, så det er kun jeg som kan ta meg av leggingen. Håper på gode tips herfra. Jeg ønsker ikke noen skrikekur for babyen min, men der er vel OK at hun skriker så lenge jeg holder henne? Anonymous poster hash: 3899c...14e Hun er jo ganske liten enda. Dersom hun sovner godt med puppen i munnen, så ser ikke jeg problemet med å la henne gjøre det en stund til. Jenta mi er 16 mnd, og nå tenker jeg på at jeg må få henne til å klare å sovne uten puppen i munnen snart... Når det har funket bra å amme henne i søvn, så har ikke jeg sett behov for å endre på noe som funker bra. Men nå ønsker jeg å trappe ned på ammingen, spesielt på natten. Jenta mi bruker ikke smokk eller noe annet, så ammingen er jo en liten del mat og en stor del kos. Hun klarer jo fint å sovne når mannen min legger henne, men så snart jeg er i nærheten roer hun seg ikke uten at jeg ammer henne. Jeg tenkte å vente til etter innkjøring i bhg, og så ble hun syk slik at jeg tenkte å vente til etter det, men nå er hun frisk igjen, så da tenker jeg at det er på tide. Men nå er jo hun mye større enn di, slik at hun forstår når jeg sier "legg deg ned" når hun reiser seg opp. Ellers tenker jeg å bare sitte der sammen med henne, stryke på henne, klappe henne på rompa (hun sover på magen med rompa i været og liker at han klapper henne litt på rompa) eller holde henne i hånda. Det kommer nok til å bli skriking en stund, men forhåpentligvis etter en stund så går det bra. Dette med søvn har variert veldig hos jenta mi. Hun har hatt perioder der hun har vært vanskelig å legge og våknet hele tiden. Hun har også hatt perioder, der det nesten bare har vært å legge henne ned og hun har sovet uten å våkne til langt på natt. Akkurat nå er det en mellomting. Ellers er det ikke noe problem å ha ulike rutiner på kveld og på dagen. Storebror ble båret i søvn på dagen og ammet i søvn på kvelden. Men alle vaner man skaper seg, er det jo vanskelig å slutte med da. Storebror ble båret i søvn helt til han sluttet å sove på dagen, så heldigvis sluttet han tidlig. Anonymous poster hash: 3d266...f7a
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #30 Skrevet 28. oktober 2014 Vel, hadde det bare vært at hun trengte puppen for å sovne og at hun så sov, hadde ikke dette vært noe problem. Men når hun våkner opptil ti ganger ila kvelden/natten (og da sovner med en gang hun får puppen i munnen), da synes jeg det hadde vært fint å kunne få slutt på dette. HI Anonymous poster hash: 3899c...14e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #31 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg har hatt to vanskelige sovebarn. Det er ikke for tidlig å begynne med å sovne selv, men å slutte helt med nattmat er kanskje litt tidlig. Jeg svarer som jeg alltid pleier. Hun har puppen som søvnassosiasjon. Vi har pute. Detter puta i gulvet i løpet av natta våkner vi og får ikke sove igjen før den er plassert under hodet. Hun får ikke sove fordi puppen ikke er der. Du kan amme henne i full belysning før dere går på rommet. De første kveldene syns jeg du skal bysse henne i armene, og gi smokk. Det vil bli mye hyling og sår gråt, men sånn er det. Du er der for å trøste. Legg henne ned når hun er rolig. Hun tåler å gråte litt i senga, mens du ligger ved siden av å trøster. Det vil ta kortere tid hver dag, men i starten vil hun nok gråte seg i søvn dessverre. Du må ta opp å trøste om hun ikke roer seg i senga:) det går seg til etterhvert:) Anonymous poster hash: cc552...8e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå