Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #1 Skrevet 21. juli 2014 Har vært heldig å jobbe i butikk og bare jobbe annen hver tirsdag og 4 hver fredag kveld. Nå blir det 3 kvelder en uke og 2 den andre + annen hver lørdag. Jobber 6 dager en uke og 5 den andre. I tillegg er jeg alene og vet ikke hvordan jeg skal løse dette. Far har samvær tirsdag og annen hver helg. Kommer ikke til å gjøre noe annet en å jobbe. Skikkelig deppa nå. Anonymous poster hash: 7ea1d...909
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #2 Skrevet 21. juli 2014 Velkommen til virkeligheten. Anonymous poster hash: 81d30...cab
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #3 Skrevet 21. juli 2014 Jeg skjønte ikke regnestykket.. Anonymous poster hash: 405db...4c9
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #4 Skrevet 21. juli 2014 Jeg skjønte regnestykket og jeg skjønner følelsen. Har jobbet i butikk selv og med samme "turnusen". Vet du, jeg kan ikke komme med noen trøstende ord. Det er helt jævlig syns jeg... Aldri tid til barna eller familien, sånn følte jeg det. Jeg holdt ut et år og ikke mer. Hadde det nå enn vært 5 dager hver uke, men bare 1 fridag annenhver uke er alt for lite syns nå jeg! Kunne utdannelse være noe for deg? Et annet yrke? Anonymous poster hash: f30cb...c72
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #5 Skrevet 21. juli 2014 Fikk ikke regnestykket til å stemme. Får meg ser det ut som du jobber 3 eller 4 dager hver uke. Men altså, jeg har jobbet hver dag i en årrekke, og hadde i en periode en jobb hvor jeg jobbet 26 dager i mnd med 10 timer hver dag. Gikk fint det også . Det er en nytelse å sørge for egen inntekt! Har aldri tatt i mot annet enn barnetrygd fra staten ( pluss permisjonspenger). Håper det fortsetter slik til jeg blir pensjonist . Anonymous poster hash: 218bc...3aa
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #6 Skrevet 21. juli 2014 Velkommen til virkeligheten. Anonymous poster hash: 81d30...cab Hva er det for noe å si? Anonymous poster hash: 7ea1d...909
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #7 Skrevet 21. juli 2014 Sånn er butikkyrket gitt. Er helt drepen for samlivet dessverre. Anonymous poster hash: 45ad9...b7e
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #8 Skrevet 21. juli 2014 Fikk ikke regnestykket til å stemme. Får meg ser det ut som du jobber 3 eller 4 dager hver uke. Men altså, jeg har jobbet hver dag i en årrekke, og hadde i en periode en jobb hvor jeg jobbet 26 dager i mnd med 10 timer hver dag. Gikk fint det også . Det er en nytelse å sørge for egen inntekt! Har aldri tatt i mot annet enn barnetrygd fra staten ( pluss permisjonspenger). Håper det fortsetter slik til jeg blir pensjonist . Anonymous poster hash: 218bc...3aa Jobber 3 kvelder + 2 dager + lørdag ene uken Jobber 2 kvelder + 3 dager ene uken Anonymous poster hash: 7ea1d...909
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #9 Skrevet 21. juli 2014 Har vært heldig å jobbe i butikk og bare jobbe annen hver tirsdag og 4 hver fredag kveld. Nå blir det 3 kvelder en uke og 2 den andre + annen hver lørdag. Jobber 6 dager en uke og 5 den andre. I tillegg er jeg alene og vet ikke hvordan jeg skal løse dette. Far har samvær tirsdag og annen hver helg. Kommer ikke til å gjøre noe annet en å jobbe. Skikkelig deppa nå. Anonymous poster hash: 7ea1d...909 Been there done that... Virkelig kjipt. Så jeg bestemte meg for å ta en utdannelse. Kan det være noe for deg? Anonymous poster hash: 688fb...89e
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #10 Skrevet 21. juli 2014 Føler jeg fikk litt halv spydige kommentarer her. Jeg har jobbet hele livet og klart meg selv. Når jeg var sammen med barne faren og etter. Er det noen som skjønner at dette er frustrerende å ikke hvem som skal ha ungene og når jeg skal ha noe liv uten om jobb. Uff. Pyton. Anonymous poster hash: 7ea1d...909
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #11 Skrevet 21. juli 2014 Fikk ikke regnestykket til å stemme. Får meg ser det ut som du jobber 3 eller 4 dager hver uke. Men altså, jeg har jobbet hver dag i en årrekke, og hadde i en periode en jobb hvor jeg jobbet 26 dager i mnd med 10 timer hver dag. Gikk fint det også . Det er en nytelse å sørge for egen inntekt! Har aldri tatt i mot annet enn barnetrygd fra staten ( pluss permisjonspenger). Håper det fortsetter slik til jeg blir pensjonist . Anonymous poster hash: 218bc...3aa Jobber 3 kvelder + 2 dager + lørdag ene ukenJobber 2 kvelder + 3 dager ene uken Anonymous poster hash: 7ea1d...909 Da har du min fulle sympati!! Anonymous poster hash: 405db...4c9
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #12 Skrevet 21. juli 2014 Fikk ikke regnestykket til å stemme. Får meg ser det ut som du jobber 3 eller 4 dager hver uke. Men altså, jeg har jobbet hver dag i en årrekke, og hadde i en periode en jobb hvor jeg jobbet 26 dager i mnd med 10 timer hver dag. Gikk fint det også . Det er en nytelse å sørge for egen inntekt! Har aldri tatt i mot annet enn barnetrygd fra staten ( pluss permisjonspenger). Håper det fortsetter slik til jeg blir pensjonist . Anonymous poster hash: 218bc...3aa Jobber 3 kvelder + 2 dager + lørdag ene uken Jobber 2 kvelder + 3 dager ene uken Anonymous poster hash: 7ea1d...909 Er det lov? Du bør se på www.lovdata.no på arbeidstid under Arbeidsmiljøloven. Anonymous poster hash: 61c6f...24d
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #13 Skrevet 21. juli 2014 Sånn er butikkyrket gitt. Er helt drepen for samlivet dessverre. Anonymous poster hash: 45ad9...b7e Føler jeg fikk litt halv spydige kommentarer her. Jeg har jobbet hele livet og klart meg selv. Når jeg var sammen med barne faren og etter. Er det noen som skjønner at dette er frustrerende å ikke hvem som skal ha ungene og når jeg skal ha noe liv uten om jobb. Uff. Pyton. Anonymous poster hash: 7ea1d...909 [/a Har vært heldig å jobbe i butikk og bare jobbe annen hver tirsdag og 4 hver fredag kveld. Nå blir det 3 kvelder en uke og 2 den andre + annen hver lørdag. Jobber 6 dager en uke og 5 den andre. I tillegg er jeg alene og vet ikke hvordan jeg skal løse dette. Far har samvær tirsdag og annen hver helg. Kommer ikke til å gjøre noe annet en å jobbe. Skikkelig deppa nå. Anonymous poster hash: 7ea1d...909 Been there done that... Virkelig kjipt. Så jeg bestemte meg for å ta en utdannelse. Kan det være noe for deg? Anonymous poster hash: 688fb...89e Ingen trøst, men litt koseligere svar. Takk. Må se hva jeg kan gjøre. Anonymous poster hash: 7ea1d...909
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #14 Skrevet 21. juli 2014 Fikk ikke regnestykket til å stemme. Får meg ser det ut som du jobber 3 eller 4 dager hver uke. Men altså, jeg har jobbet hver dag i en årrekke, og hadde i en periode en jobb hvor jeg jobbet 26 dager i mnd med 10 timer hver dag. Gikk fint det også . Det er en nytelse å sørge for egen inntekt! Har aldri tatt i mot annet enn barnetrygd fra staten ( pluss permisjonspenger). Håper det fortsetter slik til jeg blir pensjonist . Anonymous poster hash: 218bc...3aa Jobber 3 kvelder + 2 dager + lørdag ene ukenJobber 2 kvelder + 3 dager ene uken Anonymous poster hash: 7ea1d...909 Da har du min fulle sympati!! Anonymous poster hash: 405db...4c9 Takk Anonymous poster hash: 7ea1d...909
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #15 Skrevet 21. juli 2014 Sånn er butikkyrket gitt. Er helt drepen for samlivet dessverre. Anonymous poster hash: 45ad9...b7e Ja, det er sikkert. Anonymous poster hash: 7ea1d...909
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #16 Skrevet 21. juli 2014 Fikk ikke regnestykket til å stemme. Får meg ser det ut som du jobber 3 eller 4 dager hver uke. Men altså, jeg har jobbet hver dag i en årrekke, og hadde i en periode en jobb hvor jeg jobbet 26 dager i mnd med 10 timer hver dag. Gikk fint det også . Det er en nytelse å sørge for egen inntekt! Har aldri tatt i mot annet enn barnetrygd fra staten ( pluss permisjonspenger). Håper det fortsetter slik til jeg blir pensjonist . Anonymous poster hash: 218bc...3aa Jobber 3 kvelder + 2 dager + lørdag ene uken Jobber 2 kvelder + 3 dager ene uken Anonymous poster hash: 7ea1d...909 Er det lov? Du bør se på www.lovdata.no på arbeidstid under Arbeidsmiljøloven. Anonymous poster hash: 61c6f...24d Jeg skal i utgangspunkte ha fri en dag den uken jeg jobber lørdag, men har valgt å jobbe pga pengene. Anonymous poster hash: 7ea1d...909
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #17 Skrevet 21. juli 2014 Huff, det hørtes ikke bra ut Har du muligheter for å ta en prat med barnets far og høre med han om dere kan ha en annen ordning på samværet? Da eksen til min mann, fikk en annen turnus med mye kveldsjobbing, endret vi med samværsdager slik at ungen bodde hos oss mer sammenhenges mens hun hadde kveldsjobb istedenfor å splittet opp hver onsdag og annen hver helg. Evt om han kan ha ungen litt mer oftere? Og som flere skrev lenger opp, har du vurdert å begynne og studere? Eller finne deg en annen arbeidsgiver? Håper uansett at ting ordner seg med deg etter hvert Lykke til! Anonymous poster hash: c56c1...601
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #18 Skrevet 21. juli 2014 Huff, det hørtes ikke bra ut Har du muligheter for å ta en prat med barnets far og høre med han om dere kan ha en annen ordning på samværet? Da eksen til min mann, fikk en annen turnus med mye kveldsjobbing, endret vi med samværsdager slik at ungen bodde hos oss mer sammenhenges mens hun hadde kveldsjobb istedenfor å splittet opp hver onsdag og annen hver helg. Evt om han kan ha ungen litt mer oftere? Og som flere skrev lenger opp, har du vurdert å begynne og studere? Eller finne deg en annen arbeidsgiver? Håper uansett at ting ordner seg med deg etter hvert Lykke til! Anonymous poster hash: c56c1...601 Takk for koselig svar. Ikke kjekt å må belage seg på andre så håper å finne en løsning. Helt hva vet jeg ikke. Fikk vite dette i dag. Vet jeg har vært heldig å jobbe så lite kveld som jeg har gjort i en periode. Kanskje det blir bedre enn jeg føler akkurat nå. Vi får se og være optimist. Anonymous poster hash: 7ea1d...909
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #19 Skrevet 21. juli 2014 Huff, det hørtes ikke bra ut Har du muligheter for å ta en prat med barnets far og høre med han om dere kan ha en annen ordning på samværet? Da eksen til min mann, fikk en annen turnus med mye kveldsjobbing, endret vi med samværsdager slik at ungen bodde hos oss mer sammenhenges mens hun hadde kveldsjobb istedenfor å splittet opp hver onsdag og annen hver helg. Evt om han kan ha ungen litt mer oftere?Og som flere skrev lenger opp, har du vurdert å begynne og studere? Eller finne deg en annen arbeidsgiver? Håper uansett at ting ordner seg med deg etter hvert Lykke til!Anonymous poster hash: c56c1...601 Takk for koselig svar. Ikke kjekt å må belage seg på andre så håper å finne en løsning. Helt hva vet jeg ikke. Fikk vite dette i dag. Vet jeg har vært heldig å jobbe så lite kveld som jeg har gjort i en periode. Kanskje det blir bedre enn jeg føler akkurat nå. Vi får se og være optimist. Anonymous poster hash: 7ea1d...909 Nei, det er aldri kjekt å være avhengig av andre, men av og til må man bare bite i det sure eple og gjør det beste ut av situasjonen Og man vet nå aldri, kanskje eksen din overrasker deg på en positiv måte og bryr seg både deg og ungen så vel at han ønsker å hjelpe deg?! Det gjorde iallefall både min kjære og jeg. Ja, til tider går eksen hans meg på nervene, men til syvende sist så bryr jeg meg guttungen og ønsker han all vel, derfor ble den løsningen beste for oss alle. Grunnen til at jeg skriver i fortid er fordi guttungen er blitt myndig, og har flyttet hjem i fra. Og siden vi har et godt og nært forhold, stikker han titt og ofte innom å besøke oss og små søsknene sin :) Anonymous poster hash: c56c1...601
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #20 Skrevet 21. juli 2014 Velkommen til virkeligheten. Anonymous poster hash: 81d30...cab Hva er det for noe å si? Anonymous poster hash: 7ea1d...909 Hva er det du ikke forstår? Slik er livet som voksen med barn å forsørge. Anonymous poster hash: 81d30...cab
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #21 Skrevet 21. juli 2014 Jeg ville bitt tennene sammen og tatt meg en utdannelse. Jeg er selv studentmamma og det er virkelig overkommelig. Du må bare velge et studie og fremtidig yrke som passer til din hverdag. Utdanning er en av de beste investeringen man kan gjøre for fremtiden! Lykke til! Anonymous poster hash: 2e0e0...cff
Siamese Hellhound Skrevet 21. juli 2014 #22 Skrevet 21. juli 2014 Nå kan du kanskje ikke forlange å bare få dagvakter, men det er jo noe med at arbeidsgiver skal legge til rette for f.eks henting og bringing i bhg og sånt. Står det i arbeidsmiljøloven, tro? Går det an å snakke med arbeidsgiver og prøve å få endret på dette eller byttet noen vakter?
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #23 Skrevet 21. juli 2014 Sånn jobber både butikksjefen og ass. butikksjef i den butikken jeg jobber. De jobber motsatte uker. Alle de andre butikkene i regionen og for så vidt de andre regionene har også lik turnus. Dette er da helt vanlige mennesker med barn osv... Alternativet er å få seg en annen jobb. Kan jo ta en utdannelse først. Anonymous poster hash: 8e4c2...f28
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #24 Skrevet 21. juli 2014 Jeg er også studentmamma. Går kjempefint det!:-) Jobber annenhver helg for å få litt ekstra utenom stipendet:) Anbefales;) Anonymous poster hash: 688fb...89e
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #25 Skrevet 21. juli 2014 Fikk ikke regnestykket til å stemme. Får meg ser det ut som du jobber 3 eller 4 dager hver uke. Men altså, jeg har jobbet hver dag i en årrekke, og hadde i en periode en jobb hvor jeg jobbet 26 dager i mnd med 10 timer hver dag. Gikk fint det også . Det er en nytelse å sørge for egen inntekt! Har aldri tatt i mot annet enn barnetrygd fra staten ( pluss permisjonspenger). Håper det fortsetter slik til jeg blir pensjonist . Anonymous poster hash: 218bc...3aa Jobber 3 kvelder + 2 dager + lørdag ene ukenJobber 2 kvelder + 3 dager ene uken Anonymous poster hash: 7ea1d...909 Er det lov? Du bør se på www.lovdata.no på arbeidstid under Arbeidsmiljøloven. Anonymous poster hash: 61c6f...24d Jeg skal i utgangspunkte ha fri en dag den uken jeg jobber lørdag, men har valgt å jobbe pga pengene. Anonymous poster hash: 7ea1d...909 Du skal egentlig ha fri en dag den uken du jobber lørdag, noe som betyr at du da egentlig jobber som de fleste andre, i gjennomsnitt fem dager i uken??? Du har VALGT å jobbe den ekstra dagen, for pengene sin skyld. Hva er det du egentlig klager på? Anonymous poster hash: b7cd7...045
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå