Elsker livet Skrevet 18. juli 2014 #51 Skrevet 18. juli 2014 Ved behov. Det vil si bad med hårvask ca. en gang i uka. Dusjes nedentil daglig. Bleiebarnet om morgenen og de andre stort sett om kvelden. Vasker ansikt og hender flere ganger daglig. Når det er varmt trengs det dusjing og hårvask oftere, kommer an på hvilke aktiviteter de driver med. Lukter det møkk i nabolaget og de er ute uten lue må håret vaskes når de kommer inn for kvelden eller skal på besøk til andre. Bor på bondelandet og bondegård, så det er ikke uvanlig at det lukter.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #52 Skrevet 18. juli 2014 http://www.side2.no/2972520.html Anonymous poster hash: 5b0d4...edf
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #53 Skrevet 18. juli 2014 Unger klarer seg fint uten å bli vasket nedentil hver eneste dag. Vi vasker på oss sykdommer i vår del av verden, og å bruke såpe på huden støtt og stadig burde kvalifisere mer til barnevernsinnblanding enn å bade barna to ganger i måeden.. Toåringen min dusjer kanskje en gang eller to i uken, uten såpe hverken på hud eller hår. Hun tørkes støv av på føtter, hender og ansikt hver dag stadig uten såpe, og rumpa vaskes med en våtserviett før det skylles med vann når hun har gjort nummer to. Vi skyller selvsagt av henne dersom hun har hatt solkrem på, har plasket i gjørme, eller på annet vis er skitten. Hvilke sykdommer konkret er det man risikerer å 'vaske på seg' ved å ta en kjapp dusj hver dag?Man vasker selvsagt ikke på seg hverken det ene eller det andre ved å ta en kjapp dusj, uten såpe, og i moderat temperet vann. Det har jeg da heller ikke hevdet.Det jeg sier er at vi har mani for at alt skal være rent hele tiden, vi irriterer huden vår med varmt vann og såpe, med påfølgende tørrhet og risk for eksem og spredning av eksem. Sjampo har èn effekt, og det er å gjøre at hodebunnen produserer fett som gjør håret skittent, så vi bruker MER sjampo. Husene våre er så rene ( for det er VIKTIG med helgevasken!!) at ungene våre ikke får pustet normal luft. Annie 14:09 - dersom din femåring lukter av svette føtter i undelivet er det på tide å ta ham med til legen. Ut over det forstår jeg da godt at det må vann til for å fjerne lukt av svette, tiss etc, men jeg reagerer på såpebruken. 'Vi vasker på oss sykdom i vår del av verden'... Direkte sitat fra innlegget ditt. Du nevner ikke tørr hud og usunt inneklima. Derfor spør jeg hvilke sykdommer man risikerer å få ved normal hygiene? Jeg ser at du går tilbake på den bastante påstanden din, så da er jeg egentlig fornøyd Man tar selvsagt hensyn til sine barns hud, men min mening er at de fleste, friske barn tåler å bli skylt hver dag, gjerne med en såpedæsj mellom bena og på føttene. Vi bruker også shampo, både fordi det lukter godt (svett, uvasket hår lukter IKKE godt) og fordi man da får bort skitt som bare vann ikke klarer. Jeg tviler på at man påfører noen livsstilsykdommer av normal hygiene. http://www.kk.no/livsstil/å-dusje-ofte-kan-gjøre-deg-syk-25807 Anonymous poster hash: 5b0d4...edf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå