Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #26 Skrevet 22. juli 2014 Syns vel det er noe merkelig at så mange unge damer ( muligens) mener at mannen skal ordne opp. Tror dere at Hi her stiger i verdi hos svigermor om hun frivillig lar seg umyndiggjøre ved å la mannen snakke for seg? Virker heldigvis som om dette er en sak Hi vil ta opp selv. Lever man i et forhold skal ikke den ene parten opptre som verge for den andre ektefellen. Altså jeg kommer til og ta opp dette selv, uansett hvor feig de som er her synes mannen er. Jeg synes ikke han er feig, jeg er en voksen dame og det er meg svigermor har problemer med tydeligvis. Ikke mannen. Så får heller prøve og ta det opp selv og om det ikke går kan mannen prøve å si noe Anonymous poster hash: 5020a...a8c
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #27 Skrevet 22. juli 2014 Syns vel det er noe merkelig at så mange unge damer ( muligens) mener at mannen skal ordne opp. Tror dere at Hi her stiger i verdi hos svigermor om hun frivillig lar seg umyndiggjøre ved å la mannen snakke for seg? Virker heldigvis som om dette er en sak Hi vil ta opp selv. Lever man i et forhold skal ikke den ene parten opptre som verge for den andre ektefellen. Har du mye erfaring med dette? Anonymous poster hash: a69b0...6e7
prekæs Skrevet 23. juli 2014 #28 Skrevet 23. juli 2014 Syns vel det er noe merkelig at så mange unge damer ( muligens) mener at mannen skal ordne opp. Tror dere at Hi her stiger i verdi hos svigermor om hun frivillig lar seg umyndiggjøre ved å la mannen snakke for seg? Virker heldigvis som om dette er en sak Hi vil ta opp selv. Lever man i et forhold skal ikke den ene parten opptre som verge for den andre ektefellen. Har du mye erfaring med dette? Anonymous poster hash: a69b0...6e7 Ja.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #29 Skrevet 23. juli 2014 Syns vel det er noe merkelig at så mange unge damer ( muligens) mener at mannen skal ordne opp. Tror dere at Hi her stiger i verdi hos svigermor om hun frivillig lar seg umyndiggjøre ved å la mannen snakke for seg? Virker heldigvis som om dette er en sak Hi vil ta opp selv. Lever man i et forhold skal ikke den ene parten opptre som verge for den andre ektefellen. Jeg tenker at det kanskje lettere for svigermor å høre slikt fra sin sønn, heller enn fra svigerdattera. Uansett hvordan det gjøres, så er det nok lurt at svigermor skjønner at hennes sønn er enig med sin kone/samboer. Anonymous poster hash: 691ae...3ed
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #30 Skrevet 23. juli 2014 Det er ikke sikkert hun sier tingene egentlig for å såre. Ofte er det heller ubetenksomhet som ligger bak. Hvis du virklig ønsker at dette skal bli bedre foreslår jeg at du baker en kake og tar med til henne. Fortell henne at du ønsker at dere skal ha et godt forhold og at du er glad i henne (det er lov til å lyve litt), men at du blir lei deg for måten hun snakker til deg på. Gi konkrete eksempler og fortell at du forstår at hun ikke sier det for å såre, men at det svir likevell. (fortsatt lov å lyve litt) Legg på litt om hvor fint det er å ha familie med erfaring i nærheten og hvor glad barnet er i henne. Da blir hun sansynlig vis så positivt innstilt at hun ikke går i forsvarspossisjon, men heller ønsker å gjøre det hyggelig for deg. Om du har en gammel lærer eller noen andre som pleide å hakke på deg tidligere og som fikk deg til å føle litt på samme måten så ta med det også. Anonymous poster hash: 68235...666
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #31 Skrevet 23. juli 2014 I dag er dagen... Gruer meg masse, tusen takk for innspill dere :-) Hi Anonymous poster hash: 5020a...a8c
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #32 Skrevet 23. juli 2014 Anonym bruker, on 23 Jul 2014 - 11:23, said: I dag er dagen... Gruer meg masse, tusen takk for innspill dere :-) Hi Anonymous poster hash: 5020a...a8c Lykke til! Fint om du forteller oss hvordan det gikk. Anonymous poster hash: 966c7...17b
klg,2 boys now:) Skrevet 23. juli 2014 #33 Skrevet 23. juli 2014 Jeg har vært igjennom det samme. Det jeg gjorde var når hun kom med en sleng kommentar så spurte jeg med engang,hva mente du nå? F.eks hun synes jeg er veldig streng mor.jeg gave sønnen min beskjed om og ta det med ro. Så sier hun til sønnen min,huff stakkars får ikke leke du.. Da spurte jeg,så du mener at det er helt greit at han hopper rundt i møblene?æhh nei var svaret. Nettopp!sa jeg. Fortalte hun så at det var slitsomt og sårende og ikke minst forvirrende for ungen når hun kommenterte på den måten. Hun hadde ikke tenkt sånn på det sa hun. Hvis hun nå slenger utav seg frekke kommentarer spør jeg med engang,hva hun egentlig mente. Nå tror jeg hun har tatt hintet for det skjer nesten aldri lengre og vi har ett mye bedre forhold. Jeg er hele tiden saklig og hever aldri stemmen.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 23. juli 2014 #34 Skrevet 23. juli 2014 I det siste har det vært vanskelig og vært lykkelig når jeg er hjemme. Har en svigermor som støtt å stadig kommer innom og slenger spydoge kommentarer min vei... Mannen skjønner jeg blir såret og lei meg men han orker ikke være mellom mann mellom oss, og sier jeg må prøve å ta opp dette med henne selv... Og dette skjønner jeg! Hittill har jeg ikke sagt noe som helst men nå begynner det og gå utover trivselen min her hjemme å jeg vet ikke hvor mye mere jeg orker. Så er det noen som har noen forslag til hvordan jeg kan ta opp dette med sårende kommentarer og delvis krenkende privatliv? Ps. Garantert noen skrivefeil her men ikke like lett og skrive på mobilen med tårer i øynene. Anonymous poster hash: 5020a...a8c Jeg ville ventet til neste gang hun kommer med noe ufint. Da sier du noe som dette: "Du, det er en ting jeg har villet ta opp med deg en stund nå. Jeg har merket meg at du til stadighet kommer med sånne ufine kommentarer til meg, slik som du just gjorde nå. Det er jeg blitt trøtt av. Hvis det er noe du sliter med i forhold til meg, ville jeg satt pris på om du heller tok det opp med meg på en saklig måte. Jeg blir lei meg av spydighetene dine, og gidder ikke ta imot sånt mer."
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #35 Skrevet 23. juli 2014 I det siste har det vært vanskelig og vært lykkelig når jeg er hjemme. Har en svigermor som støtt å stadig kommer innom og slenger spydoge kommentarer min vei... Mannen skjønner jeg blir såret og lei meg men han orker ikke være mellom mann mellom oss, og sier jeg må prøve å ta opp dette med henne selv... Og dette skjønner jeg! Hittill har jeg ikke sagt noe som helst men nå begynner det og gå utover trivselen min her hjemme å jeg vet ikke hvor mye mere jeg orker. Så er det noen som har noen forslag til hvordan jeg kan ta opp dette med sårende kommentarer og delvis krenkende privatliv? Ps. Garantert noen skrivefeil her men ikke like lett og skrive på mobilen med tårer i øynene. Anonymous poster hash: 5020a...a8c Jeg ville ventet til neste gang hun kommer med noe ufint. Da sier du noe som dette: "Du, det er en ting jeg har villet ta opp med deg en stund nå. Jeg har merket meg at du til stadighet kommer med sånne ufine kommentarer til meg, slik som du just gjorde nå. Det er jeg blitt trøtt av. Hvis det er noe du sliter med i forhold til meg, ville jeg satt pris på om du heller tok det opp med meg på en saklig måte. Jeg blir lei meg av spydighetene dine, og gidder ikke ta imot sånt mer." Ble så at jeg venter til neste gang. Vil ikke skape ufred Anonymous poster hash: 5020a...a8c
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #36 Skrevet 28. juli 2014 I det siste har det vært vanskelig og vært lykkelig når jeg er hjemme. Har en svigermor som støtt å stadig kommer innom og slenger spydoge kommentarer min vei... Mannen skjønner jeg blir såret og lei meg men han orker ikke være mellom mann mellom oss, og sier jeg må prøve å ta opp dette med henne selv... Og dette skjønner jeg! Hittill har jeg ikke sagt noe som helst men nå begynner det og gå utover trivselen min her hjemme å jeg vet ikke hvor mye mere jeg orker. Så er det noen som har noen forslag til hvordan jeg kan ta opp dette med sårende kommentarer og delvis krenkende privatliv? Ps. Garantert noen skrivefeil her men ikke like lett og skrive på mobilen med tårer i øynene.Anonymous poster hash: 5020a...a8c Jeg ville ventet til neste gang hun kommer med noe ufint. Da sier du noe som dette:"Du, det er en ting jeg har villet ta opp med deg en stund nå. Jeg har merket meg at du til stadighet kommer med sånne ufine kommentarer til meg, slik som du just gjorde nå. Det er jeg blitt trøtt av. Hvis det er noe du sliter med i forhold til meg, ville jeg satt pris på om du heller tok det opp med meg på en saklig måte. Jeg blir lei meg av spydighetene dine, og gidder ikke ta imot sånt mer." Ble så at jeg venter til neste gang. Vil ikke skape ufredAnonymous poster hash: 5020a...a8c Hva skjer? Feiger du ut fremdeles? Anonymous poster hash: cadd5...5fe
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #37 Skrevet 28. juli 2014 Feiger ut? Hadde vel ikke noe med det og gjøre? Nei nå har jeg faktisk satt svigermor på plass i dag. Og det med mannen sin støtte. Jeg sa rett ut til henne at om hu ikke kan behandle meg med respekt i mitt eget hjem slik normale mennesker ville gjort, trenger hun ikke sette en fot innen for døren vår. Begynte og si til mannen; du vil vel ikke nekte mammaen din adgang? Da svarte min kjære at, jo det vil han så lenge hu behandler meg på den måten hun gjør :-) Kort fortalt det var en stille svigermor som drakk opp kaffen å takket for seg etterpå. Hi Anonymous poster hash: 5020a...a8c
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #38 Skrevet 28. juli 2014 Yo go girl!! Anonymous poster hash: ea76f...5bf
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #39 Skrevet 28. juli 2014 Heia heia!!! Du er tøff Anonymous poster hash: 603eb...27c
3 i april Skrevet 28. juli 2014 #40 Skrevet 28. juli 2014 mannen din bør gro noen baller og forsvare deg, når moren kommer med unødige kommentarer. Tipper at hun også hadde begrenset spyddighetene om hun hadde fått beskjed av sønnen sin. Når han ikke sier noe, så trøster hun seg nok med at det er greit det hun sier, siden manne din ikke sier noe. Men neste gang hun kommer på besøk og hun begynner med frekkheter så ber du henne om å gå. Si at du verken orker eller gidder å bli behandlet så respektløst i ditt egent hjem. Men at hun er velkommen når hun kan oppføre seg.
3 i april Skrevet 28. juli 2014 #41 Skrevet 28. juli 2014 Ser nå at du satte henne på plass Flink jente :D !!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #42 Skrevet 28. juli 2014 Hvordan går det nå, HI ? Du er tøff som tok opp kampen! Anonymous poster hash: 7707c...b13
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #43 Skrevet 28. juli 2014 For det første - ta opp dette med mannen din. Diskuter med ham. Som du sier - han ser det jo. Bli enige om hvordan dere skal ta opp dette med hans mor. Det er jo derfor hun er innom ikke sant? Fordi han er moren til din mann? Ikke la deg tråkke på! Lykke til! PS! Til datteren min sier jeg at "dersom du ikke skal si noe hyggelig, kan du gå i et annet rom" når hun "troller"... Kanskje ikke så lett å si dette til svigermor, men om du prøver med det gode og det ikke fungerer, så kanskje? Anonymous poster hash: 74fb8...e7e
Sint naken biltyv Skrevet 28. juli 2014 #44 Skrevet 28. juli 2014 Det er ikke DIN jobb! Mannen burde slutte med feigheten sin, og hjelpe deg! Dette er ikke greit! Hva om din far hadde sagt slike ting til ham!? Hans familie- hans jobb! Anonymous poster hash: a69b0...6e7 Enig, dette burde mannen ta. Jeg tok det med min svigermor men hun ga seg ikke før mannen min tok det med hu.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #45 Skrevet 28. juli 2014 mannen din bør gro noen baller og forsvare deg, når moren kommer med unødige kommentarer. Tipper at hun også hadde begrenset spyddighetene om hun hadde fått beskjed av sønnen sin. Når han ikke sier noe, så trøster hun seg nok med at det er greit det hun sier, siden manne din ikke sier noe. Men neste gang hun kommer på besøk og hun begynner med frekkheter så ber du henne om å gå. Si at du verken orker eller gidder å bli behandlet så respektløst i ditt egent hjem. Men at hun er velkommen når hun kan oppføre seg. Mannen har prøvd i 2år å få den kjerringa til og oppføre seg :-PNå er det min tur å min kamp. Han støtter meg, men det er fortsatt min kamp ikke hans... Men kommer til og være beintøff framover ja.! Anonymous poster hash: 5020a...a8c
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #46 Skrevet 29. juli 2014 Har ennå ikke sett noe til svigermor så tror hu tok hintet :-D Håper hu gir seg nå :-) Anonymous poster hash: 5020a...a8c
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #47 Skrevet 29. juli 2014 Hun gikk iallefall, min hadde kommet til å kjefte og rope og kalt oss masse fælt, og sendt oss fæle mld etterpå. Kjempe bra at hun gikk og ikke tar kontakt fordi da kan det hende at hun er i tenkeboksen! Og vil si unnskyld senere. Eller bare sur Lykke til videre! Anonymous poster hash: 433c5...e2e
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #48 Skrevet 30. juli 2014 Hun gikk iallefall, min hadde kommet til å kjefte og rope og kalt oss masse fælt, og sendt oss fæle mld etterpå. Kjempe bra at hun gikk og ikke tar kontakt fordi da kan det hende at hun er i tenkeboksen! Og vil si unnskyld senere. Eller bare sur Lykke til videre! Anonymous poster hash: 433c5...e2e Hun sier nok verken unnskyld eller noe sånt... Hu er nok bare sur :-/ Anonymous poster hash: 5020a...a8c
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #49 Skrevet 30. juli 2014 Hvordan er det med deg, HI? Anonymous poster hash: cadd5...5fe
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #50 Skrevet 31. juli 2014 Dytter Anonymous poster hash: a69b0...6e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå