Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #1 Skrevet 18. juli 2014 Hvor ofte bytter du 'fast' såpe til håndvasken? Jeg setter frem både flytende og 'faste' såper på badet. Jeg bytter ca 2. hver uke den 'faste' såpen, men syntes de fort ser udelikate ut fordi de sprekker opp. Jeg kunne sikkert byttet oftere, men det blir jo dyrt i lengden. Har prøvd mange merker, både dyre og billigere, men merker liten forskjell. Hvordan gjør du det? Anonymous poster hash: 046a8...412
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #2 Skrevet 18. juli 2014 Såpestykke bryker vi aldri. Synes det er veldig uhygienisk. Anonymous poster hash: 7ec6a...319
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #3 Skrevet 18. juli 2014 Er det noen som kjøper fast såpe lenger? Det har jeg ikke sett siden før bestemor kom på sykehjemmet, for hun hadde det.... Jeg har flytende såpe på badet, på begge doene og i dusjen, de byttes ut når de er tomme. Anonymous poster hash: a4487...9ce
*Miss Marple* Skrevet 18. juli 2014 #4 Skrevet 18. juli 2014 Har ikke hatt såpestykke på sikkert 20 år. Er det i salg enda, altså?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #5 Skrevet 18. juli 2014 Såpestykker er ekle... Anonymous poster hash: c2170...926
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #7 Skrevet 18. juli 2014 He he. Såpestykkene lever i beste velgående både i dagligvarehandelen og i interiørbutikker. Jeg er litt interiørfrelst og syntes det pynter så fint opp og lukter så deilig av såpestykkene. Har kjøpt sett fra Lene Bjerre til både flytende såpe og faste såper, og jeg syntes det ser flott ut så lenge såpene er freshe, men det varer jo ikke lenge dessverre. HI Anonymous poster hash: 046a8...412
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #8 Skrevet 18. juli 2014 Jeg har fast håndsåpe, automatisk håndpedispenser, manuell håndsåpedispenser og antibac. Antibac står bare der.. Samme med de andre, til de går tomme. Den faste håndsåpen, tja.. Når den ser ekkel ut? Det er ikke ofte holder seg hvit og fin, synes alt er fint til sitt bruk... Anonymous poster hash: d6f1a...8ab
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #9 Skrevet 18. juli 2014 He he. Såpestykkene lever i beste velgående både i dagligvarehandelen og i interiørbutikker. Jeg er litt interiørfrelst og syntes det pynter så fint opp og lukter så deilig av såpestykkene. Har kjøpt sett fra Lene Bjerre til både flytende såpe og faste såper, og jeg syntes det ser flott ut så lenge såpene er freshe, men det varer jo ikke lenge dessverre. HI Anonymous poster hash: 046a8...412 Da ville jeg heller kjøpt et duftlys eller en olje og droppet såpestykket altså.... Anonymous poster hash: a4487...9ce
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 18. juli 2014 #10 Skrevet 18. juli 2014 ahh, mimre mimre... Ser for meg de gamle såpestykkene med rester av en nesten oppbrukt såpe klistret på toppen
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #11 Skrevet 18. juli 2014 Bruker bare flytende. Fast såpe er jo en kjempe bakterienombe. Anonymous poster hash: f3b21...097
Elsker livet Skrevet 18. juli 2014 #12 Skrevet 18. juli 2014 Jeg bytter hver gang jeg får et såpestykke i gave, ikke veldig ofte, kanskje annen hvert år. Kaster såpestykkene når de begynner å se udelikate ut eller jeg er lei av søl rundt vasken.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #13 Skrevet 18. juli 2014 Synes det er skikkelig ekkelt, faktisk. Var på en hytte i ferien, der familien bare hadde såpestykker overalt, ved vasken, i dusjen etc. Synes bare det er ekkelt. Men jeg er jo også oppvokst med det lille nesten- oppbrukte såpestykket oppå det nye... Sånn kan man forandre seg! Anonymous poster hash: 56961...a9d
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #14 Skrevet 18. juli 2014 Jeg bruker den helt opp jeg, men så har jeg eget bad til meg selv (mannen og gutten deler på et annet bad), og flyende såpe gir meg utslett. Ville ikke delt på en fast såpe med andre. Anonymous poster hash: 66e9a...e0f
Gemini77 Skrevet 18. juli 2014 #15 Skrevet 18. juli 2014 Aldri brukt fast såpe. Ønsker ikke å gni hendene inn i andres møkk..
