Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #26 Skrevet 21. juli 2014 Det er ihvertfall veldig bra at du og mannen din er enige om dette, og at de andre barna hennes ogsaa reagerer. Jeg er spent paa om hun tar martyren naar dette blir tatt opp. Om hun responderer med at "Ja, jeg burde vel moderere meg litt" blir jeg positivt overrasket. Hold oss gjerne oppdaterte, for det er nok mange som sliter med det samme. Anonymous poster hash: d7937...cb8 Nei DET skjer nok ikke.. Der blir garantert en haug med bagatelliseringer (heter vel ikke det ) og masse bortforklaringer.. Og hun kommer nok også til å tøyse det litt vekk.. Når hun skjønner at damboer ikke vil la henne slippe unna praten kommer hun til å begynne å vandre rundt og ikke ville høre etter.. Ser jo når jeg skriver nå at hun unulig kan være helt frisk.. Har noen ganger mistenkt at hun begynner å bli litt surrete.. Men hun har visst alltid vært sånn.. Har tenkt masse på samme måte som deg! Min svigermor må være psykisk syk for hun klikker om vi konfronterer henne med noe selvom vi gjør det på en høflig måte. Og har lurt på om hun begynner å bli dement siden hun gir blaffen i andre sine meninger, om hun rett og slett glemmer det. Men tror ikke det egentlig for ifølge mannen så er han oppvokst med dette. Hun er bare egoistisk. Anonymous poster hash: 7d0b3...4ca
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #27 Skrevet 21. juli 2014 Har lest mer nå av det du har skrevet og vi har nok "samme" svigermor Kunnet skrevet bøker og min og. Og hun er så fjern fra alt jeg er vant med, kommer fra en oppegående familie. Hadde hun vært en tilfeldig bekjent så hadde jeg kuttet henne ut for lenge siden. Vil det egentlig men da vil helvete brake løs og svigerfar er grei så synd for han, hun bestemmer selvfølgelig over han Anonymous poster hash: 7d0b3...4ca
Hjertefru Skrevet 21. juli 2014 #28 Skrevet 21. juli 2014 Også er det utrolig merkelig at hun gikk på naboen og forlangte å se posten. Selv de mest nysgjerrige har vel hatt skamvett og stoppet der. Nesten som hun er "avhengig " av å snoke som en antyder lengre opp. Det er så snålt at lurer virkelig på hva som feiler dama.
3 i april Skrevet 21. juli 2014 #29 Skrevet 21. juli 2014 Dere bør nok ikke la henne være alene i hjemmet deres. Hun går nok garantert igjennom sakene deres når dere ikke er der. Huff kan tenke meg at hun har full oversikt over regninger, private brev, hva dere har i skap og skuffer... Så her synes jeg at mannen din skal sette ned foten. Hun kommer vel også muligens til å lure på hvorfor hun ikke lenger får være alene i deres hus?
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #30 Skrevet 21. juli 2014 Min svigermor er ogsaa slik, og selv om det sikkert hadde vaert enklere om hun hadde hatt en diagnose saa tror vi at hun faktisk bare tar seg til rette fordi hun er litt enkel samt utrolig selvsentrent. Jeg har skrevt mye om henne her inne foer, og kunne i likhet med HI har skrevet en hel bok full av historier om denne dama. Det hadde vaert utrolig morsomt om det ikke var meg det gikk utover. Anonymous poster hash: 314c1...d2b
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #31 Skrevet 21. juli 2014 Huff dette minner om slike ting min mor gjør og dette er ikke normalt. Og siden det finnes facebook er det mye rart hun skriver der som blir offentlig. Jeg gir henne klar beskjed gang på gang men det virker ikke som hun skjønner. Litt " kort" sånn trlr jeg, hun skjønner faktisk ikke det er feil. Og reaksjoner blir alltid furting som et bar når hun blir konfrontert med noe, hun furter forsåvidt også om vi drar på f eks stranda uten henne... Hun er ikke i vater men sånt gidder jeg ikke. Når hun oppfører seg normalt er hun velkommen i livet vårt men ellers nei takk. Gi klar tale HI, og har ikke mannen baller nok gjør du det. Dette gjelder din post, ditt hus ol like mye som hans. Den talen deres er ingenting å vente med! Anonymous poster hash: 7d055...c17
oslofrk Skrevet 21. juli 2014 #32 Skrevet 21. juli 2014 Huff - så guffent! Full støtte HI - dette er laaangt over streken! Kan det være en ide å gi henne muligheten til å sette seg i deres situasjon? Feks spørre henne hva hun hadde synes om andre fortalte om hennes store begivenhet (den babyhistorien tok kaka!), sjekket hennes post osv.. Jeg kjenner jeg ville blitt rasende(!) og skjelt og smelt, men kanskje det går mer inn om hun blir forespeilet motsatt situasjon?
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 21. juli 2014 #33 Skrevet 21. juli 2014 Av og til får jeg bare lyst å bli skikkelig barnslig og avsløre henne og gjøre henne skikkelig flau. Sett opp kamera eller montere opp alarm på huset uten at hun vet det. Så går rett og slett alarmen om hun låser seg inn.. Og vi kan vise henne videoen av henne som lusker seg inn. Evt snike et "skummelt" brev i postkassa neste gang vi reiser bort.. Så hun finner det og ikke kommer til å vite hvor hun skal gjøre av seg og kommer til å gå over lil for å finne ut hva denne konvolutten dreier seg om. Nesten så jeg tror hun er i stand til å dampe opp konvoluttene og lime de igjen om hun visste ingen så. Men skal ikke synke så lavt. Det er et godt poeng mange kommer med.. Det er faktisk straffbart å gå gjennom andre sin post.. Det kom samboer hjem og sa i dag også.. Usj usj usj.. Vurderer å ta oss en prat med hennes mye yngre søster. Ei dame vi har mye med å gjøre. Oppegående, smart og til å stole på. Hun har garantert opplevd noen sider hun ikke snakker så høyt om. kanskje hun kan komme med noen råd om hvordan man skal nå inn til henne. Uansett godt å få noen utenfra på vår side.. Kanskje hun ser ting klarere om vi faktisk får flere med på "laget".. Om dere skjønner.. Vet hun ville fått bakoversveis om vi fortalte henne det med posten.
*Nøtta* Skrevet 21. juli 2014 #34 Skrevet 21. juli 2014 Ja, da glemte jeg anonymknaooen ser det ut som. Men la gå Slapp av.. tenkte det var deg fra første stund. Hahaha!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #35 Skrevet 21. juli 2014 HeltLykkelig, Min svigermor gjorde nesten akkurat som det du opplevde; da vi ble gravide med nr. en gledet mannen min seg veldig til aa fortelle det til broren siden de ventet barn nesten samtidig, og ba moren om aa vaere saa snill aa ikke si noe denne gangen. Hun har nemlig plumpet ut med alt mulig tidligere, til tross for tilsvarende lovnader. Han fikk henne til aa love det, og gjentok det flere ganger. Ti minutter etter begynte lykkeoenskningene aa tikke inn paa Facebook, for da sendte svigermor beskjed til alle om det, samt ringte rundt med den andre haanda. Hun maa ha lagt paa, og begynt kringkastingen med en eneste gang. Neste gang var vi kloke av skade, og unnlot aa fortelle det til henne foer jeg var i uke 10. Da ble det ramaskrik om hvordan jeg holdt tilbake info om slikt for aa svekke forholdet mellom mor og soenn, at hun alltid var den siste som fikk vite noe, hvor ubetydelig hun foelte seg, ikke inkludert, dyttet ut i kulda, etc. etc.. Da mannen min minte henne paa hva som skjedde foerste gang svarte hun at hun var jo bare glad paa vaare vegne, og at hun ikke forsto at det var noe aa henge seg opp i. Slik er det for oss. Vi mistenker at hun gjerne vil vaere News Central, og at hun kanskje foeler makt ved aa styre slike nyheter. Jeg involverte henne veldig i begynnelsen siden jeg haapte vi kunne komme godt overens, og derfor ignorerte jeg smaa sleivspark og stikk hun kom med til meg (tvilen komme tiltalte til gode, slik du ogsaa nevnte). Det var sikkert bare jeg som var overfoelsom, tenkte jeg, helt til hun tok fram klubba. Tilslutt ga jeg beskjed om at jeg ikke satte pris paa diverse nedlatende utsagn hun kom med, og da ble det hyl og grin, og stakkars henne som ble mottatt slik hos sin egen soenn. Hva gjoer man? Anonymous poster hash: 314c1...d2b
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 21. juli 2014 #36 Skrevet 21. juli 2014 Ja, da glemte jeg anonymknaooen ser det ut som. Men la gå Slapp av.. tenkte det var deg fra første stund. Hahaha! Det er vel knapt noen som har hørt så mye om svigermor som deg, så jeg hadde regnet med at du knekte koden
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #37 Skrevet 21. juli 2014 Huff - så guffent! Full støtte HI - dette er laaangt over streken! Kan det være en ide å gi henne muligheten til å sette seg i deres situasjon? Feks spørre henne hva hun hadde synes om andre fortalte om hennes store begivenhet (den babyhistorien tok kaka!), sjekket hennes post osv.. Jeg kjenner jeg ville blitt rasende(!) og skjelt og smelt, men kanskje det går mer inn om hun blir forespeilet motsatt situasjon? Da svigermora mi ødela vår glede som nybakte foreldre med å klikke fullstendig fordi hun ikke fikk bestemme navnet på babyen så prøvde jeg det der å spørre hvordan hun hadde følt seg om det var omvent og det hjalp ikke "buhuuuuuu (ja hun sa buhuuuuu) min svigermor var fæl når jeg ble mamma for første gang, buhuuuuuuuuuuuuu!!!! (Helt ekstremt, pga to timer unna hverandre så var dette på tlf og jeg måtte holde mobilen langt unna øret) Men du er en dårlig mor som ikke lar meg bestemme over din sønn, stakkars sønnen din, buuhuuuuuuu!!". Så noen er bare tvers igjennom fæl.. Ja vi brøt kontakten da, for noen uker. Skulle ønske det var til evig tid. Hun er veldig manipulerende, men ikke vanskelig å gjennomskue. Hun hevder at hennes svigermor var fæl og så er hun fæl mot meg? Og sin egen sønn! Hun har null respekt for sin sønn. Hadde det vært min mor så hadde hun ikke sluppet unna. Anonymous poster hash: 7d0b3...4ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå