Gå til innhold

Dere med stebarn. Nyter dere ferien?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bare for å si det med en gang. Jeg HAR en fantastisk stedatter og vi har et supert forhold og hun ser ut til å stortrives med oss.

Mitt problem er at vi nå har hatt henne i 10 dager (første gang jeg er med hele ferien) og jeg synes det er så utrolig kjedelig. Vi har vært på hotell og badeland, dyrepark og fornøyelsespark. Nå er vi hjemme og driver med barnevennlige aktiviteter. Bading, ringspill annet spill etc.

Det gikk opp for meg i dag, dette er så kjedelig at jeg går på veggen.

Jeg er nå gravid selv og kjente at angsten tok meg litt. Hvorfor skal jeg ha barn når jeg kjeder meg?

Vil alt dette føles annerledes når det er eget barn? Jeg er jo oppriktig glad i min stedatter så jeg burde jo kunne klare å kose meg med henne.

 

Anonymous poster hash: bca0e...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du det er mange foreldre som synes det er MORO med fornøyelsesparker,badeland osv?

Velkommen til foreldrerollen!



Anonymous poster hash: c193f...4d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror du det er mange foreldre som synes det er MORO med fornøyelsesparker,badeland osv?

Velkommen til foreldrerollen!

 

Anonymous poster hash: c193f...4d0

Hehe. Det ER faktisk normalt å kjede seg. Og det ER lov? Eller burde man egentlig holde kjeft om det? :P

 

Anonymous poster hash: bca0e...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gjør jo det msn selv vil med egne barn. Med stebarn må man tilpasse seg det de ha lært av andre. Vi går toppturer, seiler og gjør masse kult med barna i ferien. De to ukene stedatteren er der, kjeder jeg meg. Hun vil på Hunderfossen, se tv og være mer passiv enn vi liker og er ikke interessert i det vi liker. Naturlig nok, og en del av ulempen med delte familier. Hun får sine fine to uker, selv om det ikke er vår favoritt.

 

Anonymous poster hash: d0ef3...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er jeg så ung til sinns at jeg stortrives i vannet, på karuseller og i dyreparker:-)

 

Stesønnen min gliser bredt når jeg er med:-)

 

Prøv å finne noe dere kan gjøre som begge synes er gøy:-) Ellers så kan du jo f.eks sitte å strikke/lese/hekle eller noe sånt mens hun gjør noe annet?:-)

 

Anonymous poster hash: 885bf...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror du det er mange foreldre som synes det er MORO med fornøyelsesparker,badeland osv?

Velkommen til foreldrerollen!

 

Anonymous poster hash: c193f...4d0

Jeg synes det er fantastisk gøy på slike steder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man gjør jo det msn selv vil med egne barn. Med stebarn må man tilpasse seg det de ha lært av andre. Vi går toppturer, seiler og gjør masse kult med barna i ferien. De to ukene stedatteren er der, kjeder jeg meg. Hun vil på Hunderfossen, se tv og være mer passiv enn vi liker og er ikke interessert i det vi liker. Naturlig nok, og en del av ulempen med delte familier. Hun får sine fine to uker, selv om det ikke er vår favoritt.

 

Anonymous poster hash: d0ef3...e17

Stakkars jente 😞 håper virkelig ikke at hun vet at hun er i veien i din lille familien.

Hun er faktisk en del av familien din

 

Anonymous poster hash: fb064...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er gøy å leke med ungene, men det er klart enkelte ting kan være kjedelig innimellom - er grenser for hvor lenge det er gøy å leke teselskap;)

 

Og nå når du er gravid er du ekstra sliten og det er ikke alt du kan være med på.

 

Men ikke bli en mor som alltid sitter med helkletøyet mens ungene er ute og bader. Lek i hvertfall litt:)

 

Anonymous poster hash: 995de...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle som kjeder seg med barna, hva venter dere på? At de skal bli tenåringer og bare være ute? Hvorfor få barn hvis dere ikke koser dere? Hva med å ta de med på fjellet, i skogen, på vannet? Man må ikke dra til lekeland. Tror mange er late og rett og slett ikke gidder å ta med barna på ting som alle kan like. På fjelltur må man jo gå selv og :-) bedre å sitte på lekeland og være sur og klage, da slipper man å bruke sine egne ben.

 

Anonymous poster hash: 1b5f7...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver ikke med håndarbeid så det utgår. ;)

Jeg har lovet meg selv å være en engasjert stemor så forsøker å delta med entusiasme. Ikke like lett alltid. :D

 

Anonymous poster hash: bca0e...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Man gjør jo det msn selv vil med egne barn. Med stebarn må man tilpasse seg det de ha lært av andre. Vi går toppturer, seiler og gjør masse kult med barna i ferien. De to ukene stedatteren er der, kjeder jeg meg. Hun vil på Hunderfossen, se tv og være mer passiv enn vi liker og er ikke interessert i det vi liker. Naturlig nok, og en del av ulempen med delte familier. Hun får sine fine to uker, selv om det ikke er vår favoritt.

 

Anonymous poster hash: d0ef3...e17

Stakkars jente 😞 håper virkelig ikke at hun vet at hun er i veien i din lille familien.

Hun er faktisk en del av familien din

 

Anonymous poster hash: fb064...fec

Og du da fordomsfulle troll? Hvor skriver jeg at hun er i veien? Du leser det du vil lese og drømmer om det du drømmer om. Men at stedatteren min har det vondt, det kan du faktisk ikke konstruere noe rundt. At vi er ulike mennesker er allikevel helt greit.

 

Anonymous poster hash: d0ef3...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle som kjeder seg med barna, hva venter dere på? At de skal bli tenåringer og bare være ute? Hvorfor få barn hvis dere ikke koser dere? Hva med å ta de med på fjellet, i skogen, på vannet? Man må ikke dra til lekeland. Tror mange er late og rett og slett ikke gidder å ta med barna på ting som alle kan like. På fjelltur må man jo gå selv og :-) bedre å sitte på lekeland og være sur og klage, da slipper man å bruke sine egne ben.

 

Anonymous poster hash: 1b5f7...148

Lekeland er vi ikke på når været er som nå. Det er en vinteraktivitet.

 

 

Anonymous poster hash: bca0e...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syltebærtyttetøy

Her gjør vi ting som alle liker, men det er jo klart at vi ikke kan gjøre alt JEG vil, fordi det ikke nødvendigvis er barnevennlig!

Ja, det er lov å kjede seg, ja, det er lov å si det! ;)

All ære til dere mødre som syns ALT med barn er gøy, jeg syns ikke det. Det betyr ikke at jeg elsker barna mine mindre enn dere, eller at jeg ikke burde få barn. Jeg er bare en annen type person enn dere.

 

Gud så lei jeg er mennesker som roper ut "da burde du ikke fått barn" med en gang man nevner noe som helst om at det ikke alltid er fryd og herlighet med barn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er skikkelig tullete at barna skal få bestemme hva som man skal finne på i ferien.

De voksne betaler for moroa - de bestemmer hva som skal gjøres.

Selvsagt skal man også gjøre ting som barna liker, men ikke hele tiden.

Jeg mener at det holder lenge med et besøk i en fornøyelsespark i løpet av en sommer. De trenger ikke ha vært i Dyreparken OG på Liseberg OG på Tusenfryd OG på Hunderfossen OG i Kongeparken i løpet av en sesong i tillegg til x antall besøk i Lekeland og Badeland. De har ikke vondt av kjede seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skikkelig tullete at barna skal få bestemme hva som man skal finne på i ferien.

De voksne betaler for moroa - de bestemmer hva som skal gjøres.

Selvsagt skal man også gjøre ting som barna liker, men ikke hele tiden.

Jeg mener at det holder lenge med et besøk i en fornøyelsespark i løpet av en sommer. De trenger ikke ha vært i Dyreparken OG på Liseberg OG på Tusenfryd OG på Hunderfossen OG i Kongeparken i løpet av en sesong i tillegg til x antall besøk i Lekeland og Badeland. De har ikke vondt av kjede seg litt.

Er egentlig helt enig med deg. I år ble det litt ekstra da vi ble invitert med på en tur med et vennepar.

 

Anonymous poster hash: bca0e...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER fornøyelsesparker ( ikke så mye badeland men hehe , å løpe i bikini i timevis er ikke favoritt) og når stebarnet mitt var lite og vi var på ferier i fornøyelsesparker så hadde jeg det supert, hadde det også supert på stranda, i hagen , på hyttetur og overalt vi var på ferie. Og nå med egne barn er fornøyelsesparkferier noe av det beste jeg vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker parker og gleder meg til vi skal ta runden neste år :)

 

Selvsagt skal man prøve å finne på aktiviteter som fenger hele familien, men så er det ganske enkelt sånn at når barna har det gøy og koser seg så blir dagene gode for foreldrene også. Presser man barna med på ting de ikke interesserer seg for blir det mas og sutring og da har ingen det gøy.

 

Derfor svelger man en del kameler, sover i telt i hagen og blir oppspist av mygg mens man fisker - alt for gode sommerminners skyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet, jeg har en stesønn på 6 år som er hos oss 50/50. Han må fint finne seg i å være med på de aktivitetene vi skal på, være seg hyttetur, badeland, stranda osv. Er vi hjemme på flotte sommerdager fyller vi bassenget og er ute hele dagen. Hadde han fått bestemme hadde han sittet inne med tv-spill hele dagen. Vi leker med ungene,men de må kunne aktivisere seg selv også, så noen ganger får de/han beskjed om å leke selv. Unger har ikke vondt av å kjede seg.

 

Anonymous poster hash: f2d0e...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ikke det når tenåringen er med. Han sutrer, klager, klenger på faren og må aktiviseres hele tiden ellers blir det grining. Det er synd på gutten, men oppførselen hans er mildt sagt atal

 

Anonymous poster hash: 53e9a...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du ville drevet med om du kunne bestemt helt fritt? Start der, og gå nedover til du finner noe dere kan gjøre sammen? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet, jeg har en stesønn på 6 år som er hos oss 50/50. Han må fint finne seg i å være med på de aktivitetene vi skal på, være seg hyttetur, badeland, stranda osv. Er vi hjemme på flotte sommerdager fyller vi bassenget og er ute hele dagen. Hadde han fått bestemme hadde han sittet inne med tv-spill hele dagen. Vi leker med ungene,men de må kunne aktivisere seg selv også, så noen ganger får de/han beskjed om å leke selv. Unger har ikke vondt av å kjede seg.

 

Anonymous poster hash: f2d0e...871

Det er ikke alle relasjoner som er så enkle. Her er mor vanskelig å ha med å gjøre, og dersom barnet ikke får gjøre det hun vil i ferien kommer hun ikke. Mange vanskelige skilsmissesituasjoner som gir litt kinkige resultater.

 

Anonymous poster hash: d0ef3...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker når jeg var liten selv jeg. Vi var i dyreparken i kr.sand 1 gang i året FORDI besteforeldrene mine bor 20 minutter enda. Var kanskje i Lisberg 1 gang. Hvis vi var på tur i utlandet kunne vi dra på en park eller akvarium etc. men jeg var med på det de voksne ville, og jeg fant gleden i det. Noen ganger det kjedelig, men som regel klarer man å finne på noe å leke med selv. 

 

Hvordan skal barn bli som voksne om de må stimuleres hele tiden? 

 

I år var jeg en uke i Italia med lillegull. Det var kjempekoselig! Jeg dro ikke på lekeparkene for å sitte å kjede meg mens hun lekte. Vi dro på stranda, eller til bassenget på dagen. Koste oss med is, badet sammen, svømte sammen, satt med aktivitetsbøker på solsenga og løste oppgaver sammen. Dro på båttur en dag, var masse venting og sikkert litt kjedelig- men så stoppet vi på fine steder der vi kunne bade og kose oss. 

 

Ellers i år skal vi til Dyreparken i kr sand- men det synes jeg er gøy. Elsker dyr ;) Og på Sabeltann på kvelden, også gøy. 

 

Så har vi litt leker i hagen (sandkasse, trampoline, sklie osv)- Så vi voksne kan slappe av på verandaen mens ungen er der å leker. Så bytter vi på å leke litt med henne om hun kjeder seg. Da er det fint at man er sammen med andre barn, så de kan leke sammen. Da driter de som regel i de voksne :P 

 

Vi pleier å dra på hytte :) Og der går vi turer, leker med ball, leser bok, bader og slapper av. Hun koser seg like mye med en krukke hun kan fange insekter i og se på, som hun gjør på lekeland :P Og det gjorde jeg når jeg var liten også. Det er en kul opplevelse å dra på lekeland, men gjør man det hele tiden blir det heller ikke noe spesielt minne.. 

 

Lær ungen å aktivisere seg selv. Det tjener dere godt på. Og jeg lover at det blir annerledes med din egen unge. 



Anonymous poster hash: 2f219...798
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men alle som kjeder seg med barna, hva venter dere på? At de skal bli tenåringer og bare være ute? Hvorfor få barn hvis dere ikke koser dere? Hva med å ta de med på fjellet, i skogen, på vannet? Man må ikke dra til lekeland. Tror mange er late og rett og slett ikke gidder å ta med barna på ting som alle kan like. På fjelltur må man jo gå selv og :-) bedre å sitte på lekeland og være sur og klage, da slipper man å bruke sine egne ben.

 

Anonymous poster hash: 1b5f7...148

Lekeland er vi ikke på når været er som nå. Det er en vinteraktivitet.

 

 

Anonymous poster hash: bca0e...0af

Ja og det finnes mange mange vinteraktiviteter!!!

 

Anonymous poster hash: 1b5f7...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Husker når jeg var liten selv jeg. Vi var i dyreparken i kr.sand 1 gang i året FORDI besteforeldrene mine bor 20 minutter enda. Var kanskje i Lisberg 1 gang. Hvis vi var på tur i utlandet kunne vi dra på en park eller akvarium etc. men jeg var med på det de voksne ville, og jeg fant gleden i det. Noen ganger det kjedelig, men som regel klarer man å finne på noe å leke med selv.

 

Hvordan skal barn bli som voksne om de må stimuleres hele tiden?

 

I år var jeg en uke i Italia med lillegull. Det var kjempekoselig! Jeg dro ikke på lekeparkene for å sitte å kjede meg mens hun lekte. Vi dro på stranda, eller til bassenget på dagen. Koste oss med is, badet sammen, svømte sammen, satt med aktivitetsbøker på solsenga og løste oppgaver sammen. Dro på båttur en dag, var masse venting og sikkert litt kjedelig- men så stoppet vi på fine steder der vi kunne bade og kose oss.

 

Ellers i år skal vi til Dyreparken i kr sand- men det synes jeg er gøy. Elsker dyr ;) Og på Sabeltann på kvelden, også gøy.

 

Så har vi litt leker i hagen (sandkasse, trampoline, sklie osv)- Så vi voksne kan slappe av på verandaen mens ungen er der å leker. Så bytter vi på å leke litt med henne om hun kjeder seg. Da er det fint at man er sammen med andre barn, så de kan leke sammen. Da driter de som regel i de voksne :P

 

Vi pleier å dra på hytte :) Og der går vi turer, leker med ball, leser bok, bader og slapper av. Hun koser seg like mye med en krukke hun kan fange insekter i og se på, som hun gjør på lekeland :P Og det gjorde jeg når jeg var liten også. Det er en kul opplevelse å dra på lekeland, men gjør man det hele tiden blir det heller ikke noe spesielt minne..

 

Lær ungen å aktivisere seg selv. Det tjener dere godt på. Og jeg lover at det blir annerledes med din egen unge.

 

Anonymous poster hash: 2f219...798

Det er akkurat det der jeg mener :-) Det er valgfritt å kope på lekeland.

 

Anonymous poster hash: 1b5f7...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Jeg er selv med i karuseller, berg og dalbaner, vannrutsjebaner, hoppeslott, lekeland you name IT. Det er jo gøy. Gu kor kjedelig det må være for alle de foreldrene jeg ser som sitter og leser ukeblad mens ungene herjer. Da er det bedre å leke med ;)

 

 

 

Anonymous poster hash: f10b5...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...