Gjest Hercule Poirot Skrevet 18. juli 2014 #16 Skrevet 18. juli 2014 Fast såpe har vi ikke brukt på mange, mange år.
Optatium Skrevet 18. juli 2014 #17 Skrevet 18. juli 2014 Her i huset er det jeg som bruker den faste såpen fordi det er bedre for hendene mine. Stykket byttes når det er lite igjen, eller jeg har lyst på nytt. Kjøper dyre og ordentlige såper, syns de holder seg bra lenge.
Ugl@ ruger... Skrevet 18. juli 2014 #18 Skrevet 18. juli 2014 Aldri brukt faste såpestykker, kun flytende.,,
Hjertefru Skrevet 18. juli 2014 #19 Skrevet 18. juli 2014 Bruker bare fast såpe når jeg bader. Kjøper på butikker som LUSH osv. Det er så herlig retro med såpestykke Når jeg tenker meg om har jeg et stykke sun light såpe liggende på kjøkkenbenken. Det har lagt en stund tror jeg.
humlemamma Skrevet 18. juli 2014 #20 Skrevet 18. juli 2014 Såpestykker er utrolig søte og fine, men jeg kunne aldri brukt et. Da vasker jeg meg heller bare i vann om det kun er fast såpe der. De gangene jeg har brukt faste såpestykker har jeg først vasket såpen og fjernet et lag om dere skjønner. Sånn såpe kommer aldri inn på mitt bad..
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #21 Skrevet 18. juli 2014 Hmm. Ser mange synes det er ekkelt med faste såpestykker. Vi har liggende på vasken på badet i tillegg til flytende såpe. Den blir stort sett bare brukt når den flytende er tom, og jeg bytter kanskje 1-2 ganger i året. Jeg synes absolutt ikke at det er ekkelt, bakteriene dør jo etter en liten stund, så nekter å tro at faste såpestykker utgjør en stor helsefare. Anonymous poster hash: 4954e...be8
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #22 Skrevet 18. juli 2014 Vi bruker også både fast og flytende. Jeg tenker at dispenseren til flytende såpe har mer bakterier enn såpestykket. Den tar jo alle på rett etter toalettbesøk, før hendene er vasket. Såpestykket skyller man rent sammen med hendene, jeg foretrekker det. Jeg bytter når det begynner å bli lite igjen, kanskje hver 3. uke. De blir aldri ekle og sprekker hos oss. Kjøper naturlige såper, som castille o.l. Anonymous poster hash: ab8cf...a3b
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #23 Skrevet 18. juli 2014 http://www.nrk.no/viten/_-sapestykket-kan-vere-smittekjelde-1.11549922 Anonymous poster hash: a4487...9ce
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #24 Skrevet 18. juli 2014 Om man nekter å tro at det utgjør stor helsefare er en ting. Men det er uhygienisk. Du vasker deg rett og slett med andres skitt, døde hudceller, mm. Er en grunn til at det ikke selges så mye av det lenge, at det selges i interiørbutikker er pga lukt og at det skal se pent ut. Det er en grunn til at man ikke finner slikt på offentlige steder, at helseinstitusjoner til og med har dispensere med sensor, osv. Kommer jeg hjem til noen som kun har dette, skyller jeg heller hendene fremfor å gni meg inn med det forrige person kvittet seg med. Anonymous poster hash: e8c6e...839
humlemamma Skrevet 18. juli 2014 #25 Skrevet 18. juli 2014 Hmm. Ser mange synes det er ekkelt med faste såpestykker. Vi har liggende på vasken på badet i tillegg til flytende såpe. Den blir stort sett bare brukt når den flytende er tom, og jeg bytter kanskje 1-2 ganger i året. Jeg synes absolutt ikke at det er ekkelt, bakteriene dør jo etter en liten stund, så nekter å tro at faste såpestykker utgjør en stor helsefare. Anonymous poster hash: 4954e...be8 http://www.nrk.no/viten/_-sapestykket-kan-vere-smittekjelde-1.11549922 Tror du nå da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå