Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #1 Skrevet 23. juli 2014 Ikke sånn : De som jobber med mennesker for deres verdier gjenskaper deres trang til å bidra i samfunnet for å få hjula i gang tråd! Hvilke tre utdanninger mener dere har høyest status i samfunnet? Anonymous poster hash: 1819d...0e2
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #2 Skrevet 23. juli 2014 Høyest status i samfunnet? Min oppfatning av det avhenger av miljøet mitt og mine verdier. Da kan jeg ikke besvare spørsmålet ditt, du vil ikke like det. Anonymous poster hash: 874e9...370
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #3 Skrevet 23. juli 2014 Sivilingeniør, lege (ikke allmennlege) og advokat. Anonymous poster hash: 44c48...573
Fandens Oldemor Skrevet 23. juli 2014 #5 Skrevet 23. juli 2014 De eneste jeg beundrer karrieremessig (med unntak av yrkesgruppene som "ofrer" seg for samfunnet, som du sier vi ikke skal nevne) er de som skaper noe for seg selv. Altså de som bygger opp blomstrende bedrifter. Ingeniør, lege og advokat kan hvem som helst bli, det er bare pensum og eksamener som skal til.
Særligdet Skrevet 23. juli 2014 #6 Skrevet 23. juli 2014 Gründer Art director Barnehage assistenter som virkelig elsker barna og jobben sin
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #7 Skrevet 23. juli 2014 De eneste jeg beundrer karrieremessig (med unntak av yrkesgruppene som "ofrer" seg for samfunnet, som du sier vi ikke skal nevne) er de som skaper noe for seg selv. Altså de som bygger opp blomstrende bedrifter. Ingeniør, lege og advokat kan hvem som helst bli, det er bare pensum og eksamener som skal til. Bare lesing og eksamner? Har du sett pensumet på ovennevnte studier? Anonymous poster hash: dd257...b73
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #8 Skrevet 23. juli 2014 De eneste jeg beundrer karrieremessig (med unntak av yrkesgruppene som "ofrer" seg for samfunnet, som du sier vi ikke skal nevne) er de som skaper noe for seg selv. Altså de som bygger opp blomstrende bedrifter. Ingeniør, lege og advokat kan hvem som helst bli, det er bare pensum og eksamener som skal til. Hvem som helst kan absolutt ikke bli advokat. Jus er et svært komplisert fagfelt og det krever god logisk sans, glimrende argumentasjonsteknikk, meget gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter og et skarpt og klokt hode å jobbe som advokat. Det er ikke slik at alle mennesker har disse evnene. Anonymous poster hash: a0ebf...a69
PrinsesseHengepupp Skrevet 23. juli 2014 #9 Skrevet 23. juli 2014 Renovasjon. Hva hadde verden vært uten?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #10 Skrevet 23. juli 2014 Renovasjon. Hva hadde verden vært uten? Statusyrke? Anonymous poster hash: dd257...b73
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #11 Skrevet 23. juli 2014 Advokat er da ikke noe statusyrke, ikke leger eller andre som lever for å jobbe. Statusyrkene er de yrkene hvor man tjener godt nok og fortsatt har tid til familien, som jobber for å leve. Anonymous poster hash: 3aaff...fbe
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #12 Skrevet 23. juli 2014 Hmmm.. Overlege på sykehus) ( ikke turnus, ass.lege) Strafferettsadvokat Stortingspolitiker. Anonymous poster hash: abb5f...f65
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #13 Skrevet 23. juli 2014 HI, du legger føringer på hva du definerer bort, men du definerer ikke hva du egentlig legger i "statusyrker". Da blir det vanskelig å svare deg - samt at det er vel ikke alle som vil være enig i den definisjonen din uansett. Prinsesse Hengepupp har et poeng - hver gang renovasjonsbilen kommer så sender jeg noen gode tanker til gutta på bilen, de er effektive, ser alltid ut til å være i godt humør. Uten dem hadde vi slitt. Ellers har jeg veldig vanskelig for å definere statusyrker. Jeg synes ikke noen yrker i seg selv gir status. Hvilken status de har i mine øyne kommer an på om de er gode i jobben sin, om de er gode mennesker, også i jobben sin. Hjelper ikke å være hjernekirurg eller rakettforsker om man ikke kan behandle sine kolleger og medmennesker på en god måte. Jeg kan ha respekt for den jobben noen gjør, men hvis det personlige ikke er på plass så når ikke respekten utenfor det faglige - og da greier jeg ikke å kalle det statusyrke. Gjennom egen jobb omgås jeg med absolutt alle samfunnslag og det har gjort at jeg har problemer med å tenke status og yrker i samme bås. Anonymous poster hash: a0ca3...040
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #14 Skrevet 23. juli 2014 Jeg synes lærer burde være statusyrke Anonymous poster hash: d418f...5e9
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #15 Skrevet 24. juli 2014 Stortingspolitiker. Anonymous poster hash: abb5f...f65 Virkelig?? De er jo folkevalgte. Folk som er flinke til å få frem sine meninger, folk som snakker høyt. Trenger null utdannelse for å bli stortingspolitiker! Anonymous poster hash: 7fbbe...00b
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #16 Skrevet 24. juli 2014 Stortingspolitiker. Anonymous poster hash: abb5f...f65 Virkelig?? De er jo folkevalgte. Folk som er flinke til å få frem sine meninger, folk som snakker høyt. Trenger null utdannelse for å bli stortingspolitiker! Anonymous poster hash: 7fbbe...00b Det stod kun at man skulle skrive ens egen mening om høyeste status-YRKE, ikke status-utdanning... Anonymous poster hash: fbac8...9e0
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #17 Skrevet 24. juli 2014 De eneste jeg beundrer karrieremessig (med unntak av yrkesgruppene som "ofrer" seg for samfunnet, som du sier vi ikke skal nevne) er de som skaper noe for seg selv. Altså de som bygger opp blomstrende bedrifter. Ingeniør, lege og advokat kan hvem som helst bli, det er bare pensum og eksamener som skal til. Bare lesing og eksamner?Har du sett pensumet på ovennevnte studier? Anonymous poster hash: dd257...b73 Det at pensumet er stort betyr ikke at det ikke bare dreier seg om lesing og eksamener... Anonymous poster hash: fbac8...9e0
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #18 Skrevet 24. juli 2014 Stortingspolitiker. Anonymous poster hash: abb5f...f65 Virkelig?? De er jo folkevalgte. Folk som er flinke til å få frem sine meninger, folk som snakker høyt. Trenger null utdannelse for å bli stortingspolitiker! Anonymous poster hash: 7fbbe...00b Det stod kun at man skulle skrive ens egen mening om høyeste status-YRKE, ikke status-utdanning... Anonymous poster hash: fbac8...9e0 Eller jo, det gjorde det faktisk. My bad. Sorry. Anonymous poster hash: fbac8...9e0
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #19 Skrevet 24. juli 2014 De eneste jeg beundrer karrieremessig (med unntak av yrkesgruppene som "ofrer" seg for samfunnet, som du sier vi ikke skal nevne) er de som skaper noe for seg selv. Altså de som bygger opp blomstrende bedrifter. Ingeniør, lege og advokat kan hvem som helst bli, det er bare pensum og eksamener som skal til. Bare lesing og eksamner?Har du sett pensumet på ovennevnte studier?Anonymous poster hash: dd257...b73 Det at pensumet er stort betyr ikke at det ikke bare dreier seg om lesing og eksamener...Anonymous poster hash: fbac8...9e0 Det dreier seg om lesing og eksamener under studietiden ja, pluss mye refleksjon og utvikling av ens egen personlighet underveis. Ikke alle klarer medisinstudiet, kun de færreste faktisk. Men nå var det jo ikke utdanningsløpet HI spurte etter, men selve yrket og da er legeyrket på topp for meg. Å se et team av dyktige klinikere som samarbeider som om de aldri skulle ha gjort noe annet og holder pulsen nede mens pasientene er kritisk syke er helt utrolig beundringsverdig. Anonymous poster hash: a7b25...eff
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #20 Skrevet 24. juli 2014 Sivilingeniør, lege (ikke allmennlege) og advokat.Anonymous poster hash: 44c48...573 Hvorfor ikke allmennlege? Anonymous poster hash: a7b25...eff
skjotta Skrevet 24. juli 2014 #21 Skrevet 24. juli 2014 Jeg synes ikke utdannelse i seg selv gir status. Status I yrkeslivet er noe du får når du gjør jobben, ikke når du karer deg gjennom eksamen. For eksempel har vi en her i byen som er lege og som forgrep seg på pasienter. Han er lege, bestod eksamener med glans? Men statusen er på lik linje med en amøbe i mine øyne. Nok av advokater der ute som gjør en dårlig jobb og. Jeg beundrer folk som utdanner seg innen "forhatte" yrker. Barnevernspedagoger for eksempel. De vet hva de går til men gjør det allikevel fordi de brenner for det.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #22 Skrevet 24. juli 2014 Pilot Advokat Kirurger Anonymous poster hash: 7de32...4eb
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #23 Skrevet 24. juli 2014 Kirurg Eiendomsmegler Forfatter Anonymous poster hash: d9225...fd4
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #24 Skrevet 24. juli 2014 Renovasjon. Hva hadde verden vært uten? Hahaha , kjempestatus!!! Anonymous poster hash: fad12...b15
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #25 Skrevet 24. juli 2014 Har ingen jeg spesielt ser opp til. Jeg liker at mennesket selv har funnet det DE vil jobbe med og at de trives og har yrkesstolthet til å utføre jobben sin slik de skal. Kan faktisk være alt fra renholder til lege. Jeg dømmer aldri mennesker ut fra hva de jobber med. Har selv høy utdannelse og har høyere stilling men egentlig kunne jeg tenke meg å jobbe med dyr. Kanskje jeg en dag når barna er store og behovet for penger er redusert vil jeg jobbe der hjertet mitt vil og ikke der jeg må pga lønn. Ikke for det jeg trives med det jeg gjør nå men det blir for ensformig. Anonymous poster hash: ff125...2fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå