Gå til innhold

Far ringte: ba oss slutte å si at McDonalds var drittmat.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siterer Pashla. Og herrgud for en patetisk fyr. Hadde ikke klart å ta han alvorlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakker vi splitta personlighet på HI, eller er det et godt gammeldags.... TROLL? :fnise:

Skrevet

Syns dere har driti dere ut på hver deres måte, du og denne faren. Unger tar etter foreldra. Syns ikke det er noe man lager en stor sak av, men jeg syns heller ikke det er en måte å snakke til andre, slik som din sønn har gjort, og det har han vel lært en plass.

Skrevet

Jeg syns det er en uting å kalle mcdonnalds drittmat forran ungene. Jeg ville heller aldri sagt til dem at FrP er et drittparti, eller at Opel er en drittbil. Fordi jeg vet at mennesker er ulike, og at de lett kan såre andre barn med slike uttalelser.

Rett og slett dårlig oppdragelse av gutten din å snakke nedsettende om kameratens kosemat. Lær ham heller å tie stille hvis han ikke har noe fint å si.

Anonymous poster hash: 9268e...851

Skrevet

med omtrent en sjettedel av verdens befolkning som sulter så kaller man ikke noe mat for drittmat, såass respekt skal man ha.

Skrevet

Haha, uff. Ble så flau av å lese denne tråden. Svare seg selv, altså.

Skrevet

med omtrent en sjettedel av verdens befolkning som sulter så kaller man ikke noe mat for drittmat, såass respekt skal man ha.

Hvis man kunne valgt å fostre opp alle som sulter på enten lapskaus eller McDonaldsmat, hva tror du er best å vokse på for et barn/menneske som sulter? Lapskaus, som inneholder protein, fett, langsomme ulike typer karbohydrater og massevis av viktige vitaminer og mineraler. Eller McDonaldsmat som stort sett inneholder tomme kalorier som gir energi men lite næring! Se supersize me, så kanskje du endrer mening. Å kalle denne typen mat drittmat er ikke mangel på respekt, men rikdom på kunnskap. Det har ingen verdens ting med barna som sulter å gjøre i det hele tatt. De kunne overlevd på denne typen drittmat lenge, men hadde faktisk blitt syke om de bare skulle spist det!
Skrevet

Hjelpes, barn må da lære at folk har ulike meninger og liker forskjellige ting... Da må jo bare faren fortelle gutten at såkalt drittmat også kan smake godt, og at det er ok en gang i blant... Kan ikke skjønne at det skal være noe man skal ha møte om, ser for meg heftig møteaktivitet om man skulle diskutere alle ulikheter her i verden...

Anonymous poster hash: c3faf...442

Skrevet

Haha, så først nå at HI diskuterer med seg selv... Schizofren eller?

Anonymous poster hash: c3faf...442

Skrevet

jeg vet da utmerket godt at ikke Mac Donalds mat bør være ett førstevalg når det gjelder mat, og trenger alldeles ikke å endre mening. De som sulter har ikke dette valget. De har å spise den maten de får tak i. Man kan si at mat er usunn,lite næringsrik og mindre bra for deg. Men man kaller ikke mat for drittmat.

Skrevet

Enig i at det er drittmat, men barn trenger ikke å fokusere på det.

Her spiser vi alt. Både drittmat og veldig sunn mat. Vi ønsker ikke å fokusere så mye på det. Vil at barna skal lære seg å smake på alt, og forhåpentligvis bli altetende.

Jeg vil ikke snakke om usunn mat og sunn mat mere enn det som er naturlig.

Er livredd for å være med på at barna utviklet spiseforstyrrelser. Det er så utrolig mye fokus på kropp og utseende, og håper derfor jeg får lært de opp til å spise all slags mat, og ha et naturlig forhold til det.

Mitt mål er ikke at en 10 åring skal gå rundt å fortelle andre barn at mc.d mat er dritt mat. Mitt mål er at en 10 åring ikke fokuserer på dette.

Bare er en 10 åring og spiser variert.

Men vi er forskjellige..

Anonymous poster hash: b88c4...f8d

Skrevet

Haha ser det nå . HI diskuterer jo med seg selv, guri så mange personlighetet HI har ;)

Skrevet

Ha ha du tuller nå ikke sant??! Merkeligste jeg har hørt :P Mc donalds, burger king, kebab  kalles jo "Junk food"- Søppel mat Aka dritt mat. For en merkelig telefonsamtale du fikk der Hi.

Har ikke noe problem med at jeg og andre spiser slik mat, men la oss kalle spade for en spade... Det er jo dritt mat, he he.  :fnise:

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jeg synes at foreldre som snakker nedsettende om ting foran ungene og bruker ordene som "drittmat", "drittparti" og andre fjortisuttrykk er mindre smarte. I stedet for å si at det er drittmat så kan man si at maten på McDonalds er lite sunn, at det ikke er godt, at det er tomme kalorier osv. Å bruke bæsjeuttrykk for å beskrive noe når man er voksen er i beste fall barnslig. Ikke noe rart at mange av dagens ungdommer er noen uhøflige beist uten respekt for noe, når foreldre lærer dem opp til denne mangelen på respekt. Bruk ordentlig tale når dere prater til barna deres så unngår dere å høre at ungene er uforskammede.

Skrevet

Smaken er som baken.

Noen har taco fredag andre har mc donald.

Uansett hva andre spiser så trenger en ikke å snakke dritt om maten til andre.

Respekter andre sine hjem og deres hverdag.

Skrevet

Hvis man kunne valgt å fostre opp alle som sulter på enten lapskaus eller McDonaldsmat, hva tror du er best å vokse på for et barn/menneske som sulter? Lapskaus, som inneholder protein, fett, langsomme ulike typer karbohydrater og massevis av viktige vitaminer og mineraler. Eller McDonaldsmat som stort sett inneholder tomme kalorier som gir energi men lite næring! Se supersize me, så kanskje du endrer mening. Å kalle denne typen mat drittmat er ikke mangel på respekt, men rikdom på kunnskap. Det har ingen verdens ting med barna som sulter å gjøre i det hele tatt. De kunne overlevd på denne typen drittmat lenge, men hadde faktisk blitt syke om de bare skulle spist det!
Støtter indianern. MC-mat er mat, mat som du også ville blitt evig takknemlig for hvis du holdt på å sulte i hjel. Morfar veide noen og tredve kilo i mai 45, tror ikke han ville kalt en meny fra maccern for "dritt", hvis han hadde fått en. Vi vet ikke hva fremtiden bringer, nå har vi mere mat enn vi trenger, men ting kan skje...

Det har vært trange tider før, og det kan bli hungersnød igjen. Derfor kaller ikke noe mat for "dritt".

Skrevet

Det er klart han ble lei seg hvis dette er familiens høydepunkt hver fredag.

Alle må selv bestemme hva de vil spise og dere er sikkert noen fisefine sushislukere.

Anonymous poster hash: e5c00...3c1

Hvorfor svarer HI seg selv med ulike meninger i denne tråden?

Anonymous poster hash: efd7d...00e

Sikkert troll

Anonymous poster hash: fbea5...94c

Skrevet

Det er klart han ble lei seg hvis dette er familiens høydepunkt hver fredag.

Alle må selv bestemme hva de vil spise og dere er sikkert noen fisefine sushislukere.

Anonymous poster hash: e5c00...3c1

Hvorfor svarer HI seg selv med ulike meninger i denne tråden?

Anonymous poster hash: efd7d...00e

Ha ha 😄

Hi har tydligvis ikke oppdaget dette med anonymkoder 😛

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...