Gå til innhold

barnehage start

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første barnet begynte da hun var 9 mnd. Jeg var også realfagsstudent, og higet etter å bruke hodet mitt (og måtte tilbake til studiene for å kunne bli ferdig i tide), og gutten hadde veldig korte dager i barnehagen.

Studentbarnehagen var tilrettelagt for barn under ett år, og han hadde det veldig fint. De voksne var fantastiske, og det var veldig stabilt og rolige dager. Og få barn pr voksen.

Nestemann blir født etter 1.09 og vil dermed være nesten 2 år før hun begynner. Blir nok veldig bra for barnet å være med oss lenge, men ikke helt ideelt for barnet sosialt sett og virkelig ikke ideelt for oss økonomisk. (Å ha jobbet i 3 mnd før permisjon og så ett år ulønnet perm var ikke helt planen).

Jeg tror det ideelle for oss hadde vært en ting i mellom, gjerne 12-16 mnd. Men ting lar seg ikke planlegge alltid. :-)

Anonymous poster hash: 559c6...03b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se bort fra mobil-skrivefeil på innlegget over. :-)

Anonymous poster hash: 559c6...03b

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Ideelt sett tenker jeg at dersom det er barn i nærområdet som barnet kan sosialiseres med, må det være når barnet begynner å forstå at det skal være i barnehagen fordi mamma og pappa må begynne å jobbe igjen. Når det er, kan jo variere.  Men en gang fra omtrent 20 måneder og oppover kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...