Gå til innhold

Hadde du reagert dersom svigermor masserer mannen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså sin sønn tok av seg på overkroppen og moren masserer med krem?

Anonymous poster hash: 6e523...5a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Anonymous poster hash: d8934...64a

Skrevet

Kommer helt an på forholdet mellom dem. Men i utgangspunktet ville jeg ikke reagert på det.

Men jeg ville kanskje tatt det som et tegn på at jeg selv kanskje burde massert mannen min oftere ;)

Anonymous poster hash: 2540c...9f7
Skrevet

Nei. I min familie er det helt vanlig å gjøre dette på hverandre, stort sett bare fem-minuttere med genser på, men om noen har vondt i skuldre/nakke/føttene så kan vi sette oss til og massere skikkelig.

Skrevet

nei! min man har faktisk veldig vodt i skulderen som er kronisk, og når min svigermor er på besøk og har tid kan hun lett massere han for å være snill. Jeg synes det er kjempe snilt av henne.

Anonymous poster hash: 69849...271
Skrevet

Om min svigermor hadde gjort det hadde jeg nok fått haka på tredje skjorteknapp, men generelt hadde jeg ikke reagert nei.

Hvorfor spør du om det, egentlig?

Skrevet

Tipper mange her hadde godtatt nussing også ;)

Anonymous poster hash: 4bb4c...1eb

Skrevet

Jeg klemmer godt på min voksne sønn og han kysser meg ofte på kinnet når vi møtes. Er ikke det heller ok i denne syke dib-verden?

Anonymous poster hash: ead57...b28

Skrevet

Hos oss er det min mamma som gjør det. Hun masserer min mann på rygg og nakke i blant. Hun er flink til dette og han plages med mye smerter i nakken. Hva er så underlig med dette? Å sin egen sønn liksom?

Skrevet

I utgangspunktet ikke, men jeg vet at min mann og svigermor ikke har et slikt type forhold. Hadde det skjedd, hadde jeg bare ledd litt av det. Tviler egentlig på at mannen min hadde gått med på det, når jeg tenker meg om. 

Anonymous poster hash: 5a82a...b07
Skrevet

Min svigermor er ikke normal i forhold til dette, men konkurrerer tilsynelatende med meg om mannen min sin gunst. Om jeg lager noe mat han skryter av vil hun vite om jeg virkelig er flinkere enn henne til matlaging. Om Han gir meg et kompliment skynder hun seg med et: "Hva med meg, da?" Hun vil tiogmed sitte i armkroken hans i sofaen, og han synes det er rart og litt ekkelt. For meg virker det som om hun bruker ham som 'erstatningsmann', og det er veldig ubehaglig.

Hadde hun massert ham med olje ville vi begge ha reagert kraftig, tror jeg, selv om det ikke hadde forundret noen av oss. Under normale forhold hadde dette ikke virket merkelig, og overhode ikke med noen seksuelle undertoner i det hele tatt. Moren min masserer innimellom mannen min sin vonde nakke, og det er helt greit.

Anonymous poster hash: 15b46...a13
Skrevet

Eh, ok? Så hvis man jobber som massør, er man prostituert?

Anonymous poster hash: bb96a...754

Skrevet

Hos oss er det min mamma som gjør det. Hun masserer min mann på rygg og nakke i blant. Hun er flink til dette og han plages med mye smerter i nakken. Hva er så underlig med dette? Å sin egen sønn liksom?

Hi spurte om jeg hadde reagert. Og det hadde jeg.

1: fordi det er uvanlig

2: fordi det er "out of character"

3: fordi mannen min hadde hatet det og aldri spurt engang

4: fordi svigermor er ekstremt... Kald.. Tør ikke vise følelser, tør såvidt å gi klem

5: mannen hadde ALDRI tatt av seg skjorta foran svigermor, han er sjenert ovenfor dem

Var det godt nok forklart på hvorfor jeg hadde reagert dersom samboeren dro av seg skjorta og svigermor fant frem en krem og masserte ham?

Anonymous poster hash: d8934...64a

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke reagert på, hva er det egentlig å reagere på? En helt vanlig massasje kan da umulig være skummelt/ekkelt/galt...?

Skrevet

Hadde jeg kommet inn i et rom hvor svigermor masserte min toppløse ektemann så hadde Twilight zone musikken spilt i bakgrunnen.

Skrevet

Hva er problemet? det skjønner jeg virkelig ikke! Er dere redd for at svigermoren flørter med sønnen sin liksom?

Tror det er den som reagerer på det som feiler noe. Ikke normalt å være sjalu på akkurat det.

Anonymous poster hash: 69849...271
Skrevet

Egentlig ikke. De har et ganske normalt og åpent forhold uten at det er unormalt. Mannen står til og med foran henne å tørker seg etter et bad i badestampen. ..hehe.Skal sies at han er usedvanlig lite sjenert og kunne sikkert gjort det foran andre også😄

Anonymous poster hash: d0123...7a8

Skrevet

Vanskelig å vite hvorfor HI spør, men skal man gjette så liker hun ikke at hennes svigermor gjør dette med sin sønn??

Vi har alle ulike intime grenser og er ulikt vant med kroppskontakt i ulike settinger.

Jeg vokste opp i en familie hvor noe slikt i utgangspunktet ville vært sett på som om man var helt gal.

Jeg har imidlertid som voksen funnet ut at jeg ikke er som min familie likevel. Jeg liker kroppskontakt, jeg liker at det er naturlig og at det kan være naturlig og helt uten å være sexfokusert. Jeg tror et slikt forhold til kropp kan være med på å gjøre at barn får et mer naturlig forhold til sin egen og andres kropp også.

Jeg så i hvert fall selv at jeg ikke hadde et avslappet forhold til hverken egen eller andres kropp da jeg vokste opp samt til jeg var godt voksen. For meg har det vært en befrielse å få et så naturlig forhold til kropp og berøring som jeg har fått.

Hvis man har det slik jeg hadde det tidligere, så forstår jeg godt at man kan reagere på et slikt forhold som HI beskriver.

Det betyr ikke at noen av måtene å være på er gale eller riktige, de er bare forskjellige.

Men for meg har det vært utrolig godt å greie å komme ut av mitt eget skall og mine egne hemninger når det gjaldt kroppskontakt! Jeg har blitt mer avslappet overfor andre, jeg er tryggere på meg selv, jeg er mer bevisst hvor mine egne grenser går, jeg er ikke lenger så selvbevisst som jeg var på en litt krampaktig måte inni meg tidligere (selv om jeg utad ble sett på som avslappet i de fleste situasjoner).

Massasje kan gis veldig profesjonelt, altså uten følelser involvert - da er det som regel en fysioterapeut eller en massør som utfører den. Det er med bevissthet og oppmerksomhet, men uten følelser.

Så kan man gi vennskaplig massasje. Man kan gi massasje av kjærlighet uten noen som helst seksuelle hint. Og man kan gi massasje som er av seksuell art - og denne siste er jo som regel bare noe som skjer mellom partnere som har eller er i ferd med å innlede et seksuelt forhold.

De andre formene for massasje har som regel bare gode tanker bak handlingen, så lenge begge er komfortabel med det så overskrider det ingen grenser for intimitet (så lenge man ikke begynner med intimmassasje ;) ).

Så når moren masserer sønnen så regner jeg med at de alltid har hatt et hjem hvor kroppslig kontakt har vært en selvfølge og hvor det å massere hverandre er helt naturlig uten at man tenker at det ligger noe annet bak enn gode tanker for å hjelpe den som trenger å bli massert.

Flere burde åpne opp for å massere hverandre :)

Babyer elsker det. Barn elsker det også, og det kan hjelpe dem å bli mer bevisst sin egen kropp og å sette grenser for egen kropp. Både barn og tenåringer - og voksne - trenger ofte å stresse litt ned, og da kan en liten massasje på kvelden gjøre det lettere for å sove og gi slipp på dagen. Det finnes gode oljer som man også kan bruke for å bli mer avslappet.

Om man ikke er vant med det så kan man fint begynne med å massere og bli massert utenpå klærne, da virker det mindre intimt og man har fremdeles sin grense i behold. Etter hvert vil de fleste begynne å foretrekke hudkontakten.

Massasje (hudkontakt) frigjør hormonet oxytoksin i blodet både hos den som masserer og den som blir massert, dette er et hormon som styrker tilknytning mellom personer samt at det virker beroligende. Så massasje/hudkontakt kan faktisk være med på å styrke båndene mellom personer i alle aldre.

Av den grunn er massasje også godt egnet som en innfallsport for par som har drevet bort fra hverandre i hverdagen. Massasjen og hudkontakten kan få dem til å føle seg nærere knyttet til hverandre, og etter hvert kan de kanskje også finne tilbake til gnisten i forholdet.

Det var dagens forsvarstale for massasje ;)

Skrevet

Det er ikkje noko svigermor normalt gjer, men kan ikkje skjøne at dette skulle vere noko å reagere på??

Skrevet

Ja, det hadde jeg reagert på. Jeg fikk også hakeslepp da mannen hadde forstuet foten og jeg kom inn i stua og ser svigermor sitte å "heale" foten. Hun tror hun har evner, men det har hun ikke. Mannen min ville ikke, men hun hoppet over foten så raskt hun fikk sjansen. Flaut!

Anonymous poster hash: 7b48e...cb2

Skrevet

Det skulle være hormonet oxytosin - uten k ;)

# 19

Skrevet

Nå er ikke problemstillingen overhode tilstede her ettersom mine svigerforeldre døde lenge før jeg traff mannen min (og han er godt voksen, 30 år eldre enn meg), så jeg kan liksom ikke se det for meg på noe som helst vis.

Men som en form for sammenligning: jeg ville ikke hevet et øyenbryn om min mann masserte et av sine voksne barn (samme om det var gutten eller jenta) dersom det forelå noen logisk forklaring på det (vond rygg/nakke eller noe). Dersom det var bare for kos ville jeg selvsagt reagert, men det ville jeg reagert på samma hvem det gjaldt.

Jeg håper også at jeg kan få lov til å massere en vond rygg eller nakke på min datter når hun vokser opp, noe annet ville jeg synes var trist. Jeg er ikke vant til noen form for fysisk nærhet hjemmefra og håper og tror at jeg greier å gi henne et litt mer naturlig forhold til fysisk kontakt.

Skrevet

Svigermor er massasje terapeut så nei jeg ville ikke reagert uannsett.

Hvorfor skal man reagere på det? Massasje er da ikke noe seksuelt eller unormalt.

Anonymous poster hash: 38dea...77e

Skrevet (endret)

Jeg skjønner virkelig ikke spørsmålet. Er det galt? Hvorfor? Er det også feil hvis en mot masserer sin datter? Eller bror/søster?

Endret av Berta_78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...