Elskerhøsten2014 Skrevet 24. juli 2014 #1 Skrevet 24. juli 2014 Hvis dere selv kunne velge,uten og og tenke på alt rundt,men kun når du selv synes det er riktig for barn og begynne i b.hagen ?=) ( Dette er ikke et dømme innlegg,vet mange ikke har sjans til og være lenge hjemme med barna,men dette er et innlegg hva dere selv tenker er riktig alder =) ) Hvis jeg kunne velge helt selv,hadde jeg ventet til han var 3 og halvt år hadde sosiallisert han gjennom åpen barnehage, venners barn og lekeplasser/ parker. ( men han begynner nå i September, nesten 19mnd gammel )
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #2 Skrevet 24. juli 2014 Vi bor i ei lita bygd uten åpen barnehage, cafè, barnesang eller andre ting der man kan møte barn og voksne på dagtid. Jeg sendte datteren min i barnehagen da hun var 16 mnd. Vi var sosiale på ettermiddagen og i helgene, men når mange har fullt opp med flere barn, aktiviteter, familie og andre ting så var vi ganske mye alene. Jeg så at vi begge trengte å sosialiseres bedre og hun hadde faktisk godt av å begynne i barnehagen For oss var 16mnd. en perfekt alder. Hun kunne gå, snakke litt, hun likte å leke med andre barn og hun trives godt i barnehagen. Ikke at hun ikke trivedes hjemme altså, men du skjønner;) Anonymous poster hash: 534a0...d86
Elskerhøsten2014 Skrevet 24. juli 2014 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2014 Så bra da er veldig nervøs ang min sønn, han er sosial og elsker andre barn og voksene,men er så mammadalt
Chl85 Skrevet 24. juli 2014 #4 Skrevet 24. juli 2014 Hvis jeg kunne velge for min egen del så hadde det vært rundt 1,5 år -2 år Det er bare ut i fra mine egne følelser for mitt barn. Yngste her kommer i barnehage når hun er 13 mnd og gruer meg litt, men vet jo at det kommer til å gå bra.... Når mora har vendt seg til det
Elskerhøsten2014 Skrevet 24. juli 2014 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2014 Ja er nok verre for mora ja .
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #6 Skrevet 24. juli 2014 For meg er nærmere to perfekt. Gjerne litt før. Noe som passer greit, for får et septemberbarn nå i høst, så antar at vi ikke får barnehageplass før da uansett. Men økonomisk sett derimot så blir det verre. Anonymous poster hash: 80104...3b4
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #7 Skrevet 24. juli 2014 Jeg syns at barnets personlighet har mye å si ift hva som er passende alder. Eldste kunne fint begynt ved 24 mnd, mens yngste var klar ved 18 mnd. Begge begynte før dette... Anonymous poster hash: 4f95c...fa7
Elskerhøsten2014 Skrevet 24. juli 2014 Forfatter #8 Skrevet 24. juli 2014 tror min vil klare seg fint også,men hadde ønsket og vert hjemme til han var 3 og halvt år pga de er små kun en gang
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #9 Skrevet 24. juli 2014 Eldste som er født i januar begynte i bhg til riktig tidspunkt, 1 år og 7 mnd. Minste som er født i september burde ikke ha begynt før han var nesten 2. Han hylskrek hver dag når jeg hentet han og sov ikke om nettene. Anonymous poster hash: 81800...6f4
*Miss Marple* Skrevet 24. juli 2014 #10 Skrevet 24. juli 2014 Mine barn har begynt i bhg rundt toårsalderen og det har passet perfekt for oss. Da har de behov for mer utfordringer og sosialisering enn jeg klarer å gi dem hjemme samtidig som de skjønner mer av at vi kommer og henter de igjen. Jeg hadde strukket meg vanvittig langt for å slippe å levere en ettåring i barnehagen.
Julie (: Skrevet 24. juli 2014 #11 Skrevet 24. juli 2014 Min begynte i barnehagen da hun var 9 mnd og hadde faktisk glatt gjort det igjen. Jeg er student, så hun har aldri hatt fulle uker og ofte korte dager. Hun har alltid stortrivdes i barnehagen
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #12 Skrevet 24. juli 2014 9mnd er veldig tidlig, er ikke bra for barnet, pga tilknyttingen er viktigst fra nyfødt til 18mnd Anonymous poster hash: 417f1...485
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #13 Skrevet 24. juli 2014 3-4 år. Anonymous poster hash: ace23...7f8
Elskerhøsten2014 Skrevet 24. juli 2014 Forfatter #14 Skrevet 24. juli 2014 9mnd er veldig tidlig, er ikke bra for barnet, pga tilknyttingen er viktigst fra nyfødt til 18mnd Anonymous poster hash: 417f1...485 Husk hva jeg skrev, jeg vil ikke ha noe dømming her.
Elskerhøsten2014 Skrevet 24. juli 2014 Forfatter #15 Skrevet 24. juli 2014 9mnd ja,det var tidlig,men forstårlig når du er student, jeg selv hadde Aldri klart det
Elskerhøsten2014 Skrevet 24. juli 2014 Forfatter #16 Skrevet 24. juli 2014 3-4 år. Anonymous poster hash: ace23...7f8 Enig
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #17 Skrevet 24. juli 2014 Jeg synes 16-18 måneder er fint. Men viktigere enn akkurat hvor gamle de er, synes jeg det er at de får korte dager i starten. Tre dager tilvenning og så 8-9 timer i barnehagen hver dag, det synes jeg er brutalt. En kortere dag med litt lek, spising, en lang dupp og så lek og spising igjen før de blir hentet og har mye tid hjemme før legging om kvelden - det tror jeg mange ettåringer har glede av. Jeg er selvfølgelig klar over at det ikke er mulig for alle. Anonymous poster hash: 89534...dcc
Elskerhøsten2014 Skrevet 24. juli 2014 Forfatter #18 Skrevet 24. juli 2014 Det er jeg enig i min får korte dager, kanskje 4-5 timer faren er uten jobb,så ut året vil han i alle fall få korte dager
Julie (: Skrevet 24. juli 2014 #19 Skrevet 24. juli 2014 (endret) 9mnd ja,det var tidlig,men forstårlig når du er student, jeg selv hadde Aldri klart det Skal kanskje også sies at hun gikk i en studentbarnehagene på en avdeling med bare bittesmå barn. Kun ett barn der som kunne gå i august og det sier vel kanskje sitt. Jeg synes det var null stress, faktisk. Hun ble passet så godt på Stort sett bare rundt seks barn på tre voksne, siden de færreste brukte plassen fullt. Ville nok ikke sendt henne i barnehagen noe særlig tidligere, pga. amming osv., men tror jeg hadde blitt gal av å være i permisjon i halvannet år. Trenger å bruke hjernen... Endret 24. juli 2014 av Julie (:
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #20 Skrevet 24. juli 2014 9mnd ja,det var tidlig,men forstårlig når du er student, jeg selv hadde Aldri klart det Skal kanskje også sies at hun gikk i en studentbarnehagene på en avdeling med bare bittesmå barn. Kun ett barn der som kunne gå i august og det sier vel kanskje sitt. Jeg synes det var null stress, faktisk. Hun ble passet så godt på Stort sett bare rundt seks barn på tre voksne, siden de færreste brukte plassen fullt. Ville nok ikke sendt henne i barnehagen noe særlig tidligere, pga. amming osv., men tror jeg hadde blitt gal av å være i permisjon i halvannet år. Trenger å bruke hjernen... Det er det tåpeligeste argumentet jeg ser! Om hjernen din er så begrenset at den visner bort om du er hjemme med barnet ditt en stund så har du et stort problem! Snakk om egotripp! Bruke hjernen my ass! Gidder ikke passe på eget barn, tenker jeg er nærmere sannheten. Anonymous poster hash: 8b051...922
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #21 Skrevet 24. juli 2014 Jeg ville sendt ungen i barnehagen da hun var 12 mnd. Jeg har en baby som er utrolig aktiv, og som krever mye stimuli. Barnehage ville vært ypperlig, tror jeg. Hun begynner nå til høsten, 17 mnd gammel. Gleder meg stort, for jeg tror barnet kommer til å stortrives. Vi har vært på besøk i barnehagen, og det var kjempestas. Anonymous poster hash: 59280...00d
Julie (: Skrevet 24. juli 2014 #22 Skrevet 24. juli 2014 9mnd ja,det var tidlig,men forstårlig når du er student, jeg selv hadde Aldri klart det Skal kanskje også sies at hun gikk i en studentbarnehagene på en avdeling med bare bittesmå barn. Kun ett barn der som kunne gå i august og det sier vel kanskje sitt. Jeg synes det var null stress, faktisk. Hun ble passet så godt på Stort sett bare rundt seks barn på tre voksne, siden de færreste brukte plassen fullt. Ville nok ikke sendt henne i barnehagen noe særlig tidligere, pga. amming osv., men tror jeg hadde blitt gal av å være i permisjon i halvannet år. Trenger å bruke hjernen...Det er det tåpeligeste argumentet jeg ser! Om hjernen din er så begrenset at den visner bort om du er hjemme med barnet ditt en stund så har du et stort problem! Snakk om egotripp! Bruke hjernen my ass! Gidder ikke passe på eget barn, tenker jeg er nærmere sannheten. Anonymous poster hash: 8b051...922 Jeg er realfagstudent og innrømmer gjerne at det er viktig for meg å være på lab, skrive rapporter og lære nye ting. Liker selvfølgelig å være sammen med barnet mitt også, men for meg passer ikke tilværelsen som hjemmeværende over tid. Kombinasjonen med å ha ungen noen timer i barnehagen noen dager i uka, og være en del hjemme, gjør meg en bedre mor. Er det virkelig sånn at alle dere der ute kun har lyst til å være hjemme med eget barn og ikke ønsker stimuli fra jobb/ studier ved siden av?
Englenemine Skrevet 24. juli 2014 #23 Skrevet 24. juli 2014 3-4 år. Og åpen bhg flere ganger i uka før det.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #24 Skrevet 24. juli 2014 9 mnd, min kjeder seg ihjel her hjemme med meg, hun vil ha mer underholdning og jeg kan ikke farte rundt hver dag heller. Synes 9 mnd med korte dager hadde vært supert. Anonymous poster hash: c7ee9...42e
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #25 Skrevet 24. juli 2014 9mnd ja,det var tidlig,men forstårlig når du er student, jeg selv hadde Aldri klart det Skal kanskje også sies at hun gikk i en studentbarnehagene på en avdeling med bare bittesmå barn. Kun ett barn der som kunne gå i august og det sier vel kanskje sitt. Jeg synes det var null stress, faktisk. Hun ble passet så godt på Stort sett bare rundt seks barn på tre voksne, siden de færreste brukte plassen fullt. Ville nok ikke sendt henne i barnehagen noe særlig tidligere, pga. amming osv., men tror jeg hadde blitt gal av å være i permisjon i halvannet år. Trenger å bruke hjernen...Det er det tåpeligeste argumentet jeg ser! Om hjernen din er så begrenset at den visner bort om du er hjemme med barnet ditt en stund så har du et stort problem! Snakk om egotripp! Bruke hjernen my ass! Gidder ikke passe på eget barn, tenker jeg er nærmere sannheten. Anonymous poster hash: 8b051...922 Jeg er realfagstudent og innrømmer gjerne at det er viktig for meg å være på lab, skrive rapporter og lære nye ting. Liker selvfølgelig å være sammen med barnet mitt også, men for meg passer ikke tilværelsen som hjemmeværende over tid. Kombinasjonen med å ha ungen noen timer i barnehagen noen dager i uka, og være en del hjemme, gjør meg en bedre mor. Er det virkelig sånn at alle dere der ute kun har lyst til å være hjemme med eget barn og ikke ønsker stimuli fra jobb/ studier ved siden av? Joda, jeg har det sånn og. Savner jobben og tror mitt barn hadde hatt godt av mer selskap. Anonymous poster hash: c7ee9...42e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå