Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 til 2 ganger i mnd.Anonymous poster hash: a9742...315

Dette er snakk om vask, ikke sant? Håper virkelig ikke barna dine dusjer SÅ ofte...!

Bader de 1 til 2 ganger i mnd. Hva er problemet?Anonymous poster hash: a9742...315
Hvor ofte dusjer de da?Anonymous poster hash: 23783...42d
Er du blind?? En til 2 ganger i mnd.Anonymous poster hash: a9742...315
Det er jo ekkelt! Hvorfor vasker du ungene dine så sjeldent?? Anonymous poster hash: 23783...42d
Driter i hva du mener om det, ærlig talt. Har svart på tråden og hadet!Anonymous poster hash: a9742...315
Det er omsorgssvikt.. Skjønner godt du ikke vil diskutere det mer, ungene dine må jo lukte vondt, og du gir faen. Regner med barnevernet er innblandet? Hvis ikke blir de nok det etter hvert..Anonymous poster hash: 23783...42d
Herregud, ta det litt med ro da. Hvorfor ikke overse det?

Fordi hun trenger å høre at det er unormalt og ekkelt. Tenk deg selv å kun dusje en gang i mnd. Æsj.

Anonymous poster hash: 23783...42d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bader/ dusjer ved behov. Sommerhalvåret er det stort sett daglig. Is, sand, saltvann, svette etc.

Anonymous poster hash: e868f...0ec

Skrevet

1 til 2 ganger i mnd.Anonymous poster hash: a9742...315

Dette er snakk om vask, ikke sant? Håper virkelig ikke barna dine dusjer SÅ ofte...!

Bader de 1 til 2 ganger i mnd. Hva er problemet?Anonymous poster hash: a9742...315
Hvor ofte dusjer de da?Anonymous poster hash: 23783...42d
Er du blind?? En til 2 ganger i mnd.Anonymous poster hash: a9742...315
Det er jo ekkelt! Hvorfor vasker du ungene dine så sjeldent?? Anonymous poster hash: 23783...42d
Driter i hva du mener om det, ærlig talt. Har svart på tråden og hadet!Anonymous poster hash: a9742...315
Det er omsorgssvikt.. Skjønner godt du ikke vil diskutere det mer, ungene dine må jo lukte vondt, og du gir faen. Regner med barnevernet er innblandet? Hvis ikke blir de nok det etter hvert..Anonymous poster hash: 23783...42d
Herregud, ta det litt med ro da. Hvorfor ikke overse det?
Fordi hun trenger å høre at det er unormalt og ekkelt. Tenk deg selv å kun dusje en gang i mnd. Æsj.

Kniser av dere. Bruke BV pga lite dusjing. Hoho.

Anonymous poster hash: a2ae0...cf1

Skrevet

Her vasker vi føttene og nedentil hver kveld, men jeg tenker at det kanskje er mer enn nødvendig. Han dusjer (uten hårvask) innimellom. Oftere nå om sommeren pga mer sand, solkrem og utebading. Bader (med hårvask) ca en gang i uka, evt oftere dersom sand i hodebunnen.Anonymous poster hash: b88e2...937

Her dusjer ungene hver kveld. De er ute og leker hele dagen, spiser, griser og svetter. Etter enten det er sommerferie eller skole/bhg.

Man blir ikke rein av å vaske med vann, og å vaske håret en dag i uken på sommeren? Er han ikke ute og bader? Da blir man skitten og trenger en vaske.

Jeg syntes det høres veldig lite ut å dusje så sjeldent, HI.Anonymous poster hash: ccb84...319

Glemte å si at gutten min er 4 år. Vi bor i Nord-Norge. Bort sett fra de siste par ukene, er han stort sett tildekket med klær hele dagen hele året pga temperaturen ute. Han dusjer som sagt oftere nå på sommeren. Dvs at han har dusjet stort sett hver kveld nå når vi har hatt det så varmt og han har vært full av sand og solkrem :-) Når vi er i Syden og han bader i basseng/havet hver dag, bader han og vasker håret hver kveld. Det er ikke så mye utendørs bading her hjemme selv om det er fint vær, mest vassing pga kaldt vann i havet uansett vær.

Tenkte egentlig mest på om det er nødvendig å vaske barn nedentil hver dag. Tenker ikke på bleiebarn. Jeg vasket meg ikke hver dag da jeg var barn.

HI

Anonymous poster hash: b88e2...937

Skrevet (endret)

Her kjøres det klutvask på ansikt, hender og nedentil morgen og kveld, bad/dusj med hårvask annenhver dag. Ser nå på sommeren med solkrem, sand og skitne føtter så blir det hver kveld.

Endret av BellaSuz
Skrevet

Her vasker vi føttene og nedentil hver kveld, men jeg tenker at det kanskje er mer enn nødvendig. Han dusjer (uten hårvask) innimellom. Oftere nå om sommeren pga mer sand, solkrem og utebading. Bader (med hårvask) ca en gang i uka, evt oftere dersom sand i hodebunnen.Anonymous poster hash: b88e2...937

Her dusjer ungene hver kveld. De er ute og leker hele dagen, spiser, griser og svetter. Etter enten det er sommerferie eller skole/bhg.

Man blir ikke rein av å vaske med vann, og å vaske håret en dag i uken på sommeren? Er han ikke ute og bader? Da blir man skitten og trenger en vaske.

Jeg syntes det høres veldig lite ut å dusje så sjeldent, HI.Anonymous poster hash: ccb84...319

Glemte å si at gutten min er 4 år. Vi bor i Nord-Norge. Bort sett fra de siste par ukene, er han stort sett tildekket med klær hele dagen hele året pga temperaturen ute. Han dusjer som sagt oftere nå på sommeren. Dvs at han har dusjet stort sett hver kveld nå når vi har hatt det så varmt og han har vært full av sand og solkrem :-) Når vi er i Syden og han bader i basseng/havet hver dag, bader han og vasker håret hver kveld. Det er ikke så mye utendørs bading her hjemme selv om det er fint vær, mest vassing pga kaldt vann i havet uansett vær.

Tenkte egentlig mest på om det er nødvendig å vaske barn nedentil hver dag. Tenker ikke på bleiebarn. Jeg vasket meg ikke hver dag da jeg var barn.

HI

Anonymous poster hash: b88e2...937

Selvsagt er det nødvendig å vaske barnet nedentil hver dag! Det trodde jeg faktisk var grunnleggende kunnskap.

Selv skjønner jeg ikke at det skal være bedre å gni med en klut enn å skylle raskt av under dusjen, så her dusjer/bader alle uansett alder hver dag.

Skrevet

Unger klarer seg fint uten å bli vasket nedentil hver eneste dag. Vi vasker på oss sykdommer i vår del av verden, og å bruke såpe på huden støtt og stadig burde kvalifisere mer til barnevernsinnblanding enn å bade barna to ganger i måeden..

Toåringen min dusjer kanskje en gang eller to i uken, uten såpe hverken på hud eller hår. Hun tørkes støv av på føtter, hender og ansikt hver dag  stadig uten såpe, og rumpa vaskes med en våtserviett før det skylles med vann når hun har gjort nummer to.

Vi skyller selvsagt  av henne dersom hun har hatt solkrem på, har plasket i gjørme, eller på annet vis er skitten.

Skrevet

8 åringen dusjer to ganger i uka. Vasker med klut nedentil hver er kveld. Samme gjelder 6 åringen. Hender vaskes før måltid. Ansikt vasker de morgen og kveld med tannpuss.

2 åringen dusjer/bader 1-2 ganger i uken. Vaskes nedentil med klut hver kveld og ved bæsjebleier. Ansikt morgen og kveld med tannpuss.

Baby bader 1 gang i uka. Vaskes med klut ellers. Vi har atopikere og kan ikke overdrive vaskingen. Det er ikke sunt og dusje for ofte.

er selvfølgelig noe annet om de er skittne av sand, solkrem og saltvann. Men i Trøndelag er det ikke overdrevent mye finvær :-)

Gjest Julia1984
Skrevet

Ekkelt!!

Bruker heller ikke såpe, men barna tar en rask dusj med vann for å få vekk svette, solkrem og vasker seg med vann nede til hver dag. Det du beskriver er bare ekkelt. Ferdig diskutert fra meg!

Skrevet

Jobbet som fastlege utenfor Oslo i snart 8 år nå. Å "vaske på seg" sykdommer har jeg ikke møtt i min praksis og hvertfall ikke av å ta en rask dusj pr dag.

Anonymous poster hash: 7273a...6ea

Skrevet

Hver dag nå om sommeren med solkrem, saltvann, klorvann, etc. Annenhver dag ellers i året. Hår hver gang. 2 og 5 år.

Skrevet

Har en som er snart 4 år. Fram til han sluttet med bleia badet han ca 1-2 ganger i uka, dusjet ved behov. Han ble da vasket nedentil hver dag. 

Etter at han sluttet med bleia må han vaskes oftere, så vi prøver å dusje minimum annenhver dag. Bader fremdeles 1-2 ganger i uka. Hårvask tar vi når det trengs, men minimum når han bader. 

Anonymous poster hash: dc387...368
Skrevet

Man trenger IKKE vaske seg nedentill hver dag. Kan umulig være bra for underlivet til ett lite barn.

Hun dusjer 1 - 2 ganger i uken. Vasker seg i ansiktet morgen og kveld + ved behov. Og hendene morgen/kveld + ved behov do besøk, mat

Anonymous poster hash: 3429b...9a2

Skrevet

Jeg FATTER ikke at noen synes det er greit å la et barn gå en mnd i strekk uten å vaske seg. Hører dere ikke hvor sinnsykt ekkelt det er? Stakkars unger..

Skrevet

Dusjer/bader etter behov. Men minst en dag i uken, og da bruker vi sjampo også. Dette er et bleiebarn på 16 mnd som vaskes nedentil flere ganger daglig, nøye vask morgen og kveld, og selvsagt etter hver avføring. Kjapp vask ved tissebleie. Bader/dusjer hun ikke en dag, blir hun som oftest vasket over ansiktet, under armer, hendene og føttene. Legger pappaen henne, er det ikke sikkert hun alltid blir vasket, han er ikke så nøye, men jeg er nøye.

Anonymous poster hash: 1d815...df9
Skrevet

Unger klarer seg fint uten å bli vasket nedentil hver eneste dag. Vi vasker på oss sykdommer i vår del av verden, og å bruke såpe på huden støtt og stadig burde kvalifisere mer til barnevernsinnblanding enn å bade barna to ganger i måeden..

Toåringen min dusjer kanskje en gang eller to i uken, uten såpe hverken på hud eller hår. Hun tørkes støv av på føtter, hender og ansikt hver dag stadig uten såpe, og rumpa vaskes med en våtserviett før det skylles med vann når hun har gjort nummer to.

Vi skyller selvsagt av henne dersom hun har hatt solkrem på, har plasket i gjørme, eller på annet vis er skitten.

Hvilke sykdommer konkret er det man risikerer å 'vaske på seg' ved å ta en kjapp dusj hver dag?

Skrevet

Vasker ansikt, hender og nedentil stort sett hver morgen og kveld. De er 3 og 4. Bader/dusjer annenhver dag (erstatter da klutvasken)-oftere om sommeren.

Skrevet

Dusjer/bader (eldste får velge litt selv, eller vi ser an ift tid) ungene annenhver dag. Evt oftere hvis det er behov for det.

Vasker føtter og rumpe morgen og kveld. Og hendene selvsagt flere ganger om dagen, samt at munnen tørkes etter mat. Minsten spyles dessuten med vann i rumpa etter han har bæsja.

Skrevet

Må si jeg undres over hvorvidt min sønn har en sykdom, for jeg klarer ikke å vaske bort lukten av svette føtter og tiss i underlivet på min 5,5 år gammel sengevæter uten å bruke såpe. Og svetter han, blir det rimelig ram lukt av enkelte kroppsdeler.

Her vaskes han ved behov, men det blir i det minste såpevask av underlivet hver dag dersom han brukter bleie om natten, og dusjing på morgenen om han ikke gjorde det og tisset i sengen. Ellers dusj eller bad ca. annenhver kveld eller hver kveld hvis han er mye ute, hårvask én gang i uken. Dusj og hårvask hver dag i Syden pga solkrem, klorin og sand.

Ergo, behovet her i huset er rimelig mer enn én til to ganger i mnd.

Anonymous poster hash: b7b16...e24

Skrevet

Toåringen min dusjer kanskje en gang eller to i uken, uten såpe hverken på hud eller hår. Hun tørkes støv av på føtter, hender og ansikt hver dag stadig uten såpe, og rumpa vaskes med en våtserviett før det skylles med vann når hun har gjort nummer to.

Vi skyller selvsagt av henne dersom hun har hatt solkrem på, har plasket i gjørme, eller på annet vis er skitten.

Hvilke sykdommer konkret er det man risikerer å 'vaske på seg' ved å ta en kjapp dusj hver dag?

Man vasker selvsagt ikke på seg hverken det ene eller det andre ved å ta en kjapp dusj, uten såpe, og i moderat temperet vann. Det har jeg da heller ikke hevdet.

Det jeg sier er at vi har mani for at alt skal være rent hele tiden, vi irriterer huden vår med varmt vann og såpe, med påfølgende tørrhet og risk for eksem og spredning av eksem. Sjampo har èn effekt, og det er å gjøre at hodebunnen produserer fett som gjør håret skittent, så vi bruker MER sjampo. Husene våre er så rene ( for det er VIKTIG med helgevasken!!) at ungene våre ikke får pustet normal luft.

Annie 14:09 - dersom din femåring lukter av svette føtter i undelivet er det på tide å ta ham med til legen.

Ut over det forstår jeg da godt at det må vann til for å fjerne lukt av svette, tiss etc, men jeg reagerer på såpebruken.

Skrevet

Ekkelt!!

Bruker heller ikke såpe, men barna tar en rask dusj med vann for å få vekk svette, solkrem og vasker seg med vann nede til hver dag. Det du beskriver er bare ekkelt. Ferdig diskutert fra meg!

Bruker ikke såpe kun vann? Også sier du æsj? Jeg sier æsj til deg!

Anonymous poster hash: a9742...315

Skrevet

Dusjer min på 8 mnd hver kveld, samt klutvask av ansiktet og hender igjennom dagen.

Anonymous poster hash: cc2a9...e92

Skrevet

Man blir forresten ikke like ren av bading i badekar som av dusj.

Anonymous poster hash: ccb84...319

Man blir renere så lenge man skyller kroppen etterpå, noe jeg mener er en selvfølge.

Skrevet

Man vasker selvsagt ikke på seg hverken det ene eller det andre ved å ta en kjapp dusj, uten såpe, og i moderat temperet vann. Det har jeg da heller ikke hevdet.

Det jeg sier er at vi har mani for at alt skal være rent hele tiden, vi irriterer huden vår med varmt vann og såpe, med påfølgende tørrhet og risk for eksem og spredning av eksem. Sjampo har èn effekt, og det er å gjøre at hodebunnen produserer fett som gjør håret skittent, så vi bruker MER sjampo. Husene våre er så rene ( for det er VIKTIG med helgevasken!!) at ungene våre ikke får pustet normal luft.

Annie 14:09 - dersom din femåring lukter av svette føtter i undelivet er det på tide å ta ham med til legen.

Ut over det forstår jeg da godt at det må vann til for å fjerne lukt av svette, tiss etc, men jeg reagerer på såpebruken.

'Vi vasker på oss sykdom i vår del av verden'... Direkte sitat fra innlegget ditt. Du nevner ikke tørr hud og usunt inneklima. Derfor spør jeg hvilke sykdommer man risikerer å få ved normal hygiene? Jeg ser at du går tilbake på den bastante påstanden din, så da er jeg egentlig fornøyd ;)

Man tar selvsagt hensyn til sine barns hud, men min mening er at de fleste, friske barn tåler å bli skylt hver dag, gjerne med en såpedæsj mellom bena og på føttene. Vi bruker også shampo, både fordi det lukter godt (svett, uvasket hår lukter IKKE godt) og fordi man da får bort skitt som bare vann ikke klarer.

Jeg tviler på at man påfører noen livsstilsykdommer av normal hygiene.

Skrevet

Vil bare gjøre dere som vasker barna sjelden oppmerksom på en ting;

jeg jobbet tidligere i barnehage(15 år tilsammen), og det kjennes GODT de barna som ikke vaskes ofte. Selv på stor avdeling med de eldste som sitter lite på fanget o.l., så lukter det på en måte urent i nærheten av de barna. Og alle forstår nok at det er mer innbydende å ha et rent barn på fanget?

Så etter at jeg ble mamma selv, så har jeg ALLTID passet på at barnet mitt er alltid rent, pen i tøyet og velstelte hender og føtter. For endel er sløve med å klippe negler på barna og det er bare ekkelt...

Anonymous poster hash: 735d3...921

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...