Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #1 Skrevet 20. juli 2014 Vil at min mann skal adoptere barna mine... (barnebarna til eks sviger - farmor og farfar) Hva tenker dere om det?? Anonymous poster hash: 71572...9eb
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #2 Skrevet 20. juli 2014 Tenker at det ikke er opp til dem. Vil de slippe å dele ut arv eller noe siden de vil dette? Anonymous poster hash: 5f13b...3e8
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #3 Skrevet 20. juli 2014 Jeg tenker at det er fantastisk at de sier det. Betyr det at din eks ikke lever? Uansett, så er jo det noe dere må vurdere og ta et valg på. Anonymous poster hash: 09a49...e67
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 20. juli 2014 #4 Skrevet 20. juli 2014 Høres ut som de er gnien på arv, som en annen her i tråden sa. Fordi barn som blir adoptert mister retten til arv fra sin tidligere biologiske familie.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #5 Skrevet 20. juli 2014 Den biologiske faren har flyttet til utlandet og bryr seg ikke om barna Har ikke hatt noe kontakt på 2 år og han har dårlig råd Hi Anonymous poster hash: 71572...9eb
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #6 Skrevet 20. juli 2014 Men arver barna noe fra sin nye 'far' da??? Hi Anonymous poster hash: 71572...9eb
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #7 Skrevet 20. juli 2014 Men arver barna noe fra sin nye 'far' da??? Hi Anonymous poster hash: 71572...9eb Ja da stiller de likt med eventuelt felles barn. Anonymous poster hash: 81050...b83
mamma_bergen Skrevet 20. juli 2014 #8 Skrevet 20. juli 2014 Har ikke disse "besteforeldrene" kontakt med barnebarna sine?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #9 Skrevet 20. juli 2014 Jo, farmor og farfar har kontakt, men ikke så mye Begrenser seg når biologisk far gir faen og barna ikke får være en del av familien Biologisk far vil ikke vite om de og han syns nok bidraget på 4500 i mnd EE mye Anonymous poster hash: 71572...9eb
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #10 Skrevet 20. juli 2014 så da vil de hjelpe sønnen sin ved å foreslå dette for deg? så han skal slippe å betale for sine barn. Ville helt klart heller latt han betale og brukt pengene på barna, enten spare til dem eller jobbe redusert så de får mer tid med dere... Anonymous poster hash: ed0ab...ec6
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #11 Skrevet 20. juli 2014 Jo, farmor og farfar har kontakt, men ikke så mye Begrenser seg når biologisk far gir faen og barna ikke får være en del av familien Biologisk far vil ikke vite om de og han syns nok bidraget på 4500 i mnd EE mye Anonymous poster hash: 71572...9eb Det er vel der det ligger, at han skal slippe unna bidrag på 4500 kr, som er ganske mye og kommer godt med i familieøkonomien deres. Typisk mannfolk: sette barn til verden og så sette alle kluter til for å slippe unna det økonomiske ansvaret. Anonymous poster hash: 79b70...a03
Sint naken biltyv Skrevet 20. juli 2014 #12 Skrevet 20. juli 2014 Har farmora og farfaren kontakt med barnebarna da?
*Miss Marple* Skrevet 20. juli 2014 #13 Skrevet 20. juli 2014 Jo, farmor og farfar har kontakt, men ikke så mye Begrenser seg når biologisk far gir faen og barna ikke får være en del av familien Biologisk far vil ikke vite om de og han syns nok bidraget på 4500 i mnd EE mye Anonymous poster hash: 71572...9eb Det er vel der det ligger, at han skal slippe unna bidrag på 4500 kr, som er ganske mye og kommer godt med i familieøkonomien deres. Typisk mannfolk: sette barn til verden og så sette alle kluter til for å slippe unna det økonomiske ansvaret. Anonymous poster hash: 79b70...a03 Neida, det er slett ikke typisk mannfolk. Typisk mannfolk er å ta vare på barna sine og sørge godt for dem. Jeg syns det virker som eks svigerforeldre dine vil hjelpe sønnen sin til å slippe bidrag og ansvar og det syns jeg er feil. Hvordan stiller samboeren din seg til forslaget da?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #14 Skrevet 20. juli 2014 Om han skal betale 4500 kr i mnd har han IKKE dårlig råd. Jeg syns du snyter ungene for farsarven om du gjør dette. Vil virkelig stefar gjøre dette? Anonymous poster hash: f57f3...4fd
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #15 Skrevet 20. juli 2014 Jeg tror også eneste grunn er bidraget.. At sønnen skal slippe å betale OG slippe å gå rundt med dårlig samvittighet Barna og min mann ser på hverandre som far og barn Barna har ingen annen far i sitt liv.. Gjør jeg biologisk far en 'tjeneste' ved å la min kjære adoptere? Hva er egentlig best?? Klarer ikke å se det klart Min kjære vil gjerne adoptere.. Han ser på de som sine egne Anonymous poster hash: 71572...9eb
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #16 Skrevet 20. juli 2014 Ikke gjør det, for her syr de puter under armene på slasken som ikke tar ansvar. De burde heller slå sønnen hardt i hodet for å se om de kan få han til å tenke på barna sine. Anonymous poster hash: 9fde1...d56
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #17 Skrevet 20. juli 2014 Er egentlig litt enig med du siste der Biologisk far er en slask som overhode ikke tar ansvar! Men samtidig hadde det vært godt å bare leve vårt liv og bare drite i far siden - når barna likevel ikke er velkommen der Ikke alle vet om barna på far siden heller Hi Anonymous poster hash: 71572...9eb
☆☆☆ Skrevet 20. juli 2014 #18 Skrevet 20. juli 2014 Ta avgjerda med tanke på barna, ikkje bry deg om kva motiv eks-svigers og eksmannen har. Om du meinar dei er best tent med å kutte alle band er adopsjon eit godt val, om du ser det å ha band til biologisk far som viktig sjølv om han er ein dårlig far er det bedre å la det vere. Det er ikkje eit lett valg, og du bør nok bruke mykje tid på det. Eg kan ikkke svare på kva eg finn best, eg kan ikkje nok om temaet og kjenner ikkje barna dine. Men eg ville alstå holdt fars ønsker ute av det (så lenge han går med på adopsjon, nektar han blir det verre). Om du meinar adopsjon er best får det berre vere at han blir meir nøgd enn han fortenar.
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. juli 2014 #19 Skrevet 20. juli 2014 Ikke bry deg om pengene, enten det er arv eller bidrag. Om din mann vil være far, så la han være det! Dette er opp til dere å avgjøre!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #20 Skrevet 20. juli 2014 Dette må dere velge selv. Får dere dårlig råd om dere ikke får de 4500kr i måneden? Så lenge far lever hadde ikke jeg gjort det. Tenker at hn fint får betale det han er plikter til i bidrag. Stefar kan være en like god far uansett om det ikke står på papiret. De 4500kr vil gange barna, enten for å spe på deres økonomi eller om du sparer det til dem. Anonymous poster hash: 59e17...d03
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #21 Skrevet 20. juli 2014 Hvis jeg kun tenker på hva som er best for meg, barna og min kjære så ønsker vi alle adopsjon Jeg driter egentlig i pengene Håper ikke barna blir sint på meg når de blir store Dette kan vell ikke gjøres om?? Når min mann evt adopterer så kan han jo og betale mindre i bidrag for sin egen biologiske sønn som han hadde fra før?? Anonymous poster hash: 71572...9eb
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #22 Skrevet 20. juli 2014 Den biologiske faren har forresten gitt klar beskjed om at han ikke ønsker å ha noe med barna å gjøre. Han ønsket abort!!! Hi Anonymous poster hash: 71572...9eb
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #23 Skrevet 20. juli 2014 Hvis jeg kun tenker på hva som er best for meg, barna og min kjære så ønsker vi alle adopsjon Jeg driter egentlig i pengene Håper ikke barna blir sint på meg når de blir store Dette kan vell ikke gjøres om?? Når min mann evt adopterer så kan han jo og betale mindre i bidrag for sin egen biologiske sønn som han hadde fra før?? Anonymous poster hash: 71572...9eb Herregud, forloveden din er jo en like stor slask som eksen sin om han adopterer barnet ditt for å betale mindre bidrag for sønnen han har fra før.Hvor finner du disse idiotene hen, og hvorfor i alle dager velger du å få barn med dem??? Anonymous poster hash: 57aa0...560
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #24 Skrevet 20. juli 2014 Eh, så dere har et motiv i at dere vil slippe å betale bidrag til hans barn? Mannen din er jo ikke noe bedre enn eksen din hvis det er sånn han tenker. Anonymous poster hash: 5f13b...3e8
*Miss Marple* Skrevet 20. juli 2014 #25 Skrevet 20. juli 2014 (endret) Hvis jeg kun tenker på hva som er best for meg, barna og min kjære så ønsker vi alle adopsjon Jeg driter egentlig i pengene Håper ikke barna blir sint på meg når de blir store Dette kan vell ikke gjøres om?? Når min mann evt adopterer så kan han jo og betale mindre i bidrag for sin egen biologiske sønn som han hadde fra før?? Anonymous poster hash: 71572...9eb Ja, det var da også et argument for å adoptere Signerer hun over her som spør hvor du finner disse 'mennene'? Kanskje han kan foreslå at hans eks kjæreste skal adoptere hans barn også, så slipper dere å drasse mer på han også. Nå mistet jeg ganske raskt respekten for både deg og samboer. Jeg tenker at det beste i deres situasjon er at alle har de barna de har og lar det være med det. For en suppe! Endret 20. juli 2014 av *Miss Marple*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå