Anonym bruker Skrevet 26. juli 2014 #1 Skrevet 26. juli 2014 er perfekt til å lufte hundene sine. Som behandler hundene som barn, og ikke forstår at alle andre ikke synes det er greit med bikkjene løpende der barna leker? Anonymous poster hash: 39d58...07a
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #2 Skrevet 27. juli 2014 Nå er ikke jeg en hundeeier, men... hva er problemet med at noen lufter hunden på en strand? I denne varmen er det veldig godt for hunder også å få kjøle seg litt ned i sjø eller vann. Anonymous poster hash: e3e07...8fd
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #3 Skrevet 27. juli 2014 Problemet er at det er båndtvang, våt hund er ekkelt, hundeeiere tar sjeldent hensyn og utrolig mange av dem behandler dyret sitt som et barn. Det er ikke normalt. Brudd på båndtvangen irriterer meg mest, og de kan bade på tidspunkt det ikke er folk og barn ute som kan risikere å få de ekle dyrene oppå seg. Anonymous poster hash: c4fd1...d9c
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #4 Skrevet 27. juli 2014 Nå er ikke jeg en hundeeier, men... hva er problemet med at noen lufter hunden på en strand? I denne varmen er det veldig godt for hunder også å få kjøle seg litt ned i sjø eller vann. Anonymous poster hash: e3e07...8fd Problemet er når kjøterene går uten bånd. Eller når den ekle bikkja pisser og driter like ved der folk har lagt seg ned (nei, ingen pose til møkka). Ja, så begge deler i går, ikke imponert. Anonymous poster hash: d6b48...403
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #5 Skrevet 27. juli 2014 Dere får spørre dem da hvis det er så grusomt for dere å dele ei strand med noen hunder og deres eiere! Få ut surheten deres på de det gjelder hvis dere vil ha slutt på det. Jeg lurer på hva det er med folk som ikke tør å si fra i det virkelige liv jeg. Anonymous poster hash: ad117...f71
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #6 Skrevet 27. juli 2014 Synes det er ekkelt med våt hoppende hund, som har flexibånd som rekker til andres mat, og til lekende barn. Nei, jeg liker ikke å bli gjennomvåt av en hund som rister seg over meg. Stranda er lang, så hundene trenger jo ikke å bade akkurat der småbarn leker. Anonymous poster hash: 39d58...07a
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #7 Skrevet 27. juli 2014 Er enig i at det er skikkelig hensynsløst å ha hundene løse på en strand der det ferdes barn. Både på grunn av fare for at hunden plutselig blir aggressiv, spruter sand på folk, spiser andre sin mat, bæsjer osv. Og jeg har faktisk 9 hunder hjemme selv. Anonymous poster hash: 868de...4b7
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #8 Skrevet 27. juli 2014 Jeg har alltid hunden min i bånd og pose med hvis det blir nødvendig, men at noen mener jeg ikke kan bade hunden når det er andre mennesker på stranda det tar jeg ingen hensyn til. Det er ingen lov som gir mennesker førsterett til å bade! Anonymous poster hash: 8f64e...33c
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #9 Skrevet 27. juli 2014 Enig med deg over!👆 min hund bare vasser uansett,og jeg passer godt på henne når vi er der noen veldig få ganger. Alltid i bånd uansett. Anonymous poster hash: 6bca4...118
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #10 Skrevet 27. juli 2014 Hunder er nå én ting. Men der er verre med disse skrikende forferdelige ungene som mister alle hemninger bare de ser vann. Og ikke minst mora som bare slipper de løs uten regler. Tar heller noen løse hunder da. Anonymous poster hash: f0be1...467
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #11 Skrevet 27. juli 2014 Enig med deg over! min hund bare vasser uansett,og jeg passer godt på henne når vi er der noen veldig få ganger. Alltid i bånd uansett. Anonymous poster hash: 6bca4...118 Det er vel ikke snakk om deg og den andre anonyme i tråden her? Hvis du har hunden i bånd, ikke lar den gå bort til folk og har full kontroll, OG plukker etter hunden, er det umulig noen som kan bli plaget av dette? Anonymous poster hash: 868de...4b7
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #12 Skrevet 27. juli 2014 Jeg ble bitt som barn og blir engstelig når hunder er løse, ihvertfall når jeg har datteren min med. Nå sist vi var på stranden kom det en mann med to store hunder som han slapp løs og min venninne bad han svært høflig om å holde de i bånd mens vi satt å spiste. Han gadd ikke å svare henne en gang og gjorde ingenting mens ungene våre hylte og var redde når hundene tråkket over teppene våre. Vi pakket sammen med en gang. Anonymous poster hash: 1f84e...9a0
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #13 Skrevet 27. juli 2014 Spør de! Har hund vi og tidvis har vi hatt forholdsvis mange også. Holder hundene som regel unna stranda da de har det kjøligere hjemme..., så i stedenfor å ta alle under en kam er det lurt å ta det med de det gjelder, men du tørr kanskje ikke det Anonymous poster hash: 59c69...591
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #14 Skrevet 27. juli 2014 Jeg ble bitt som barn og blir engstelig når hunder er løse, ihvertfall når jeg har datteren min med. Nå sist vi var på stranden kom det en mann med to store hunder som han slapp løs og min venninne bad han svært høflig om å holde de i bånd mens vi satt å spiste. Han gadd ikke å svare henne en gang og gjorde ingenting mens ungene våre hylte og var redde når hundene tråkket over teppene våre. Vi pakket sammen med en gang. Anonymous poster hash: 1f84e...9a0 Synes det var hensynsløst av mannen absolutt! MEN! Er ungene redde fordi du fortalte dem at hunder er farlige dyr og at du har blitt bitt? I så fall skal det holdningsendring til. Barna skal ikke læres opp til å være redd for vanlige kjæledyr, selv om foreldrene er det. Jeg har ordentlig flyskrekk og tannlegeskrekk, men sier da ikke til barna at for eksempel tannleger er monstre og det gjør kjempevondt når man er der og det er helt forferdelig. Eller at jeg er sååå redd for at flyet skal dette ned og alle skal dø. Noen ting skal man som forelder holde for seg selv altså. Anonymous poster hash: 868de...4b7
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #15 Skrevet 27. juli 2014 Jeg ble bitt som barn og blir engstelig når hunder er løse, ihvertfall når jeg har datteren min med. Nå sist vi var på stranden kom det en mann med to store hunder som han slapp løs og min venninne bad han svært høflig om å holde de i bånd mens vi satt å spiste. Han gadd ikke å svare henne en gang og gjorde ingenting mens ungene våre hylte og var redde når hundene tråkket over teppene våre. Vi pakket sammen med en gang. Anonymous poster hash: 1f84e...9a0 Synes det var hensynsløst av mannen absolutt! MEN! Er ungene redde fordi du fortalte dem at hunder er farlige dyr og at du har blitt bitt? I så fall skal det holdningsendring til. Barna skal ikke læres opp til å være redd for vanlige kjæledyr, selv om foreldrene er det. Jeg har ordentlig flyskrekk og tannlegeskrekk, men sier da ikke til barna at for eksempel tannleger er monstre og det gjør kjempevondt når man er der og det er helt forferdelig. Eller at jeg er sååå redd for at flyet skal dette ned og alle skal dø. Noen ting skal man som forelder holde for seg selv altså. Anonymous poster hash: 868de...4b7 Nei. Min datter er 1 år, så hun er ikke påvirket av meg Og ungene til min venninne (som ikke finnes redd hunder) hylte også når de to store Schæfere tråkker over de. Eneste min venninne har sagt til sine unger er at de ikke skal gå bort å klappe hunder som står binne fast og ikke klappe uten å spørre eieren. Anonymous poster hash: 1f84e...9a0
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #16 Skrevet 27. juli 2014 ¨Som hundeier er jeg både uenig og enig med deg. Man skal ha kontroll på hunden og respektere at andre ikke liker/er redd for hunder. MEN selvsagt har også hunder tilgang på stranda. MEN som når det gjelder unger - man skal sørge for at de oppfører seg. Da vi var på strana sist, var det ingen hunder som løp løs rundt omkring eller var borti andres greier pga dårlig kontroll og flexibånd. Det jeg derimot så var en gutt på ca 10 som tok fra en gutt på ca 8 leken og det tok lang tid før noen reagerte. Disse barna kjente åpenbart ikke hverandre. Moren til den yngste var virkelig forbannet og det kan jeg skjønne. Kanskje barn som ikke blir fulgt med på også trenger bånd??? (og nei - jeg mener ikke at hund og barn likestilles) Anonymous poster hash: ff82e...92a
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #17 Skrevet 27. juli 2014 ¨Som hundeier er jeg både uenig og enig med deg. Man skal ha kontroll på hunden og respektere at andre ikke liker/er redd for hunder. MEN selvsagt har også hunder tilgang på stranda. MEN som når det gjelder unger - man skal sørge for at de oppfører seg. Da vi var på strana sist, var det ingen hunder som løp løs rundt omkring eller var borti andres greier pga dårlig kontroll og flexibånd. Det jeg derimot så var en gutt på ca 10 som tok fra en gutt på ca 8 leken og det tok lang tid før noen reagerte. Disse barna kjente åpenbart ikke hverandre. Moren til den yngste var virkelig forbannet og det kan jeg skjønne. Kanskje barn som ikke blir fulgt med på også trenger bånd??? (og nei - jeg mener ikke at hund og barn likestilles) Anonymous poster hash: ff82e...92a Noe så vanvittig dumt!!!I en tråd som omhandler løse hunder på stranda, så trekker du inn en ugrei 10-åring? Anonymous poster hash: 939f4...341
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #18 Skrevet 27. juli 2014 Det man bør huske på når man skal på stranda er: ha respekt for andre! Det være seg barn, ungdom, voksne og dyr. Jeg er ikke interessert i å ha en våt hund på teppet vårt, men har heller aldri opplevd det. Synes også det er utrolig irriterende at andre skal spille høy musikk på høytaler. Og kan forstå andre synes viltre barn som bare løper over alt og forstyrrer. Respekt for andre Anonymous poster hash: f2d4e...77c
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #19 Skrevet 27. juli 2014 Kjenner jeg blir litt glad for at vi har funnet en strand der det nesten aldri er noen andre. Slipper å irritere meg over noen av disse tingene. Anonymous poster hash: d66ea...b85
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #20 Skrevet 27. juli 2014 Joda, våget å si i fra, og da kom det lange flexibåndet på. Hundene og eieren tok helt av, og det er greit, men da trenger man jo ikke å våre midt i tetteste familieområdet. Hva med hester da, ok at de rir på stranden? Anonymous poster hash: 39d58...07a
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #21 Skrevet 27. juli 2014 Kjenner jeg blir litt glad for at vi har funnet en strand der det nesten aldri er noen andre. Slipper å irritere meg over noen av disse tingene. Anonymous poster hash: d66ea...b85 Takk for ditt bidrag, det var veldig nyttig for debatten. Anonymous poster hash: 939f4...341
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #22 Skrevet 27. juli 2014 Hva er problemet med sure småbarnsforeldre som føler de har enerett på stranden og andre OFFENTLIGE plasser????? Dine barn lager mer bråk en mine hunder:-) Anonymous poster hash: 75d22...e4a
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #23 Skrevet 27. juli 2014 Kjenner jeg blir litt glad for at vi har funnet en strand der det nesten aldri er noen andre. Slipper å irritere meg over noen av disse tingene. Anonymous poster hash: d66ea...b85 Takk for ditt bidrag, det var veldig nyttig for debatten. Anonymous poster hash: 939f4...341 Bare hyggelig. Kan jo legge til at jeg ikke synes noe om hverken løse hunder på stranden eller foreldre som ikke passer på barna sine og lar dem være slemme med andre barn. For øvrig synes jeg sammenligningen blir litt søkt, ettersom løse barn er lov, mens løse hunder ikke er det. Anonymous poster hash: d66ea...b85
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #24 Skrevet 27. juli 2014 Hvem i all verden er det som tror at de eier stranden. En strand er åpen for ferdsel for alle. Hvis man ikke tåler å se/høre andre holder man seg hjemme. Anonymous poster hash: f0be1...467
E.E.E. Skrevet 27. juli 2014 #25 Skrevet 27. juli 2014 Nå er jeg veldig glad i hunder og finnes ikke redd, men våt hund full i sand er ikke spesielt deilig å få besøk av på håndkle man ligger på. Men en annen ting jeg har reagert på er; alle de som bruker langline. En ting er en løs hund som svinser rundt (full forståelse for at noen kan være redd altså), men når dem putter på denne langlina, da koker det for meg! Det er så klart for at da har dem bånd, så ingen kan si noe, men bikja får følelsen av å være fri. Men den lina vipper jo lett ett barn overende! Irriterende nok, men tidligere i sommer fikk vi se en liten gutt som ble hengende fast! Ca.50 meter, ungen skrek så klart, bikja ble redd og løp enda mer. Det gikk bra, noen skrubbsår bare, men det kunne gått så mye værre... Ja takk til hund på stranda, i vanlig bånd og under kontroll!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå