Gå til innhold

Shit... Gravid med nr. 3...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat fylt 46, har to store, på 9 og 10, og i går viste testen at vi venter nr. 3... Hmmm... Usikker, kjenner jeg. Jeg er jo allerede gammel mor, de to store sier av og til at mamma er gammel, hvordan blir det da for tredjemann. 

Hva ville du gjort? Beholde eller ikke? Har også krevende jobb, studier ved siden av og ellers et aktivt liv. Kjenner det er godt nå når de to vi allerede har, greier så mye selv. 

:hakeslepp:

Anonymous poster hash: 22bfa...67c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kommer du til å få svar om å beholde. Men nei jeg hadde tatt abort

Anonymous poster hash: d3727...64f

Skrevet

Ville beholdt. Er selv 47 og har en liten på 3. Har 6 barn i alderen 22 til 3.Superkoselig:)

Skrevet

Folk mener så mye rart her inne og generelt. :) dette vet nok du og mannen best selv. Ønsker dere lykke til :) eneste råd jeg kan komme med er å veie fordeler og ulemper opp mot hverandre. :)

Anonymous poster hash: bcd2e...ccd

Skrevet

Jeg hadde tatt abort. Jeg er snart 40 år og er ferdig med småbarnsmammalivet. Hadde ikke orket å begynne på nytt og nesten vært pensjonist før jeg var ferdig med barn i huset.

Neste baby i hus skal være barnebarn :)

Anonymous poster hash: 3028c...5e0
Skrevet

Gratulerer vil nå jeg si :)

Tror dere klarer dette. De to store kan vel være litt barnevakt på kveldstid mot en liten bonus selvsagt.

Men dere vet best selv hva dere klarer og orker.

Det er mange som får en attpåklatt litt opp i 40 årene.

Skrevet

Man kan alltid tilpasse livet. Spørsmålet er bare om du ønsker det.

Anonymous poster hash: 63cf3...f3c

Skrevet

Jeg hadde ikke ønsket å begynne på nytt, men for meg hadde dette føltes som et barn jeg allerede hadde fått, så jeg kunne ikke valgt det bort. Men bare du vet hvordan dette føles for deg.

På den positive siden kan det være veldig god hjelp i såpass mye eldre søsken. :)

Anonymous poster hash: 11d19...709
Skrevet

Du er 50 før barnet begynner på skolen.

Min mor var 47 da hun ble mormor

Skrevet

Jeg ble uplanlagt gravid med nr fire, og beholdt. Har aldri angret på det.

Men hadde jeg blitt uplanlagt gravid med nr fem vet jeg neimen ikke hva jeg hadde gjort. Hadde på en måte vært noe av det verste som kunne skje meg, jeg vil ikke ha flere, jeg er for gammel, men jeg tror ærlig talt ikke jeg hadde klart å ta det vekk.

Så svaret mitt er at jeg aner ikke hva jeg hadde gjort om jeg ble gravid igjen nå som jeg er ferdig med å få barn. Hadde blitt dønn fortvilet, det hadde for meg føltes som mord å ta det vekk.

Sender deg en klem.

Anonymous poster hash: ff78c...99c

Skrevet

Snart 50 med liten baby?

Nei, det tror jeg faktisk ikke jeg hadde gjort. Ikke sikkert de store barna hadde syntes noe særlig om det heller, forståelig nok. Når man er nærmere 50 enn 40 må det være på tide å legge ned produksjonen, synes nå jeg.

Men klart, alt går. Det handler jo bare om hva dere vil selv. Lykke til!

Anonymous poster hash: b365f...b96

Skrevet

Du ER gravid, du VENTER dn baby, hva er det å gjøre med det? Ingenting. Du er mamma, igjen, og du får gjøre det beste ut av det og gi attpåkladden et godt liv :)

Anonymous poster hash: ccdf8...984

Skrevet

Du er 50 før barnet begynner på skolen.

Min mor var 47 da hun ble mormor Anonymous poster hash: d3727...64f

Så kul du er da.

Anonymous poster hash: ccdf8...984

Skrevet

Gratulerer! Siden du spør: Behold! Tenk for en velsignelse. Man angrer ikke på barna man får...

Til deg med dagens toskekommentar: Min mamma ble mormor som 33-åring. Jeg ble mor som 34-åring. Hva er poenget ditt????

Anonymous poster hash: 50ea3...b19

Skrevet

Helt ærlig så ville jeg ikke beholdt. Du er 61 år når barnet er konfirmert. Du er vel sikkert 70-75 når du blir mormor for det barnet, og blir ikke en ressurs men kanskje heller en belastning. Tenk på at barnet kan bli mobbet. Jeg er så kald faktisk at jeg synes du skal tenke på de barna du har..

Anonymous poster hash: e69f2...793

Skrevet

Gratulerer! Siden du spør: Behold! Tenk for en velsignelse. Man angrer ikke på barna man får...

Til deg med dagens toskekommentar: Min mamma ble mormor som 33-åring. Jeg ble mor som 34-åring. Hva er poenget ditt????

Anonymous poster hash: 50ea3...b19

Poenget er at hun er gammel (for å være mor) hadde hun vært 42hadde jeg sagt kjør på, men 46....

Skrevet

Har tid & ork, så beholder du det :) Og selv ble jeg mamma for fjerde gang da jeg var 39, mens min mamma ble mormor i samme alder. Tidene forandrer seg! Og man kan være en jævla sprek mormor i alder av 75 år.

Jobbet faktisk sammens med et rivjern på 78 år mens jeg jobbet på sykehuset, og damen var mye sprekere enn de i 30 årene som pep og klagde over det meste.

Skrevet

Helt ærlig så ville jeg ikke beholdt. Du er 61 år når barnet er konfirmert. Du er vel sikkert 70-75 når du blir mormor for det barnet, og blir ikke en ressurs men kanskje heller en belastning. Tenk på at barnet kan bli mobbet. Jeg er så kald faktisk at jeg synes du skal tenke på de barna du har..

Det å skylde på mobbing blir for dumt. Mobbing finner man uavhengig foreldres alder. Kan nevne at mest populære personen i min klasse på ungdomsskolen hadde en far på over 75. Jeg ble mobbet og har foreldre i gjennomsnittsalder.

Hi: lykke til med valget.

Anonymous poster hash: e18d4...fd3

Skrevet

Det å skylde på mobbing blir for dumt. Mobbing finner man uavhengig foreldres alder. Kan nevne at mest populære personen i min klasse på ungdomsskolen hadde en far på over 75. Jeg ble mobbet og har foreldre i gjennomsnittsalder.

Hi: lykke til med valget.

Anonymous poster hash: e18d4...fd3

Vil gjerne si noe om gamle besteforeldre jeg da.

Min mor er 75, hun var 69 da hun ble mormor. Hun har vært til fantastisk hjelp for oss. Hun har god tid, penskjonerte seg da sønnen min kom for å prioitere han!

Hun har alltid stilt opp, henter i barnehagen og har overnattingsbesøk.

Skrevet

Min venninne er 47 å fikk nr 4 i november.

Hun har to kull, et på 26 og 19, og et på 5 år og siste i november.

Har akkurat fylt 46, har to store, på 9 og 10, og i går viste testen at vi venter nr. 3... Hmmm... Usikker, kjenner jeg. Jeg er jo allerede gammel mor, de to store sier av og til at mamma er gammel, hvordan blir det da for tredjemann.

Hva ville du gjort? Beholde eller ikke? Har også krevende jobb, studier ved siden av og ellers et aktivt liv. Kjenner det er godt nå når de to vi allerede har, greier så mye selv.

:hakeslepp:

Anonymous poster hash: 22bfa...67c

Anonymous poster hash: 215ee...141

Skrevet

Som tidligere nevnt er det jo bare dere to som kan finne ut hva som passer for dere, og for meg er ikke et valg mer riktig eller feil i teorien. Jeg er 40 med en på 3 og ei på 1 og om jeg skulle bli gravid igjen hadde jeg valgt abort. Det koster mye å stå i alle avgjørelser og perioder med disse små og jeg kjenner at 2 stykker er vår grense. Når jeg er 46 er jeg helt sikker på at babylivet er forbi i dette huset... 

Lykke til med valget! 

Anonymous poster hash: 09171...fa7
Skrevet

Her var svigermor en mye større "ressurs" for oss som 75 åring enn min mamma var som 47 åring. Svigermor er nå 84 år gammel og er fremdeles en ressurs som du kaller det, hun henter gjerne i barnehagen, lager middag og vil ha skolebarna på besøk på ettermiddagene osv. Hun er mer sammen med barnebarna på en uke enn min mamma er på et halvt år, alder trenger ikke ha noen betydning der altså

Skrevet

Det er bare du og din mann som kan avgjøre hva som er rett for dere. Her inne vil mange si du er for gammel og alt det der bla bla et med gamle foreldre. Det er ditt liv og ditt barn. Ikke bry deg om hva andre mener, det må være rett for dere.

Lykke til uansett hva du velger. :)

Anonymous poster hash: 62ab2...a00
Skrevet

Men... Hvis du har blitt gravid har du jo vært i en situasjon som gjør det mulig. Hva tenkte du/ dere da? At dere ikke kunne bli gravide lenger? Jeg syns så klart du skal beholde.. Du er voksen nok til å ta ansvar for dine handlinger! :-O

Anonymous poster hash: 962f5...d87

Skrevet

Men... Hvis du har blitt gravid har du jo vært i en situasjon som gjør det mulig. Hva tenkte du/ dere da? At dere ikke kunne bli gravide lenger? Jeg syns så klart du skal beholde.. Du er voksen nok til å ta ansvar for dine handlinger! :-O

Anonymous poster hash: 962f5...d87

Min mamma ble gravid da hun var nesten 40 år, selv om hun var steril. Hun hadde fjernet den ene egglederen pga foster utenfor livmor og den andre var helt tett pga en infeksjon. Hun fikk beskjed på sykehuset etter å ha blitt godt sjekket etter operasjonen med foster utenfor livmor om at hun dessverre ikke kunne få flere barn på naturlig vis, hun var blitt steril. 8 år senere var hun plutselig gravid likevel.... Ting kan skje. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...