Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #1 Skrevet 23. juli 2014 Jeg synes jeg opplever mye rart med noen foreldre altså. I dag ringte en pappa i klassen og sa: sønnen min er lei seg fordi din sønn sier at Mc Donalds er drittmat. De spiser visst nok på Mc Donalds hver fredag (...!). Jeg ble litt tatt på sengen og sier at det er dumt hvis sønnen din blir lei seg. Det med 'drittmat' har han nok fra meg. Jeg mener det, men deg er klart deg er litt ufint å si det til folk for man vet jo ikke hva slags forhold de har til mat. Han vil at sønnen min (10 år) skal komme og si unnskyld og at vi voksne skal ta en skikkelig samtale. Hva i all verden gjør jeg nå? Bør han ikke lære sønnen sin å tåle at noen er uenig med han, uten at det er å tråkke på? Kan det bety at han føler seg mindreverdig? Jeg ble litt i tåka her nå kjenner jeg. 🍔🍔🍔🍔🍔 Anonymous poster hash: e5c00...3c1
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #2 Skrevet 23. juli 2014 Djises. Hørtes ut som noen i vår klasse. Det er garantert en bakenfor liggende forklaring eller historie her, men; gutten må lære seg at folk mener ulike ting. Ok. Sønnen din liker ikke McD. Han liker ikke sushi. Deal with ut! Anonymous poster hash: e5c00...3c1
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #3 Skrevet 23. juli 2014 merkelig reaksjon..det ER jo drittmat! Anonymous poster hash: a0344...dee
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #4 Skrevet 23. juli 2014 Ehm….mc donalds er drittmat!!! Hadde nok en liten f#$?! i meg, og hadde nok møtt han for å snakke om det, fått han til å faktisk forstå at mc donald er drittmat. (spiser der selv, når vi er på farten og det er en mc donald i nærheten. Har ikke på den øya vi bor) Men drittmat er det uansett! Anonymous poster hash: 30df7...6c6
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #5 Skrevet 23. juli 2014 Det er klart han ble lei seg hvis dette er familiens høydepunkt hver fredag. Alle må selv bestemme hva de vil spise og dere er sikkert noen fisefine sushislukere. Anonymous poster hash: e5c00...3c1
Firekids Skrevet 23. juli 2014 #6 Skrevet 23. juli 2014 Her ligger det garantert noe bak. De er angrepet på noe de synes er fint og så tåler sønnen lite motstand. Hvorfor ikke bare møte de og komme med lave skuldre og si det som det er: vi synes Mc Donald ikke har noen bra mat og jeg vil ikke at mine barn spiser noe særlig der. Og så ville jeg frittet ut hvorfor i all verden de gjorde dette til en sak...
☆☆☆ Skrevet 23. juli 2014 #7 Skrevet 23. juli 2014 Kvifor skulle sønnen din ønske å snakke drit om matvanene til andre, sånn i utgangspunktet? Eg ville begynt der. Det er mangt ein kan meine som ein ikkje treng å uttrykke til alle og einkvar.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #8 Skrevet 23. juli 2014 Synes du og sønnen din bør lære at har man ikke noe fint å si bør man holde kjeft. Anonymous poster hash: a738f...a22
Gjest Antarctica Skrevet 23. juli 2014 #9 Skrevet 23. juli 2014 Jeeeez... Snakker om curling-foreldre! Hva om en unge hadde sagt at ABBA var drittmusikk , ville noen ha bedt ham si unnskyld for det, til alle som liker ABBA? Identifiserer de seg SÅ sterkt med fredagsburgeren sin at de må bes om unnskyldning? Har noen blitt krenket her (annet enn en multinasjonal hamburgerkjede)? Faren til denne gutten er på jordet. Han kan ikke agere tankepoliti.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #10 Skrevet 23. juli 2014 Ringte faren din? Anonymous poster hash: 12732...6a2
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #11 Skrevet 23. juli 2014 Jeg synes jeg opplever mye rart med noen foreldre altså. I dag ringte en pappa i klassen og sa: sønnen min er lei seg fordi din sønn sier at Mc Donalds er drittmat. De spiser visst nok på Mc Donalds hver fredag (...!). Jeg ble litt tatt på sengen og sier at det er dumt hvis sønnen din blir lei seg. Det med 'drittmat' har han nok fra meg. Jeg mener det, men deg er klart deg er litt ufint å si det til folk for man vet jo ikke hva slags forhold de har til mat. Han vil at sønnen min (10 år) skal komme og si unnskyld og at vi voksne skal ta en skikkelig samtale. Hva i all verden gjør jeg nå? Bør han ikke lære sønnen sin å tåle at noen er uenig med han, uten at det er å tråkke på? Kan det bety at han føler seg mindreverdig? Jeg ble litt i tåka her nå kjenner jeg. Anonymous poster hash: e5c00...3c1 Hjelpes. Sønnen din skal da virkelig ikke be om unnskyldning med mindre han faktisk har sagt dette gjentatte ganger og "mobbet" med dette. Men det kan nok være lurt å snakke med din sønn om at man må ha respekt for at andre tar andre valg og å kanskje selv benytte andre ord enn akkurat "drittmat". Anonymous poster hash: 28b5e...9d4
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #12 Skrevet 23. juli 2014 Ikke faren min som ringte, men far til en i klassen. HI. Anonymous poster hash: e5c00...3c1
Gjest Antarctica Skrevet 23. juli 2014 #13 Skrevet 23. juli 2014 Tror jeg skal ringe foreldre hist og her og si til dem at de ikke kan kalle mitt politiske parti for et drittparti heller. Tenk hvis barna hører det, og sier det til mitt barn! Alt i alt har jeg for lite makt over meninger og ytringer i de andre barnas hjem. Det bør det bli en endring på.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #14 Skrevet 23. juli 2014 Jeg kan tenke meg at denne faren er fullstendig klar over at McD er drittmat og føler seg truffet, og at han derfor ikke vil miste ansikt - minst av alt overfor en liten guttunge som sier høyt det han selv vet, men driter i. Vanskelig å innse realiteten når man får den så rett i ansiktet av en guttunge Anonymous poster hash: 10f66...7ea
PRobert Skrevet 23. juli 2014 #15 Skrevet 23. juli 2014 Jeg hadde nok glatt ignorert hele mannen, og ikke tenkt mer på det. Ungen sa sannheten, at en voksen mann friker ut pga det er bare rart.
mylittlecat Skrevet 23. juli 2014 #16 Skrevet 23. juli 2014 Spiser dere selv noen gang på mc Donalds? Om ikke, kan det være sønnen din er misunnelig på de som får spise der, og derfor slenger ut en slik kommentar? Ellers er jeg forøvrig enig i at den maten er nettopp drittmat, og den guttens far virker helt på jordet!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #17 Skrevet 23. juli 2014 Det er klart han ble lei seg hvis dette er familiens høydepunkt hver fredag. Alle må selv bestemme hva de vil spise og dere er sikkert noen fisefine sushislukere. Anonymous poster hash: e5c00...3c1 Hvorfor svarer HI seg selv med ulike meninger i denne tråden? Anonymous poster hash: efd7d...00e
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #18 Skrevet 23. juli 2014 Den pappaen skal få det travelt framover hvis han skal ringe opp foreldrene til alle barna som sier noe han ikke liker. Anonymous poster hash: 6000b...c32
Gjest elisa bt Skrevet 23. juli 2014 #19 Skrevet 23. juli 2014 Er det snakk om en engangshendelse? I så fall tenker jeg at gutten (og faren hans) er litt vel hårsåre. Men min første tanke er, at hvis et voksent menneske mener det er nødvendig å ringe for å be om dette, så er det en mulighet for at dette er et gjentakende problem. Det er også stor forskjell på måten å si ting på. Dersom gutten din har sagt noe sånt som "Jeg liker ikke den drittmaten fra mcDonalds" så er det helt innafor, men hvis handerimot har sagt at "Herregud, spiser du virkelig den drittmaten fra mcDonnalds, er du helt teit eller?" Er det ikke fult så greit. Poenget mitt er at før jeg avskrev denne faren som tåpelig ville jeg vite hvor ofte, og på hvilken måte, dette har blitt sagt. Dersom gutten føler seg mobbet mener far kanskje at det er bedre å snakke om en konkret episode, en å omtale ungene som mobber og mobbeoffer. Nå må jeg understreke at jeg på ingen måte anklager Hi sin sønn for å mobbe den andre gutten.Jeg har ingen forutsetning for å vite hva som har skjedd, men for sikkerhetsskyld ville jeg undersøkt nøyere, og jeg ville hatt både denne farens, og mitt eget barns versjon, før jeg bestemte meg for hvordan jeg skulle håndtere dette. Jeg tenker at dersom det er snakk om en mer uskyldig kommentar ville jeg ikke bedt sønnen min om å gi noen uforbeholden unnskyldning, fordi jeg mener han er i sin fulle rett til å mene at mcDonaldsmat er drittmat. Men vi hadde tatt en prat om hvordan man bør og ikke bør uttrykke meningene sine.Også hadde jeg prøvd å få ham til å si til den andre gutten at det ikke var meningen at han skulle bli lei seg, uten at han trengte å trekke tilbake selve utsagnet. Hvis det derimot er snakk om mobbeproblematikk ville det måtte tas tak i over lang tid.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #20 Skrevet 23. juli 2014 Jeg kaller det søppelmat, og det så barna mine hører det. Men jeg sier også at av og til er det godt med litt søppelmat og vi trenger ikke være sunne 100% av tiden. Så lenge man stort sett spiser varier og sunt er det helt greit å kose seg med litt søppelmat som gjerne smaker ganske godt og som man får lyst på av og til. Å spise søppelmat hver fredag synes jeg høres mye ut, men hva vet vel jeg, kanskje denne familien ellers spiser veldig sunt og ikke unner seg is en tirsdag, snop på fredag og pizza på lørdag sånn som jeg kan gjøre. At sønnen din skal komme å si unnskyld høres helt på jordet ut, det hadde jeg ikke blitt med på å arrangere, men jeg hadde faktisk tatt en samtale med han. For det er ikke greit å ødelegge kosen til andre med å kalle kosen deres for drittmat (selv om det er sant), jeg er sikker på at din sønn og dere også unner dere litt søppelmat innimellom og da er det ikke noe koselig å få slikt slengt etter seg.. Om det er sånn at dere aldri unner dere noe usunt så kan det være sånn at sønnen din er misunnelig og derfor har gått litt hardt ut i uttalelsene sine til kompisen, det er jo heller ikke så greit. Anonymous poster hash: a682c...f39
ønskerbebis Skrevet 23. juli 2014 #21 Skrevet 23. juli 2014 Det er klart han ble lei seg hvis dette er familiens høydepunkt hver fredag. Alle må selv bestemme hva de vil spise og dere er sikkert noen fisefine sushislukere. Anonymous poster hash: e5c00...3c1 Så man må spise mye sushi for å skjønne at McDonaldsmat er drittmat?! Det er jo nesten bare hvitt mel, salt, usunt fett og karbohydrater. Slenger du på dessert får du også unødvendig sukker på kjøpet! Selv om jeg også spiser det i ny og ned er det drittmat, og for min del hadde jeg sagt at ungen min ikke skal si unnskyld for det han har gjort! Foreldrene til denne ungen burde heller si unnskyld til ungen sin for at de tydeligvis ikke har peiling på kosthold og propper i ungen drittmat uten nesten noen nyttige næringsstoffer! Etter de har gjort det burde de kjøpe en bok som heter grunnleggende ernæring og bestille den grønne boka om kostråd for å fremme folkehelse på helsedirektoratet.no! Kanskje de endelig lærer at ketchup ikke er en grønnsak....
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #22 Skrevet 23. juli 2014 Det er klart han ble lei seg hvis dette er familiens høydepunkt hver fredag. Alle må selv bestemme hva de vil spise og dere er sikkert noen fisefine sushislukere. Anonymous poster hash: e5c00...3c1 Så man må spise mye sushi for å skjønne at McDonaldsmat er drittmat?! Det er jo nesten bare hvitt mel, salt, usunt fett og karbohydrater. Slenger du på dessert får du også unødvendig sukker på kjøpet! Selv om jeg også spiser det i ny og ned er det drittmat, og for min del hadde jeg sagt at ungen min ikke skal si unnskyld for det han har gjort! Foreldrene til denne ungen burde heller si unnskyld til ungen sin for at de tydeligvis ikke har peiling på kosthold og propper i ungen drittmat uten nesten noen nyttige næringsstoffer! Etter de har gjort det burde de kjøpe en bok som heter grunnleggende ernæring og bestille den grønne boka om kostråd for å fremme folkehelse på helsedirektoratet.no! Kanskje de endelig lærer at ketchup ikke er en grønnsak.... Bare for å nevne det så er det samme kode på denne og flere kommentarer. Altså, HI svarer seg selv og er minst tre parter her. Anonymous poster hash: 23cb5...766
Gjest Pusikatt Skrevet 23. juli 2014 #23 Skrevet 23. juli 2014 Tror ikke HI er klar over at når man er anonym har man en og samme kode bestandig. Man er derfor ikke såååå anonym. Når det er sagt, hvis man skal sitte å svare på sine egne tråder, med forskjellige meninger, hvorfor ikke velge et mer spennende tema, i det minste.
ønskerbebis Skrevet 23. juli 2014 #24 Skrevet 23. juli 2014 Det er klart han ble lei seg hvis dette er familiens høydepunkt hver fredag. Alle må selv bestemme hva de vil spise og dere er sikkert noen fisefine sushislukere. Anonymous poster hash: e5c00...3c1 Så man må spise mye sushi for å skjønne at McDonaldsmat er drittmat?! Det er jo nesten bare hvitt mel, salt, usunt fett og karbohydrater. Slenger du på dessert får du også unødvendig sukker på kjøpet! Selv om jeg også spiser det i ny og ned er det drittmat, og for min del hadde jeg sagt at ungen min ikke skal si unnskyld for det han har gjort! Foreldrene til denne ungen burde heller si unnskyld til ungen sin for at de tydeligvis ikke har peiling på kosthold og propper i ungen drittmat uten nesten noen nyttige næringsstoffer! Etter de har gjort det burde de kjøpe en bok som heter grunnleggende ernæring og bestille den grønne boka om kostråd for å fremme folkehelse på helsedirektoratet.no! Kanskje de endelig lærer at ketchup ikke er en grønnsak....Bare for å nevne det så er det samme kode på denne og flere kommentarer. Altså, HI svarer seg selv og er minst tre parter her. Anonymous poster hash: 23cb5...766 Da har HI lite å gjøre! 😜
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #25 Skrevet 23. juli 2014 Haha FLAUT for han mannen? Hvem tror han han er? Jeg hadde sikkrrt møtt han om han plent ville... for å høre hva han mente dere to skullr snakke om? Gutten din har sagt unskyld? Hva mer skal DERE snakke om? Skal han lære deg hvordan du skal lære mannerer til din egen sønn? Nei vet du hva. Det høres sært ut.. han får det travelt om han skal reagere slik på alle "fornærmelser" gutten kommer til å få oppigjennom. Anonymous poster hash: ee4af...2c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå