I scream for icecream! Skrevet 27. juli 2014 #26 Skrevet 27. juli 2014 Jeg har ikke noe problem med hund på stranda, og skjønner godt at de også kan trenge å avkjøle seg i varmen, så lenge eieren har kontroll på hunden og viser respekt for de andre som oppholder seg der (da spesielt barn). Vi var på en strand for noen dager siden der det også var en hund. Hunden ble holdt i bånd og satt sammen med eierne hele tiden. De la seg ytterst på stranda, helt nede ved vannet og var ikke til bry i det hele tatt. En annen dag var vi på en annen strand, vannet samles i ei bittelita bukt som skilles av med en liten båtbrygge. Vannet er grunt og det oppholdt seg mange barn der. Plutselig kommer det en dame med en enorm hund gående uti vannet, hunden river og røsker i båndet og det er tydelig at eieren strever voldsomt med å holde den fast. Den bykset og plasket og alle barna i vannet ble jo redde. Foreldrene ba barna holde seg unna, men eieren bare fortsatte rundt i vannet lenge med denne ville hunden før de endelig gikk. Det er flere små strender på samme sted, pluss mange svaberg, og altså mange bademuligheter for hunden der barna ikke bader. Det må jo gå an å tenke litt?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #27 Skrevet 27. juli 2014 Jeg har en jente på tre år som er livredd for både hunder og katter, så for oss er det plutselig blitt et problem med løse dyr på stranda. Skjønner ikke hvorfor hun er så redd, ingen av oss andre er det og hun har heller ikke opplevd noe vondt/farlig med hverken hund eller katt.. Hjelper ikke hva jeg sier, hun er like redd uansett. Anonymous poster hash: 8f3fd...df1
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #28 Skrevet 27. juli 2014 Kanskje barn som ikke blir fulgt med på også trenger bånd??? (og nei - jeg mener ikke at hund og barn likestilles) Anonymous poster hash: ff82e...92a blir sjokkert over sånne som deg. Hunder kan angripe. Den snilleste labradoren du vet kan skade mennesker selv om den er kjempesnill å aldri vært et snev av agressiv tidligere. Det er et DYR! Ja, jeg elsker hunder. Men ikke løs på en strand. Moren til tiåringen skulle selvsagt ha gjort noe med en gang. Anonymous poster hash: be0e1...599
Januars lykkeliten Skrevet 27. juli 2014 #29 Skrevet 27. juli 2014 Problemet er at det er båndtvang, våt hund er ekkelt, hundeeiere tar sjeldent hensyn og utrolig mange av dem behandler dyret sitt som et barn. Det er ikke normalt. Brudd på båndtvangen irriterer meg mest, og de kan bade på tidspunkt det ikke er folk og barn ute som kan risikere å få de ekle dyrene oppå seg. Anonymous poster hash: c4fd1...d9c Blir merkelig og si at hundeeiere sjelden tar hensyn. Det er noen få som ikke gjør det, men de aller fleste viser hensyn. De aller fleste plukker opp etter hunden sin. De aller fleste overholder båndtvangen.
klishe89 Skrevet 27. juli 2014 #30 Skrevet 27. juli 2014 Jeg har ikke noe imot hunder på stranden, men de skal være i bånd og folk må ha med pose. Har ofte med hunden på stranden, men går der det er minst folk, har med pose og han er i bånd hele tiden. Holder han langt unna barn.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #31 Skrevet 27. juli 2014 Jeg har en jente på tre år som er livredd for både hunder og katter, så for oss er det plutselig blitt et problem med løse dyr på stranda. Skjønner ikke hvorfor hun er så redd, ingen av oss andre er det og hun har heller ikke opplevd noe vondt/farlig med hverken hund eller katt.. Hjelper ikke hva jeg sier, hun er like redd uansett. Anonymous poster hash: 8f3fd...df1 Da burde du bruke tiden din til å jobbe med problemet, ikke klage her inne. Det er dyr over alt blandt annet i tollen og blindehunder ser du overalt. Løse katter er det lite å gjøre noe med, så start med deg selv og ikke skyld på andre. Anonymous poster hash: 75d22...e4a
Englenemine Skrevet 27. juli 2014 #32 Skrevet 27. juli 2014 Så lenge de er i bånd er det ok. Ellers gir jeg dem beskjed om å følge båndtvangen. Gir dem noen blikk de ofte skjønner hva betyr så de følger ofte båndtvangen. Hvis ikke ringer jeg politiet. Jeg har en sønn som er redd for hunder og jeg er redd selv. Hatt et ugreit møte med to store hunder som barn og det setter spor.
BellaSuz Skrevet 27. juli 2014 #33 Skrevet 27. juli 2014 (endret) Jeg er veldig glad i hunder og familien min har hatt to hunder i løpet av oppveksten min. Likevel reagerte jeg kraftig da jeg var på stranda forrige uke da det var flere som hadde med seg hunder der, hvorav en løs stor rottweiler. Han stod i bånd i skyggen men ble sluppet løs da han ble badet. Han bjeffet og bjeffet og eierne hadde tydeligvis ikke noe kontroll på hunden da den løp opp mellom folkene og ristet seg, og løp rett bort til små barn. Deriblant min datter på 15 mnd. Jeg innrømmer jeg ble sinna, for jeg regner med det helt sikkert var barn/voksne der som var redd hunder, og med hundedrapssakene friskt i minne så satt jeg med knytter never da han var på vei mot oss:-/ Man vet jo aldri....! Så hold hundene deres hjemme når dere drar på stranda, luft dem gjerne der når ungene har gått hjem for dagen og for all del,- HUSK BÅNDTVANG!! Endret 27. juli 2014 av BellaSuz
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #34 Skrevet 27. juli 2014 Men hva med alle dere med frekke, bortskjemte barn da ? Jeg var på stranda i går å jeg fikk med meg en drøss av uoppdragne , frekke, hylende og skrikende barn. Foreldrene lå strekk ut og slikket sol mens arvingene bare sprang rundt og herjet. Flere av barna tråkket på beina mine, ene kastet sand på ryggen min, tråkket på maten min og bråket sånt at det var helt umulig å slappe av. Dessuten kastet de søppel etter seg. Juiceboksen ble kastet på stranda, ispinne kastet de fra seg i sanden, sjokoladepapiret ble kastet på sjøen. Men er det helt greit bare fordi at det er snakk om barn ??? Å foreldrene de lå enten å solet seg eller tok bilder av de "sjarmerende" barna sine. Samtlige foreldre sa IKKE ett ord til barna sine selv om de oppførte seg som DRITTUNGER !!!! Så slutt å klag på hunder å hundeeiere før dere klarer å holde styr, oppdra og rydder opp etter barna deres. PS !!! jeg har IKKE hund selv. Anonymous poster hash: 1f9d3...e7c
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #35 Skrevet 27. juli 2014 Jeg har en jente på tre år som er livredd for både hunder og katter, så for oss er det plutselig blitt et problem med løse dyr på stranda. Skjønner ikke hvorfor hun er så redd, ingen av oss andre er det og hun har heller ikke opplevd noe vondt/farlig med hverken hund eller katt.. Hjelper ikke hva jeg sier, hun er like redd uansett. Anonymous poster hash: 8f3fd...df1 Da burde du bruke tiden din til å jobbe med problemet, ikke klage her inne. Det er dyr over alt blandt annet i tollen og blindehunder ser du overalt. Løse katter er det lite å gjøre noe med, så start med deg selv og ikke skyld på andre. Anonymous poster hash: 75d22...e4a [/a cronym] For ett tullete svar av deg. Jeg sitter jo ikke her og klager, svarte bare på tråden som gjaldt løse hunder på stranden. Ikke blindehunder eller hunder i tollen. Hun er kanskje redd for dyr, men hjelper henne jeg så du trenger ikke være bekymret for at jeg sitter her inne og klager :-) Anonymous poster hash: 8f3fd...df1
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #36 Skrevet 27. juli 2014 Hehe, vi har hatt det samme problemet nå i sommer. Det verste er at enkelte hundeeiere virkelig ikke fatter at ikke alle liker stinkende bikkjer som skal opp å snuse og gå over mat og tepper. Spurte jeg pent om de kunne holde hunden i bånd fikk jeg bare sukk og himling med øynene tilbake. Anonymous poster hash: b71e9...307
Katteskinnet Skrevet 27. juli 2014 #37 Skrevet 27. juli 2014 Ble utrolig provosert over en familie med en stor hund her om dagen. Vi hadde picnic på stranden og ble derfor rimelig paffe når denne hunden sprang opp til oss og stjal mat. Mannen gikk bort til eierne og ba dem (pent) om å holde hunden i bånd siden det er båndtvang, men da bare lo de og mente at hunden var da så grei at det måtte vi bare tåle. De gav seg derimot kjapt da mannen sa at vi nå skulle kose oss med sjokolade, og han visste hvor giftig dette var for hunden og hvor trist det hadde vært om hunden fikk i seg noe... (Nei, vi ville aldri ha gitt en hund sjokolade, men grei trussel når folk ikke følger loven!) Stoppet dem ikke fra å stirre stygt på oss resten av tiden der, men det fikk heller være. Ingen nektet dem å ha hunden der, bare løs. (Og til dere som sammenligner hunder med unger... Seriøst??)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #38 Skrevet 27. juli 2014 Her er det forbudt å ri på stranden, så det er ikke noe problem. Finnes private strender vi bruker til det formålet. Nå pleier ikke hester å løpe rundt løse sammen med eieren sin heller, i motsetning til bikkjer. Så strengt tatt burde det vært motsatt, forbudt for bikkjer, mens folk kunne ridd på styggværsdager der det sjelden er noen til stede likevel. Anonymous poster hash: c4fd1...d9c
☆☆☆ Skrevet 27. juli 2014 #39 Skrevet 27. juli 2014 Pose og band er obligatorisk på stranda meinar eg, ellers er stranda perfekt for hundar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå