Gå til innhold

Jeg og samboer skal gifte oss neste mnd og eks svigers

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uansett slik eller sånn så får mannen din neppe adoptert så det eksisterer en biologisk far. Selv om han godtar det. Det er uhyre vanskelig å få igjennom den typen adopsjon i norge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett slik eller sånn så får mannen din neppe adoptert så det eksisterer en biologisk far. Selv om han godtar det. Det er uhyre vanskelig å få igjennom den typen adopsjon i norge.

Min halvsøsteren har adoptert seg bort til sin stefar uten problemer. Nemnda etter fylte atten år. Det er overhode ikke noe galt med min far, tvert i mot,en stefaren hennes har mye penger.

Anonymous poster hash: 59e17...d03

Skrevet

Så dere skal la adopsjonen gå utover sønnen hans, nei for en fantastisk far. Ville aldri latt en mann som tenker sånn få adoptert mine barn. Hvordan stiller han ellers opp for sin egen sønn?

Skrevet

For en fantastisk tråd med ulike synspunkter og spørsmål. Det ene tar det andre.

Hva er motivet for å si fra seg barna og ønske å adoptere?

Dette er vesentlig spørsmål.

Vil ikke barnefaren vite av barna mener jeg adopsjon kan være fint. Uansett, han ER barnas far.

Hvis din kommende mann ønsker å adoptere fordi han elsker dine barn, så er det jo flott. Er det økonomi involvert så NEI.

Anonymous poster hash: 7bff9...fad

Skrevet

Nå er det vel slik at stebarnsadopsjon er svært vanskelig å gjennomføre selvom barnefaren sier seg enig. Det er en prosess som koster tid og penger hvor det skal hentes inn erklæringer fra skole/barnehage m.m samt både hjemmebesøk fra barnevernet og avtalte møter. Så det er ikke sånn at alle bare skriver under på ett papir og så er det gjort!!

Skrevet

Min halvsøsteren har adoptert seg bort til sin stefar uten problemer. Nemnda etter fylte atten år. Det er overhode ikke noe galt med min far, tvert i mot,en stefaren hennes har mye penger.

Anonymous poster hash: 59e17...d03

Det er nok ganske annerledes når det gjelder voksne, her går jeg ut i fra at det er snakk om barn som overhode ikke har noen forutsetning for å forstå hva de eventuelt skulle samtykke til.

Stebarnsadopsjon er, og skal være, vanskelig. Det er slett ikke sikkert det er til barnets beste å frata det enhver juridisk rett til sin far og hans familie, både i forhold til samvær, arv, bidrag osv.

Skrevet

Nei nei nei

Min mann har ALDRI nevnt noe økonomisk opp i dette

Var bare en bi setting fra meg.

Det var besteforeldre som har tatt dette tema opp - adopsjon

Jeg og min mann har faktisk aldri snakket om det - før nå!

Er jo ikke jeg og min mann som tok det opp!

Med andre ord er det ikke vi som har noen motiv...

Anonymous poster hash: 71572...9eb

Skrevet

Nei nei nei

Skrevet

Jeg er stebarnsadoptert.  Jeg har aldri kjent noen annen far enn adoptivfaren min, og er veldig glad i ham.Likevel mener jeg at adopsjonen var et feilgrep. Adoptivfaren min ville uansett vært den personen han er, og han hadde uansett hatt en stor og viktig rolle i livet mitt. Slik jeg ser det har jeg derfor ikke tjent noe på adopsjonen, bare mistet.

Den eneste fordelen jeg ser ved adopsjonen er at jeg, dersom min mor hadde dødd i løpet av oppveksten min, hadde vært sikret å få fortsette å bo med stefaren min. Men dersom biologisk far har lite eler ingen kontakt, er det slett ikke umulig at en stefar likevel kan få tilkjent omsorgen for barnet i den situasjonen.

Ved adopsjon sikrer du barnet rett til arv fra adoptivfar, men barnet mister samtidig arverett fra biologisk far. En stefar kan eventuelt velge å tilgodese barnet i et testamente.  

Anonymous poster hash: e5ca9...586
Skrevet

Tusen takk for svar

Er ikke bare bare med adopsjon nei

Merkelig at det er farmor og farfar som tok initativet til dette og ønsker

Hi

Skrevet

Tusen takk for svar

Er ikke bare bare med adopsjon nei

Merkelig at det er farmor og farfar som tok initativet til dette og ønsker

Hi

Mest merkelig siden de over hodet ikke har noe med det...

Anonymous poster hash: e413d...5c2

Skrevet

Nei nei nei

Men om mannen din adopterer, og dette gir ham anledning til å betale mindre bidrag for barnet sitt, så tipper jeg dere kaster dere gladelig over den muligheten likevel. Tanken er åpenbart allerede plantet hos deg...

Anonymous poster hash: 57aa0...560

Skrevet

For en messy gjeng! Dette var et trist innlegg; bio far ville helst ha abortert dem, og den 'nye' far vil adoptere dem slik at han slipper unne sin betaling.

Jeg haaper aldri barna faar vite, men dessverre merker de vel at de ikke er oensket av far.

Anonymous poster hash: 6cdf9...492
Skrevet

Det kan jo hende at bio far blir voksen en dag og vil ha noe med barna å gjøre, og det kan også tenkes at det blir slutt med deg og stefar. Barna dine kan risikere å miste 2 fedre. Motivet fra besteforeldre er nok økonomisk motivert. For nær 50.000 ekstra skattefritt i året kan du få det bedre. 500.000 over 10 år. Det er mye penger. Barna dine kan slippe studielån. Jeg ville ikke latt stefar adoptere.

Anonymous poster hash: 8204d...673

Skrevet

Hvordan klarer dere å lage de konklusjonene dere skriver?!

Det er sant at bio far aldri har ønsket barna,

Men det er ikke mye jeg kan få gjort med..?!

Utrolig synd at flere av dere er så dømmede :(

Skrevet

Hvordan klarer dere å lage de konklusjonene dere skriver?!

Det er sant at bio far aldri har ønsket barna,

Men det er ikke mye jeg kan få gjort med..?!

Utrolig synd at flere av dere er så dømmede :(

Folk dømmer deg for dette:

"Når min mann evt adopterer så kan han jo og betale mindre i bidrag for sin egen biologiske sønn som han hadde fra før?? "

Kanskje ikke så rart?

Anonymous poster hash: 57aa0...560

Skrevet

Alt i alt en merkelig (og trist?) tråd og jeg har ikke så mye mer å tilføye annet enn at jeg grøsser når jeg ser ordet "bio". Far er far, uansett hvor mye "far" han er. Det vrenger seg i meg når jeg leser biomor og jammen gjorde det det når jeg leser biofar..

Hvorfor ikke bare skrive far?

Skrevet

Alt i alt en merkelig (og trist?) tråd og jeg har ikke så mye mer å tilføye annet enn at jeg grøsser når jeg ser ordet "bio". Far er far, uansett hvor mye "far" han er. Det vrenger seg i meg når jeg leser biomor og jammen gjorde det det når jeg leser biofar..

Hvorfor ikke bare skrive far?

Fordi i noen tilfeller er bare "far" rett og slett ikke presist nok. For min del, så er det min adoptivfar som er far, men han kan aldri bli min biologiske far.  

Anonymous poster hash: e5ca9...586

Skrevet

Kjempe trist tråd!?

Er llivet mitt kjempe trist da? Ja, er faktisk ufattelig trist at den biologiske faren missliker barna sine :(

Men jeg kan ikke tvinge de på han :(

Beklager så meget for den kommentaren ang bidrag!

Det var bare en teit tanke som kom, jeg er ikke perfekt!

Mannen min har aldri sagt noe sånt!!

Ellers så er det sikkert best å ikke adoptere, kanskje biologisk far blir voksen en gang, men er vondt å 'vente'..

Skrevet

Bidrag til sønnen vil vel uansett ikke gå opp i bidraget hi nå får fra far. Så om en adopsjon går igjennom, mister hi 4500,- og far må fremdeles betale noe bidrag.

Svært lite økonomisk.

Når det er sagt, la farmor og farfar være farfar og farmor, drit i adopsjon og fortsett livet.

Anonymous poster hash: 631bc...97d

Skrevet

Ja, nemlig!

Vi vinner ingenting på at min mann adopterer!

Derfor skjønner jeg ikke hvorfor de reagerte sånn på det :(

Skrevet

Ja, nemlig!

Vi vinner ingenting på at min mann adopterer!

Derfor skjønner jeg ikke hvorfor de reagerte sånn på det :(

Nei, du kan så si. Utifra det jeg leser, er det kun bf og hans familie som "tjener" på en adopsjon.

HVIS dere vil at dine barn skal arve mannen din, går det an å sette opp testamente.

Og hvis du og mannen din skulle skille lag etter en eventuell adopsjon, har han like mye rett på barna som deg.

Hadde jeg vært i deres sko, ville jeg lagt adopsjon langt inn på hylla jeg.

Anonymous poster hash: 631bc...97d

Skrevet

Ja, eetter å ha lest mye om dette så ønsker jeg ikke adopsjon

Men det er trist at bf gir faen i barna :(

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...