Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #1 Skrevet 28. juli 2014 Hva syntes dere om at trygdede nå skal begynne å plukke søppel? Anonymous poster hash: 676d9...87e
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #2 Skrevet 28. juli 2014 God ide Anonymous poster hash: 35eb7...68d
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #3 Skrevet 28. juli 2014 Det kommer jo helt an på hva "de trygdede" er for en gruppe. Anonymous poster hash: a3b94...3c2
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #4 Skrevet 28. juli 2014 Hadde vært bedre om alle sosialklientene hadde gjort noe fornuftig i stedet! OG kledd i røde dressen, så vi ser dritten som snyter på NAV! Anonymous poster hash: 9cde1...764
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #5 Skrevet 28. juli 2014 er man ikke på trygd fordi man ikke kan jobbe? synes det er stigmatiserende uansett. men stiller meg litt annerledes til sosialklienter Anonymous poster hash: aa4ae...fa7
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #6 Skrevet 28. juli 2014 Supert det vel! De kan ikke gå hjemme og trø i 40 år Anonymous poster hash: 3ca92...54e
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #7 Skrevet 28. juli 2014 Her er det flere hensyn å ta. Det er ikke bare å sette "trygdede" til å plukke søppel. 1. Det kan være ulike grunner til at et menneske er trygdet. Grunnen kan være alt fra blindhet, lammelser, ME, mental retardasjon til alvorlige psykiske lidelser. Alle som mottar trygd er ikke i stand, enten fysisk eller psykisk, til å plukke søppel. 2. Dette er et tiltak som kan bli veldig stigamtiserende for dem som plukker. Vil vi legge stein til byrde for folk som i utgangspunktet har problemer i hverdagen? 3. Hvilken samfunnsnytte tjener denne virksomheten? Er dette noe man iverksetter bare for å pålegge trygdede en oppgave, eller vil dette gavne samfunnet? osv... Anonymous poster hash: db6a8...416
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #8 Skrevet 28. juli 2014 Alle, t.o.m de som ikke kan reise seg, skal de bli trillet rundt i sykesenger ogplukke søppel med spesialtilpassede "robotarmer", som kostet 100 000 000 NOK å utvikle? SMART Disse blåblå slutter ikke å overraske med klokskapen og medfølelsen sin altså. De har så mange viktige saker på agendaen! Anonymous poster hash: 65eb5...f2b
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #9 Skrevet 28. juli 2014 Syns alle kan kaste sin egen søppel, så slepp naturen å være søppel dunk... Men en annen sak d da Anonymous poster hash: e7f8d...203
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #10 Skrevet 28. juli 2014 Må nå si at hvis NAVERE må plukke søppel, er det bare gledelig. "Andre" trygdede som har medisinske grunner, vil vel bli løst fra slike oppgaver. Anonymous poster hash: dff25...8dd
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #11 Skrevet 28. juli 2014 Synes Ingebrigtsen sier det bra: – De som utnytter systemet må ikke forveksles med dem som strever og som vi skal ta vare på Anonymous poster hash: 58d2a...a63
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #12 Skrevet 28. juli 2014 Her er det flere hensyn å ta. Det er ikke bare å sette "trygdede" til å plukke søppel. 1. Det kan være ulike grunner til at et menneske er trygdet. Grunnen kan være alt fra blindhet, lammelser, ME, mental retardasjon til alvorlige psykiske lidelser. Alle som mottar trygd er ikke i stand, enten fysisk eller psykisk, til å plukke søppel. 2. Dette er et tiltak som kan bli veldig stigamtiserende for dem som plukker. Vil vi legge stein til byrde for folk som i utgangspunktet har problemer i hverdagen? 3. Hvilken samfunnsnytte tjener denne virksomheten? Er dette noe man iverksetter bare for å pålegge trygdede en oppgave, eller vil dette gavne samfunnet? osv... Anonymous poster hash: db6a8...416 Få deg jobb da om du ikke vil plukke søppel. Anonymous poster hash: 4d4c9...32e
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #13 Skrevet 28. juli 2014 Her er det flere hensyn å ta. Det er ikke bare å sette "trygdede" til å plukke søppel. 1. Det kan være ulike grunner til at et menneske er trygdet. Grunnen kan være alt fra blindhet, lammelser, ME, mental retardasjon til alvorlige psykiske lidelser. Alle som mottar trygd er ikke i stand, enten fysisk eller psykisk, til å plukke søppel. 2. Dette er et tiltak som kan bli veldig stigamtiserende for dem som plukker. Vil vi legge stein til byrde for folk som i utgangspunktet har problemer i hverdagen? 3. Hvilken samfunnsnytte tjener denne virksomheten? Er dette noe man iverksetter bare for å pålegge trygdede en oppgave, eller vil dette gavne samfunnet? osv... Anonymous poster hash: db6a8...416 Få deg jobb da om du ikke vil plukke søppel. Anonymous poster hash: 4d4c9...32e Er du bare helt blåst eller? Hvis man ikke kan jobbe pga sykdom, så er det ikke bare å få seg en jobb. Det er så utrolig mange uvitene her inne som tror de er kule og vet best. Sitt der på din høye hest du og håp at du aldri blir syk og kommer i en slik situasjon Anonymous poster hash: 58d2a...a63
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #14 Skrevet 28. juli 2014 Her er det flere hensyn å ta. Det er ikke bare å sette "trygdede" til å plukke søppel. 1. Det kan være ulike grunner til at et menneske er trygdet. Grunnen kan være alt fra blindhet, lammelser, ME, mental retardasjon til alvorlige psykiske lidelser. Alle som mottar trygd er ikke i stand, enten fysisk eller psykisk, til å plukke søppel. 2. Dette er et tiltak som kan bli veldig stigamtiserende for dem som plukker. Vil vi legge stein til byrde for folk som i utgangspunktet har problemer i hverdagen? 3. Hvilken samfunnsnytte tjener denne virksomheten? Er dette noe man iverksetter bare for å pålegge trygdede en oppgave, eller vil dette gavne samfunnet? osv... Anonymous poster hash: db6a8...416 Få deg jobb da om du ikke vil plukke søppel. Anonymous poster hash: 4d4c9...32e Er du bare helt blåst eller?Hvis man ikke kan jobbe pga sykdom, så er det ikke bare å få seg en jobb. Det er så utrolig mange uvitene her inne som tror de er kule og vet best. Sitt der på din høye hest du og håp at du aldri blir syk og kommer i en slik situasjon Anonymous poster hash: 58d2a...a63 Dere klarer fint å drive med hobbyer og sitte på kaffebar og slarve i timesvis. Da klarer dere å plukke litt søppel også. Anonymous poster hash: 4d4c9...32e
Firekids Skrevet 28. juli 2014 #15 Skrevet 28. juli 2014 Det er vel liten tvil om at nye grep må gjøres. Da Grünerløkka bydel innførte obligatorisk oppmøte hver dag for de på sosialstønad falt 25% fra fordi de ikke da kunne jobbe svart eller drive med hobbyer. Alle har LITT restarbeidsevne og den synes jeg samfunnet bør bruke. Tror flere blir brukt til andre praktiske oppgaver enn søppel. Det blir jo bare nevnt fordi den beste medievinklingen.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #16 Skrevet 28. juli 2014 Her er det flere hensyn å ta. Det er ikke bare å sette "trygdede" til å plukke søppel. 1. Det kan være ulike grunner til at et menneske er trygdet. Grunnen kan være alt fra blindhet, lammelser, ME, mental retardasjon til alvorlige psykiske lidelser. Alle som mottar trygd er ikke i stand, enten fysisk eller psykisk, til å plukke søppel. 2. Dette er et tiltak som kan bli veldig stigamtiserende for dem som plukker. Vil vi legge stein til byrde for folk som i utgangspunktet har problemer i hverdagen? 3. Hvilken samfunnsnytte tjener denne virksomheten? Er dette noe man iverksetter bare for å pålegge trygdede en oppgave, eller vil dette gavne samfunnet? osv... Anonymous poster hash: db6a8...416 Få deg jobb da om du ikke vil plukke søppel. Anonymous poster hash: 4d4c9...32e Er du bare helt blåst eller?Hvis man ikke kan jobbe pga sykdom, så er det ikke bare å få seg en jobb. Det er så utrolig mange uvitene her inne som tror de er kule og vet best. Sitt der på din høye hest du og håp at du aldri blir syk og kommer i en slik situasjon Anonymous poster hash: 58d2a...a63 Dere klarer fint å drive med hobbyer og sitte på kaffebar og slarve i timesvis. Da klarer dere å plukke litt søppel også. Anonymous poster hash: 4d4c9...32e Det er fint at du prøver å lage litt engasjement her inne i en rolig periode, men prøv å få det litt mer troverdig da. Du klarer knapt å provosere noen med de patetiske forsøkene dine. Anonymous poster hash: b6319...e1d
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #17 Skrevet 28. juli 2014 Her er det flere hensyn å ta. Det er ikke bare å sette "trygdede" til å plukke søppel. 1. Det kan være ulike grunner til at et menneske er trygdet. Grunnen kan være alt fra blindhet, lammelser, ME, mental retardasjon til alvorlige psykiske lidelser. Alle som mottar trygd er ikke i stand, enten fysisk eller psykisk, til å plukke søppel. 2. Dette er et tiltak som kan bli veldig stigamtiserende for dem som plukker. Vil vi legge stein til byrde for folk som i utgangspunktet har problemer i hverdagen? 3. Hvilken samfunnsnytte tjener denne virksomheten? Er dette noe man iverksetter bare for å pålegge trygdede en oppgave, eller vil dette gavne samfunnet? osv... Anonymous poster hash: db6a8...416 Få deg jobb da om du ikke vil plukke søppel. Anonymous poster hash: 4d4c9...32e Er du bare helt blåst eller?Hvis man ikke kan jobbe pga sykdom, så er det ikke bare å få seg en jobb. Det er så utrolig mange uvitene her inne som tror de er kule og vet best. Sitt der på din høye hest du og håp at du aldri blir syk og kommer i en slik situasjon Anonymous poster hash: 58d2a...a63 Dere klarer fint å drive med hobbyer og sitte på kaffebar og slarve i timesvis. Da klarer dere å plukke litt søppel også. Anonymous poster hash: 4d4c9...32e Jeg klarer ikke å sitte på cafè i det hele tatt. Tror du man lever drømmelivet bare fordi man går hjemme? Skulle ønske jeg kunne kunne jobbe, ha et sosialt liv, sitte å slarve i timesvis på cafè, gjøre alt det normale som for andre bare er en selvfølge. Hytteturer med venner, venninneturer. Skal love deg det er mye har har måtte gitt opp. Lever aldeles ikke luksusliv, men et liv hvor mye har blitt tatt fra meg, folk som ser på syke som nederst på rangstigen, langt under kakkerlakker, lever på luselønn.du burde åpne sinnet ditt og lese deg litt opp før du bare kritiserer. Sett deg litt mer inn i hva det er du kommenterer, for du vet virkelig ikke hva du snakker om! Så jeg strikker litt inneimellom. Tror du virkelig det kan sammenlignes med en deltidsjobb? Anonymous poster hash: 58d2a...a63
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #18 Skrevet 28. juli 2014 Håper mamma kan plukke søppel innendørs, i egen leilighet. Hun er ufør og har ikke vært utenfor leiligheten på 3 år. Anonymous poster hash: 48b9a...3ed
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #19 Skrevet 28. juli 2014 Hvis du kunne strikket eller lignende noen timer hver dag så hadde jo det vært noe. Anonymous poster hash: 676d9...87e
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #20 Skrevet 28. juli 2014 Hvis du kunne strikket eller lignende noen timer hver dag så hadde jo det vært noe. Anonymous poster hash: 676d9...87e Ja hadde jeg kunne det, hadde det vært noe 😃 Men er nok mer strikke i 5 min og så måtte legge det fra seg for å hvile armene pga melkesyre Anonymous poster hash: 58d2a...a63
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #21 Skrevet 28. juli 2014 Her er det flere hensyn å ta. Det er ikke bare å sette "trygdede" til å plukke søppel. 1. Det kan være ulike grunner til at et menneske er trygdet. Grunnen kan være alt fra blindhet, lammelser, ME, mental retardasjon til alvorlige psykiske lidelser. Alle som mottar trygd er ikke i stand, enten fysisk eller psykisk, til å plukke søppel. 2. Dette er et tiltak som kan bli veldig stigamtiserende for dem som plukker. Vil vi legge stein til byrde for folk som i utgangspunktet har problemer i hverdagen? 3. Hvilken samfunnsnytte tjener denne virksomheten? Er dette noe man iverksetter bare for å pålegge trygdede en oppgave, eller vil dette gavne samfunnet? osv... Anonymous poster hash: db6a8...416 Få deg jobb da om du ikke vil plukke søppel. Anonymous poster hash: 4d4c9...32e Er du bare helt blåst eller?Hvis man ikke kan jobbe pga sykdom, så er det ikke bare å få seg en jobb. Det er så utrolig mange uvitene her inne som tror de er kule og vet best. Sitt der på din høye hest du og håp at du aldri blir syk og kommer i en slik situasjon Anonymous poster hash: 58d2a...a63 Dere klarer fint å drive med hobbyer og sitte på kaffebar og slarve i timesvis. Da klarer dere å plukke litt søppel også. Anonymous poster hash: 4d4c9...32e Det er fint at du prøver å lage litt engasjement her inne i en rolig periode, men prøv å få det litt mer troverdig da. Du klarer knapt å provosere noen med de patetiske forsøkene dine. Anonymous poster hash: b6319...e1d Hahaha. Jeg MENER det. Det er YTTERST få trygdede som er 100% ufør. De FÅ som er det skal få slippe. Men det er utrolig mange som kan jobbe litt. Du lurer sikkert på kilden min. Den skal du få når rapporten er distribuert. Den som ligger til grunn for at det er vurdert å begynne å bruke trygdede i den grad de ER arbeidsfør. Så NEI jeg tuller ikke. Folk har bare godt av å yte litt for samfunnet. Anonymous poster hash: 4d4c9...32e
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #22 Skrevet 28. juli 2014 Synes Ingebrigtsen sier det bra: – De som utnytter systemet må ikke forveksles med dem som strever og som vi skal ta vare på Anonymous poster hash: 58d2a...a63 Så han mener at istedet for å stoppe utbetalingene og sende de ut i arbeid, skal snylterne få utbetaling fra NAV og gå og plukke søppel? Ehh Anonymous poster hash: 65eb5...f2b
Katteskinnet Skrevet 28. juli 2014 #23 Skrevet 28. juli 2014 Herlig. Det er slikt de setter kriminelle til i statene, men det er vel kanskje det de fleste ser på uføre som?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #24 Skrevet 28. juli 2014 Synes Ingebrigtsen sier det bra: – De som utnytter systemet må ikke forveksles med dem som strever og som vi skal ta vare på Anonymous poster hash: 58d2a...a63 Så han mener at istedet for å stoppe utbetalingene og sende de ut i arbeid, skal snylterne få utbetaling fra NAV og gå og plukke søppel? Ehh Anonymous poster hash: 65eb5...f2b Nei, han mener at man kan ikke sammenligne de som snylter på systemet med alle de som virkelig trenger det og er syke. Her inne på dib mener tydeligvis de fleste at alle uføre og folk på aap bare er late snyltere Anonymous poster hash: 58d2a...a63
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #25 Skrevet 28. juli 2014 Synes Ingebrigtsen sier det bra: – De som utnytter systemet må ikke forveksles med dem som strever og som vi skal ta vare på Anonymous poster hash: 58d2a...a63 Så han mener at istedet for å stoppe utbetalingene og sende de ut i arbeid, skal snylterne få utbetaling fra NAV og gå og plukke søppel? Ehh Anonymous poster hash: 65eb5...f2b Men da må det finnes arbeidsgivere som gidder å ansette "slabbedasker". Hvem ansetter arbeidstakere som ikke møter opp, som etter noen uker finner ut at de ikke vil på jobb den dagen fordi de har jo vært på jobb i flere uker. Konsekvensene for arbeidstakeren kpmmer jo, men å få noen til å ansette de, det tror jeg blir vanskelig. Anonymous poster hash: dff25...8dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå